25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Český člunek v evropském proudu

Nejvíce německých námořníků pochází tradičně z Bavorska. Dálka zřejmě svědčí romantickým představám o moři. Nedivím se proto, že mořská symbolika je oblíbená i v Čechách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Fiala 26.3.2012 15:46

Vnímám spíše popisy statistické než popisy obrazné

Proč? Moje mysl dokáže čísla a grafy lépe vyhodnotit. A případně upravovat moje plány ekonomické, vzdělávací, kulturní, sportovní a jiné v rámci Evropské Unie. V této Unii euroobčané generují v soukromých ekonomikách již 6.rok vyšší GDP jako ti v USA.

A "zatracované" Euro je druhou rezervní světovou měnou, za kterou si firmy v EU (i z jiných států) kupují ropu a plyn od OPEC i Ruska, takže si nemusí platit exchange poplatky za výměnu DM, GBP, FR, Juan, i Kč za USD. Stačí pohlédnout na kurzy měn před zavedením Eura a po procesu definitivně skončeném (i Kč slušně vůči USD a GBP posílila).

Z. Rychlý 26.3.2012 20:03

Re: Vnímám spíše popisy statistické než popisy obrazné

Pane GéDéPé, to Vaše úžasné vnímání a mysl ! Sám Václav Veliký Vám oboje závidí !!

PS. Tak díky neexistenci kurzových poplatků je EU vlajkovou lodí světové ekonomiky. To je úžasné.

I. Malypetr 27.3.2012 7:51

Re: Vnímám spíše popisy statistické než popisy obrazné

Proč?Protože jste ekonomicky vzdělán neznamená že vámi chápaná čísla a grafy jsou pravdivé.Ekonomickou elitou je prošpikovaná unie i česko ale nikam to nevede.Já na to du od lesa jako můj dědeček.Když mi Kalousek pošle složenku že dlužím 150000kč tak se sám sebe optám komu?Pak si projdu účty,potvrdím si že nedlužím,začnu přemýšlet proč mi to posílá.Já opravdu nic nedlužím,já svoje dluhy,lépe řečeno půjčky mám splacené.Jestli to grafy pana Kalouska vidí jinak tak tam má chybu,a to je nějakej ministr financí,to není žádnej blbec.Já dávám přednost kupeckým počtům před grafy věhlasných ekonomů.Z toho pak automaticky plyne že mám vyrovnaný rozpočet,což se nedá tvrdit o žádné vyspělé ekonomice.Komu tedy logicky patří nobelovka za ekonomiku 2012?No přece mně!

V. Skalová 26.3.2012 14:47

Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

v OVM. Podle něj se u nás neděje nic, co by se nedělo i v jiných západních státech, jen to tam mají tak nějak lépe profesionálně zvládnuté, takže to nebije tak do očí. K tomu dodává D-fens v tomto článku: Janoušek, Bém a o tamtý korupci :

"Ve skutečnosti není korupce ani selhání jednotlivce, ani selhání systému, ale vlastnost systému. Je to přirozená vlastnost všech mechanismů, kde pan B rozhoduje o penězích, které vydělal pan A."

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012032501

J. Kratochvíl 26.3.2012 15:46

Re: Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

Ve skutečnosti pan A nevydělal peníze sám, t.j. zaměstnavatelé na ty vydělané peníze potřebují zaměstnance, kteří vytvařejí hodnoty, které budou později tzv. přerozdělovány. Takže to přerozdělení se děje již v této fázi vzniku hodnot resp. peněz, to ale vy nikdy nepřiznáte. Prostě ve společnosti se přerozdělovat musí a přerozděluje se s tím se nedá nic dělat. To je základ společnosti.

Naše vláda  obden přichází s nápady, kde ještě ušetřit miliardu nebo dvě s pomocí škrtů, které začínají mít vážné sociálně-patologické dopady a dusí ekonomiku, dozvídáme se, že Česká republika může přijít až o stovky miliard z evropských fondů.            S y s t  é m   č e r p á n í   e v r o p s k ý c h   peněz je u nás  totiž natolik prolezlý šlendriánem, nekompetentností a korupcí, že EU uvažuje o úplném zastavení vyplácení evropských peněz.

