19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

ESEJ: Jak dál s Evropskou unií?

Opravdová funkční demokracie může být jen v útvaru, ke kterému cítí většina občanů emotivní vztah, nikoliv v takovém, který je jim lhostejný nebo jej dokonce nenávidí. Demokracie je tedy věci srdce, jak o tom mluvil Masaryk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 16.5.2019 23:53

Re: A že neexistuje něco jako Evropan?

Ještě na Turky jste zapomněl. Ale jo, to všechno tu máme. A všichni se přetavili v Čechy. Takový malý melting pot of nations uprostřed Evropy. A v Rakousku zase mají své Ruzicky, Polacky, i ty Böhmy. Na Dobrý den reagovat nebudou, pozdraví vás Grüss Gott. Německý komisař Schimanski taky už nic neví o svých pravděpodobně polských předcích. Takhle se to v Evropě míchá po staletí a všem to přineslo nějakou "přidanou hodnotu", dokonce i těm Turkům. Ale všichni se asimilovali do většinového národa, byť si někteří ponechali i svůj jazyk - Židi, Němci, Poláci, Maďaři. Většina Pragerdeutsche nebyla z nástupu Hitlera nadšena a Sudeťáky Hitler využil k rozvrácení republiky, ale (sám Rakušák!) je pokládal za póvl. Ale vypustíme-li Hitlera, vždy byli všichni v první řadě "Češi". Občané a obyvatelé tohoto prostoru. "Světoobčané" byli snad někteří umělci, či se za ně vydávali. Evropané byli všichni dle kontinentu, kde se narodili, stejně jako existují Afričané či Asiati. Ale za národnost to nepokládal nikdo. Evropská národnost je umělý konstrukt.

J. Jurax 16.5.2019 23:34

No, proti nelegální imigraci udělala EU to, že ji de fakto podporuje.

M. Prokop 16.5.2019 22:04

Re: Vy to nevymyslíte ...

Já myslím, že to nějak matláte.

E. Derat 16.5.2019 22:01

Re: Vy to nevymyslíte ...

No, kvůli SSSR se sdružily státy v NATO, a to prakticky hned po 2WW. A tak to pokračuje i dnes. Co s tím má ovšem společného EU. Ona nás EU ochrání kdyby nás případně napadlo Rusko či jakýkoliv jiný stát ? A čím, proboha. To je asi jako kdyby nás měla ochránit OSN. Jenom žvanění.

D. Mach 16.5.2019 21:14

Vy to nevymyslíte ...

Tak Rakousko-Uhersko vzniklo jenom jako obrana proti Turkům? Tak tuto teorii slyším poprvé, ale docela by mě zajímalo, kde udělali soudruzi učitelé chybu, že nás to na škole neučili.Podle této "polovojenské" teorie bychom mohli EU definovat jako unii států, která se sdružila kvůli obavě z expenze Sovětského svazu, později Ruska. No a v takovém svazku po zkušenostech z Gruzie a Ukrajiny má cenu být!

No a přijmutí státnosti EU a zapomnění na příslušnosti k České republice ... to je opakovaná hloupost, ale stále zůstane hloupostí. Jsem občanem ČR a současně se hlásím ke svému městu. Musím se kvůli ČR vzdávat vztahu ke svému městu? Co myslíte?

J. Vlček 16.5.2019 21:02

Re: Běžte do háje s "lidskými právy"! © Kanioková

Jak říkám, splachovací jako záchod. Taková opruzentka, jako Sybila, se hned tak nenajde.

S. Netzer 16.5.2019 20:28

Běžte do háje s "lidskými právy"! © Kanioková

Stýská se vám po totalitě, diskutérko?

J. Kanioková 16.5.2019 20:16

Běžte do háje s "lidskými právy" !

J. Kanioková 16.5.2019 20:09

Vaše ?

J. Kanioková 16.5.2019 20:06

Přesně !

Čím víc se tlačí na pilu, tím víc narůstá odpor !

