26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ESEJ: Svět je malej

Jsem dříve narozený a po celoživotním pozorování dění na planetě Zemi se ze mě pozvolna stal xenofob, rasista a šovinista.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 26.8.2015 22:33

Re: Moc hezké,

Jo, pane, tohle ale tem, co zustali sedet na zadeli , muzete vykladat stale dokola a stejne to nikdy nepochopi. Stale vam budou rikat, ze mate mindraky a ze jste zpsklej dedek, kteremu se styska po drahe vlasti. Ano, v tom to je, emigrace a zivot mezi NORMALNIMI lidmi, to udealo hodne.

P. Sulc 26.8.2015 22:25

Re: Zápaďák George

Vidim, ze s debilem vaseho kalibru se da tezko diskutovat. Ja delal par mesicu v NYC u recke firmy, v praci se nepretrhli, zato poslickove od soudu s papirama se stridali co chvili. Nakonec se tezce zadluzeny majitel i s rodinu radeji vratil do Recka a dluhy nechal za sebou.

J. Jurax 26.8.2015 3:04

Re: Velice, prevelice dobry clanek.

Myslíte?

:-)

J. Jurax 26.8.2015 3:02

Re: Aniž bych chtěl kohokoliv soudit

Ono si taky můžete položit otázku, zda ti, kdož se pod onu výzvu podepsali, jsou skutečnou elitou.

Neboť po mém soudu by se skutečná elita pod takový pamflet nepodepsala, anžto by rozpoznala jeho jalovost, povrchnost a účelovost.

G. Švehla 25.8.2015 23:47

Poděkování

Vážení čtenáři, děkuju vám za Vaši přízeň, jsem mile překvapen jak se časy u Vás mění. A nebo se změnil profil čtenářů? Ani jsem se nemusel hájit oponentům, někteří jste to trefně a asi i lépe udělali za mě. Děkuju Vám. Diskuze,  které

kdysi na mé psaní bývaly zatracující je dnes ve své většině

pozitivní i když tam je zmínka, že jsem fašista. Už jen volba

tohoto slova mě jasně říká že pisatel má blíže k azbuce než

latince. K naklepnutému problému podepisování výzvy českými vědci a umělci bych jen dodal, že vzdělání či umělecký um nemá s moudrostí nic společného. Moudrý může být i nevzdělaný pomocný dělník zrovna tak jako vystudovaný s několika akademickými tituly ověnčený může být blbý. Pro takové, pokd si pamatuju, je český výraz "užiteční blbci".

J. Dvořák 25.8.2015 22:03

Díky za takové čtení!

Zbytečné pindy oponentů, odborných homostupidů nelze považovat za bernou minci! Pokud bych z tohoto zloděj-bordelistánu odešel tak do KIlokánie!

J. Plzák 25.8.2015 20:14

Chtělo by to přesně popsat jak to Austrálie dělá.

Politická korektnost brání i takovým zpravodajským portálům jako je Spiegel, nebo FAZ a Neue Zürcherzeitung o věci psát.

P. Pastorov 25.8.2015 20:01

To je

skvělý článek

J. Bruner 25.8.2015 17:32

Re: nakročeno pěkně

plně s vámi souhlasím, že ti k nám přicházející jsou úplně jiná sorta lidí. Ovšem o tom jsem polemiku nevedli a v otázce imigrace se shodneme. Většina těchto lidí je muslimského vyznání a to to zde panuje po mnoho generací a vytváří statisticky významnou odchylku v chování lidí i v jejich genetickém fondu (manželství mezi příbuznými). Takže nelze vůbec hovořit o obohacení naší společnosti. Někde jsem viděl velký výzkum IQ světové populace a afričané a arabové měli nejnižší IQ kolem 70 a u nás přes 100.

Nicméně pořád setrvávám na tom, že emigranti jsou lepší skrze svoji emigraci a zůstavší horší skrze své zůstání.

K. Zach 25.8.2015 16:45

Re: Zápaďák George

Píšete o Řecích úplné nesmysly, někde jste viděl nějaké Řeky sedět, pít kafe a kouřit a vyvozujete z toho nesmysly, ovlivněn i jejich vzhledem. Psát o Řecích jako o lidech "práce se štítících", jak činí ve svém článku zápaďák George, je projevem prostého fašismu, ničeho více.

J. Aspirin 25.8.2015 15:57

Re: Teda tady v kotlince se dějí věci...

... no nějak nevím, který z pánů Vlků to byl, články obou jsem docela rád četl. No a teď už jim nebudu moc věřit když dokáží sáhnout po takovém "nekošer" řešení. Ale mrzí mě, že jednomu z nich budu křivdit :-((

V. Vovák 25.8.2015 15:11

Re: přivandrovalci

Snadné řešení. Stačí se pana Zacha nenápadně zeptat, jestli má klíče. Psychiatr se od pacienta liší tím, že má klíče od pokoje.

