19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

EVROPA: Covidpas a Babišův „střet“

Ve stejném dni, kdy prošel tak zvaný covidpas, se poslanci Evropského parlamentu vyjádřili k „tunelování evropských dotací“ Andrejem Babišem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 14.6.2021 13:32

To je jako s tím zapomenutým kufrem na perónu. Kdyby ho tam nezapomněli, tak jsem ho neukradl. Tak nějak jste to myslel, že.

V. Čermák 14.6.2021 17:51

Myslel to jinak, to jen vy jste to špatně pochopil...;-D

J. Urban 14.6.2021 13:37

ale on babis je vlezdobruselista, jen mu to tam uz nechteji papat ;-D;-D

M. Valenta 14.6.2021 9:12

Opravdu je autor tak hluboce naivní, že by po tomto Babišem ovládaném parlamentu chtěl úpravu " lex Babiše", který byl napsán tak, aby se vlk.......

J. Urban 14.6.2021 13:39

Verim, ze sam Babis by to tak chtel. Jenze jeho poslanci by mu vypovedeli poslusnost (uz ponekolikate) a zakon by najust nepredelali.;-D;-D

V. Halašta 14.6.2021 9:00

Babiš zemědělské dotace nevymyslel ale má vliv na upravy jejich pravidel a proto je podle zákona nesmí pobírat. Je na něm, kterou možnost si vybere, jestli odstoupí, prodá AF nebo jen nebude brát dotace a st. zakázky.

Babiž podle zákona "lex Babiš" nepostupoval. To je takový dokola agropropagandou opakovaný mýtus. Nemohl postupovat, protože v něm žádný takový postup není. Jsou v něm podmínky a ty nesplnil. Snad si bláhově myslel, že převedení na manželku nebude ani "ovldací osobou" anebo jen prostě hraje o čas a zatím hrabe ahrabe a hrabe. Pak se uvidí.

Konkrétně neplní mj. tenhle jednoduchý § 4c

Zákona č. 159/2006 Sb.:

"Je zakázáno poskytnout dotaci podle právního předpisu upravujícího rozpočtová pravidla nebo investiční pobídku podle právního předpisu upravujícího investiční pobídky obchodní společnosti, ve které veřejný funkcionář uvedený v § 2 odst. 1 písm. c) nebo jím ovládaná osoba vlastní podíl představující alespoň 25 % účasti společníka v obchodní společnosti."

J. Sedlář 14.6.2021 9:19

Platí to i pro Jurečku a jeho frau?

V. Halašta 14.6.2021 9:21

Samozřejmě, že platí. Jestli zákon plní nebo nenevím. Jestli neplní může kdokoliv dát podání.

J. Sedlář 14.6.2021 12:37

Ale ten přeca nevadí, počkáme až co po volbách, pak bude patřičně podáno.

V. Halašta 14.6.2021 17:19

Co to jsou za kecy? Nic nikomu nebrání, na rozdíl od bránění pozic Babiše.

A k Jurečkovi - v jaké pozici jmenované zákonem je? To si vy vypatlaní burešovci neumíte otevřít aspoň jeden blbý zákon než začnete cintat svoje nesmysly? Nemužete, já vím. Pak byste neměli co cintat.

J. Sedlář 15.6.2021 14:27

Halaští Vám ve věži? Jste vypatlaný pyját, že mi nadáváte do neBurešů? Kdo nejde s vámi, jde proti vám? Který blbý zákon, ze všech blbých co máme, máte na zřeteli? Zatím necintám, zvládám příjem i bez toho.

PS: Bacha na prasklou cévku, budete tahat nohu a cintat ještě víc.

V. Halašta 15.6.2021 17:55

běž burešův poskoku trollit někoho jiného

J. Sedlář 16.6.2021 18:07

S vámi nebo proti vám, není třetí cesty, že áno.

V. Halašta 16.6.2021 18:26

Co takhle se podívat na vlákno. O tom zákoně je můj uvodní koment a že neudržíš nit ani přes dva komenty skutečně není můj problém.

Jenže ty chceš jen blbě trollit, to se pak ani není třeba podívat, o čem jde řeč. A na tvoje trollení zvědavý nejsem.

J. Sedlář 16.6.2021 20:08

Jistě soustruhu, tykačka jak jste zvyklý. Já měl za to, že vaše řeč je o (vámi dovozené) mé servilnosti k jistému ne-agentovi, protože váš fantas zná jen dvě strany. Tu vaši a všichni ostatní co jsou proti. Tak čest.

