28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Co se to děje s dnešním Západem?

Často můžeme v různých komentářích a výrocích politických propagandistů, kteří problémy dneška stále tvrdošíjně redukují na údajný konflikt hodný Západ vs. zlý Východ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 18.10.2019 20:59

Technologicky lze lidi dnes vyhubit velmi snadno!

D. Polanský 18.10.2019 16:19

Ještě štěstí, že je tu praxe, a ta časem každou teorii prověří. To mi dodává optimismus.

V. Pavelka 18.10.2019 15:43

Brilantní , bohužel?!8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-oEUEUEUEUEU!!

P. Aron 18.10.2019 14:46

Velmi přesně napsané. Řadu těch poznatků také často opakuji. Autor to ale podal velmi podrobně. Díky !

M. Moravcová 18.10.2019 14:29

Skvělý článek.

Já už jsem toho strašení zažila dost. Nejdřív to Carter, Reagan, atomová bomba, neutronová bomba, černé díry, ozónová díra, tání ledovců, Al Gore, teď Greta se svým zkaženým dětství - ať už jdou všichni strašáci do pryč. Já chci normálně v klidu žít.

J. Anděl 18.10.2019 15:26

Hm. Strašení je osvědčená a funkční metoda manipulace. Domnívám se, že se jí "svět" jen tak nevzdá.

To je lepší normálně v klidu žít navzdory či bez ohledu na strašáky.

P. Aron 18.10.2019 15:30

Poněkud trapné místo argumentů používat otřepaná klišé o strašení.

J. Anděl 18.10.2019 15:39

Nejsem si jistý, komu to adresujete. Já reaguji na paní Moravcovou, která si stěžuje, že ji od mládí někdo straší, nejnověji Greta se svou klimatickou katastrofou, a ať už jdou všichni strašáci do háje.

Vzhledem k tomu, že paní Moravcová si článek pochvaluje, tak to asi nemyslí tak, že pan Weigel straší, nýbrž že dobře popisuje, jak se nás snaží manipulací strašit jiní.

Já na to reaguji jen v tom duchu, že někdo bude strašit vždycky. Jaký argument vám v této poměrně jednoduché výměně chybí?

P. Aron 18.10.2019 19:01

Tak to se moc omlouvám, nějak mi to nesepnulo :-)

J. Anděl 18.10.2019 20:23

To jsem rád, že to bylo nedorozumění :)

Já s panem Weigelem více méně souhlasím. Sám bych úvahu o rovnosti vzal z jiného konce a pojal to jinak, ale asi bych nedošel k ničemu převratně odlišnému.

V. Chrastina 18.10.2019 15:26

Ti neomarxističtí strašáci, paní Moravcová, jsou pevně usazeni v Bruselu na svých astronomických platech a jen tak snadno se z tohoto osobního blahobytu nenechají vyhnat. Nám totiž nezbývá, než se jejich narudlých spárů co nejdřív vymanit, ať to stojí co to stojí, protože to bude pořád menší zlo, než jaké nás v EU čeká, pokud zůstaneme!!

V. Pavelka 18.10.2019 16:01

Viděl jsem paní Maxovou (poslankyně v Bruselu) v rozhovoru na seznamu a nejen tam , nikdy se neusměje ,jednou ano křečovitý pokus , maně mě napadlo srovnání s Grétou ?!Tato žena bojuje v našem parlamentu za manželství pro gender ublížené ,jsou infiltrováni ve všech stranách;-O!!

V. Pavelka 18.10.2019 16:21

A v ČT , taky na vysokých školách se třídí a selektuje , zastrašuje . ČT24 poslední měsíce se musíme zaobýrat Brexitem , ale vůbec nevíme nic o okolních zemích , kromě volebních rychlovek ,jak Moravec vychovává středoškolskou omladinu[>-];-O;-O;-O;-O atd.?

A. Alda 18.10.2019 17:26

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!

S. Kalužík 18.10.2019 15:36

Nechápu, proč mezi strašáky pletete Reagana - ten naopak všem proruským strašákům dal pěkně pokouřit :)

B. Lukáš 18.10.2019 12:09

S většinou názorů autora souhlasím nikoliv se všemi. Kořeny levicových utopií lze v historii nalézt i u našich revolučních husitských bojovníků, kteří svou krutostí, drancováním a ničením kulturních hodnot neměli tehdy srovnatelného soupeře. Rovněž tak jako je nebezpečný „klimatický alarmismus“, je nebezpečný i hamižní, snobský a plýtvající konzumismus, s kterým zřejmě autor teorie neviditelné ruky trhu Adam Smith nepočítal.

V. Petr 18.10.2019 12:32

Já ve svém okolí neznám nikoho, kdo by se oddával "nezřízenému konzumu," i když si někteří nežijí špatně.

R. Langer 18.10.2019 12:59

Já také ne. Vlastně by mě dost zajímalo, co si pod tím pojmem někdo představuje.

R. Kašpárek 18.10.2019 13:58

Nezřízeny konzum muzete videt,kdyz se vydáte do supermarketu , aby jste videl kolik se toho kupuje a potom k popelnicim/kolik se toho vyhodi. Doufam ze pochopil!! A k tomu kristovi-to byval for -kdo byl prvni komunista na svete-Kristus-nemel nic a rozdal vsechno!!

V. Petr 18.10.2019 14:45

Víte, moje tchyně říkávala "nakupovat se musí chodit každý den." V 50 letech ukazovala televize ženy, tahající těžké nákupní tašky do 3 patra bez výtahu a nadávala mužům, že jim nepomáhají.

Celé toto změnil automobil, kam se vejde třeba 50 kg nákladu. Lidé tak nakupují méně často, třeba jednou za týden. Ale nepozoroval jsem, že bychom v kontejneru měli "spousty" vyhozeného jídla.

Samozřejmě, ve středověku, který jeden historik charakterizoval slovy "kníže a jeho polohladoví poddaní" snědly neprivilegované vrstvy všechno, i to, co bylo zkažené.

V. Pavelka 18.10.2019 16:10

I pračlověk Janeček nezřízeně konzumoval , vystrašení mamuti popadali ze skály a takové množství nemohli sežrat a tak se většina zkazila?!:-):-(

R. Kašpárek 18.10.2019 20:54

Vám jsem urcite neodpovidal, ale ted ano .

Pridejte se k Janeckovi, bezte za roh a dejte si par poradnejch-mozna se rozsviti[>-]

R. Langer 18.10.2019 13:05

První celosvětově známý komouš je Kristus. Od něj se potom učili všichni ostatní. ;-)

J. Anděl 18.10.2019 15:34

Není to pravda, protože on rozdával ze svého.

Altruismus není totéž, jako ideologie, nutící druhé, aby platili třetím.

Navíc jeho příběhy o dobrých a nedobrých hospodářích a dobrých či nedobrých služebnících nebyly moc komunistické. Hospodář v nich odměňoval podle práce a prozíravosti, nikoliv podle potřeb.

Ani jiné příběhy, které se k tomu připodobnění Krista ke komunistům používají, neobsahují komunistické ideje, že by měl lid řídit stát, ten vlastnit všechny výrobní prostředky a poskytovat lidem věci podle jejich potřeb.

Možná si na nějaký příklad vzpomene pan Sova. Podle mě se moc ke správě státu nevyjadřoval. Spíš k záležitostem svědomí a osobního jednání a rozhodování.

D. Polanský 18.10.2019 16:20

Kdepak ten nerovnost hlásal, ale že až v nebi si budou všichni rovni.

M. Prokop 18.10.2019 14:28

Od jaké úrovně začíná " hamižní, snobský a plýtvající konzumismus"?

P. Han 18.10.2019 14:37

Nezáleží na úrovni, ale na hodnotiteli. Začíná u každého, jen ne u něj.

P. Aron 18.10.2019 15:32

Myslím, že autor tam nepřímo i ty husity zmiňuje

V. Pavelka 18.10.2019 16:39

Papeženci , měli pořád málo a Husitům se to nelíbilo. Církev katolická opět slavně zbohatla, tihle falešní hvězdáři , při hádkách o peníze se ani nepokřižovali , staví tři kostely , a mají jen Polské faráře 150 šohajů a 75 jeptišek ?

J. Nevrkla 18.10.2019 11:53

Myslím že výborná analýza, jako snad vždy od pana Weigla. Kéž by se dostala k mnoha lidem a vedla je k zamyšlení a odporu k popisovanemu trendu.