Pátek 13. prosince 2024, svátek má Lucie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

EVROPA: Brexitová ruleta

Ať už by Velká Británie vystoupila z EU okamžitě bez dohody, anebo později s dohodou, jedna věc se nezmění: jakmile se ocitne vně Evropské unie, nebude mít vliv nejen na její rozhodování, ale ani na její budoucí směřování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KJ

15. 4. 2019 16:27
Rozpad EU je přirozeným procesem a vůbec na Britech

nezáleží. Ona existovat nebude, neboť nemůže. Maximálně na negativní, tedy zákazové, smlouvě, tedy na principu já pán - ty pán... Dzp.

0 0
možnosti
DM

15. 4. 2019 19:08
Re: Rozpad EU je přirozeným procesem a vůbec na Britech

Nevím proč sem do každé brexitové diskuse stále plakátujete svá zbožná přání. EU se za vašeho života nerozpadne a vy se s tím budete muset smířit. To je prostrě fakt.

0 0
možnosti
PG

P. Grigar

15. 4. 2019 16:18
Evropou obchází strašidlo...

.. tvrdého brexitu.

0 0
možnosti
KJ

15. 4. 2019 16:25
Re: Evropou obchází strašidlo...

Socialismu... Dzp.

0 0
možnosti
VH

15. 4. 2019 15:01
Nevim nevim

Autorka ma jasno ze vystoupeni Britanie z EU na zaklade pravide WTO by byla katastrofa. Vycetla to zrejme z kristalove koule ktera se ji vali pod posteli. Kristalovou kouli stejneho vyrobce pouzivali ti co varovali UK pred katastrofou v pripade uchovani vlastni meny na ukor EURA. Opak byl pravdou. Take ji ma osazenstvo narodni banky v UK co varovalo ze po vitezstvi hlasu o vystoupeni ekonomicka katastrofa nastane. Opak byl pravdou a zamestnanost stoupla na rekordni uroven. Panove se dokonce museli omlouvat.

Pravidla EU vedou k vseobecne prosperite a blahu. Zrejme je to na prikladu Recka ci zamestnanosti mladych v jiznich statech. Proto jakakoliv svevule proti osvicene Bruselske vrchnosti je jen projev zaostalosti a bude potrestan ekonomickym upadkem. Take jak se zatim vzdy nestalo.

0 0
možnosti
VK

15. 4. 2019 21:03
Re: Nevim nevim

Aha, klasická sestava protiargumentů, které používají brexiťáci, jao opsané např. z Telegraphu. Tak jen drobná upozornění:

1. Katastrofa ještě nenastala. On totiž ještě NENASTAL ANI BREXIT, natož pak no-deal brexit. Ale pokud se podíváte na řadu firem, které hlásí přípravy nebo už přímo provádějí přesun aktivit na kontinent, moc radostně to pro post-brexit UK nevypadá.

2. Argumentace Řeckem je čistá demagogie. To jako EU může za to, že GR podváděli s ekonomickými ukazateli před i po vstupu do EURozony i za marnotratnou fiskální politiku GR? Ano, EU státy a jejich daňoví poplatnící zacálovali velkou část GR dluhů - máte jim to za zlé? Co byste radil - zaplatit za ně všechno, nebo naopak nic? Variantu 'všechno' zkuste obhájit před domácími voliči kdekoliv v EU zemích. Varianta 'nic' - těžko lze čekat, že by se v GR lidem vedlo teď nějak líp, zcela jistě ještě hůř.

0 0
možnosti
VB

15. 4. 2019 14:14
Dobře napsáno.

Článek shrnuje podstatu, která většině volající po vystoupení z EU uniká - ani po vystoupení se nepřestaneme řídit EU pravidly, a to z tržního důvodu. Důvodem je velikost trhu, i jen trh Německa postačí, aby se řada tuzemských firem řídila požadavky něměckého trhu. Ostatně, dělo se to dávno před vstupem do EU. Dokonce i to vzývané Švýcarsko se podřizuje regulacím a v podstatě platí za přístup na trh, už vidím, jak ČR udělá na svůj největší trh dlouhý nos a začne vyvážet jen do Ruska a Číny (a řídit se Ruskou a Čínskou regulací).

