29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

EVROPA: Digitální totalita nastupuje

Dlouho jsem nic nenapsal. Snažím se od věcí veřejných distancovat a neničit si nervy, protože tak trochu ztrácím víru v rozumný vývoj této země i celého západního světa. Přesto si dnes dovolím napsat několik vět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 27.12.2018 21:46

Všem nám injektují čip pod kůži a bude vymalováno

Budeme stádo ovcí, které bude mít Babiš a pohrobci komunistů a StB neustále pod kontrolou, protože o nás (po zrušení hotových peněz a totálním přechodu na bezhotovostní placení) budou vědět úplně všechno. Splní se sen centrálních ředitelů všehomíra, a začnou nám plánovat a normovat i spotřebu toaletního papíru, abychom jeho plýtváním neškodili přírodě. ;-)

V. Pavelka 27.12.2018 21:42

No

Mladí si třeba vybojují svobodu , pokud o to budou stát,jinak nevím , jsme obklopeni sami sebou .Doba přeje užívaní si . Zasilatelská doba , to nemůže dlouho vydržet bych řek.

J. Kanioková 27.12.2018 18:44

Naprostý souhlas s článkem

P. Grigar 27.12.2018 17:48

Střelný prach, zlato a tiskařská čerň..

.. do které kategorie tu digitalizaci zařadit?

M. Pivoda 27.12.2018 17:07

Dva omyly Polaneckého

Polanecký: "... Upřímně říkám, že se obávám budoucnosti. Nechci žít v takto předozorované, přeregulované a socialistické totalitě. ..."

1. Polanecký směšuje dvě různé věci. Socialismus versus kapitalismus je ohledně formy vlastnictví (výrobních/ziskových) prostředků, nikoliv styl řízení. Styl řízení (ať za socialismu nebo kapitalismu) může ve svém extrému být demokratický nebo autokratický (až totalitní).

2. Polanecký asi neví, že soukromé firmy, které provozují svou činnost s informacemi, mají dnes již větší moc než státy. Ty státy se na té velké stávající moci soukromých firem chtějí jen přiživit. Sledují vás/nás všechny technologické firmy. Jde jen o to, komu dáte přednost: zda americké firmě Google nebo čínské firmě Huawei.

Čeká nás v dohledné době politická inovace, která zohlední nové rozdělení moci.

V. Církva 27.12.2018 15:52

Tak v každém případě svoboda byla na začátku 90tek

Pak už přišla buzerace. Hlídání osob je skutečně dvojsečné. Může zabránit zlodějům a vrahům a stejně tak sloužit k ohlídání jediného světového názoru.

Technologie nezastavíme, ty za to nemohou. Jestli ale někoho v Německu potahují či vyhazují z práce, protože nesouhlasí s Islámem a nezřízeným nárůstem migrantů, pak patří do kriminálu ten kdo tyto zákony prosazuje ale i schvaluje a dokonce i soudně odsuuzuje. Fašisté se taky vymlouvali že jen plnili příkazy.

M. Rubáš 27.12.2018 10:56

Totalita teď nastupuje za strany EU

Totalita teď nastupuje za strany EU. EU přichází k tvrdé akci a bude cenzurovat sociální sítě. Svoji úlohu v tom hraje i naše Jourová. Je mi z toho nablití.

http://www.epshark.cz/clanek/1088/eu-cenzura-internetu

V. Kain 27.12.2018 13:19

Re: Totalita teď nastupuje za strany EU

Jourová stejně jako Špidla si vyslouží za těch 5let 100tisícovou rentu,která ji bude vyplácena z našeho rpzpočtu.Nic proti tomu pokud by její práce byla k užitku,ale ona nejen že není,ale je spíše škodlivá.Pokud jde o tu totalitu,tak ta má v naší vládě naprostou podporu.Krátká svobodná doba Václava Klause je nenávratně pryč.Dneska mají zelenou Babišové.

P. Zinga 27.12.2018 9:55

Kdo upřednostňuje bezpečí

před svobodou, přijde nakonec o obojí.

P. Dvořák 27.12.2018 10:08

Re: Kdo upřednostňuje bezpečí je špatný?

Já bych tedy upřednostňoval třeba mít kriminálníky-recidivisty nebo teroristy v bezpečí pod zámkem, než jejich svobodu.

S jejich zvyšující se svobodou se necítím ani svobodněji ani bezpečněji.

Z. Lapil 27.12.2018 10:44

Re: Kdo upřednostňuje bezpečí je špatný?

Pěkně jste to otočil :-).

Ideální samozřejmě je, když budou pod zámkem všichni kriminálníci. Jenže - jste si jist, že se nesvezete s nimi? Nikdy jste nepřekročil povolenou rychlost? Nešel přes silnici blíže než 50 m od přechodu? Nedal spropitné (nezdaněné peníze)?