D. Polanský 25.8.2015 15:04

V principu napsáno správně skrze osobní

zkušenost. Hrabat se v titěrnostech je cesta do pekel. Je jediná cesta Zastavit příval a odsouvat postupně nazpět. Na rok 1968 se vymlouváme, že síla okupačních vojsk byla obrovská, že jsme neměli šanci. Dnes máme převahu my, ale zase se nám bojovat nechce. Tak tomu nerozumím. Lehce se buší do prsou, když o nic nejde.

S. Rehulka 25.8.2015 14:36

Re: Teda tady v kotlince se dějí věci...

Zdravím Jacku, vidím, že jste četl Psa hned brzy, než "nastaly" změny. Já to považuji za ostudu a když namíříte Šárku, střílejte ostrýma !

S. Rehulka 25.8.2015 14:32

Re: Zápaďák George

Panu K.Zachovi nemohu napsat víc, nežli že je blb, který asi nikdy nevytáhl paty z domova.

Pan Jirka Švehla má to štěstí, že si nemusí MĚNIT křestní jmeno, protože Jiří, je v angličtině George. Já jsem na tom byl hůř, protože mé křestní jmeno Svatopluk Australané nedovedli vyslovit, a tak při přijímání občanství, jsem si to nechal (za A$ 2.-) změnit na Sven, což byla moje trampská přezdívka v mládí.

Dále nevím, jestli pan K.Zach má nějaký ten řecký původ, ale, i tady jsou Australané řeckého původu ůspěšní restaurateři, ale tak, jako jsem viděl v Řecku samém, většinou tu pracují jejich ženy, kdežto oni sedí, kouří, pijí kafe a koukají po ženských (někteří po mužských) ! Ale co budu dál házet perle někomu, kdo to nezaslouží - George Svehla je úspěšný člověk, táta rodiny a kamarád nám mnohým ! Vy asi, pane Zachu nemate na to, rozumět jeho psaní, tak si raději léčte své vlastní komplexy !

J. Kyselková 25.8.2015 14:26

Pane George -

já si vůbec nemyslím, že jsme méněcenní protože žijeme v Čechách a ne v Klokánii. Některá Vaše moudra hodnotí situace tónem nadutého opustilce. Tak hodně štěstí !

K. Křivan 25.8.2015 13:29

Re: Moc hezké,

Emigrace znamenala i obrovské možnosti k dalšímu SVOBODNÉMU rozvoji osobnosti.  To bylo v komunistickém Československu nemožné.

J. Fridrich 25.8.2015 13:27

Re: nakročeno pěkně

Autor tam jel pracovat, za svobodou - která tu nebyla - a hlavě rozhodnut respektovat zvyky a způsoby země, která mu dala nový domov............

K nám a do celé Evropy přichází jiná civilizace, primitivní, ale rozhodnutá nás opanovat - a zničit...........

K. Křivan 25.8.2015 13:24

Re: nakročeno pěkně

1) "A přivandrovalci? Čím byl autor při příchodu do Australie?"   Velice kvalitním PŘÍNOSEM pro Australii, což se o muslimáckých vetřelcích v (takřka) žádném případě říci nedá !!!!

2) "kdo zůstal nebyl podřadným člověkem",   ALE neměl ty všechny příležitosti k rozvoji jaké měli emigranti. Ne nadarmo se říká, kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem. Něco na tom opravdu je. Navíc, emigranti se naučili nejen řeč, ale i kulturu nové vlasti, v mnoha případech mohli i dál studovat, což hodně z nich bylo ve "staré" vlasti odepřeno,... prostě emigrace znamenala i obrovské možnosti k dalšímu SVOBODNÉMU rozvoji osobnosti.  To bylo v komunistickém Československu nemožné.

J. Fridrich 25.8.2015 12:50

Re: přivandrovalci

Autor má prostě tuto zkušenost s Řeky s kterými v Austrálii pracoval - co je na tom za nesmysl, pane Zach ?

To, jak hodnotíte chování a uvažování pana autora jen dokazuje známou lidovou modrost - " Podle sebe, soudím tebe " - vždyt' vy o něm jako člověku přece nic nevíte. Takovej psychiatr " na dálku ", že ? Nebo pacient ?

K. Zach 25.8.2015 12:18

Re: přivandrovalci

Já jsem konkrétně reagoval na nesmysly, které píšete konkrétně o Řecích.

G. Švehla 25.8.2015 12:09

přivandrovalci

jsme v roce 1968 v Klokánii byli.Souhlasím. Ale na rozdíl od těch stávajících skoro každý měl nějakou odbornost ať už řemeslnou, odbornou a nebo akademickou a za pár týdnů po "rozkoukání" každý makal až se z něj kouřilo, mnozí i ve dvou zaměstnáních 18 hodin denně a navíc jsme netvořili etnická geta, každý se usadil jinde. Za několik let jsme plně asimilovali do většinové společnosti.  Dnešní přivandrovalci jsou pravý opak. Pracovat nehodlají a zneužívají zdejší sociální zabezpečení.

