19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 99 25.3.2007 11:45

Popravdě řečeno - mám pochybnosti,

zda vůbec ony primární úmysly jsou "dobré". (Pro někoho jiného, než osobně pro jejich nositele.) Naprosto pravidelně veškerá "ekologistická opatření" končí pravým opakem toho, co by měla přinést - např. veškeré blokace JE, propagované úspory či nesmysly typu "větrníků" končí nedostatkem energie (Itálie, Rakousko, Německo...) či přímo energetickými krizemi (Švédsko..) a následnou stavbou tepelných elektráren. Připadá mi neuvěřitelné, že by si toho dotyční nositelé "dobrých úmyslů" dosud nevšimli.

Ludva 25.3.2007 10:03

Re: Jedno s druhým souvisí

Samozřejmě, Německo se díky zeleným zřeklo jaderné energetiky a větrníky všechno neutáhnou. Tak to dopadá, když rozhoduje ideologická klika, schopná zmanipulovat veřejné mínění. Kdyby byla volnost konkurence, tak se staví jaderky jak na běžícím pásu. Vsadím se, že uhelní a ropní těžaři museli nacpat do protijaderných aktivistů tučné prachy.

Magor Milda Dr.Sc. 24.3.2007 13:16

Jedno s druhým souvisí

na jedné straně miliardové pokuty, jinak se to nazvat nedá, automobilistům, na druhé straně se zrovna staví u Duisburgu gigantická uhelná elektrárna Herne 5 s výkonem čtyři a půl Temelínů.

Tato nová uhelka vyrobí několikanásobek emisí, než celý německý vozový park, včetně náklaďáků, které jaksi systematicky z těch úvah o Eu5 vypadávají.

Takže Zelení jsou zcela nevěrohodní oportunisté!

jk 23.3.2007 18:36

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Ta volnost pohybu, kterou poskytuje automobil, je opravdu velmi drahý luxus, za který platí celá společnost svou pochybnou budoucností. Husté osídlení řeší nepochybně hromadná doprava. My ovšem musíme okopírovat všechny chyby až do hořkého konce./ Dnes např. výstavba obřích sportovišŤ./  Na Větší vzdálenosti je třeba snížit spotřebu. Vlak to splňuje a na střední vzdálenosti může v rychlosti konkurovat i letadlu. Noční expres bude schopen bez výrazné ztráty času zvládnout i 2-3OOO km. Investice do železničních koridorů jsou investice do budoucnosti. Osobní auta mají smysl při cestách na kratší vzdálenosti na odlehlá místa. Pohon bude hybridní. Vysoká cena je na místě.

Bezpečnost nepřipouští zvyšovat rychlost aut.

jk 23.3.2007 17:57

Re: Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Jižní varianta vnějšího okruhu na severu Prahy, most směrem od letiště k Bohnicím, dnes kritizovaný pro blízkost Drahaňské rokle, by mohl řešit tento problém i spojení s uvažovaným olympijským, či jiným frekventovaným areálem.

jk 23.3.2007 17:39

Re: Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

AŤ SI BRNO postaví nové nádražíčko s potřebnou kapacitou pro průjezd a odbavení rychlovlaků s propojenim na centrum a ssoučasné nádraží nechá v centru.

    Nová přistávací dráha by se měla stavět v BRNě místo Ruzyně, Obě letiště by měla být propojena rychlodrahou. Lepší podmínky pro Moravu, též eliminace potíží při zhoršených povětrnostních podmínkách. RYchlodráha bude muset i v Praze řešit průchod městem. Centrem to asi nepůjde. Jižní verianta vnějšího okruhu  na severu Prhy

jk 23.3.2007 17:17

Re: Naco GO box, osobáky to bohatě zaplatí daní z benzínu, ta dělá

JDE O ZCELA ZBYTEČNĚ SLOžITý SYSTéM. Platit mají cizí kamiony, které nadměrně zatěžují provoz a opotřebovávají silnice, všechny nejen dálnice. Na to stačí brány na přechodech a taxa v km za průjezd a dení sazba, aby tu nevystávaly. Pro domácí se dá vše započítat do spotřební daně PHM a pneumatik. Komu to moc žere tak také víc sviní ovzduší, komu to žere míň ušetří. Co by se ušetřilo zbytečných vyžírků. Daně z PHM by spočítal a vybral jeden úředník na ministrstvu s tužkou. Až se bude platit na okreskách, začnou koumáci jezdit po lese.