Znáte to: když přišli pro komunisty, mlčel jsem, protože nejsem komunista...

P. Dvořák 27.12.2018 16:42

Re: Kdo upřednostňuje bezpečí je špatný?

Za překročení rychlosti nebo chůzi mimo přechod se dává kriminál? S tím spropitným to je už úplně za hranou, to přece musíte cítit sám.

Z. Lapil 28.12.2018 8:54

Re: Kdo upřednostňuje bezpečí je špatný?

Kriminál nebo pokuta, to nemám za principiální rozdíl; obojí je státem udělený trest.

JÁ cítím, že s tím spropitným je to za hranou, ale cítí to i ti, kteří uvažují, jak by ho mohli danit?

Když teď o tom přemýšlím - vždyť i ten Bůh uznal, že zákaz není argument a dal lidem svobodnou rozhodnout se ke hříchu poté, co viděl, že ani jeden jediný konkrétní strom nedokážou neotestovat.

P. Lenc 27.12.2018 10:14

Re: Kdo upřednostňuje bezpečí

Přesné!

Š. Hašek 27.12.2018 16:08

Re: Kdo upřednostňuje bezpečí

Přesné.

P. Chaloupek 27.12.2018 9:34

Pan autor je HODNĚ mimo !

Asi by bylo dobré, kdybychom zastavili čas, jezdili koňkou a autor psal brkem. Pane Polanecký, zavřete se doma s důvěryhodnými přáteli a zase dlouho nic, prosím, nepište.

Z. Rychlý 27.12.2018 9:43

Re: Pan autor je HODNĚ mimo !

Ale houbeles, autor píše o zneužívání technického pokroku, které je evidentní, jen vy jste to ještě nepostřehl.

P. Zinga 27.12.2018 9:52

Re: Pan autor je HODNĚ mimo !

Pane Chaloupku, jste pravděpodobně funkční analfabet: dokážete číst, ale textu nerozumíte.

A navíc máte povahu lokaje, když Vám to šmírování nevadí. Anebo sám šmírujete?

J. Hejna 27.12.2018 10:07

Re: Pan autor je HODNĚ mimo !

Vy, pane Chaloupku, raději zalezte do sklepa a hlavně nic nepište, abyste nebyl za blba.

P. Lenc 27.12.2018 10:13

Re: Pan autor je HODNĚ mimo !

Reakce na pana Chaloupku vystihuje to, co si o něm myslím i já.

Z. Lapil 27.12.2018 10:36

Re: Pan autor je HODNĚ mimo !

Dovolím si upozornit, že zákazy (jezděme koňkou, když jsou auta špatná) obvykle k ničemu dobrému nevedou. Takže - jistě k vašemu překvapení - s autorem ve při nejste.

V. Roubal 27.12.2018 8:51

pan autor je lehce mimo

Dobu, kdy nám takřka žádná svoboda nezbývala jsem na vlastní kůži poznal a musím zde říci, že se od dnešních poměrů výrazně lišila. Pan autor plácá nesmysly.

V. Šedivý 27.12.2018 9:25

Re: pan autor je lehce mimo

Zažil jsem také a souhlasím, že rozdíl byl zásadní.

Jenže čím dál tím víc pozoruji změny, které k oné nesvobodě pomalu ale jistě konvergují. Jsou zcela jiné možnosti dohledu nad člověkem, řada nástrojů totality může mít mnohem jemnější podobu.

P. Macejko 27.12.2018 11:33

Re: pan autor je lehce mimo

Súhlas...vidím to podobne...

R. Tesařík 27.12.2018 9:26

Re: pan autor je lehce mimo

To jenom vy netušíte, která bije.

J. Kanioková 27.12.2018 18:49

Přesně

P. Dvořák 27.12.2018 9:26

Re: pan autor je lehce mimo

Tak jsem vám chtěl odpovědět, nebylo tam jediné vulgární slovo ani urážka a ta vaše "svoboda" mně to nepustila.

J. Jurax 27.12.2018 15:41

Jistěže se lišila. Pokrok se nedá zastavit. Zase do té doby směřujeme, ovšem na kvalitativně vyšší úrovni.

I. Mertl 27.12.2018 8:39

Tihleti svobodní

prostě nepochopili - možná ani nechtějí - k čemu slouží demokracie a jak funguje. Praví: "Dnešní bolševici nám instalují socialismus a nesvobodu skrytě a salámovou metodou". Co asi tak ví osmatřicetiletý Svobodný o bolševismu? A o lidských chybách?

R. Tesařík 27.12.2018 9:26

Re: Tihleti svobodní

Možná nic. Nicméně instalují.