26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Je 50 milionů dolarů dost, nebo málo?

Čína pokračuje ve svém globálním mocenském a ekonomickém tažení. A čím dál víc ohrožuje životní prostředí planety. Který politik to dokáže vyslovit nahlas?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 1.6.2021 9:31

Musíme si počkat, až soudružku Jourová začne místo prohánění svobodomyslných občanů prohánět Čínu opakovanými rezolucemi zasílanými do OSN.

A pokud se tak stane, budeme si opět muset počkat na to, zda doposud neschopná OSN pohne alespoň o milimetr Čínou!!

J. Urban 31.5.2021 22:14

Poslete jim do Ciny Gretu. Tam bude na spravnem miste.

M. Pivoda 31.5.2021 13:02

Alternativní možnosti budoucí dopravy: "až o 90 procent méně emisí".

Cituji dnešní zprávu: "... Moderní vzducholodě na hybridní pohon si kladou za cíl vrátit do nebe luxus a pohodlí. Pojaly by až stovku pasažérů usazených buď u velkých panoramatických oken nebo uprostřed paluby. Zepelíny by se měly využívat na krátké lety, předpokládá se, že především meziměstské. A v plánu je dostat je do osobní přepravy už v roce 2025.

„Po celé dekády znamenalo, že když se chcete dostat z bodu A do bodu B, musíte sedět v kovové rouře s malými okny. Byla to nezbytnost, ne vždy však radost,“ konstatuje šéf vývoje společnosti Hybrid Air Vehicles George Land. „V Airlanderu je zážitek příjemný, dokonce si ho lze užít,“ doplnil s tím, že hybridně-elektrický pohon je navíc ideální pro budoucnost bez uhlíkové stopy.

Společnost doufá, že v roce 2025 bude vyrobeno alespoň 12 Airlanderů 10. Zepelíny by měly vyprodukovat až o 90 procent méně emisí než běžné letouny. Do roku 2030 by pak vzducholodě nabídly plně elektrickou konfiguraci. ..."

P. Milan 31.5.2021 13:40

Asi má ten George Land taky diplom nejlepšího mladého zlepšovatele (designéra). Kecy o vyřešení dopravy vzducholoděmi se objevují periodicky, bez praktického využití. Technici bez diplomů mladých zlepšovatelů vědí proč.

M. Pivoda 31.5.2021 15:04

Karel Šebesta asi dobře ví, proč se pod takovými svými slinty zde raději podepisuje jako agent Milan Prokop.

L. Novák 31.5.2021 16:26

"Akátovi" Pivodovi už dávno hráblo, takže píše ;-O kraviny podepsané svým jménem a ještě se tím chlubí...:-P

P. Milan 31.5.2021 18:47

S těmi vzducholoděmi je sranda. Periodicita objevení nějaké nové vzducholodi, která vše vyřeší, je cca 5 let. Některé se i uplatní na reklamu nebo vyhlídkové lety turistů, na to jsou dost dobré. Důvody jsou každému jen trochu technicky vzdělanému člověku jasné.

J. Vintr 31.5.2021 22:10

Vzducholodě mají jednu zcela zásadní vadu. Působí na ně silně vítr, takže třeba přistání v silnějším větru může být hodně riskantní.

V. Novák 31.5.2021 17:48

Pro meziměstskou přepravu jsou ideální vlaky.

P. Milan 31.5.2021 18:44

Záleží na vzdálenosti a taky na terénu.

J. Jurax 31.5.2021 19:47

Víte, nesmíte brát informace jen z nedělních příloh deníků a reklamních článků.

Ten Airlander se hodí tak akorát na vyhlídkové lety a možná snad luxusní turistiku; komerční konkurenceschopnou pravidelnou meziměstskou dopravu na tomhle nepostavíte ani s dotacemi. Na krátké vzdálenosti je celkem zbytečná, na dlouhé neúnosně pomalá (150 km/h). V obou případech je to z principu hodně závislé na počasí, nemá to schopnost létat nad počasím (dostup cca 6000 metrů). Dostupné prameny se nezmiňují, zda kabina je přetlaková; není-li, byl by využitelný dostup pro lety s cestujícími cca 2000 metrů. Ekonomickou rozvahu jsem nikde nenašel; je to obrovské (když na tu obrovskou plochu napadá sníh, nezdvihne se to; problematika námrazy je zatím neřešena, přitom výrazně ovlivňuje bezpečnost), plněné drahým héliem, spotřebuje to sice na tunokilometr letu míň energie, ale je to velice pomalé. Pořizovací náklady nejsou publikovány.

