4.7.2022 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

EVROPA: Dopady amerických událostí na cenzuru v EU

Selhání ochranky na americkém Kapitolu posílí cenzuru v EU. Snažme se v České republice zachovat názorovou pluralitu místo stupňování boje s takzvanými dezinformacemi - i přes vysoce pravděpodobný tlak z orgánů Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 13.1.2021 10:55

No to jste hodně pomýlený v pojetí svobody projevu.

Provozovatel média Vám musí umožnost registraci a umožnit diskutovat. Nesmí Vám to předem zakázat.

Jenže pak Vás může z média vyhodit, pokud uzná, že porušujete pravidla diskuze.

Je to stejné, jak v hospodě. Do hospody Vás hospodský pustit musí, jinak by omezoval Vaši svobodu.

Pokud ale v té hospodě budete dělat bordel a urážet hosty, tak vás může hospodský vyhodit a nemusí se nejprve ptát soudu a předkládat důkazní břemeno.

R. Langer 13.1.2021 10:50

A to říká kdo, že je tady někdo omezovanej? Pokud se dobře dívám, tak jedině vy, demagogu Šejno. ;-D

R. Langer 13.1.2021 10:49

Kdepak, to oni musí vést ty pomýlené. Na popravu... ;-)

M. Šejna 13.1.2021 10:48

pane Poláku,

pokud si pletete vyjádření svého názoru se svobodou urážet lidi s jiným názorem, pak vám lze těžko vysvětlovat, co je to cenzura a svoboda projevu.

:-/

M. Šejna 13.1.2021 10:45

Tak to mi, Richarde, napište nějaký současný příklad, kdy Vám nebo Vašemu známemu někdo zablokoval možnostr projevit svobodně svůj názor.

M. Šejna 13.1.2021 10:43

Zákon Vám umožňuje vytvořit si svou vlastní mediální platformu. Internetovou, tištěnou nebo televizní.

Nikdo Vám to nemůže zakázat. To je ta svoboda projevu.

No a Vy pak jako majitel média můžete mazat pro Vás nepohodloné komentáře těch, co se zaregistrují ve Vašem mediálním prostoru.

Pokud byste nevěděl, jak se to dělá, zeptejte se majitele Neviditelného psa - pana Neffa. On Vám poradí, jak se blokují hulváti a lháři. A rozhodně to nebude považovat za cenzuru.

R. Tesařík 13.1.2021 10:42

Moc dobře si to pamatuju. Právě proto jsem ostražitej. Už kvůli politický korektnosti s tím máme , zatím drobné potíže.

R. Tesařík 13.1.2021 10:41

Je to nadšenej svazák.

M. Šejna 13.1.2021 10:39

Richarde,

že zrovna Vám musím vysvětlovat, co je to cenzura a omezování svobody projevu, to mě nenapadlo.

Vy si už nepamatujete, jaké to bylo za bolševika? Chcete současnou situaci v médiích srovnávat s tím co bylo za bolševika?

A. Renjascu 13.1.2021 10:38

Také se snažím, ale je to o ničem, některé věci si ti milovníci progresivnimu musí prožít sami. Problém je, že nutí nás, kteří už jsme to zažili, prožít to s nimi znovu.

J. Pankovic 13.1.2021 10:37

Konečnym cilem je, aby vśichni mysleli stejne (jako vûdce) ! Proto je potŕeba vadné myślenky vymazat !!

Jedna ŕiśe, jedna myślenka, jeden vûdce, jedna EU!!!!!!

...a vovovo tom to je ;-);-)

R. Tesařík 13.1.2021 10:36

Vy jste jak ten padající z mrakodrapu, kterej si ve čtyřicátým patře říká, ještě je to dobrý.

R. Langer 13.1.2021 10:30

Vážně? Neříkejte... :-P

R. Langer 13.1.2021 10:29

Páni, tak anti-covidisté už mají takovou skvělou podporu? Dokonce cenzurují jejich odpůrce? Tak to je určitě dobrá zpráva, že to je alespoň někdy naopak... ;-D ;-D ;-D

A. Renjascu 13.1.2021 10:28

A to tenkrát měly ty potvory hákový kříž nebo rudej šátek, ale dnes se schovávají v davu, kde číhají na oběť.

R. Langer 13.1.2021 10:26

Takových autorů máme více...

I. Polák 13.1.2021 10:25

Není pravda, že k žádnému omezování ""svobody projevu" nedochází. Když na Staromáku demonstrovali anti-covidisté, bylo to téměř v přímém přenosu jak v TV tak v novinách. Když jsme se ženou zkusili na Novinkách napsat do komentáře jakousi nesouhlasnou kritiku,dostali jsme "ban" na jeden den (prý). Jediné závadné slovo, které jsme použili bylo d.menti. ???? Později jsme našli v jiných komentářích stížnosti dalších, kteří dopadli stejně na stejném místě, ale řada z nich tvrdila, že nepoužila vůbec žádné slovo, které by bylo nějak závadné.

