24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Ach, ty teroristické pohřby

The Guardian píše o tom, že vrah francouzského učitele Samuela Patyho byl ve své rodné vísce v Čečensku pohřben s poctami jako hrdina. Rádio Svobodná Evropa má i nějaké to krátké video stažené z Telegramu a hovoří o zhruba dvou stech účastnících pohřbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nový 11.12.2020 16:43

A teď si představte, jak by se média postavila k podobné účasti na případném pohřbu Breivika.

Věřím, že do týdne by veřejnost znala jména všech ze zúčastněných a ti lidé by přicházeli o práci a čelili výslechům policie (což by bylo dobře). ovšem stačí být muslimem a máte hned jiná práva a ochrany.

Proč tomu tak je?

J. Jurax 11.12.2020 13:08

Ale na pohřbu toho dánského muslimského vraždícího monstra byli zajisté samí mírumilovní muslimové vnitřně hluboce nesouhlasící s jeho činem a ctící evropské hodnoty.

Nebo že by ne?

V. Kuhaj 11.12.2020 13:27

Jistě. Svou účastí dávali najevo vnitřní nesouhlas s jeho činy.

V. Církva 11.12.2020 11:58

Co se týká Čečenců. Dle nejdostupnějších informací je v našem zájmu, že se stěhují do Francie a ideálně by měli jít do EU všichni, především ti nejislamizovanější.

Tedy, pokud mají pravdu naši politologové, novináři, demoblok (tedy budoucí pirátská vláda). Podle nich je největší hrozbou naše vystoupení z EU a zakotvení mezi státy RSFSR. Zdá se tak, že je to naše reálná budoucnost. V takovém případě nebudeme muset s Čečenci sdílet jedno soustátí když budou všichni ve Francii.

V. Církva 11.12.2020 11:24

Tak tady

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ce%C4%8Densko

se píše "Jelcin nebo Putin vraždili Čečence a Rusy žijící v Čečensku po desetitisících"

Tak je divný Putin, Francouzi, nebo Čečenci?

I tak nechápu že chtějí Rusové s Čečenci sdílet jeden stát. Ropovod přes Groznyj si mohli ochránit jinak. Pokud je ale mezi Čečenskem a zbytkem Ruska střežená hranice, pak by to bylo vpořáku. Je lepší mít situaci pod kontrolou a přitom se nešpinit.

I. Schlägel 11.12.2020 10:38

Sluníčka v těchto kategoriích nepřemýšlejí.

K. Křivan 11.12.2020 16:42

Sluníčka vůbec nepřemýšlejí.

B. Rameš 11.12.2020 9:16

Tuším, že nejlépe by bylo expedovat fanatické vrahy do jejich rodných vísek pěkně rychle a pokud možno za živa. Ať si své "hrdinské činy" páchají doma.

V. Novák 11.12.2020 9:26

Doma byl ve Francii.

Už spoustu let. Ve Francii vyrostl, ve Francii byl vychován, ve Francii se radikalizoval - a měli by to řešit Rusové?

Frantíci přijali jeho rodiče i jeho jako "uprchlíky před pronásledováním".

Jejich problém...

V. Církva 11.12.2020 11:30

Tak to víte zlí Rusové, chudáci Čečenci a hodní Francouzi. Jinak člověk nepatří tam kam ho rodiče přitáhli, ale tam, kde žijí podobní primitivové.

I když, v tom případě je jedno, jestli je to čečenská nebo francouzská islámská republika.

K. Křivan 11.12.2020 16:05

Za dobrotu na žebrotu. Humanisti páchají zlo na vlastním národu.

D. Vlk 11.12.2020 9:11

Když prohlásím, že mršinu onoho čečenského teroristy bych v lepším případě nechal zpopelnit a popel vysypal do moře daleko od břehu, asi se nebudu jevit jako člověk, který má pro muslimské teroristy pochopení. Osobně bych byl ale raději, kdyby tu jeho mršinu sežrala prasata, to by mé ego ukojilo víc, zvláště po zhlédnutí reakce jeho příbuzných v okamžiku kdy by se tuto věc dozvěděli. Ale na druhé straně musím říci, pane Kechlibare, že sehnat dvěstě truchlících není totéž, jako sehnat jich desetitisíce či statisíce a že jste se tak trošičku nechal zlákat exaktní matematikou (čili jinými slovy: dal jste přednost Newtonovi před Darwinem, abych použil Vaši rétoriku). Víte, sehnat 200 lidí na pohřeb na vesnici není problém ani u nás i v dnešní době. Nepochybuji, že pohřeb mršiny islámského teroristy např. v turkistánu, by mohl být zpolitizován a skutečně by se na něm mohlo jeho "příznivců" sejít i několik desítek tisíc, ale to bych nepovažoval za spontánní rozhodnutí, ke kterému by vedly osobní vazby na teroristu (jak tomu nejspíš bylo v jeho rodné vesnici). To ale nemění nic na mém přesvědčení, že mu měli před odesláním do čečen ufíknout jeho nádobíčko, aby mu na onom světě těch třicet panen bylo k ničemu. A vyslat tak vzkaz i ostatním muslimákům, že se mají na co těšit. !!