Takových záměrů oživení vzducholodí už bylo. Naději mají nejspíš pro dopravu objemných a těžkých nákladů na místa bez infrastruktury. Praktické využití je zatím nepatrné.

O Airlanderu se mluví a testuje se od roku 2016 (Airlander 10). Mimochodem je poháněn 4 naftovými motory; o elektrickém či hybridním pohonu se jen módně sní, pokud ovšem firma vydyndá grant, potažmo dotaci jednoho miliónů liber.

To Hybrid v názvu firmy znamená hybrid mezi vzducholodí a plošníkem, proto to má ten osobitý tvar nazývaný létající zadek.

P. Milan 31.5.2021 21:00

Já se ani podrobně nerozepisoval, to je na Pepíka montovnu příliš technicky konkrétní, má přece diplom. :-P

T. Zlesa 31.5.2021 10:50

Dneska pěkný přehled o výrobě elektřiny a z čeho v Evropě na VTM :

https://vtm.zive.cz/clanky/z-ceho-vyrabime-elektrinu-v-cesku-a-jak-je-na-tom-evropa-vetrem-proti-uhli/sc-870-a-202450/default.aspx#part=1

M. Šejna 31.5.2021 9:50

Dnes to tento autor článků o neškodnosti spalování uhlí nějak popletl.

Pokud autor furt dokola tvrdí, že spalování fosilních zdojů uhlíku není nebezpečné a nemá vliv na klima, tak by mu nemělo vadit, že Čína mohutně spaluje a produkuje jakýsi neškodný CO2, který nemá na klima vůůůůbec žádný vliv.

:-P

R. Langer 31.5.2021 10:20

Já si myslím, že mu to nijak nevadí. Stejně jako to třeba nevadí třeba mně. Je to totiž blbost.

Š. Hašek 31.5.2021 10:33

Možno se domnívat, že spalování fosilních paliv je jedním z 10 na 368 vlivů, které mávají s klimatem Země. Stále, dávno, i když OSN ještě nezasedala.

Jedna humanitně naštudovaná to vidí jako klimatizaci v autě a v těch kontejnerech na sběr sáčků od ovesné kaše ...... . Usíná s tím, že za 155 let bude průměrná teplota na Hané o 0.1 Celsia nižší. Pokud se do toho dáme!

P. Rada 31.5.2021 14:56

Možno se domnívat... možno ale vlivy i poměřovat... a podle toho se začít chovat. To se Vám ale asi nejvíce příčí a tak raději blábolíte:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Radia%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%AFsoben%C3%AD

L. Novák 31.5.2021 16:58

Bla-bla "Rada". Jako obvykle... ;-D

P. Milan 31.5.2021 11:40

Nepochopil jste. Vadí mu, že Čína spaluje A MY NESMÍME.

V. Novák 31.5.2021 17:50

Ale proč nadává na Čínu?

Čína nám nic nezakazuje. Sami si zakazujeme. Nesmyslně...

T. Hraj 31.5.2021 11:52

Jemu třeba nevadí, ale těm, kteří chtějí zakázat uhlík v Evropě, by měl vadit i (nebo spíš především) ten čínský. A o tom je článek.

J. Jurax 31.5.2021 19:55

Inu, autorovi to zřejmě nevadí.

Vadí mu pouze, že naše blboučká EU nekompromisně bojujíc proti zlotřilému kysličníku vyhazuje miliardy do WC, ničí si energetiku a podvazuje průmysl, aby spasila planetu, i když těch emisí produkuje cca 10 procent, kdežto pragmatičtí Číňané moudře na tento boj séřou a radostně si mnou ruce, jak se konkurent sám likviduje.

M. Pivoda 31.5.2021 9:43

Z diskuze pod článkem jsem se dozvěděl názor, že kdo chce dýchat čistý vzduch a neohrožovat klimatickou budoucnost planety Země, je zelený komunista. Hm.

