24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Diskuse o islámu

O silvestrovské noci se před nádražím v Kolíně nad Rýnem odehrávaly scény jak z hororu: mladí muži, podle výpovědi svědků jich byla až tisícovka a byli „arabského vzezření“, se ve skupinách vrhali na jednotlivé ženy, které masivně sexuálně obtěžovali a okrádali o peníze a mobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skokan 8.1.2016 22:41

no konecne rozumny nazor

Presne tak to totiz je. Jedine skutecna diskuze s temi kdo islam opravdu chteji zmenit (hlavne muslimu samotnych) je potreba abysme se pohnuli vpred. Uz jsem to psal - diskutovat o islamu je potreba s muslimy, ale s temi kteri vedi ze islam problem ma. Ti co si mysli ze ho nema, jsou jako komunisti kteri by tvrdili ze komunismus nema chyby. Reformni hnuti musi a vzdy byt hlasem kritickym! Tak to bylo vzdy v historii. Bez kritiky islamu a ideologie se nic nezreformuje.

J. Hanzlík 8.1.2016 20:45

Pět minut po dvanácté

Autorka má vcelku pravdu, ale taková diskuse má obrovské zpoždění a bude nutně neúčinná. Přesvědčit evropské a americké protirasistické fanatiky, kteří si vyřizují účty s nenáviděnými spoluobčany, je nemožné. Vůbec rasisismus do toho vplétat je veliký omyl, který se pomalu stává podvodným a politicky útočným artiklem. Jde zjevně o nemožnost soužití mezi civilizačně a potažmo kultovně odlišným obyvatelstvem. To se vědělo už od středověku, ale osvícenství, odklon od kultu (víry) a humanizace to vymazaly z povědomí.

To k čemu dospěla euroatlantická civilizace je její zkušenost a víra v ideály, které jiné civilizační okruhy neakceptují. Nanejvýš tak jen svůj sociální zájem typu: když dávají ať dávají, ale my si budeme žít po svém! Socialisté se svou vizí řízené společnosti a multikulturní vizionáři je v tom utvrzují, ale se vznikajícími ghetty si jedni ani druzí rady neví.

Každý kdo trochu studoval ví, že např. židovské ghetto bylo u nás zrušeno v 19. stol. a židé se do většinové společnosti úspěšně integrovali. Odhlédneme-li od antisemitských peripetií a podíváme se na dnešní židovský stát Izrael nepřehlédneme, že je jedinou demokracii na středním východě. Daří se mu integrovat jistou část muslimského obyvatelstva, ale jen v sociálně pracovní rovině. Zdaří se v tak neporovnatelném masovém měřítku Evropě?

Z. Lapil 8.1.2016 19:01

Hranice jsou vytyčeny

Jedna z nich zní: nepožádáš manželky bližního svého. Aktuální aplikace: nebudeš osahávat bližního svého bez jeho souhlasu.

Teď si uvědomuju: z literatury z muslimských zemí mám dojem, že osahávání žen cizími muži (v tlačenici, v autobuse) je celkem běžný problém, který ženy běžně řeší odchodem z této situace. Jinými slovy: jeli tento můj dojem správný, pak to, co se leckde dělo na Silvestra, není exces. Je to normální chování muslimů vůči ženám bez doprovodu.

Š. Minařík 8.1.2016 17:47

To mluví za sebe,

nebo je to hlásání Svobodné Evropy?

P. Vaňura 8.1.2016 14:42

NENÍ MUSLIM, NENÍ PROBLÉM!

Prostě muslimské imigranty nepřijímat a pokud sem polezou ilegálně, nasadit proti nim armádu a bianko šekem na to, jak je zastaví. Jen je musí za každou cenu ZASTAVIT!

L. Severa 8.1.2016 14:32

Kníže tu integraci vyřešil.

Jeho myšlenka :"Francouzi a Němci udělali chybu, že vytvořili jakási ghetta. Je nutné je rozptýlit". Ovšem kdo je udrží rozptýlené?

P. Harabaska 8.1.2016 15:53

Re: Kníže tu integraci vyřešil.

Zkušenosti z rozptylováním máme u nás už dávno. Stačí se podívat v Mostě, Litvínově, na Ostravsku. A tihle "rozptýlení" nám už stačí. Jistě řada z těch uprchlíků skutečně uprchlíky jsou, většina ale vyrazila do Evropy za lepším bydlem a za dobrodružstvím. To v tom lepším případě. Ten horší případ je organizovaná imigrační vlna se souhlasem vlády Německa jako nejsilnějšího státu v EU a bruselských politiků.