  Jak už to u nás chodí, reakce vlády v takovéto potenciálně katastrofické situaci, není politická mobilizace, včetně snah dát hlavy dohromady s odborníky, nebo dokonce i s opozicí,  ale zlehčování problému a snaha hodit vše na vládu dnešní opozice, jakkoliv ta naposledy vládla v roce 2006. Premiér Nečas mluví alibisticky o tom, že prý byl systém „špatně nastaven“ vládou ČSSD. Co na tom, že tři různé vlády, dvě z nich vedené ODS, měly mezitím šest let na to, aby systém opravily, pokud nefungoval efektivně! .

Někteří čeští národovci a euroskeptici včetně pana Robejška se už pokouší svalit vinu na „zlou“ EU, která se nám prý možná mstí za postoje Nečasovy vlády k evropskému fiskálnímu paktu. Samozřejmě že tomu tak není, na vině je jen a jen český šlendrián,  ale kdyby tomu tak náhodou bylo, měli bychom si sami odpovědět na otázku, proč by zemi, která zbytku EU jen okopává kotníky, někdo něco dávat měl.

J. Kratochvíl 26.3.2012 15:49

Re: Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

Byla to česká euroskeptická lobby, která převedla primárně politický projekt evropské integrace, založený od počátku na solidaritě, do jazyka „účetnictví“, v němž se vedly nekonečné diskuse například o tom, zda bychom měli přispět půjčkou Mezinárodnímu měnovému fondu, jenž by peníze případně využil ke stabilizaci eurozóny. Nebylo by divu, kdyby EU teď na oplátku řekla: Chcete s námi hrát čecháčkovsku účetnickou hru? Dobře, máte ji mít, se všemi důsledky.  O tom by měli čecháčci formátu pana Robejška především diskutovat a poukazovat hlavně na český šlendrián.  Protože to je problém, který zajímá celou českou společnost. 

V. Skalová 26.3.2012 17:48

Re: Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

Ano, "soli-do-riti" už jsme tu jednou měli, funguje to bohužel pořád stejně. Tím "debatu" s vámi končím. Zásadně nedebatuji s lidmi, kteří používají termín "čecháčci", aby si sami zvedli svoje zamindrákované ego.

Z. Rychlý 26.3.2012 20:25

Re: Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

Je to tak paní Skalová. Je to dobrý článek v tom odkazu !

Procyklostezkuje se hodně. Nicméně se nabízí otázka: Jak je možné, že ve státě se "spálenou zemí", kde se důchodci "chodí pást", atd, atd.... disponuje nějaké město, kraj, stát, s tak obrovskými prostředky na cyklostezku ? Toto je ten hlavní problém, toto je prvotní hřích. Proč vybíráme na daních tolik peněz, když je potom promrháme ! Tyto peníze neměly být vybrány na daních a měly zůstat poplatníkům. Ti by se možná na rozumnou cyklostezku složili a vážili by si jí. Nebo na něco jiného. Ale museli je svěřit moudrému a silnému státu .....

I. Malypetr 27.3.2012 7:59

Re: Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

Souhlasím,jenom bych chtěl upozornit na smutný fakt,že to již nejde z rozpočtového příjmu,tím se splácejí dluhy a na stezky,tobogány.parky se zase půjčuje.

B. Rybák 26.3.2012 20:49

Re: Pan Kratochvíl asi včera nesledoval Erica Besta

Přesně tak.

J. Kratochvíl 26.3.2012 10:13

Pana Robejška nemám rád

protože je divnej. Ale když tomu tak rozumí a ta EU nás táhne někam do Bermudského trojúhelníku, tak ať mi řekne otevřeně kam pluje ta naše malá lodíčka. Ať se vrátím kdykoliv ze západní civilizovaný EU pořád mi je jasné, že něco není v pořádku. Nějak  vidím, že tam všechno funguje lépe než u nás, kteří víme jak to má být. Tak bych měl otázku na autora: Proč to u nás není lepší a nemáme vyšší životní úroveň než mají tam,ale naopak. A nerad bych slyšel něco o životě na dluh a podobně. 

J. Kanioková 26.3.2012 10:47

Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

http://jdem.cz/t9s38

Především si uvědomte, jak strašně pozadu jsme byli za západem. To dodhánění je na generace...

J. Kratochvíl 26.3.2012 11:20

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

Mimo jiné mě těžko přesvědčíte, že bychom byli nějak zásadně pozadu za západem, ale nyní je otázka jiná. Vůbec nechápete o co jde v současných skandálech, které nás obklopují.

 Nejde o boj levice s pravicí, jak se nás tady  snažíte přesvědčovat, ale demokratickou podstatu státu. Proč pravice zapříčinila propojení státu s mafiany. Co udělal bývalý premiér Mirek Topolánek  se zprávou BIS, která informovala o propojení pražské radnice a Janouška?

Tady  totiž bylo  varování ze strany BIS, že dochází k propojování politiky, justice a organizovaného zločinu, a že tyto sítě ohrožují demokratický systém, nabízí se otázka, jak je možné, že premiér minulý a současný  nekonali, byli-li informováni nejen obecně o  možném ohrožení demokratického systému u nás, ale měli na stole konkrétní důkazy.

Místo toho se hledá nepřítel vně státu a nejvíce se nabízí, že za to může EU a její byrokracie, odvádí se pozornost od opravdového problému, před kterým naše společnost stojí. A jestli toto nevidíte tak opravdu vaše analýzy, logika a pragmatismus nestojí za nic. Měla byste se nad tím zamyslet.

J. Jonášek 26.3.2012 12:20

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

Pane Kratochvíle, ale Vy tu směšujete 2 věci. Plně s Vámi souhlasím, že v tom, co se děje uvnitř tohoto státu, není něco v pořádku. A to něco je pěkně velké. A souhlasím téměř i s tím, co píšete ve 2. a 3. odstavci, s jednou významnou opravou, že to nebyla jen pravice, ale stejnou měrou i levice a její prominenti.

A teď pomalu přejdu ke druhé části, a to vnějšímu prostředí. Je až s podivem, že i v takovém vnitřním marastu jsme schopni se k západu přibližovat. Takže souhlasím, že nejsme zásadně pozadu.

Ale jak to? Nebude náhodou tím, co se děje okolo, jak se reguluje, nařizuje, stanovuje apod?

Dle mě má problém 2 roviny, vnější a vnitřní a řešit se musejí obě. Pro nás je výhoda, že to vnější prostředí už tu jednou bylo ve stejné formě 41 let. A že jsme schopní (aspoň někteří) ho rozpoznávat a nemalovat si na růžovo, že tam za kopečky je to ideální a správné a musíme to všechno baštit.

A. Bocek 26.3.2012 13:03

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

To proč to nefunguje je o morálce ! Od vrcholných politiků po posledního úředníka" nosiče  vody", v nich je zakopaný pes . Současná mizérie je problém morálky. Podle morálky poznáte je.,Topolánky, Paroubky , Grose či Bémy .

J. Jonášek 26.3.2012 13:45

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

Úplně a zcela souhlasím pro popis vnitřního stavu. Ale co způsobuje problém ve vnějším vlivu? Tam je to také morálka (její absence) a co ještě? Závist, pokrytectví, sebeklam, hloupost, vše, co udržuje neomylnou bruselskou elitu v bludu, že oni jsou ti správní, co ví vše nejlépe a jejich pravda je ta jediná správná?

J. Kratochvíl 26.3.2012 16:09

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

Důrazně protestuji, aby někdo napadal "to vnější prostředí" rozumí se pochopitelně EU, že by tu již někdy bylo, zde se rozumí totalitní socialismus. Vzhledem k tomu co někteří naši politici předvedli za dvacet let svého vládnutí, do jakého marastu dovedli tuto zemi a ze které se budeme tak těžko dostávat, aby poukazovali na chyby vnějšího prostředí. Na to nemají morální ani jiné právo.

