25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Co se to děje s dnešním Západem?

Často můžeme v různých komentářích a výrocích politických propagandistů, kteří problémy dneška stále tvrdošíjně redukují na údajný konflikt hodný Západ vs. zlý Východ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 18.10.2019 14:45

Víte, moje tchyně říkávala "nakupovat se musí chodit každý den." V 50 letech ukazovala televize ženy, tahající těžké nákupní tašky do 3 patra bez výtahu a nadávala mužům, že jim nepomáhají.

Celé toto změnil automobil, kam se vejde třeba 50 kg nákladu. Lidé tak nakupují méně často, třeba jednou za týden. Ale nepozoroval jsem, že bychom v kontejneru měli "spousty" vyhozeného jídla.

Samozřejmě, ve středověku, který jeden historik charakterizoval slovy "kníže a jeho polohladoví poddaní" snědly neprivilegované vrstvy všechno, i to, co bylo zkažené.

P. Han 18.10.2019 14:37

Nezáleží na úrovni, ale na hodnotiteli. Začíná u každého, jen ne u něj.

P. Han 18.10.2019 14:35

O komunistech, i českých, a jejich zvrhlé ideologii toho je v článku dost, patrně jste to přehlédl. Ale nebyli to čeští komunisté, kdo toto učení přinesl do EU. A o tom je ten článek.

Víte, už to není tak, jako když jste maminku úkoloval, kterou pohádku vám má před spaním přečíst. Jestli chcete něco na jiné téma, musíte si to najít sám.

Kritik: Kritisovat, to je usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to dovedl. (Karek Čapek)

M. Prokop 18.10.2019 14:34

Tahle jeho kritika je dost přesná, jednu výhradu jsem napsal konkrétně.

Proč píšete o Weigelovi a ne o článku, na to si odpovězte sám.

M. Prokop 18.10.2019 14:32

Míníte-li tím "Amnestovičem" Havla, není o čem hovořit. Míníte-li Klause, pak ho v mnoha věcech kritizuji, ovšem ne ta pitomě jako komouš Flener.

S těmi brýlemi nevím, ještě jsem je nezkoušel, jen žluté na sjezdovku. Vy s nimi máte nějakou zkušenost?

M. Moravcová 18.10.2019 14:29

Skvělý článek.

Já už jsem toho strašení zažila dost. Nejdřív to Carter, Reagan, atomová bomba, neutronová bomba, černé díry, ozónová díra, tání ledovců, Al Gore, teď Greta se svým zkaženým dětství - ať už jdou všichni strašáci do pryč. Já chci normálně v klidu žít.

M. Prokop 18.10.2019 14:28

Od jaké úrovně začíná " hamižní, snobský a plýtvající konzumismus"?

J. Kanioková 18.10.2019 14:19

Zalkněte se tou Klausofobií !

J. Kanioková 18.10.2019 14:16

Bolí paranoia ?

R. Kašpárek 18.10.2019 13:58

Nezřízeny konzum muzete videt,kdyz se vydáte do supermarketu , aby jste videl kolik se toho kupuje a potom k popelnicim/kolik se toho vyhodi. Doufam ze pochopil!! A k tomu kristovi-to byval for -kdo byl prvni komunista na svete-Kristus-nemel nic a rozdal vsechno!!

M. Valenta 18.10.2019 13:43

Mýlíte se. Weigel kritizuje zásadně okolo, české socialisty a komunisty a vlastně ani tuhle povedenou vládu nikdy a proč? Na to si odpovězte sám.

R. Langer 18.10.2019 13:37

Zaplaťpámbu za opuštění křesťanských kořenů, kdybychom se jich drželi, tak jsme dnes tam, kde Islám, který se svých kořenů drží dodnes. A pokud se bude roztahovat po Evropě, bude to podle toho taky vypadat. :-P

R. Langer 18.10.2019 13:05

První celosvětově známý komouš je Kristus. Od něj se potom učili všichni ostatní. ;-)

R. Langer 18.10.2019 13:02

Ale ono je to přece jedno, jak jsou ti komouši pojmenovaní.

R. Langer 18.10.2019 12:59

Já také ne. Vlastně by mě dost zajímalo, co si pod tím pojmem někdo představuje.

V. Petr 18.10.2019 12:42

Většina sluníčkářů staršího věku jsou signatáři ANTICHARTY.

