23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ESEJ: O neomarxismu a fabianismu

V Praze se vice méně pravidelně schází jeden debatní spolek, takové shromáždění několika desítek chytrých hlav. Kavárnám se vyhýbá, ovšem sklenka chutného piva z nějakého minipivovaru nemůže vadit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 22.2.2020 18:58

..neomarxismus odvrhl proletariát jako zrádnou třídu, která opustila revoluční ideály výměnou za malý podíl na prosperitě. A nahradil je menšinami, navíc snadno nově definovatelnými.

P. Grigar 22.2.2020 18:55

..pane Polanský, existuje leninský princip výběrovosti revoluce. Hybatelé potřebují žít mimo existenční problémy mas, aby se mohli plně soustředit na svůj historický úkol.

B. Hamal 22.2.2020 18:05

„Kdo nejde s námi, jde proti nám."

Jdou fabiáni, neomarxisti, komunisti, socialisti atd. proti nám? Panebože, vždyť už kráčíme skoro sami!

R. Dubravský 22.2.2020 17:29

Máte, bohužel, strašnou pravdu. Tak snad jen technická: Cunctator, ne Cunstator.

J. Bodlák 22.2.2020 17:18

Důležitý být nechci a ani nemusím na Lidovky jdu zcela zřídka, ale historii mám rád a vadí my takováto snůška pitomosti a pro vaši informaci Fabius skončil jako diktátor a po skončení jeho diktatury konzulové Paullus a Varrus udělali spoustu chyb a prohráli u Kann, tím jsem myslel, že to skončilo u Kann. Fabiovská taktika byla to, že ustupoval vyhýbal se bitvám a napadal logistiku nepřítele, takž opět opakuji pitomostí je tvrdit, že čekal a potom znenadání zaútočil. To udělali jeho nástupci a byli rozdrceni u Kann.

J. Ptáček 22.2.2020 15:39

Ne, ne, mě zarazily především Leninovy sympatie k dědičnému šlechtickému titulu. Pro mě překvapení. Původ jen na okraj, jako zajímavost.

J. Jurax 22.2.2020 15:23

Ad Fiala - a proto je ODS s panevropanem v čele nevolitelná.

J. Jurax 22.2.2020 15:21

Nepřipravil. Elita, i marxistická, si blahobyt zaslouží a tudíž i zařídí. Navíc neomarxismus neadoruje chudé proletáře.

P. Aron 22.2.2020 15:08

Co to plácáte ? Původ Lenina jste tu začal řešit vy ! V článku je pouze zmínka o Leninově výroku, že kapitalisté nám prodají i provaz, na kterém je pověsí. S vámi asi mají doma srandu.

P. Aron 22.2.2020 15:04

Když chcete být tak důležitý, tak u Kann to opravdu neskončilo.

P. Aron 22.2.2020 15:02

Pane Navrátile, autor to vidí naprosto střízlivě. Fabiánské hnutí zmiňuje jen na doplnění. Projekt EU nevznikl v ekonomickém oddělení SS ale v hlavě nějakého českého rodáka jménem Richard Mikuláš Coudenhove-Kalergi. Napsal o tom pár knih. V roce 1923-24 založil Panevropskou Unii. Jeho jménem uděluje EU i ceny. Předsedou Moravského zemského hnutí Panevropa je mimochodem šéf ODS Petr Fiala.

P. Aron 22.2.2020 14:56

Kardinálové a biskupové hlásající Kristovo učení také nežili v chudobě. Nebuďte naivní. Soudruzi z ÚV KSČ také měli svou speciální prodejnu, rekreační objekty atd.

J. Lukavsky 22.2.2020 14:29

"jak přesvědčili vedení SSSR, aby se jalo rozesírat svět podporou tzv. národně osvobozeneckých hnutí?" inu převědčili se sami. Tak dlouho si nalhávali, že jsou předvojem a světlou budoucností lidstva - až tomu sami uvěřili. No a proč nepomoci i jiným k té skvělé cestě do světlých zítřků? Když uvěřím, že veganství je skvělá věc a záchrana Zeměkoule, proč to nepodporovat i u dalších? Totéž je s CO2 aj. symboly. Takže i třídní boj a podpora národně osvobozeneckého hnutí jsou takové symboly vlastní ušlechtilosti. J.L. end

J. Ptáček 22.2.2020 13:00

Koukněte do historických pramenů. Uvádí to třeba sovětský čtyřhvězdičkový generál Dmitrij Volkogonov i další. Nebo že by ty prameny blábolily?

P. Han 22.2.2020 12:53

Model byl přímý potomek Lenina? Nezdá se vám, že blábolíte?

M. Mařák 22.2.2020 12:39

EU je zatím na přerodu mezi konfederací a federací. Co se týče SSSR, rád bych se Vás zeptal, kolik je Vám let a jestli jste stejně jako já žila během komunistické totality a tudíž z vlastní zkušenosti něco víte o průběhu a formě tehdejších voleb. No a k tomu vedení EU, pokud se skutečně budete zajímat o relevantní informace a něco si o tom nastudujete, možná přestanete plácat bláboly u ničem a zjistíte, že vrcholným orgánem moci v EU je Evropská Rada a v ní je kdo? Demokraticky zvolení prezidenti a premiéři jednotlivých zemí. Co se týče EK, tak komisaři jsou navrženi vládami jednotlivých zemí, což je opět demokratický proces, poté jsou jmenováni Radou EU a předsedou EK, aby byli po interpelacích v Evropském parlamentu schváleni demokratickou volbou demokraticky zvolených poslanců.