Takže reportáže vyzněly téměř jako oslava těch ..., zatímco negativní odezvy byly potlačeny!

A. Renjascu 13.1.2021 10:25

SouhlasR^

J. Nevrkla 13.1.2021 10:22

Ohlášena demonstrace miliónu voličů Trumpa proti uznání podvodnych voleb na Kapitolu. Ochrana minimální, někteří policisté zvou demonstrujici na schody. Pak videa roztloukani oken, kdy Trumpovci vyděšeně volaji: Antifa rozbíjí okna! Nechte toho! Pak fotky magoru uvnitř, kteří měli shodit americkou demokracii. A zastřelena neozbrojena veteranka, po které pes nestekne, zatímco nasilnickemu a podvadejicimu fetakovi vypravi funus se zlatou rakví a policistu zavřou.

Útoky na ukrajinský a běloruský parlament jsou vítány a podporovány, tam to ovšem ubrani, za podvodne volby udelujeme sankce, tady vše zameteno pod koberec. Je to celé směšné a bude to mít tragický vývoj. Možná i pro nás.

A. Renjascu 13.1.2021 10:21

No von se nám ten Husák nějak vrátil, zatím ještě není v plné síle, ale až se dokončí normalizace, tak to bude v cajku. Lidé už se vyhazují z práce, mažou se jím účty, zablokovavaji alternativní způsoby komunikace... nebojte už brzy se dočkáte

A. Renjascu 13.1.2021 10:18

Ne, to jste špatné pochopili, o zablokování by měl žádat provozovatel a na něm by leželo důkazní břemeno, máme presumpci neviny a navíc Facebook a Twitter se prezentují jako otevřená platforma a nikoliv jako vydavatel a s tím souvisí odlišné právní postavení i výhody.

P. Dvořák 13.1.2021 10:15

Vy máte logiku. Ve fabrice jsme něčemu podobnému kdysi říkali "Z toho by se čtyři posrali."

Jó za Husáka, to jste si rochnil!

Nikam jste nepsal, takže jste byl naprosto svobodný, protože vás nikdo neomezoval.

J. Lambert 13.1.2021 10:15

Zkuste nekdy fora Lidovek, tam se Vam to muze klidne prihodit.

V. Zurek 13.1.2021 10:13

R^

J. Lambert 13.1.2021 10:13

KHB je bezcasovy!

A. Renjascu 13.1.2021 10:12

Já tam také nejsem, přeci jen ve svém věku preferuji jiné způsoby komunikace, ale jde mi o princip. Cenzura je žel cesta do"pekel" a to navzdory tomu, že některé názory některých lidí jsou šílené. Takovéto způsoby totiž nikdy nekončí u mazání těchto šílených příspěvků, ale vždy i mazáním nepohodlných názorových oponentů a nakonec vaporizací, v historii toho člověk najde dost a lidé se nezměnili, stále jím chutná moc a stále se snaží najít tuto moc jakýmikoliv prostředky, které jsou k dispozici.

P. Dvořák 13.1.2021 10:12

Aha. Takže když rozhodně není povinnost provozovatele médií umožnit komukoliv plácat cokoli v jejich mediích, tak si na to zřídí nějakou partičku, která rozhoduje o správnosti názoru.

Důsledkem je, že např. na Novinkách už doživotně zablokovali drtivnou většinu profilů, takže pod články se zajímavými tématy, kde dříve byly stovky příspěvků, jich jsou řádově jednotky a desítky, výjimečně přes stovku. Diskuse je zajímavá asi jako popáté vylouhovaný sáček čaje. Dnes je např. k článku o Covidu od pěti hodin ráno nula příspěvků. Je to taková spirála plurality, která má tvar přesně opačný, než je spirála nespokojenosti.

Touto bohulibou i když nevděčnou prací vlastně šetří naše soudy pře zavalením žalobami.

M. Šejna 13.1.2021 10:04

Ano, není to tak složité.

Když dělají ve městě bordel fanoušci fotbalového týmu, tak je to přece jasné selhání obecní policie.

Navíc ty agresivní fanoušky poslali dělat do města bordel funkcionáři soupeře

;-D

M. Šejna 13.1.2021 9:57

Vy jste tady nějak omezovanej?

Pokud ano, tak Neff je levičák, co omezuje vaše nelevicové názory?

P. Milan 13.1.2021 9:50

Na to není třeba koordinace. Část si to opravdu myslí, část nemyslí vůbec a jde s proudem.