Ludva 23.3.2007 16:39

Re: Nemá to smysl

Souhlas, bavit se o milionech tun jakýchsi úspor CO2, když svět vypouští ročně 30 miliard je směšné. Kromě toho řada lidí jezdí jen kolik jim kapsa dovolí. Když se sníží spotřeba benzínu, budou jezdit více. Jinak jsem nepochopil, zda se těch 120 g týká všech modelů nebo průměru automobilky ? Představit si teréňák se spotřebou 4 litry je dost těžké.

Ludva 23.3.2007 16:31

Re: Řešení je možné

Většina vodíku se vyrábí z uhlí tak, že na 1 tunu vodíku se vyrobí 10 tun CO2. Kromě toho jezdit hromadně na vodík se nebude nikdy - nedá se dobře skladovat, čerpat nebo přepravovat. Chtěl bych vidět vodíkovou pumpu o kapacitě dnešních benzínek.

vojta 23.3.2007 12:10

Nemá to smysl

I když se zapojí Čína a Indie a další významní producenti CO2, bude to houby platný. Mechanizmus globálního oteplování nikdo není exaktně schopen v současné době posoudit! Neexistují žádné realitě se přibližující modely (dnes již výhradně počítačové), schopné snad jen velmi vzdáleně s pravděpodobností velmi nízkou zjistit vliv exhalací CO2, způsobené lidskou činností, na globální oteplování. Autor příspěvku má svým způsobem pravdu. Vezměme si USA: typičtí vyžírkové, svoje si budem šetřit, od ostatních to i za cenu války dostaneme. Je to tak, ať si kdo chce říká.

Ladislav N. :-))) 23.3.2007 0:29

Re: udržovat venkov

Hehe, "venkov" se udržuje sám, žádné lidi na to nepotřebuje... ;-D

Magor Milda Dr.Sc. 22.3.2007 22:26

Dokud se Čína a Indie nezapojí, nemá to smysl

a praktický význam je jenom v tom, šetřit vlastní zdroje fosilních paliv a nechat je raději pod zemí. Byrokrati mají hlavní účel v tom, získat co nejvíce prostředků politikům. Proto nelze očekávat, že se politikové takového osla, vyrábějícího zlaté dukáty, vzdají.

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 20:29

Re: ... Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

S čím to vlastně nesouhlasíte? Nějak se v tom všem slovíčkaření ztrácím:-P

Ladislav N. 22.3.2007 18:58

Re: Byrokratické řízení emisí způsobí opak.

Ti, co bydli v družstevních/postupně se privatizujících panelácích, si zase užili s tzv. "energetickým auditem". Musel být proveden do určitého termínu, stál (vzhledem k minimu potřebné práce na opakujících se panelových domech v sídlišti) zbytečné peníze, dům jsme si nechali zateplit bez ohledu na nějkaký "audit" - a ten? Jenom zbytečně blokuje místo v archivu správy domu. Zbytečný štos potištěného papíru.

Takhle vypadá ZELENÝ SOCIALISMUS!

Ladislav N. 22.3.2007 18:51

... Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

A proč by taky měl někdo provozovat dovoz jetých aut jako "sociální službu"? Pokud vím, je to docela slušný byznys s vysokou přidanou hodnotou. ;-P

Fajfka 22.3.2007 18:15

Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Je fajn vědět co si o nás venkovanech myslí obyvatel Prahy alias PRAŽÁK Ale neboj my Vás máme taky moc rááááádi.

Fajfka 22.3.2007 18:04

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilový průmysl se brání nesmyslným nákladům nařízeným "shora".