Můžeme seriózně diskutovat o čemkoli, no problem, nicméně bychom se měli podle mne držet pojmů a nikoli dojmů.

J. Bodlák 22.2.2020 12:37

Nemám o čem, moje reakce je na to, že autor pro pochopení se odvolává na Fabia aniž by tušil, kdo to je. Navíc neví nic ani o fabiovské taktice. Mimochodem skončilo to u Kann, je jenom hloupé, když někdo plácá o něčem o čem nic neví a ještě dokáže komolit i jména. Vím, že to s neomarxismem nesouvisí, ale je to o úrovni autora.

S. Pavuk 22.2.2020 12:36

Intelektuálny odpad v čele Únie - hrozba degradácie, v konečnej fáze zániku našej civilizácie.

V. Kain 22.2.2020 12:33

Pane Polanský doporučuji přečíst ještě jednou.Ten marxismus by byl pro masy a ne pro ně.Oni by měli vyjímky.Stejně jako nomenklaturní komunistická garda u nás.Svoje prodejny se zbožím které bylo snad jedině v Tuzexu.Neomezené cestování a ne jenom do Bulharska a NDR.Takhle se chovají všichni diktátoři.Zajímavé je,že všichni diktátoři jsou načichlí marxismem.Podívejte se na EP a detailněji na EK.Naprosto nezasloužené obrovské peníze (ukradené daňovým poplatníkům) a další prebendy o kterých se těm kteří jsou okrádáni ani nezdálo.Denně 8000 diet pobírá tato šlechta.

Ś. Svobodová 22.2.2020 12:15

EU není žádný neutrální rámec, už je téměř federací, i když se o tom nemluví. Zbývá už jen pár kroků. Proto tlak na společnou ústavu a armádu. Co se týče voleb, tam už je to podobné jako za SSSR. Občané EU mohou zatím volit koho chtějí (tlaky na vylučování nevhodných stran a kandidátů stoupají), ale vedení je najmenované a musí být proevropské.

M. Mařák 22.2.2020 12:09

Zručným dogmatikům a polovzdělancům, kteří to pak po nich na všechny strany papouškují, se takové různé zmatení pojmů hodí do krámu, to zase jo.

D. Polanský 22.2.2020 11:54

A my na nové Mašíny.

D. Polanský 22.2.2020 11:53

Pochybuji že marxismus. Politici z Bruselu žijí v pohádkovém bohatství. Luxusní vily s bazény, auta, dovolené, děti studují na prestižních univerzitách. Kdepak, marxismus by je o to připravil. Zase tak blbí nejsou.

F. Navrátil 22.2.2020 11:50

Autor to vidí příliš komplikovaně, jako nějaké konspirativní stoleté fabiánské tažení. Projekt EU vznikl v ekonomickém oddělení SS, kde ho zpracovával mimo jiné i nadějný pateigenosse L. Erhard v době, kdy bylo jasné, že Evropu se nepodaří podřídit zbraněmi. Proto se přistoupilo k ekonomickému tažení. Zajímavé je, že se proti buselské Čtvrté říši postavily USA, Rusko, Čína a nejnověji V. Británie. Francie zatím čeká na svého De Gaulla.

J. Ptáček 22.2.2020 11:41

Ale kdeže. Vůbec se hádat nechci, jen suše konstatovat o jeho "ruském původu". Sami ruští historici uvádějí, že jeho předkové byli:Žid, Němec, Rus, Kalmyk a Švéd. Nestyděl se za to. Mně spíš zaujalo s jakým odhodláním uváděl svůj šlechtický titul. A jeho přímý potomek, polní maršál Walter Model, velel v roce 1941 útoku wehrmachtu na Moskvu. O tom se také nemluvilo. Proto to připomínám, věřit tomu samozřejmě nikdo nemusí. Berte to jenom jako protivnou poznámku.

J. Vavrochová 22.2.2020 11:33

Smutné a poučné.

F. Houžňák 22.2.2020 11:19

Je vidět, že určení židovství určité osoby berete pěkně podle nacistických norimberských zákonů. Gratuluji ke správnému vidění světa.

F. Houžňák 22.2.2020 11:18

Ano, to je pro článek o neomarxismu vada velmi podstatná. Tak nás ještě o něčem z dějin Říma poučte.

F. Houžňák 22.2.2020 11:14

Ptáčkové vidí všude Velikého Žida.

P. Aron 22.2.2020 10:50

Nevím co se snažíte sdělit. Lenin rozhodně byl přesvědčený marxista. S tím šlechtickým původem to není tak horké. Jeho otec byl jako vyšší úředník povýšen do nejnižšího šlechtického stavu, takže mluvit o dědičném šlechtictví je poněkud přehnané. A ten židovský původ je po dědečkovi z matčiny strany. Co to má společného s jeho marxismem ?

Zase jeden, co nemá co říci ale chce prudit v diskusi ?