F. Lesniak 8.1.2016 20:52

Re: Kníže tu integraci vyřešil.

Karel je nevzdělaný blb a velice často si nevidí do huby. Kolik si těch bubáků rozptýlil na Orlíku?

V. Kolman 8.1.2016 14:30

INTEGRACE - INTEGRACE - INTEGRACE.....

Nenastal už čas pro DERIVACI???

J. Mrázek 8.1.2016 12:16

Netřeba MLUVIT ! Je třeba KONAT !

Mluví a spíše kecá se už od roku 2008 a situace graduje ..... řečičky si schovejte na své vlastní setkání s realitou na ulici, určitě Vám to pomůže ...

J. Aspirin 8.1.2016 12:05

Moudré by spíš bylo...

... počítat a připravit se na nejhorší variantu vývoje, no z těchto "zabezpečených pozic" případně vést diskuzi.

Důvod je ten, že nikdy v dějinách diskuzí s věřícím (ať už diskuze dvou věřících různých náboženství nebo ateisty a věřícího) se nedosáhlo nějakého kompromisu, vždy byla jedna strana donucena silou přijmout názory silnějšího. Přičemž samozřejmě to silnější nemusí znamenat lepší.

Mě osobně by zajímal alespoň jeden jediný důvod proč by bylo možno si myslet, že zrovna nyní mezi Evropou a muslimy by k tomu kompromisu mělo dojít.

R. Morava 8.1.2016 12:28

Re: Moudré by spíš bylo...

Oni si to myslí proto, že Evropa reálně v minulém století postoupila v otázce práv občanů a tolerance cizinců. Jenomže se evropané dopouští klasické chyby, myslí si že jsou všichni stejní. Proto máme zákony které fungují na slušné lidi a ne na darebáky (zdůrazňuji, že jakékoliv pleti a původu tedy domorodců). Stejně si neuvědomují že na Blízkém Východě je to dnes tak jako před 1000 lety. To je prostě realita, která mne netěší protože Arabové bývali kulturnější než Evropané. Nicméně je to pravda.

J. Aspirin 8.1.2016 13:55

Re: Moudré by spíš bylo...

Je to smutné ale podobně to vidím i já. A ani nevíte jak by se mi ulevilo, kdyby mě někdo přesvědčil o tom, že se mýlím :-(

P. Maleček 8.1.2016 11:12

Diskuze ukončená uříznutím hlavy.

No vida už i zaťaťe proběženecká Lída začíná otáčet. Jen by ráda zas jen diskutovala a diskutovala. Asi až do doby, kdy jí nějaký ten účastník diskuze uřízne hlavu. Což ji nepřeji, ale pár přes zadek by jí prospělo.

V. Kain 8.1.2016 11:50

Re: Diskuze ukončená uříznutím hlavy.

To co se odhrálo na Sivestra v německých městech je děsivé.Jak je možné,že policie nepoužila zbraně? Nebo snad nejsou ozbrojeni.S naprostým klidem měli několik těch zvířat postřílet.Humanisti a ochránci by sice řvali jako hladový skot,ale ty by měli naprosto ignorovat.Ono by je to přešlo.

V. Povolný 8.1.2016 10:36

Paní Rakušanová

jaksi jste si zapomněla všimnout, že čas na diskuse už skončil a nastal čas konečně něco dělat. Snad není ještě pozdě.

Události v Německu a dalších státech by měly být dostatečným varováním. Stát, který není schopen zabezpečit svým občanům bezpečnost k ničemu není. Občané takový stát nepotřebují. Pokud se politici nevzpamatují, je našlápnuto k občanské válce.

J. Urban 8.1.2016 10:21

Včera jsem tuto dámu poslouchal v rozhlase.

No, umírněná a vcelku i realistická. Jen to její zdůvodnění, že média o věci nereferovala, protože neměla od policie potvrzeno, že šlo o arabáče, se mi nezdá! Spíš to bylo tak, že média nesměla referovat, že by mohlo jít o arabáče, tak raději nereferovala vůbec.