J. Nevrkla 14.6.2021 8:31

Stále více dezinformací a konspiračních teorií se stává pravdou. Teď například ta, že laboratoř ve Wuchanu byla subvencovana americkými firmami a dokonce se na tom přímo podílel Fauci, hlavní americký osoba angažující se v boji s pandemií. Všechno to hodně smrdí.

P. Milan 14.6.2021 8:35

Jistě, dělali tam výzkum, který je v USA zakázaný.

Ale ne jenom ten pro USA.

P. Kmoníček 14.6.2021 8:21

Bartoni, v současné době také stát vedený Babišem rozdává odměny (mimořádné) státním úředníkům. Mimo jiné státní úředník, u kterého je vyžadována bezpečnostní prověrka a on ji už sedm let nemá, dostal přes 800 000,- korun. Jako novinář byste to měl vědět a podělit se s veřejností se svým názorem.

V. Halašta 14.6.2021 8:51

Bartoň je novinář? To snad ne, takové označení si agropropagandista nezaslouží.

P. Kmoníček 14.6.2021 8:58

Promiňte pane Halašto, omlouvám se.

V. Halašta 14.6.2021 9:23

Omlouvat by se měl někdo jiný.

A ne jednou ale od teď až do Babišova opuštění žaláře.

P. Čech 14.6.2021 7:43

"Neoprávněně vyplacené dotace"?

Kdo je o p r á v n ě n rozhodovat o tom, co je oprávněné a co ne? Snad ne EP? Kdyby tomu tak bylo, potom by tyto dotace nevyplácely jednotlivé státy, ale přímo EU. Ne, není to tak. O oprávněnosti výplaty dotací rozhodují jednotlivé státy samy. Jestli byly dotace Agrofertu na základě jeho žádosti vyplaceny oprávněně, o tom nemají co jednat poslanci EU, ale příslušné orgány v ČR. Pokud dojdou k závěru, že dotace byly opravdu neoprávněně vyplaceny, potom za to musí pykat ten, kdo je posvětil a ne Agrofert. Ten je jen v dobré víře přijal. EU by si už konečně měla uvědomit, že není státem, ale jen mezinárodní organizací států. Socanskou organizací!

P. Milan 14.6.2021 7:53

S tou "dobrou vírou" jste mne rozesmál hned v pondělí ráno. :-P

O oprávněnosti rozhodují pravidla dávajícího. Na tom nic nemění ani to, že dotace jsou mor, určený k ovládání přijímajících.

P. Čech 14.6.2021 7:58

Souhlasím s Vaší poslední větou. Ono totiž není nikde psáno, že bohatí lidé žádné dotace dostat nesmějí a nebo, což by bylo ještě horší, že takové dotace nesmí dostávat momentální politik. Nějaké kecy o nějakém střetu zájmů jsou k smíchu. Ještě nikdo neřekl s k ý m je ten Babiš ve střetu zájmů. Koho konkrétně zájmy porušuje.

P. Milan 14.6.2021 8:33

Je to jednoduché, ten, kdo má vliv na to, KOMU A KOLIK bude přiděleno (což Bureš má), by neměl být příjemcem.

Ať už je bohatý nebo chudý, to s věcí nesouvisí.

M. Grundmann 14.6.2021 9:40

Andrej Babiš je ve střetu zájmů mezi svou osobou a zbytkem České republiky. Tedy i mě i Vás. Státní peníze jsou peníze nás všech. A on si je odčerpává do svého holdingu.

P. Pepax 14.6.2021 8:17

Souhlas, problém jsou samotné dotace.

M. Kanda 14.6.2021 6:53

To vaše srovnání českých dotací s francouzskými je čirá lež.

Ve Francii jsou dotováni pouze drobní zemědělci. Kdyby Agrofert sídlil ve Francii, na žádné dotace by nárok neměl.

P. Weisskopf 14.6.2021 7:28

To není dáno drobnými zemědělci.Máte velmi špatné informace které šíříte.Dotace jdou na výměru a množství. A ve Francii nejsou tak velké zemědělské závody a to je důvod.

M. Kanda 14.6.2021 8:18

To co píšete platí u nás. Francie to má úplně jinak. Tam nemají nárokové dávky na výměru a množství. U nich je určujícím faktorem velikost subjektu.

Nejsou tam sice tak velké firmy jako Agrofert, ale kdyby byly, nedostaly by ani cent.