20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

ESEJ: Menasseho kleště na evropské národy

Evropa je v současnosti velmi zřetelně rozdělena na zastánce a propagátory silou protlačovaného evropského sjednocování (my radši mluvíme o unifikaci) a na odpůrce tohoto – sice s komunismem nic společného bezprostředně nemajícího, ale téměř komunisticky koncipovaného – konstruktivismu lidské společnosti à la thèse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Erat 2.2.2018 20:10

Dobrý a pravdivý článek, díky.

J. Kanioková 2.2.2018 20:24

Souhlas,

a bylo mi hned jasné, jak budou zdejší eurohujeři prskat, urážet. On ten Menasse je typický kámoš eurohujerů, "inženýrů lidských duší". Nedivím se, že je tak chválen, když těm "elitářům" mluví z duše..

Národní státy je třeba zrušit - http://ceskapozice.lidovky.cz/narodni-staty-je-treba-zrusit-dki-/recenze.aspx?c=A140604_184407_pozice-recenze_lube

"Autor je osvěžující ve chvílích, kdy líčí osobní zážitky z Bruselu, kam se na rok přestěhoval, aby poznal unijní struktury zblízka. Jeho původním záměrem bylo napsat o tamních úřednících velký dobový román. Píše - Výkonná, skromná a levná byrokracie - evropská byrokracie je ve skutečnosti nejen málo početná, ale i extrémně výkonná, skromná a levná. Navíc neslouží národním zájmům a politikům, ale „je vázaná výlučně principiální osvícenou racionalitou“" - Nebývalá ekonomická i kulturní prosperita !

Nějak si nevšiml, že - Brusel se stal synonymem hypertrofické byrokracie.

J. Jelínek 2.2.2018 16:26

Jak to vlastně myslel

pan profesor s těmi nemakačenky v Praze? To bylo slovo do vlastních řad? Na základě tohoto výplodu se zdá, že ano a že ťalo do živého.

J. Kratochvíl 2.2.2018 14:44

Klaus,

kdyby chtěl opravdu udělat něco pro český národ tak spolu se Zemanem konečně zmizí z veřejného života. Česko se po jeho působení během 30let bude vzpamatovávat po mnoho generací, jsetli na to bude mít čas.

M. Prokop 2.2.2018 15:31

Re: Klaus,

Naopak Klaus (Zeman ne) hodně napomohl tomu vzpamatovávání po komouších. Škoda že ne víc, se šutry typu Luxe na krku. A pak to začali zase kurwit socani.

J. Kanioková 2.2.2018 20:12

:)))))))))

L. Novák 3.2.2018 1:14

Re: Klaus,

Komouš Kratochvíl už má vymazaný mozek. Zapomněl na éru likvidace našeho hospodářství i společnosti po komunistickém převratu 1948.

P. Rudolf 2.2.2018 15:54

Re: Klaus,te

Čas na to už bohužel mít nebude.

Ten dostalo pouze jednou v roce 1918, ale všechno zpackalo a odmítnutím Marshallova plánu, což byla poslední možnost otočit korouhvičku na západ, bylo ponecháno, na vlastní žádost, mužikům z Moskvy. Po jejich totálním zhroucení nám dal Západ, díky enormnímu nasazení a věhlasu Václava Havla a dalších skvělých Čechů, třetí šanci, ale opět jsme nic nepochopili a naslouchali takovým kreaturám, jako jsou Klaus a Zeman. Máme, co jsme chtěli, včetně definitivně poslední, dnes už skutečně malé šance, se ještě vzpamatovat. Volba užitečného idiota Moskvy na Hrad tomu však moc nadějí nedává.

M. Prokop 2.2.2018 16:44

Ano,

opět jste nic nepochopili.

Nelze nesouhlasit.

J. Kratochvíl 2.2.2018 17:09

ne

za to vás Klaus platí nebo to hlásáte z vlastní blbosti.

Klaus tady hlavně zavedl demokracii jako slavnou Potěmkinovu vesnici. Podstatou a cílem Klausovy demokracie bylo zavedení klientelismu s korupce s nějakou pravicí a levicí to nemá nic společného. A tu jeho Potěmkiádu mu nežere EU, jenom zdejší hlupácí...

P. Rudolf 2.2.2018 17:18

Re: ne

Ten to dělá z pouhé omezenosti, ale to je vedlejší.

Váš postřeh o "demokracii jako Potěmkinově vesnici" je přesný. Jen nutno poznamenat, že to není ani z Klause či ze Zemana, ale z jejich loutkovodičů z Kremlu. Tomu prvnímu už to žerou jenom naprostí omezenci, tomu druhému mravní eunuchové.

L. Novák 3.2.2018 1:16

Re: ne

Komouši už si zase přitakávají navzájem. P. Rudolf je zase ve své kůži... :-P

J. Jurax 2.2.2018 20:25

Re: ne

Ehm ... a tohle hlásáte z vlastní blbosti nebo jste někým placen?