K. Janyška 8.1.2016 10:10

Jsem absolutní rasista vůči pravidlům, které vyznávají

necivilizované skuiny lidstva, dá-li se to tak říci a s barvou jejich kůže to nemá co dělat. Rakušanová, mazejte k vědecké kompozitivní teorii pro radu... Dzp.

R. Brzák 8.1.2016 9:57

"má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

- pak musí jít o proces, který vytvoří existenční tlak na příchozí. Jsou to totiž lidé. Člověk se přizpůsobuje jen pod tlakem. Odejmu-li někomu ze života tlak na přežití, například tím, že jej "obejmu" svou sociální sítí, pak v ní spokojeně pohoví - a měnit se nebude. Odstraňuji-li mu z cesty překážky vyplývající z běžného prostředí, do kterého jej chci integrovat, včetně postojů veřejnosti vyplývajících z předběžné opatrnosti vůči cizím příchozím - pak se příchozí ani nedozví, co je pro původní obyvatele natolik důležité, že se tomu musí přizpůsobit, jinak se potká se zlou.

Multikulturalismus a spasitelství, v kombinaci se sociálním záchranným systémem, jde přímo proti svému vlastnímu smyslu, kterým je (doufejme) snaha příchozí integrovat.

A v jednom se s paní autorkou shodnu - základem je otevřená diskuze, jakkoliv mohou být v ní otevírána témata, která jsou pro "slabší povahy" nepřijatelná.

K. Vyšata 8.1.2016 10:14

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Diskutovat o něčem, co je nad slunce jasné, podpořené desítky let zkušeností je jen odsouvání řešení. Stejně musí zákonitě dojít k represivním krokům a jestli se nezačne hned, později to bude hodně těžké a dramatické. Pustit bez přípravy na přirozenou sexualitu mladých mužů, navíc s rozdílným civilizačním vzorem, do Evropy statisíce nadržených mladíků byl neuvěřitelný hazard. Následky, jen v této jedné části problémů z imigranty, budou kumulovat a zákonitě vzbudí nevoli majoritní společnosti.

R. Brzák 8.1.2016 10:22

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Diskuze je jediný způsob, jak dojít ke konsenzu. Shoda na společném postupu vůči takové krizi, jaká nastala, je předpokladem úspěchu. Ano, nevoli zákonitě vzbudí - ale pokud nedojde ke shodě v naší společnosti, pak se majorita od minority oddělí a příchozí se připojí k minoritě, tak jak to dělá dítě, když si chce něco vynutit na svých rozvádějících se rodičích...

A. Samková 8.1.2016 10:27

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Ano, jenže než se vše prodiskutuje a dojde ke shodě, taky může být pozdě. Politici EU již vyjednávají, "diskutují" pár měsíců a co z toho prospěšného na obranu evropských národů vzešlo? Diskuse má smysl, jen pokud je akční a vede ke konkrétním účinným opatřením. Jinak se udiskutujete a ani si nevšimnete, že se mezitím octnete přímo v ostré palbě.

K. Vyšata 8.1.2016 11:15

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Diskuze je výborná cesta k osažení kompromisu nebo shody. Ale pozor, cesta neuvěřitelně časově náročná s nejistým výsledkem. V době překotných změn a náhlých nebezpečí v podstatě nepoužitelná. Dnešní situace žádá rychlé řešení a velikány odhodlané vzít na sebe riziko. Tak to udělal Merkelová s "pozváním" imigrantů a následky, nebo přínosy padnou na její hlavu. Na opačném pólu to udělal nyní Fico a nastavil svoji "politickou" hlavu taky. Oba bez dlouhých diskuzí. Oba mají osobní pravdu, jen stojí na postech které zaručují dopad svých rozhodnutí na spoluobčany.

J. Vintr 8.1.2016 12:09

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Když se podíváte na muslimský svět, tak většina problémů vzniká právě z toho, že muslimové absolutně nejsou schopni konsensu. Nesnesou se s nevěřícími, nesnesou se s vyznavači jiných náboženství a nesnesou se ani navzájem různé odnože Islámu. A to až tak, že teče krev. Spoléhat na to, že se s muslimy domluvíte je sebevražedná naivita ...

