25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Anglie se bouří…

Z naivní čtyřicetileté víry, že kontinentálci jsou rozumní pragmatici a realisté, jak napsal jeden komentátor. Byla to strana konzervativců, která od šedesátých let usilovala o vstup do Evropského hospodářského společenství, aby se jí to v roce 1973 po odchodu generála de Gaulla, jenž přihlášku "anglických hokynářů" dvakrát vetoval, podařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 2.1.2013 23:57

Re: Svinstvo, ta demokracie, co?

Ale jistě - i SSSR byl demokratická země, poslanci hlasovali (jednohlasně) a lid je volil (taky jednohlasně) a socialismus se též budoval - to EU má zatím deficit jen v té jednohlasnosti - ale na tom se pracuje - zato má specifickou formu referend s referenděním dokud se neřekne ano ... akorát EU předešel v rozpadu, ale i to bude ...

J. Jurax 2.1.2013 23:50

Re: Při prvních jednáních co s předluženým Řeckem

Typicky EUropské - asi jako referendum, co se opakuje - ryze demokraticky arciť - tak dlouho, dokud vypadne kýžený výsledek. Smlouvy jsou přece od toho, aby se nedodržovaly, když se to někomu hodí - mysleme přece europružně!

J. Jurax 2.1.2013 23:46

Re: Asi tak.

Navrhuji SESRaK - Svaz evropských socialistických republik a království - podobnost se SSSR je ryze záměrná, koneckonců komisaře to už v čele má, akorát nejsou lidoví a nenosí kožené pláště a nagany ...

J. Jurax 2.1.2013 23:42

Re: Anglie se bouří…

Dobré zásahy EU - nesporně existují, akorát si na žádný nemůžu vzpomenout (jakékoliv dotace to nejsou), zato blbých zásahů je celkem hodně - od oktrojovaných OZE přes žárovky po podporu palestinských teroristů, nakonec taky i euro, o postupu při krizi eura ani nemluvě ... a srandovních hlupotin je taky dost od zahnutých banánů přes marmeládu a rum až po pomazánkové máslo a energetické štítky a kvotny ...

J. Jurax 2.1.2013 23:31

Britové zdá se dostávají rozum

měli bychom se o totéž pokusit taky, dokud pro nás nebude pozdě nebo pokud Maastrichtská i Lisabonská smlouva nebudou zrušeny ...

V. Vlach 2.1.2013 20:25

Re: "Jednotlivé státy nemají v dnešním globálním světě šanci slušně přežít. "

Nonsens!!!

V. Vlach 2.1.2013 20:22

Re: Jak?

Však se to rýsuje čím dál víc a nejlepší jsou Ti, kteří včera řičeli na obranu Eu a dneska se cítí zahanbený manžel před celou vsí.....

Jedno je jisté - bude to tvrdé a asi i krvavé! Brusel si musí sáhnout na dno - kvůli spravedlnosti a starozákonnímu kristovectví!!!

V. Vlach 2.1.2013 20:18

Re: Čas na otázku JAK už byl prošvihnut...

a nejlepší je mumie Lagardeová hrozící Evropě: jestli s tím nic neuděláte, stáhnete pod vodu celý Svět!....

Pochybuji, a to velmi, že by něco v euroatlantické společnosti šlo bez dirigentsví a "finančního poradenství" USA resp.FEDu a jeho zřizovatelů!!!!!!!!

Hodně se směji.

J. Kanioková 2.1.2013 20:07

ANO, ANO, ANO.... !

Základem JE úroveň hospodářství země !

Jenže to pravdoláskovníkům NIKDY nevysvětlíte..

V. Plocek 2.1.2013 19:28

Anglie se bouří…

Vřele s vámi souhlasím.  Ve těchto státech se člověk cítí jako v ráji. Ale jejich mentalita je zásadné odlišná od ostatní Evropy. A Česko? I  některé dobré zásahy EU v Česku přináší vždy negativní přístup. A Česká malost je do nebe volající.

V. Plocek 2.1.2013 19:22

Anglie se bouří…

Vřele souhlasím. Člověk se tam cítil jako v ráji a jen záviděl.  Ale kdo zlomí evropskou mentalitu jednotlivých národností řecké, italské, španělské, české a dalších? Vždyť i dobré zásahy EU v našem státě mají většinou negativní odezvu. A v tom  mám ten problém.

V. Vlach 2.1.2013 18:08

Re: Bingo, paní Kanioková

i ta slavná ruská revoluce byla ukována ilumináty. A kdo v tom vidí zase profláklé spiklenecké teorie je nevzdělaný břídil!

I EU je projekt. Je třeba vyjmenovat viníky.

J. Boleslav 2.1.2013 17:13

Re: Evropa neví co chce

V EU se už ani nebuduje, tam už se jen snaží z posledních sil odvrátit neodvratné.

J. Boleslav 2.1.2013 17:11

Re: No jo, vlastně smutné čtení -

Taky chovám podobnou naději. Jak k tomu ale přijdou naši potomci, když jsme je z jednoho Absurdistánu dostali do druhého?