J. Kanioková 16.5.2019 20:01

"EU ovšem může sloužit jako bezpečnostní

orgán. Jako takový ji uznávají snad (?) všichni."

Kdo všichni ? Proboha, a co je to za bezpečí ta migrace ???

Co proti tomu EU dělá či udělala ???

J. Lambert 16.5.2019 19:55

Re: Klídek,

Do germanskych listu? To dost dobre nejde. Byla (byli/byly) by tam stejny exot (exoti7exotky) jako zde. Zde muze prirozene reakce na sve vylevy svadet na ceskou pitomost. Bylo by tedy dost tezke si priznat, ze o ni (nich) jeji (jejich) nemecti krajane smysleji naprosto stejne (viz ctenarska fora napr. v Die Welt, ci Fokus(u).

J. Vlček 16.5.2019 19:46

Re: Klídek,

Tato opruzentka je nezmar, splachovací jako záchod.

B. Hančl 16.5.2019 19:27

Re: Klídek,

Proč zde Nesser pořád oxidujou. Píšou si do svých muslimských a germánských listů a nám daj pokoj, šmejdko.

S. Netzer 16.5.2019 19:17

Re: Klídek,

Svatá prostoto.

D. Polanský 16.5.2019 18:55

Klídek,

EU vyhnije, akorát to má malý háček, poté Evropu ovládnou muslimové. Takové již dějiny jsou, silnější vyhrává.

D. Stirský 16.5.2019 18:43

A že neexistuje něco jako Evropan?

Ano i ne. Ale minimálně u nás máme Vlachy, Rakušany, Böhmy, Bavory, Šváby, Poláky, Franky, Uhry, Slováčky, Poláčky, Španiely, i Francouzové a Švédové jsou... Jednou byla v módě němčina a vše německé, za Rudolfa II. bylo v kurzu Španělsko, pak zase Francie, dnes jsou všici zblblí angličtinou... Románský, gotický, renesanční a barokní sloh najdeme snad ve všech zemích EU (jen Řecko a Bulharko to mají jiné), skoro všichni naši panovníci byli původem Evropané jak poleno, secesi také máme všude, Mozarta poslouchají v Portugalsku i v Litvě...A Česko je uprostřed toho všeho.

E. Derat 16.5.2019 18:37

Re: český konstrukt

Evropě není nic třeba dávat. Zřejmě jste také podlehl tomu podprahovému tlaku ze strany politiků, a některých médií, že EU = Evropa. Tak tomu samozřejmě není, v Evropě je i část Ruska, malá část Turecka, Ukrajina, Švýcarsko atd. Po brexitu tam stále bude i UK. EU je jenom jedna z mnoha mezinárodních organizací-společenství v kterých je ČR účastna. Ano, sídlo (la) má v Evropě, takže je to název jako např. Pražské komunikace nebo Pražská pohřební služba atd., které mají sídlo v Praze. To matení pojmů Evropa = EU je zcela záměrné. Organizace, která existuje pár desítek let parazituje svým názvem na tisícileté historii našeho kontinentu. S tím názvem je to něco jako když prodávají v obchodech " domácí babičiny knedlíky " apod. Snaha podprahově nakupujícím vnutit pocit, že si kupují něco solidního, kvalitního a prověřeného. A přitom si kupují průmyslový šunt.

K. Janyška 16.5.2019 18:25

Co s EU ? Existují jen dvě možnosti.

Rozpustit ji nebo postavit na negativní, tedy zákazové smlouvě, tedy na stejném principu, na kterém stojí a pracuje evolucí vyvinutý a tam směřující celý lidský svět. Tedy na principu já pán - ty pán.

Žádné násilnické většinové totalitní hlasování v EP, coby nástroji přímé totality většich vůči menšinám, dokonce v tomto případě celým státům, kterému se říká demokracie, tady dokonce prý vláda lidu a neví se ani kterého, tady dokonce hlasování a totalita většin proti národním státům... Dzp.