J. Fialová 25.8.2015 12:04

Re: Aniž bych chtěl kohokoliv soudit

O populismu jsem nic neřekla, to pan doktor Klener :) Zabránit jim v ničem nechci, máme svobodu slova, i když... Paradoxy byly, jsou a budou, výzev bylo, je a bude...

Jak je to přísloví - cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly? Když už jste zabrousil do historie - kupř. Neville Chamberlain také mohl mít dobré úmysly - v době mnichovské dohody "zachránil světu mír". Ne nadlouho.

K. Zach 25.8.2015 11:53

Zápaďák George

Zarazilo mě, že pan Švehla označuje Řeky jako "práce se štítící" a hází je do jednoho pytle s Araby a cikány. Navíc autor uvádí, že si této vlastnosti všiml u pracovníků v jakési velkovývařovně. To poněkud nesedí s tím, že právě Řekové provozují po světě své vyhlášené restaurace. Vysvětlení vidím vcelku prostě: Pan Švehla se jako emigrant z východního bloku cítil v západním mnohem rozvinutějším světě nesebejistý, až možná bez zdravého sebevědomí, a proto vyhledával u jiných jakékoli, byť sebemenší záminky k tomu, které by jeho nízkému sebevědomí pomohli lépe se identifikovat s většinovou společností. Nedostatek sebevědomí byla u emigrantů z komunistického bloku velmi rozšířeným fenoménem. Svědčí o tom i změna křestního jména na George.

J. Mannheim 25.8.2015 11:17

ad Japonsko

při vší úctě k tradicím a technologickému rozmachu této země, kdy by tam utíkal, když dali světu slova jako harakiri, kamikadze nebo karoši

J. Bruner 25.8.2015 11:15

Re: nakročeno pěkně

pane Fridrichu (vokál) míru svého porozumnění nehodnotím, snad to ani nejde. Rovněž jsem nehovořil o povyšování se autora. Řekl jsem, že ten kdo zůstal nebyl podřadným člověkem, ale žil si svůj život.

Jedno však vím, že netrpím komplexem méněcennosti a nesrovnávám se s těmi co odešli. Nicméně jste mě donutil se článkem ještě jednou probrat a už vím, co mě naladilo nedobře, bylo to jméno "George". Já se také jmenuji Jiří a na svých cestách ve světě se vždy představím tímto jménem a posléze jeho místní formou. Vždy tento postup otevírá dveře, opačný přístup nezíská ocenění.

A přivandrovalci? Čím byl autor při příchodu do Australie?

F. Netopil 25.8.2015 11:12

Re: Aniž bych chtěl kohokoliv soudit

No jo, ale co je a co není populismus. Byla ta výzva podle Vás populismus ? A jak by měly tyto osobnosti podle Vás dát najevo svůj názor tak, aby nemohly být z populismu obviněny ? Ale je asi jisté, že řada z nich si opravdu "přihřála svou polívčičku", ale jak tomu chcete zabránit ? Ale podobných paradoxů můžeme v naší společnosti najít mraky. Např. ti největší "vlastenci" kteří obdivují Žižku a Husa, který byl pro pravdu upálen, používají slovo pravda jako nadávku (např. hanlivé slovo pravdoláskař) !!! A kolik asi obdivovatelů pana Švehly by se podepsalo pod prohlášení, že Benešovy dekrety byly zločinné, jak GŠ píše ? To jsou paradoxy, pane Vaněk, že ?

K. Janyška 25.8.2015 10:50

Dobrý, ale musíte za chytřejšími v tomto smyslu, než jste

vy. Musíte za mistrem Hayekem... Dzp.

J. Fialová 25.8.2015 10:11

Re: Aniž bych chtěl kohokoliv soudit

Otázka asi nezodpověditelná - kolik vědců a jakých "vyzvalo", a kolik ne. Kdysi také někteří vědci podepsali, a někteří nepodepsali Antichartu.

Kupř. pan profesor Pavel Klener - známý onkolog ( http://www.klener.cz/ ) píše:

"Já bych svůj podpis pod takovou petici nepřipojil, i když z poloviny souhlasím se stanoviskem akademiků, ale zdá se mi to trochu jako populismus a snaha se zviditelnit za každou cenu. ... Důvodem, proč jsem se nepřipojil, je i to, že někteří signatáři výzvy mne zklamali, mají plná ústa humanismu, ale chovají se jinak."

F. Netopil 25.8.2015 9:59

Aniž bych chtěl kohokoliv soudit

zaujala mě jedna skutečnost. Pan Švehla píše, cituji: "kdykoliv si chtěl nějaký vítěz pokořit národ, tak vyvraždil elitu. Nobilitu, učence, umělce a j.", konec citátu. To má jistě pravdu, ale všiml jsem si, že většina těch, kteří s ním tak vřele souhlasí, patří také k těm, kteří včera tak rozhodně odsoudili výzvu našich vědců a umělců proti xenofobii. Padala slova jako "profesůrci", "tak zvaní vědci" a pod. a chybělo už jen konstatování, že tato rádoby inteligence vystudovala za naše dělnické peníze, jak rádi připomínali vždy komunisti. A tak nevím co si o tom myslet.