28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ESEJ: To byla ale jízda!

Byl unikátní a originální ne proto, že každý prezident je (trochu) jiný, ale ve smyslu zásadnějším. Odlišoval se od všech. A to nejmenší, co o něm můžeme říct, je to, že je to první prezident, u kterého byla obžaloba impeachment ve Sněmovně reprezentantů schválena dvakrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 20.1.2021 0:27

Ano.

V. Cícha 19.1.2021 20:42

Velmi překvpen jsem si přečetl text pana dr.Jocha.Jeho více než první polovina zcela opačného obsahu než jeho poslední text na nPsovi. Zbytek už se tomu minulému podobá. Mnoho sděleného odpovídá skutečnosti. Já se ale dovolím optat:Proč nebyly zveřejněny důvody odmítnutí žalob podaných k Nejvyšínu soudu? Proběhlo svobodným tiskem dokonce, že jeho předseda Roberts (?)dramatickým způdoem nutil koleya k tomu odmítnutí. Může být fáma, prosím. A Kniha Boltona může patřit k těm Woodworda a Wolffa vydaných před asi 2 či 3 roky, může to být čirá pomsta. O tom, že volby probíhaly jaksi našišato jistě ví každý, kdo je sledoval a to i dění několik dnů po 3.11.

Ano, Trump mohl krapátko připomínat Mussoliniho. Co ale dokázal Trump pro Ameriku a co Musollini pro svět? Co je ale zcela ojedinělé a tak dokonale přehledné? Je jediným státníkem, který se postavil té strašné tsunami politické správnosti s multikultu! Ať už by to dělal kluzkým jazykem orátora Obamy a nebo svým méně obratným a uhlazeným, intlektuály posmívaným, jazykem. Počítat by se měly skutky a činy. Pro ty bude Trump, myslím, už dost brzy připomenut. A je dobré mít na paměti rozdíl mezi podstatným a podružným.

M. Krátký 19.1.2021 16:44

K Trumpovi - celej Kreml i Peking se nyní otřásají smíchy a drží se za břicha - kam to teď Bidet nasměřuje - hezký večer R^R^R^

I. Schlägel 19.1.2021 16:32

Od pana Jocha realistické hodnocení.R^

R. Benýšek 19.1.2021 16:25

Dobře napsáno. A i když v jednotlivostech bych ne všechno podepsal, tak celkově bych pro tento článek hlasoval (do pomyslné nominace za Českou republiku na mistrovství světa trumpologů). A nemohu vyloučit, že pan Joch má pravdu úplně ve všem (včetně i těch jen pár pasáží, kde se s ním zatím ještě plně neztotožňuji).

P. Sura 19.1.2021 12:40

Jsem rád pane Jochu, že jste se "chytil za nos". Tušil jsem, že to uděláte. Jinak byste zpochybnil většinu svých dřívějších komentářů.....

P. Milan 19.1.2021 15:31

To se mu podařilo tak jako tak.

P. Sura 19.1.2021 12:35

Jako konstruktér mám představivost dost vyvinutou, ale ať se snažím jak chci, tak to dámské přirození v těch růžových kloboucích ne a ne vidět. Možná snad ty nositelky .....

M. Krátký 19.1.2021 16:33

asi jste nepotkal tu pravou - hezký den R^R^R^

V. Kain 19.1.2021 10:18

Však ono to nebude dlouho trvat a ti kteří volili Bidena pochopí,jak nalétli.

M. Valenta 19.1.2021 13:13

To víte, že se najde dost lidí, kteří ze zoufalství volili Bidena. Teď záleží na GOP, koho za čtyři roky postaví.

P. Milan 19.1.2021 15:31

Optimisto ...

M. Valenta 19.1.2021 9:28

Dobře Trumpa vystihuje i knížka bývalého šéfa FBI Jima Comeyho - Higher Loyalty.

např. píše: zatímco Obamu jsem viděl až po půl roce jeho prezidentování v přítomnosti několika dalších lidí, Trump si mě nechal zavolat už po týdnu do oválné pracovny, položil mi ruku na rameno a řekl - budeme přátelé, že.

M. Holubec 19.1.2021 9:28

UPDT: cerstve info o situaci v usa od Lin Wood je na Patriotically correct radio at : rumble.com/c/PCRadio nebo napiste do vyhledavace Patriotically Correct Radio .

1: Pray 2:Never loose hope 3: Inaction is the key phrase for civilians . Be calm and steady, Trust God ! DON'T BE CONTROLLED BE FEAR NENECHTE SE OVLADAT STRACHEM ! 1 Peter 3:12 For the eyes of the Lord are on the righteous, And His ears are open to their prayers ; but the face of the Lord is against those who do evil " NKJV

God bless our Republic ! Vyhnete se prosim vakcinam ! Chrante civilni obyvatelstvo a starsi populaci od vakcim PLEASE !

J. Roškota 19.1.2021 8:17

Děkuji za článek, velmi s ním souhlasím. Jediné co mi chybělo, je zhodnocení "uměleckého dojmu" z Trumpova prezidentování. Může se to zdát jako drobnost, ale podle mého soudu to je velmi důležité. Jde o jakousi kultivovanost obsahu i formy.

A v této disciplíně Donald Trump zcela selhal a škody se budou napravovat dlouhá léta. Což je ostatně i případ Miloše Zemana.

J. Sedlář 19.1.2021 11:11

Ja ja sichr. Co obsah, ale ta forma. Mistr formy Bubama za ni dostal cenu než bys řekl "Yes, we can".

R. Langer 19.1.2021 12:53

Tak tak! ;-€

J. Lukavsky 19.1.2021 7:06

"měli dojem, že jim imigranti berou práci" netušíce, že jim (imigrantům) o práci vůbec nejde, že chtějí pouze a jenom peníze. J.L. end

P. Velenka 19.1.2021 1:41

Autor je zcela jistě velkým znalcem Spojených států. Ovšem podrobná znalost reálií a detailů ještě neznamená, že dobře chápe pohnutky a psychologii důležitých postav. V minulém článku zde na NP uvedl Trumpa jako nejostudnějšího prezidenta v historii USA. Asi to psal v nějakém fanatickém poblouznění, či ho někdo poté nakopal do zadku, a tak v tomto článku jako by se chtěl z toho vymluvit. Mnohem více popisuje Trumpovy úspěchy - že víceméně splnil vše, co slíbil - ale přesto dle autora neměl psychologické předpoklady pro prezidenství. Píše, že mluvil a komunikoval autenticky, ale v dalších větách dává přednost "uvážlivým" a "rozumným" a "státnickým" větám dle mého slizkých politiků, kteří vedou jiné státy. A myslím, že speciálně my - východoevropané - jsme na podobné prázdné a nicneříkající proslovy a věty po našich zkušenostech hodně alergičtí. Domnívám se, že jeho vývody nejsou dobré.

M. Krátký 19.1.2021 4:58

také to tak vidím a vnímám - R^R^R^

V. Dosoudil 19.1.2021 8:36

Lépe bych to nenapsal.

F. Kusák 19.1.2021 9:35

Také jsem to tak vnímal a docela jsem se Romana Jocha naštval. Dnes si to vylepšil. Proč takový obrat, tomu také nerozumím.

P. Pepax 19.1.2021 10:04

Souhlas, u mně Joch neodhalil Trumpa, ale sám sebe.

L. Caslavka 19.1.2021 12:49

To se p. Jochu nestydite kritizovat Trumpa za rozporuplne nekoncepcni chovani, kdyz sam v poslednich 2 prispevcich "litate" ode zdi ke zdi??? :-)

J. Kalina 19.1.2021 12:52

se tolik nedivte. Roman Joch-P(os)eroutka chce dál psát občas být v TV jako expert-politolog a možná chce za to něco i inkasovat a tak si nasypal v minulém příspěvku popel na hlavu. Taková nepřímá sebe kritika. jak bych odhadl, stejně pozdě. Oni ti správní si to s ním už vyřídí, pokud z něj neudělají polepšeného hříšníka ve smyslu pochopení, hle když on se polepšil, můžete i vy..

Problém je, že v USA to už jede z kopce a žádný Biden to nezastaví. Poučení z krizového vývoje se už píše, čistky probíhají. Začíná se udávat, vyhazovat z práce a zatím se nepíše jak s dětmi co chtějí studovat. Ale i tam již dávno mají mechanismus na zvýhodňování některých více vhodných pro studium a správný nezávislý duch na školách.

Vůbec nejde o to zda je současná skupina co je u moci komunistická , levicová nebo pravicová. Podstatné je, že si myslí, že má pravdu od rána do večera a pokud si to někdo nemyslí, tak je třeba s ním zatočit a odrovnat ho, zastrašit. Připomenu jen, že např naši komunisté ani nedovolili odejít ze ze země těm co s nimi nechtěli žít, ale ani proti nim bojovat. Jen chtěli odtud vypadnout. A co bylo? Stříleli je na zadrátovaných hranicích. tak si tak říkám, jestli náhodou ten Trumpův plot na hranicích nakonec nebude ještě dobrý, bude stačit je přepólovat jeho průchodnost.

R. Langer 19.1.2021 12:58

Jistě že jde ZEJMÉNA O TO, zda je "... současná skupina co je u moci komunistická, levicová nebo pravicová.".

Protože jenom ta levicová si myslí, že má patent na to, co je správné, a po každém to požaduje NÁSILÍM!

V tom je ten zásadní rozdíl mezi levicí a pravicí. Ta pravicová část se potom už takovým praktikám může jenom bránit. :-P

J. Kalina 19.1.2021 15:59

vezmeme li střet pravice s levicí, který je nekompromisní a násilný protože jedna strana si "začala" a druhá strana musí používat odpovídající násilí, pak to lítá hlava nehlava na obou stranách. Z historie se snad dá vypozorovat, že pokud zvítězí pravice (Chile, Španělsko), tak nastolí ekonomické vztahy, které odpovídají lidské přirozenosti a země se hospodářsky může zotavit či prosperovat a po čase nastává jakés takés uklidnění , kdežto levice prosazuje nefunkční pseudoideál , který nefunguje a proto kope kolem sebe dál už jen v zájmu udržení se u moci nebo to držení je fakt nakažlivé..

proto je tak zajímavá Čína, kdy to ekonomické uvolnění a prosperita přišlo shora díky Tengovi , po průšvihu s kulturní revolucí Rudých knížek za Maa.

Jsou ovšem i střety které nejsou pravo - levé , ale národ - národ viz Jugoslávie a tam to lítá také. Neb i tam mají konečnou pravdu obě strany.

V. Cícha 19.1.2021 20:51

Přesně, pan dr.Joch ve dvojím povedení. Žasnul jsem nad jehop ředchozím článkem, stejně jako nad tím dnešním. Jaké to dobré časy, když psal velmi pěknou knihu Proč právě Irák!

V. Braun 19.1.2021 1:35

Překvapivě vyvážený článek. A ano, Hustone, máme problém, ten ovšem chápu tak, že vypnutí Trumpa na Twitteru a dalších sítích zvýraznilo problém existující již hodně dlouho, a to jak se postavit k projevům na sítích. Kde je ta správná hranice mezi svobodou slova a reálnými škodami, které některá slova mohou napáchat? Minimálně jedno "dobré na něčem špatném" je to nastartování debaty jak se k tomu postavit.

J. Sedlář 19.1.2021 1:33

Tak frau Merkel považuje za chybu ledasco. Například volbu zemskeho precedy hlasy afd.