Z. Lapil 11.12.2020 12:18

Jste zbytečně hnusnej. Možná by stačilo vystrojit mu řádný křesťanský pohřeb, včetně zádušní mše.

A na hrob mu napsat zabil toho a toho a toho. Bůh buď milostiv jeho duši.

Fakt je, že by asi bylo radno využít nějaký solidnější kostel, třeba ten nový v Sazovicích vypadá, že by na něm bomba nebo pancrfaust mnoho škody nenadělaly: https://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/novy-kostel-v-sazovicich-je-cely-z-betonu-zaujal-i-svetova-media

Trochu OT: betonových kostelů existuje docela dost a doporučuju nahlédnout i tomu, kdo tenhle příspěvek považuje za nejapný vtip:

https://www.betontks.cz/sites/default/files/BETON_1-17.pdf

J. Kadeřábek 11.12.2020 12:27

Proč zbytečně hnusnej? V arabském světě platí ono okřídlené oko za oko, zub za zub. Pokud vrazi v Bataclanu svým obětem uřezali pohlaví a nacpali je jim do úst měli bychom postupovat naprosto stejně. Humanitní postup je jen na škodu. Oprávněně jej berou jako naši slabost a neschopnost se bránit. My se jim musíme přizpůsobit a ne naopak.

Z. Lapil 11.12.2020 12:41

Počítám, že v muslimském světě nic takového neplatí, jinak by nevraždili nezúčastněné nevěřící.

Oko za oko a zub za zub je biblické a je omezením shora: za oko oko, nikoliv celou hlavu.

V. Kuhaj 11.12.2020 13:30

Oko za oko je Chammurapiho zákoník. Babylon. Zní to sice podobně jako bible, ale není to úplně totéž :-)

Z. Lapil 11.12.2020 13:43

No jo, vlastně. "Zřítí-li se dům a bzde při tom zabit majitelův syn, bude zabit stavitelův syn.

J. Prečuch 11.12.2020 17:29

V Bibli je taky : Sami se nemstěte,

milovaní , má je pomsta já oplatím, říká Bůh.

Nebo : nenechte se přemoci zlem, ale přemáhejte zlo dobrem.

J. Prečuch 11.12.2020 17:30

V Bibli je taky : Sami se nemstěte,

milovaní , má je pomsta já oplatím, říká Bůh.

Nebo : nenechte se přemoci zlem, ale přemáhejte zlo dobrem.

S. Donát 11.12.2020 12:42

Přesně. Obrana musí být výrazně silnější, než útok. Aby si to útočníci pamatovali a také jako varování pro ostatní.

I. Lyčka 11.12.2020 15:12

Dávám přednost páně Vlkovu řešení. Spálit a kostní moučku použít ve vepříně.

V. Novák 11.12.2020 9:03

A netvrdilo se o tom Čečenovi původně (tedy poté, co sdělovadla přestala pábit o Rusovi), že se narodil v Moskvě?

Tak jakápak "rodná čečenská víska"?

V. Kuhaj 11.12.2020 8:26

Není vražda jako vražda - jestli se ženská po měsících a letech vzbouří a vrazí kudlu do chlapa, který jí neustále ubližuje, je to vražda. Podřezat učitele za jeho názory taky, nebo vyhodit starou židovku z okna, protože je to židovka. Ale přesto bych našel pár rozdílů. I u něčeho takového jako je vražda je potřeba rozlišovat. A u trestu zejména zvažovat, jaké byly pohnutky a jak vysoká je hrozba opakování.

Z. Lapil 11.12.2020 12:23

Dobrá poznámka.

Je jen potřeba dávat si na slovo vražda pozor v amerických textech. Pochopil-li jsem dobře, tak tam mají vraždy odstupňované (v tom není problém), ale tím pádem říkají vražda i tomu, čemu by český (evropský?) právník řekl zabití.

V. Kuhaj 11.12.2020 13:32

Ano, to je pravda.

J. Nevrkla 11.12.2020 8:04

Mrtvolu toho vraha přece poslali do Cecenska, aby realitu co nejrychleji zametli pod koberec.

D. Stirsky 11.12.2020 7:45

Ono to jde také přepočítat na promile a v tu chvíli jsme někde jinde. To, že mezi miliardou muslimů tací superradikální magoři jsou, snad nikdo nezpochybňuje. Je to známá věc: Jeden potížista ze sta a dokáže udělat v stočlenném kolektivu pěknou paseku.

O. Uživatel 11.12.2020 8:35

Uživatel požádal o vymazání
J. Lambert 11.12.2020 8:56

On uz ma pan Stirsky holt tu vasen veskere neprijemne skutecnosti okamzite relativovat.

K. Křivan 11.12.2020 21:38

To je přece stará metoda levičáků !