S. Sidlichovsky 16.5.2019 18:24

Volte Konzervativce

Aspoň občas je třeba i se zasmát. ̈

"Volte Konzervativce. Jsme jedinou stranou, která závazně slíbila, že nás zbaví Theresy May".

V. Petr 16.5.2019 18:00

EU a svobodná???

Pane, Vy jste se zbláznil!

V. Petr 16.5.2019 17:54

Evropa nás "hájí" tak, že nás žene k soudu proto, že

nechceme primitívy z Třetího světa!

V. Petr 16.5.2019 17:52

Pokud by EU nehlásala multi kulti a netahala do Evropy

migranty z třetího světa, mohl byste mít pravdu.

J. Friedlaender 16.5.2019 17:17

Re: český konstrukt

Ano, to jste řekl hezky, je třeba být Čech i Evropan a, možná na rozdíl od Vás, bych v tom nedělal pořadí. Nebo jinak, Evropě je třeba dát tolik co potřebuje, aby uhájila svobodné Česko. Ti, kteří dovedou jen řvát, že si nedáme do ničeho mluvit, nás vedou jen k závěrečné likvidaci.

E. Derat 16.5.2019 16:56

Re: český konstrukt

No, ono to Evropan je také takové nic neříkající. Jistě jsem Evropan v historickém a zěmepisném smyslu, a jsem tedy obyvatel Evropy jako kontinentu.Ovšem to je tak vše. Je to stejné jako když řeknete Afričan. Ale, žádný univerzální Afričan neexistuje. A také neexistuje univerzální Evropan, to je právě ta umělá konstrukce, kterou chce EU nahradit národní identity v jednotlivých státech nějákým "bezpohlavním" Evropanem. A jak je vidět, někteří lidé jako pan Kolář na to radostně naskakuji. No, myslím si, že naštěstí těchto lidí, kteří necítí sounáležitost s vlastním národem je menšina. Za minulého režimu také byli lidé stejného ražení, kterým by vyhovovalo připojení k jednomu státu - SSSR, a tak se stát novým sovětským občanem či spíše soudruhem. Ani oni tenkrát neuspěli, naštěstí. A doufám, že tomu tak bude i v tomto případě.

D. Stirský 16.5.2019 16:35

Re: český konstrukt

žádný konstrukt, když tak konstrukce. My už se jednou z té angličtiny po.... Ale ať tak, či onak, já jsem ponejprv Čech a pak Evropan. Tak to cítím. Česky mluvím, mám sny v češtině, česky myslím... Ale zároveň vím, že můj pradědeček byl Böhm, že děda bojoval za císaře pána, že sestra emigrovala do SRN, znám vcelku dobře české, ale i evropské dějiny ...

J. Sedlář 16.5.2019 16:21

Re: Multikulturní společnost je jen dočasný konstrukt a

Uveďte mi jeden stát, který se dokázal vyznavačům pedofilovy ideologie ubránit (bez násilí, bo to jsme si zakázali používat). Já začnu tím, který to nedávno zcela prosral díky přišedším plastelíncům. Libanon. Tak nahoď ty, "mistře".

J. Sedlář 16.5.2019 16:11

Re: Nebourejme EU - reformujme

A ten úřad: Bundesamt für Verfassungsschutz hlídá co ? Copak je to ten Verfassung co ho má chránit ? Hmm potřeboval bych to yntelygentně dovysvětlit.

A ti přišedší NOVO-Němci jsou co ? Tolerance sama ? Milko.

V. Petr 16.5.2019 15:57

No to ne, ALE všechna dnes muslimská území (kromě Saudské

Arábie) byla v minulosti původně křesťanská (především), jinak též hinduistická a budhistická, a islamizována byla po dobytí vojenskou agresí převážně násilím (třeba i Pákistán a Bangladéš-tam téhož dosáhli též ekonomickým tlakem). Dokonce to platí i pro země, kde dnes vládnou umírnění islamisté se souhlasem obyvatelstva (v Evropě Albánie).

S. Donát 16.5.2019 15:57

Co s Evropskou Unií?

Rozpustit, nebo opustit.