J. Kanioková 2.2.2018 20:27

Jistě... a vy jste ta "elita"

V. Kobetič 2.2.2018 18:17

Re: Klaus,te

Dnes vám to nesedlo, přesněji - mluvíte nesmysly p.Rudolfe... Nějak vám unikly takové „drobnosti“, přesněji - to podstatné, jako mnichovská zrada a samotná 2. světová válka. Česká reakce ve válce byla relevantní, rozhodně se není zač stydět – a poválečná reakce Čechů byla logická – i když tristní (viz výsledky voleb v r. 1946). Komunisti po válce ale bodovali i v záp. Evropě, nejenom u nás. Poválečné uspořádání pak kopírovalo demarkační linii, a fakticky dohodnuté sféry vlivu (Jalta), a zájem USA na další voj. pomoci Stalina na Dálném východě... Přijetí Marshalova plánu v tomto kontextu je pak už jen iluze, kterou ČR nemohla ovlivnit. Vaše „otočení korouhvičky na západ“ – je tedy moudrostí generála mnoho let po bitvě. Zjednodušeně - za našich 40 let komunizmu „vděčíme“ taky zejména Německu (a to ještě nemluvím o tom, že superbolševik Lenin and co., včetně jeho dodávky Rusku a financování až do revoluce je nezpochybnitelně rovněž dílem Německa).

A blábolem „...díky enormnímu nasazení a věhlasu Václava Havla...třetí šanci“ jste si nasadil korunu hlouposti. Asi vás přestanu číst...

P. Rudolf 2.2.2018 18:24

Re: Klaus,te

Samozřejmě, že chápu p.Kobetiči i myšlenkové pochody lidí nevzdělaných, jako jste vy. Nicméně, prosím, nečtěte mě. Nic vám to totižnepřinese, neb to nemáte čím pochopit.

J. Jurax 2.2.2018 20:28

Re: Klaus,te

No, radíte vyjímečně dobře.

Nečíst Vás je dobrý nápad, stejně není co pochopit a mrhá se časem ...

J. Kanioková 2.2.2018 20:30

Přesně..

V. Kobetič 2.2.2018 20:49

Re: Klaus,te

Víc neumíte, pane Rudolfe? Zřejmě vám došly argumenty. Začal jste být sprostej... :-))

M. Moravcová 2.2.2018 18:31

Re: Klaus,

Pro mě je V.Klaus velkým přínosem. Svými názory, svou politikou, svými články. A vy si třeba hoďte smyčku.

P. Rudolf 2.2.2018 18:52

Re: Klaus,

O tom, že je velkým přínosem, už nemůže nikdo pochybovat. Pro koho, o tom svědčí cena imjeni Púškina.

B. Mráz 2.2.2018 18:58

Re: Klaus,

Pan Rudolf se snaží bojovat nové bitvy pomocí starých a bývalých argumentů, to je dobře - v důsledku jeho víra je poražena předem.

P. Rudolf 2.2.2018 19:07

Re: Klaus,

Ony ty "staré a bývalé" argumenty furt platí, s tím ňic nenaděláte, tak si toho vašeho Kikoše opatrujte.

J. Kanioková 2.2.2018 20:28

:))))))))))

A. Alda 2.2.2018 13:50

Naštěstí máme svůj jazyk a bohatou literaturu jím psanou.

Takových sjednotitelů jsme zažili už řadu, máme s tím bohaté národní zkušenosti - jak z Rakouska, tak z Pruska. Všichni ti sjednotitelé však nakonec narazili na jazyk. Jejich snahy zavést jeden společný jazyk vždy zkrachovaly, vždy.

Například Josef II. svou snahou prosadit jednotný německý jazyk pro všechny své poddané způsobil takovou zkázu ve vzdělanosti obyvatelstva monarchie, že se ta z toho již nikdy nevzpamatovala a postupně řetězením důsledků této snahy přišla o své velmocenské postavení a nakonec úplně zanikla. Ani těm pruským králům se to nepovedlo - zničili sice jazyk pruský, ale Kašubové, Poláci, Češi, Slezané i Litevci si stále mluvili doma svými vlastními jazyky a většina jejich potomků už němčinu neovládá.

Dokud maminky říkají svým dětem říkadla česky, dokud se děti učí české písničky, žádná jednotná Evropa se neuskuteční.

M. Moravcová 2.2.2018 12:26

Díky za článek

a popis unifikace a ovládnutí Evropy marxistickými sociálními inženýry, která se plíživě blíží. Díky. Je třeba vysvětlovat a varovat občany.

J. Kratochvíl 2.2.2018 11:47

Poznámka na okraj

Ve většině států je u občanů vnímaná EU velice pozitivně a její popularita nadále stoupá Výjimkou jsou občané ČR, kde tomu je naopak a je vůbec nejhorší v celé EU Proč je to tak. Tomu vděčíme panu Klausovi a jemu podobným, kteří myslí jenom na svůj prospěch a je jim jedno, že tím přivedou celý národ do katastrofy. Na Slovensku se politická špička přihlásila k podpoře EU a popularita EU ihned stoupla o 10%. Proč to nemůže být také u nás?

Měli bychom si uvědomit, že případný czexit by pro nás byl mnohem větší katastrofou než rok 1948.

M. Moravcová 2.2.2018 12:37

Re: Poznámka na okraj

a proto volí stále častěji strany, které chtějí omezit zlovůli EU.

V. Kain 2.2.2018 12:40

Re: Poznámka na okraj

Pane Kratochvíle plácáte naprosté nesmysly.Ale hlavně,že chutná.

A. Alda 2.2.2018 13:52

A hlavně ty nesmysly hlásá česky,

což je největší překážka pro eurosjednocení.

Každý, kdo hlásá jednotnou Evropu, by měl především důsledně přestat mluvit nacionalistickým národním jazykem.