K. Vyšata 8.1.2016 12:27

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Nechci se zastávat muslimského světa, ale nejednají zrovna moc jinak než jiné státy. Muslimové mají svůj zákon Knihy který je jejich průvodcem a zákonnou normou pro celý život. Ten jim přikazuje konat tak, jak Korán na příkladech popisuje řešení. Ale protože žádný předpis není dokonalý, někdo ho musí vykládat a upřesňovat. A o tom to je, islám má dvě hlavní větve podle výkladu svých duchovních. Protože každé náboženství je skrytá snaha o ovládnutí nejenom duší lidí, ale i majetku a životního prostoru, perou se náboženské společnosti mezi sebou. Staletí v historii a bude to pokračovat i v budoucnosti. Naše, rádoby vyspělá společnost sice odstřihla od věcí světských náboženskou chtivost po moci, ale nahradila ji náboženstvím mamonu které zakrývá krvavým bojem při vnucování demokracie.

A jak příroda velí a koná, slabost, změkčilost vždy prohraje s obětavostí, nenávistí a odhodláním. Otázka je, jestli konání naší vyspělé civilizace dospělo do takové míry impotence konat ve svůj prospěch, že nás jiná civilizace převálcuje.

R. Morava 8.1.2016 12:41

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

To co píšete se neshoduje s historickými fakty. Jen stručně. Předkřesťanská Evropa se mlela jistě hruběji než křesťanská. Křesťanství naučilo Čechy číst a psát a částečně stabilizovalo náš region. Francouzská revoluce a Napoleonské války měli násobně víc francouzských obětí než církevní přehmaty ve stejném století (možná i tisíciletí), o ruské revoluci radši nepíšu! Zaštiťování sobeckých zájmů vírou není víra are Zlo. Doporučuji přečíst Nový Zákon a zamyslet se nad tím co je náboženství a co lidská hrabivost.

K. Vyšata 8.1.2016 14:55

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Těžko porovnávat oběti, jejich počet a způsob jak a kdo je zabíjel. Jednou jsem procházel egyptskými památkami s egyptologem, který mi nadšeně popisoval nástěnné kresby a jejich význam. Stačil jeden jediný den a moje dušička byla zavalená informacemi, kolik, kde, jak a proč jednotliví faraoni zavraždili, zavlekli do otroctví nebo zmrzačili lidí z okolních národů. Četl jsem knihu Caesar, velmi obrazně popisující krvavou cestu slavného císaře. Pokaračoval bych s Alexandrem Velikým, Čingischánem přes křesťanskou kravavou lázeň k Napoleonovi, Hitlerovi, Stalinovi, svět je poset prachem obětí slavných. Všichni do jednoho, přesně jako dnešní velikáni snažící se vstoupit do historie svoje zločiny zakrývali a zakrývají vznešenými frázemi, ať náboženskými, nebo světskými. Snad nás Merkelová nezavleče do ..... jen aby byla v historii.

J. Vintr 8.1.2016 13:10

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Jistě uznáte, že euroamerická (tedy křesťanská) civilizace je po všech stránkách o hodně dál, než ta část světa, kde dominuje Islám. A ten rozdíl by byl ještě mnohonásobně větší, kdybychom se s tímto světem nepodělili o produkty naší civilizace. A jedním z hlavních důvodů, proč je naše civilizace mnohem dál je to, ŽE SE DOKÁŽEME NAVZÁJEM DOMLUVIT (o když cesta k tomuto stavu nebyla vždycky zrovna přímá).

K. Vyšata 8.1.2016 14:39

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Jo, kdyby jednoduché nebylo zase tak složité. Koukám jak se dokážou NAVZÁJEM DOMLUVIT státy namířením svých raket s atomovými hlavicemi na soupeře. No není to pokrok? Tak daleko ještě muslimská civilizace nedospěla. Ta teď prochází krvavou lázní vyvolanou vnucováním našich civilizačních produktů, o které se s ní chceme přes její odpor podělit. My vám demokacii, vy nám výnosy z přírodního bohatství.

J. Hruška 8.1.2016 16:12

Re: "má-li se integrace muslimů do Evropy podařit" -

Pane Karle, ta domluva spočívá v tom, že těmi hlavicemi po sobě nestřílíme, jen míříme. Bože chraň, aby ty hlavice neměli ti, co uřezávají hlavy, Karle! ne hlavice. A to přírodní "bohatství" daroval, dejme tomu, Alláh všem lidem, ne jenom muslimům, ti ho ukradli teprve před několika stoletími. Zdař Bůh, Josef.