J. Ráž 2.1.2013 16:35

Re: Bingo, paní Kanioková

Můžeme jen doufat, že  Lenin neměl

pravdu, a že z marasmu do kterého nás zavádějí novodobí věrozvěstové

lepších zítřků existuje jiná cesta než revoluce.

J. Ráž 2.1.2013 16:32

Evropa neví co chce

A tak se v Evropské unii se nebuduje socialismus ani kapitalismus

(Rozvedení této úvahy je na http://raz.blog.idnes.cz/c/313862/V-Evropske-unii-se-nebuduje-socialismus-ani-kapitalismus.html)

J. Heincl 2.1.2013 16:07

Re: "Jednotlivé státy nemají v dnešním globálním světě šanci slušně přežít. "

Argument o nepřežití jednotlivých států je samozřejmě nesmysl. Sílu států tvoří ekonomika a ne vláda, počet občanů nebo rozloha. A ekonomika se skládá z firem, které zaměstnávají lidi a platí daně. Stačí se podívat na Čínu za Mao Ce-tunga. Kolos na hliněných nohou. Samé velké skoky a byl to ekonomický trpaslík. Za pár desetiletí kapitalismu (pod vedením komunistické strany Číny) se vyšvihli do světové ekonomické špičky. A co třeba jižní Korea? Počtem obyvatel a rozlohou trpaslík, ale ekonomickou výkonností obr.

J. Farda 2.1.2013 15:14

Anglie se bouří… zpět na článek..

Asi na tom něco je .... , Jiří z Poděbrad, odpusť! Tečka.

M. Prokop 2.1.2013 15:12

Re: často se tu objevuje slovo INFLACE

Inflace pochopitelně je a bude ještě větší, zaplatit nadělané dluhy bez ní si nikdo politicky nedovolí.

D. Šimáček 2.1.2013 14:09

často se tu objevuje slovo INFLACE

jako jedna z cest pokusu o záchranu eura potažmo eu..... LIDI podívejte se na vývoj ceny zlata.... a uvidíte jak je to s tou inflací

S. Udatný 2.1.2013 14:01

Re: No jo, vlastně smutné čtení -

ano velmi smutné. Nepodceňujme zájmy Ruska a vliv milovníků bolševismu, kteří zaujímají vedoucí funkce v EU a v Rusku vidí spasitele. Za sebe mohu říci jen toto; Díky Bohu jsem starý a snad umřu dřív.

Š. Hašek 2.1.2013 14:00

Asi tak.

Abychom si ušetřili opotřebení klávesnic navrhuji pro názorové zjednodušení (samozřejmě dle volby diskutérů) a rychlou čitelnost příspěvků používat zkratku EURVHP.

Nebude pak třeba precisovat detailně postoj k budovatelům bruseleevropy.

L. Šarina 2.1.2013 13:26

Re: Bingo, paní Kanioková

opomenuto jest Rusko a je za humny v jedné butice ropu v druhé plyn.

M. Prokop 2.1.2013 12:15

Re: Bingo, paní Kanioková

Ano. Doba "opravitelnosti" už je pryč.

M. Prokop 2.1.2013 12:15

Re: No jo, vlastně smutné čtení -

Možná skončí vinou EU.

Nikdo v současnosti nedělá více pro rozeštvávání národů, než soudruzi z Brusele.

J. Boleslav 2.1.2013 11:44

Re: Svinstvo, ta demokracie, co?

Pokud máte na mysli její bruselskou karikaturu, tak ta určitě.

J. Urban 2.1.2013 11:43

No jo, vlastně smutné čtení -

i když realita. Skončí spolu s EU v Evropě i mír?

Z. Švrček 2.1.2013 11:12

Bingo, paní Kanioková

Lze to ale říci jednodušeji. Projekt EU se po nadějném začátku stal zjevnou třetí - tedy slepou cestou. Všichni bychom v ČR, poučeni minulým režimem, měli vnímat průvodní znaky toho, že EU se skutečně ubírá cestou k jakési variantě socialismu, ať již to samotná Eurovysokoprevoschoditělstva nazývají jakkoliv.

Rozpad tedy nastane. Buď za delší dobu, po letech větší a větší mnateriální i morální krize či bídy, až VŠICHNI pochopí, že se o slepou cestu opravdu jedná, nebo již v době dohledné, kdy hybatelský impuls dá některá země jako je třeba Anglie, která to pozná dík dlouhodobým zkušenostem a staleté tradici a kterou to "přestane bavit".

Čím dříve se tak stane, tím lépe, neboť to dá naději  na klidnější, méně krvavé řešení bez velkého vlivu Číny, či islámu - tedy s menšími komplikacemi. Bůh ochraňuj ČR i Evropu.

M. Prokop 2.1.2013 10:19

"Jednotlivé státy nemají v dnešním globálním světě šanci slušně přežít. "

Proč?

Byl by příkládek? Státu, který by prosperoval, ale z globálních důvodů nepřežívá, nebo je v neslušné tísni?

Třeba Švýcarsko, Norsko, Singhapur, Tchajwan, Japonsko, Nový Zealand .......

M. Prokop 2.1.2013 10:17

Souhlas, dobré,

ale ty socialistické záchvaty v Británii jsou také dost silné, ne?

Každopádně ale pod kontrolou volených zástupců.