J. Boleslav 26.3.2012 16:53

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

O jakém marasmu hovoříte? Pokud o morálním, máte pravdu. Jeho kořeny je ale třeba hledat v době bolševické vlády. Korupce ve zdejších podmínkách má totiž svoje kořeny na východě (v Rusku), kde byla už za cara velmi rozšířená, za Rakouska-Uherska ani 1. republiky se tady v takovém rozsahu nevyskytovala. Hospodářsky jsme na tom lépe, než srovnatelné země (Slovensko, Polsko, Maďarsko). EU se svým systémem dotací potom korupci u nás značně napomáhá nesmyslným rozšiřováním korupčního prostoru.

B. Rybák 26.3.2012 21:03

Re: Zkuste si přečíst tento článek, možná vám to něco osvětlí

Aby jste pochopil o co jde v současných "skandálech", musel by jste se aspoň pokusit zodpovědět na otázku, komu tyto polopravdivé, náhle (a obvykle s velkým zpožděním)vyplivnuté "skandály" slouží, jak je možné, že někdo v tomto státě má možnost zničit jakéhokoli svého protivníka. Jak to že ten někdo disponuje s informacemi, které legálně žádná soukromá osoba nesmí mít. A pak nám něco vyprávějte o ohrožení demokracie.

Z. Rychlý 26.3.2012 19:56

Re: Pana Robejška nemám rád

Pane Kratochvíle,

nemáte pana Robejška rád, protože říká přímo a bez obalu věci, které nechcete slyšet. To je celé.

I. Malypetr 27.3.2012 8:08

Re: Pana Robejška nemám rád

Protože je tady spousta dobrých názorů se kterými souhlasím tak to zkrátím.Proto že sme líný jak vši.Omluva těm pár tahavejm.

M. Prokop 26.3.2012 9:43

Lodě nejezdí,

lodě plují.

Jinak ano, souhlas.

J. Sever 26.3.2012 8:41

Nu, jak a co by měla Evropa, ...

... to já fakt nevím. Nevím ani, proč by To, či Ono vůbec měla. To zjevně neví ani pan Čísi poradce Robejšek a se skromností, jemu zjevně vlastní Jí to neordinuje. On zde - rozumím-li mu - upozorňuje, že to s tou Evropou a jejim Hlavním proudem není TAK (nějak) dokonalé a že jsou ty lodičky každá jiná, a tak... 

Náš pan učitel by lišácky dodal: "Což by býval nikdo netušil!"

Nicméně - ty různorodé lodičky tu vskutku jsou a vskutku někam plují. Osobně by mi docela stačilo, kdyby ti frajtři na našem kapitánském můstku kočírovali naši bárku alespoň tak, aby - evropský kurs-nekurs - alespoň nenabírala tolik vody. Plaveb ke Světlým Zítřkům jsem za poslední půlsoletí docela syt. 

Z. Rychlý 26.3.2012 19:50

Re: Nu, jak a co by měla Evropa, ...

No a o tom pan Robejšek píše. Nakonec jste to i bez pomoci pana Robejška pochopil.

P. Lenc 26.3.2012 8:05

Na první pohled

bajka jako od Ezopa.Ale tak jako jsou bajky od Ezopa krutě pravdivé,tak i tato se zavrtává pod kůži.Díky pane Robejšku.

V. Hajková 26.3.2012 8:00

Jako vždy- nejlépe popsaná skutečnost!

I. Schlägel 26.3.2012 7:53

Dobrá práce,

pane Robejšku. Zajímalo by mne, co na to pan Rouček.

J. Jonášek 26.3.2012 11:59

Re: Dobrá práce,

a také pan Jelínek.

P. Kolář 26.3.2012 7:06

Tady snad ani není

o čem diskutovat.Snad jenom přimalovat Zaorálkovi a spol.klapky na oči

J. Kanioková 26.3.2012 1:49

Perfektní....

Na první pohled mírně útrpná parodie a bylo by to směšné, kdyby to nebyla naprosto krutá diagnóza podle zákona o kolektivním sdílení průseru

Přesné znění zákona o jehož správnosti levice ani nezapochybuje: "Ideální průser je takový, ve kterém jsou namočeni úplně všichni!"

Jo, vlastně... nejen levice, ale hlavně intelektuálové.. Jak je poznáme? Eliminační metodou. Neuznávají pragmatismus a logiku.