V. Petr 18.10.2019 12:39

Člověk je zvíře smečkové, takže máte pravdu. Ale parazit se rozhodně netrpěl.

Jinak, mnohé severoamerické indiánské kmeny rozdělovaly i v JAZYCE lidi jen na dvě skupiny, "naši" a "nepřátelé."

V. Petr 18.10.2019 12:32

Já ve svém okolí neznám nikoho, kdo by se oddával "nezřízenému konzumu," i když si někteří nežijí špatně.

B. Lukáš 18.10.2019 12:09

S většinou názorů autora souhlasím nikoliv se všemi. Kořeny levicových utopií lze v historii nalézt i u našich revolučních husitských bojovníků, kteří svou krutostí, drancováním a ničením kulturních hodnot neměli tehdy srovnatelného soupeře. Rovněž tak jako je nebezpečný „klimatický alarmismus“, je nebezpečný i hamižní, snobský a plýtvající konzumismus, s kterým zřejmě autor teorie neviditelné ruky trhu Adam Smith nepočítal.

J. Anděl 18.10.2019 12:05

Když ono je otření a otření. Podržtažka, největší zločinec od roku 1989... Nemám ani růžové brýle, ale ani superkontrastní.

J. Lukavsky 18.10.2019 11:58

"Parazit nemůže žít bez hostitele" ale moudrý parazit svého hostitele nezahubí. A v tom je problém, udržet se na uzdě a vysát jen tolik aby to hostitele nepoložilo. No to neumí každý parazit, akorát ten moudrý. Probatum est. J.L. end

V. Petr 18.10.2019 11:58

Velmi se pletete. Pokud by někdo vzal hypoteticky zbraň (a hlavně měl tu možnost) a vystřílel všechny sluníčkáře a levicové pomatence, ekonomika by to téměř nepocítila, drtivá většina zastřelených by totiž byli paraziti, přisátí na veřejné rozpočty, kteří svou "činností" jenom škodí!

J. Nevrkla 18.10.2019 11:53

Myslím že výborná analýza, jako snad vždy od pana Weigla. Kéž by se dostala k mnoha lidem a vedla je k zamyšlení a odporu k popisovanemu trendu.

V. Petr 18.10.2019 11:44

Milý pane, máte sice pravdu, ale takto to nefunguje. Parazit nemůže žít bez hostitele a kdyby se sluníčkáři sestěhovali mezi sebe, KDO BY JE A JEJICH CHRÁNĚNCE ŽIVIL!!!!

J. Ganaur 18.10.2019 11:33

Ale houbeles.Popravy nebyla rovnost ve smrti, ale "dokonalé" odstranění konkurence (nepřítele).

J. Ganaur 18.10.2019 11:30

Jak jsem napsal výše, věšinou s Vámi souhlasím.

J. Ganaur 18.10.2019 11:27

Většinou s Vašimi názory souhlasím, Ale jak se někdo "otře" o Amnestoviče....Růžové brýle nejsou nejlepší pomůcka k vidění světa.

J. Ganaur 18.10.2019 11:23

Referendem byly volby na Slovensku.Rozdělení bylo přínosem pro všechny.To ostatní sedí.Jen mu při tom pomáhal Becherovič.Na to by se nemělo zapomínat.

J. Schwarz 18.10.2019 11:13

Teď ještě zbývá si uvědomit, z čeno se ta "pomoc slabším" asi vyvinula. V dávných dobách lidi tahali za výrazně kratší konec ve srovnání jak s přírodou, tak s okolními lidskými skupinami a tak každý jedinec, "i slabší", byl pro komunitu přínosem. k obraně a udržení rodu bylo třeba každé ruky. Žádné "pomoci" se ale nedočkal ten, co nedbal zvyků kmene a protivil se "starším". Extenze "pomoci slabším" na celé lidstvo je sebevražená úchylka, která by měla smysl snad jen při hrozbě invaze mimozemšťanů - i když i tu by byl jistý Paroubek uvítal v "boji proti pravici". Howgh.

P. Dvořák 18.10.2019 11:13

V r. 1917 Němci vyvezli do Ruska jednoho!!! svého agenta jménem Vladimír Iljič Uljanov, jinak také Lenin. A co z toho bylo.

Dnes si všechny ty Leniny nechává západní Evropa a už se objevili i v USA. Tam mají jinou barvu, takovou našedlou.

Co z toho může být?