V článku jsem ale dozvěděl, že ekologické parametry planety Země ohrožují zejména nezelení čínští komunisté. Hm.

A ze seriózních zahraničních zdrojů (z USA) jsem se dozvěděl:

- že je v čínském ekonomickém i klimatickém zájmu udržovat čistotu ovzduší. A právě proto (snad !) si čínský státní kapitalismus vybral, jako demonstraci čínské ekonomické velmoci na světovém trhu, čínskou masovou produkci elektromobilů.

- že přístup čínského státního kapitalismu prý skutečně dovoluje úspěšně rozjet masovou výrobu elektromobilů, ale nedokáže prý naplánovat a rozjet patřičnou úroveň potřebných inovací. (Byl první čínský vstup do sítí 5G, firma Huja Hej, tedy jen výjimkou?)

L. Novák 1.6.2021 4:32

Ty máš toho agenta StB a komunistický "světový názor" zažraný do mozku tak, že ti není pomoci. Stařecká demence jako vzorový příklad pro výuku studentů... Rv!!:-)

M. Pivoda 1.6.2021 9:15

Ladislav Novák je dnes už případ pro psychiatra.

Za své výroky v diskuzi je proto nepostižitelný. Budeme ho zde tolerovat, nic jiného nám nezbývá.

Š. Hašek 31.5.2021 8:49

Takže my budeme večer potmě. Čína se nám bude smát. Pekarová se bude prohánět v automobilu na bruselelektrický příděl pro vrchnost .......

Čína si pouze ohlídá, abychom kupovali jejich montérky. A ani nemrkneme, že jsou zatíženy uhlíkovou stopou jako prase.

Lze to ještě změnit. O budoucnosti výroby a života v ČR začnou rozhodovat fachmani a nikoliv "pomatení Hřibové". A nikoliv nějaký utečený profesor politologie.

P. Rada 31.5.2021 9:14

Večer "potmě" můžete "Být" a dokonce ve spokojenosti.

Horší by bylo zůstat od rána do večera.... v důsledku klimatických změn bez jídla, či jednou provždy v důsleku klimaticky navozené migrace až válek - dokonce bez života.

Ti prozíravější si širší a hlavně dlouhodobější rizika uvědomují a proto i když se materiáně momentálně "Mají" vesměs dobře jak nikdy v historii, tak hledí sladit možnosti jak "Mít" a přitom "Být".

https://www.databazeknih.cz/knihy/mit-nebo-byt-78462

J. Pokoutný 31.5.2021 9:50

Rada, přestanou blábolit. Do cca r. 1000 byl třeba Jucatán jedno velké pole, protkané cestami, městy a rezervoáry na vodu. Totéž viděl ještě r. 1537 Orellano v Amazonii. A teď géniové jako Gréta a vy pláčou nad pralesy, které se staále ještě nezmenšily na úroveň, běžnou za těch pracovitých Mayů. A vůbec, běžte fyzicky kázat do Číny a Indie, tam to má smysl (možná).;-€

Š. Hašek 31.5.2021 10:26

"Již po miliardy let je vše na Zemi závislé na těch gaunerech, kteří nechtějí dbát rozhodnutí bruselské komise, Grety, atd."

S tím "rozhašením ekosystémů", ať už těmi terasovitými políčky v Asii, jižní Americe či vykácením pralesa v Evropě si ekologisti naběhli na vidle. Vyřeší to drsnější propagandou a blbnutím školáků. Země se odklikne ........

P. Rada 31.5.2021 14:51

Pokoutný, přestanou bláblit:

Mayská říše totiž zanikla právě v důsledku dvou MÍSTNÍCH výkyvů změny klimatu.

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2004/cislo-9/mayska-kultura-jako-vyraz-klimatickeho-zoufalstvi.html

Zkuste si ujasnit, že pokud jde o Amazonii tak tam je proces odlesnování dokumentován ještě daleko lépe a děje se z docela jiných jak lokálně klimatických příčin:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amazonsk%C3%BD_prales#/media/Soubor:Opera%C3%A7%C3%A3o_Hymenaea,_Julho-2016_(29399454651).jpg

https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/amazonie-prales-odlesnovani-klima.A191119_095612_eko-zahranicni_mato