0 0
možnosti
ZL

Z. Lapil

15. 4. 2019 16:06
Re: Dobře napsáno.

Pozor - pravidly, třeba těmi o žárovkách - se budou řídit lidé v EU a "my" jim je buď dodáme, nebo ne; samozřejmě na základě vzájemné dohody. Ale EU mi nebude mluvit do toho, čím si budu svítit ve sklepě.

Jen jsem si tak představil "vietnamskou" příhraniční tržnici, kde se kromě trpaslíků budou prodávat i obyčejné žárovky :-). Možná jako součást těch trpaslíků (svítící červený nos?), aby nebyli celníci zbytečně nervózní.

0 0
možnosti
JZ

15. 4. 2019 13:34
EU mi připomíná vtip,

když jsem před mnoha lety rukoval na vojnu. Z venku na bráně nápis "Vítáme vás"a zevnitř pak "Už vás máme". EU v dnešní podobě je něco obdobného.

0 0
možnosti
JK

15. 4. 2019 14:12
Přesně !

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

15. 4. 2019 13:23

Inu, každý jsme nějaký.

Kupříkladu autorka zdá se býti eurohujerkou.

0 0
možnosti
MK

15. 4. 2019 14:30
Re:

a to velmi fest !!!

0 0
možnosti
MS

15. 4. 2019 12:10

Pokud bude chtít UK exportovat do EU pak její výrobky musí splňovat zákony EU. Vývoz do EU činí necelou polovinu. Rozhodující bude jak se změní Brusel po květnových eurovolbách.

0 0
možnosti
ZL

Z. Lapil

15. 4. 2019 15:58
Re:

To mi přijde normální, na to nepotřebuju speciální dohodu.

0 0
možnosti
MP

15. 4. 2019 11:59
Ano

"Ať už by Británie vystoupila z EU bez dohody, anebo s dohodou, jedna věc se nezmění."

Nezmění se vadné fungování EU, protože to by znamenalo, že si soudruzi a soudružky z Paříže, Berlína a Brusele (hlavně) vypustí rybník. V což nelze reálně doufat. Takže je otázak, zda bude následovat rozpad nebo nějaký ještě horší průser.

0 0
možnosti
JV

J. Vlček

15. 4. 2019 11:28
Paní Rakušanové,...

...bylo radost naslouchat, při jejích komentářích, vysílaných z rádia Svobodná Evropa. To už je ale dávno. Doba se změnila, a bohužel, paní Rakušanová také.

0 0
možnosti
MP

15. 4. 2019 11:59
Re: Paní Rakušanové,...

Ano.

0 0
možnosti
JP

J. Pražák

15. 4. 2019 11:02
To snad autorka nemyslí vážně, asi vtip.

Británie je suverénní stát, takže se nemusí podřizovat šílenému opilci a jeho demoličnímu teamu (Bohužel jsou i placeni z našich daní).

Británie může obchodovat s celým zbytkem světa a EU upadající pod tíhou regulací a směrnic nechat jako okrajovou záležitost. Na tvrdém Brexitu by tratila více EU – jen Německo 10 miliard € ročně.

Autorka se mýlí i v tom: „..jakmile se ocitne vně Evropské unie, nebude mít vliv nejen na její rozhodování, ale ani na její budoucí směřování“. NAOPAK!! Směrování států EU Británie ovlivní. Směrem z EUrodiktatury. PŘÍKLADY TÁHNOU, říkali už staří Římané.

0 0
možnosti
JK

15. 4. 2019 11:07
Re: To snad autorka nemyslí vážně, asi vtip.

Británie je suverénní stát a nemusí se podřizovat EU, ale ani EU se nemusí podřizovat šíleným a prolhaným brexitářům ve VB !!!

Británie může obchodovat s kým chce a kdo o to bude stát. Zatím upadá více Británie než EU viz oslabování libry.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz