19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Effenberk 12.7.2010 21:03

S názorem V. Klause mohu jen zcela souhlasit.

Je zjevné, že je jediným z českých politiků (bohužel), který dokáže své myšlenky ( a nejen v oblasti ekonomiky) jasně, srozumitelně a přesně formulovat.

J. Kratochvíl 12.7.2010 16:04

Pane Klausi,

na vaše cituji  „V politice vznikla podivná koalice vševědoucích moralistů, levicových ideologů, bouřlivých romantiků a oportunistických přisluhovačů, které spojuje víra v selhání trhu a liberalismu a touha po ráji plném dobrých lidí bez mrzkého mamonu.“ , bych se vás rád zeptal, jestli jste již slyšel, při vašem vzdělání, o nějakém Ježíši Kristu, který své myšlenky přednášel před nějakými 2000 lety. Dle Vaších úvah a textu, jak je vidět,toto učení na vás nenechalo ani nejmenší stopy ani kolem vás neprošlo, jinak byste nemohl napsat takové nehoráznosti co jste zplodil. Jinak vás mohu ujistit, že v té době určitě existovalo tržní hospodářství bez přívlastků,za které tak bojujete a přesto vidíte, že to nebylo to pravé. Chci vás ujistit,že tady  bojujete proti křesťanským ideálům, které  přežily 2000let, ale vaše učení a názory nepřežijí ani vás a dnes víte jak jste přijímán v celém  civilizovaném světě. Jinak mi připadá hodně pokrytecké z vaší strany, jestliže dnes v době blahobytu a  svobody jakou naše společnost nezažila za celou svou existenci vy tady bojujete a v době, kdy bylo třeba za toto bojovat ariskovat, tak jste kolaboroval z minulým režimem, styďte se. Naše společnost se již dnes musí uvědomit, že k vyrovnání s minulostí před rokem 1989 patří i devadesátá léta. Ne proto, že bych navrhoval hon na privatizéry a transformátory společnosti, byl by to stejně marný hon na " starý strukrury". Ale politické strany a jejich představitele, které nesou  za zhasnutí světel v transformaci odpovědnost, by to měli přiznat. Jinak se budeme stále potýkat s kmotry, kteří se tehdy narodili. Pane Klausi, možná kdybyste se pochlapil a chtěl pro tuto společnost něco udělat,  -   tak zde máte možnost a prostor, místo psaní podobných, nepravdivých článků, úvah a esejů, jako je tento.

V. Kusý 13.7.2010 13:49

Re: Pane Klausi,

Po přečtení Vaší reakce na článek pana Klause bych hádal, že pokládáte Ježíše Krista za prvního komunistu.

J. Dobrý 12.7.2010 11:55

souhlas

Az na to omezeni provozu letadel kvuli prachu souhlas. Skoda ze pro urad prezidenta plati 2x a dost. V prime volbe by jste mel moji podporu.

PS: nektere veci stat reguovat musi, viz "Tragedie obecni pastviny" z teorie her. Ale pravidla museji by jasna a pro kazdeho stejna.

B. Jelínek 13.7.2010 10:41

Re: souhlas

Obávám se, že je nepochopeno to "obecní" u tragédie pastviny. Klíč spočívá ve vzácnosti zdrojů a ustanovení majetkových vlastnických práv. Všech = nikoho.

J. Skotnica 12.7.2010 11:47

Pane prezidente

i vy mě strašíte? Naskakuje mi kopřivka, když vidím, jak se k nám za nadšeného povyku médií a zejména České Televize plíží evropský socialismus. Nejnověji se v hospodě, kam chodím, se objevil pod hrozbou pokuty 5000 kč nápis, že je kuřácká, a tak pomaličku ztrácíme možnost svobodného rozhodování, co uděláme, kam půjdeme a časem co je vhodné říkat a nakonec co si máme myslet. A to všechno zaplatíme dobrovolně z našich peněz a spokojeně se vrátíme tam, odkud jsme nedávno zdrhli.

M. Trhlík 12.7.2010 14:20

Re: Pane prezidente

Pane Skotnico a všimnul jste si,že všechna tato nesmyslná ustanovení schvaluje Parlament?Já osobně jsem se s takovým  nadšením nedíval na připojení naší země k EU.Bohužel jiná cesta asi nebyla a dnes už těžko něco natrucujeme.Výroky Klause jsou někdy pravdivé,někdy se o nich dá také diskutovat.Jen mne napadá,proč souhlasil i se vstupem do EU,když tak přesně věděl,že nás čeká? Myslím si,že,kdyby to bylo řečeno upřímně,tak to nepodepsal a raději by odstoupil.Ono asi nebude dobré se jen zabývat tí,čím nám EU škodí a psát či hovořit na kongresech,ale hledat cestu jak dál.Proč věhlasní odborníci ne ekonomii  neporadí politikům ve vlastní zemi jak dál?Jen si myslím,že věčným poukazováním na lidi,kteří to zavinili se těžko něco dá zlepšit. Prezident ví a zná řadu problémů a přesto potvrzuje do každé vlády lidi o kterých není sám přesvědčen,že budou schopni svá místa zodpovědně zastávat.Ono to vše bude asi složitější,než to vypadá.

B. Rybák 12.7.2010 16:16

Re: Pane prezidente

Nejenom že nám západní Evropa po studené (třetí světové)válce nedala nic podobného tomu, co sama dostala od USA v podobě "Marshalova plánu" a americké ochoty se přijímat její zboží i za cenu vlastního zadlužování, ale ona nám (dodnes) neposkytla zcela volný přístup na své (polostátními monopoly rozparcelované) trhy (služeb, pracovních sil i zboží. Pod záminkou globalizace pojaté jako obchodní válka, kterou pomocí "dobytých" hromadných médií vede i proti svým východoevropským "bratrům" i pomocí v solidní ekonomické teorii neznámých a proti nim zneužitých pojmů jako je "ekologický a sociální dumping" a vynuceným přijetím pravidel o zcela bezrizikové ochraně svých investic zcela ovládla východoevropský prostor a bezohledně při tom zničila nejenom postkomunistickou ekonomii, ale i nadějnou, nejdřív i jimi oslavovanou a pak jako odvěké české kacířství zatracovanou "českou cestu".

Neposkytli nám žádnou šanci k nim nepřistoupit. I země jako např. Norsko, musí za právo "svobodného" obchodu platit (vrcholem cinizmu je že platí příspěvek na přistoupení nových členů do EU). Podle bývalého německého prezidenta EU Herzoga vzniká dokonce i v Bundestagu cca 80% zákonů pod vlivem EU, kterou považuje za hrozbu pro evropskou demokracii. Vzpomeňte si na to, až budete posuzovat náš parlament. Vzpomeňte si na zkorumpovanou Delorsovu komisi, na (polostátní, např. francouzské) monopoly, vybavené miliardami na korumpování východoevropského prostoru, vzpomeňte na korumpující miliardy např. v ekodotacích když budete uvažovat o negativních politických jevech u nás (zkuste přijít na to, proč nejen u nás na pravici i na levici vždy znova vznikají někdy i dost podivné euro-filní strany a proč jsou v celé, jinak tak populistické evropě politici výrazně a často i provokativně okatě euro-filnější než jejich voliči.

M. Trhlík 12.7.2010 18:05

Re: Pane prezidente

Toto vše o čem píšete je mi známo.Můj soukromý názor byl,že vstup do EU nám toho až tak moc nepřinese,protože to bude RVHP v obráceném gardu.Na práci Parlamentu jsem poukázal pouze v tom smyslu,že přijímají zákony,které ještě před schválením Senátem a prezidentem jsou prohlášeny za špatné a novelizují se.Tyto problémy s EU nevyřeší žádné aktivy a poukazování na  nesmyslnost našeho působení v této organizaci,ale jen důsledná a zodpovědná práce našich poslanců v EU.Možná je můj názor naivní,ale musíme opravdu hledat nějaké řešení.Jinak si myslím,že pomalu nebude mít cenu poslance za naši republiku do EU posílat,protože tam často hovoří a jednají za politické strany,než za zájmy naší země.

B. Jelínek 13.7.2010 10:53

Re: Pane prezidente

Viděl jste někdy atmosféru jednání v EU a možnost prosazení jiného než nějakého socialistického paskvilu? EU parlament už na nic nemá dávno vliv, ten je totiž v "EU komisích". Aby se zavádění stupidit "zjednodušilo" a "zrychlilo" tak se zruší směrnice (povinné přijetí národními  parlamenty do určité doby) a vše bude řešeno nařízeními (platí pro všechny a hned), což je stejně jen kosmetická úprava.

Jinak řečeno - jakmile si nestanovíte jasná a stručná pravidla kam může stát (nejdále asi Ústava USA a zde byl již rubikon také dávno překročen) a kde začíná ohrožení svobody, tak to je koncem "demokracie" (také nic dokonalého - Řekové by mohli vyprávět) a nastupní stanicí oligarchie.  

M. Trhlík 13.7.2010 14:06

Re: Pane prezidente

Právě proto,že také vím jak funguje  EU,tak si myslím,že poslanci za naší republiku tam sedí zbytečně.Aby reprezentovali jednotlivé politické strany,považuji za luxus.Bohužel si také myslím,že všechny úvahy kompetentních politiků i laiků na chování EU,jsou zbytečné a jen jitří lidi.Myslím si,že za současného stavu ve vztahu naší republiky s EU a hlavně postavením EU,která si opravdu prosadí co potřebuje,jsou všechny připomínky,včetně hlavy státu zbytečné.Osobně jsem od tohoto uspořádání nic nečekal,což se potvrzuje.Jsem v podstatě laik,bez možnosti do něčeho zasahovat i když mé mínění o práci našeho Parlamentu je pořád pochybné.Rozhoduje se tam často celé hodiny o nesmyslných zákonech,které se vzápětí novelizují a mění.Příkladem je banální rozhodování o kouření.Jen vím,že jinak tento zákon vnímá poslanec,který nekouří a jinak senátor Kubera,náruživý kuřák.Je otázkou,jak tento Parlament by řešil nekonečné problémy ,které by dostal ke schválení od EU.Pokud má EU zavedeny takové zákony,které neumožňují jednotlivým státům zasahovat i do vlastních problémů,je zbytečné něco komentovat.

J. Kanioková 12.7.2010 10:53

Díky, souzním

„V politice vznikla podivná koalice vševědoucích moralistů, levicových

ideologů, bouřlivých romantiků a oportunistických přisluhovačů, které

spojuje víra v selhání trhu a liberalismu a touha po ráji plném dobrých

lidí bez mrzkého mamonu.“

Naprosto výstižné a děsivé !!!

M. Vondráček 12.7.2010 10:18

díky

Hezky napsáno, i když je to trochu smutné konstatování o stavu Evropy.

J. Mrázek 12.7.2010 8:32

Racionální,plnně vystihující stav.

Problémem je, jestli je to stav PŘED začátkem vnitřních konfliktů, viz Slovensko-Maďarsko,Valonsko-Vlámsko,Baskicko, ....