Takže podle Tebe máme všichni bydlet ve městech v dosahu MHD? Někdo taky musí žít a udržovat venkov. Platy máme poloviční ceny v obchodech vyšší Špitál 35 i víc km Bez aut jme tu v háji nikam se nedostaneš Plkáš a nic neznáš (Y)

Karel Zaoral - autor 22.3.2007 17:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evropská unie nařídila zrušení regulací dovozu ojetin... "národní zájem"

My si asi nerozumíme... národní zájem je čisté životní prostředí. I bezpečnost na silnicích. Tečka. Ironie je zase ironie. Tečka. Aktuální cena ojetin s tím nemá v podstatě co dělat. Dovoz bez omezení jen za účelem mít co nejlevnější auto není sociální služba. Tečka. Nikdo nemá na auto nárok, když si ho nemůže dovolit, musí bohužel jezdit veřejnou dopravou.

Stredocech 22.3.2007 17:10

Lidé by měli disciplinovaně žít ve "venkovských komunách" a nikam

necestovat a nic od nikud nevozit. Takový "ráj" jsme tady měli za Tří mušketýrů a intelektuálům, kteří si od tom čtou ve svých vytopených a klimatizovaných pracovnách se po tom stýská.

Jaksi zapomínají, že by v té oslavované době žití "v souladu s přírodou" REÁLNĚ patrně nepřežili ani měsíc. V té době např. reálně umírali lidé hladem v množství několik procent obyvatelstva na jeden hladomor (ještě za Ludvíka XIV).

ufik 22.3.2007 17:01

Re: Re: Jak ?

Myslite si, ze je na dlouhych trasach opravdu pomalejsi jak automobilova? Uvedomte si, ze ridici maji povinne prestavky co par hodin. Kdyz k tomu pricteme zacpy na silnicich, objizdky, ... Tohle by chtelo opravdu vyzkouset, jinak bych si to netroufnul tvrdit.

Občan 22.3.2007 16:50

Re: Byrokratické řízení emisí způsobí opak.

Přesně tak, na co sáhne stát, skončí takovýmto Kocourkovem. Např. středně velké podniky s uhelnými kotelnami nuceně přešly na plyn, domácnosti s mizernými kamny dále topí severočeským "uhlím," Udělají se vyjímky na to co má NEJHORŠÍ důsledky a pak se nesmyslně vynucuje zbytek.

Občan 22.3.2007 16:46

Peníze ze spotřební daně na pohonné hmoty jdou je z části na dopravu

jako takovou a část té části se dokonce dává na železnici. Automobilisté si tak platí VÍC, než stát dává na silnice, a ty silnice NIKDO nedotuje, právě naopak.

Jediné, s čím lze souhlasit je značný počet dopravních nehod, z nichž část jde na konto nekvalitní silniční sítě. Ovšem trávit život v přecpaných prostředcích MHD a čekáním na ně, není o co stát. Léta jsem dojíždě hodinu a půl tam, hodinu a půl zpátky a tak vím o čem mluvím.

Málokdo jezdí autem tam, kam vede metro. Ale i v Praze jsou trasy typu "autem za 20 minut, MHD za hodinu a půl.

jirk7 22.3.2007 16:42

Byrokratické řízení emisí způsobí opak.

Chtěl bych se podělit o svoji zkušenost se "zeleným" rozhodováním úřadů.

Naše země se připojila k tzv. Kjótskému protokolu. Od té doby musí úředníci dohlížet i na emise.

Koupil jsem větší nájemní dům. Asi 1/4 bytů topila přímotopy, 1/4 tuhými palivy (v centru města), zbytek plynovýmy "wafkami". Do této doby to bylo pro úředníky v pořádku.

Zrekonstruoval jsem kotelnu, udělal společný plynový kotel pro celý dům, zavedl moderní technologii regulace a úspor pro jednotlivé byty a ....

....v tu chvíli jsem se stal znečišťovatelem evropského ovzduší. Musím platit poplatek za vypouštěné plyny, platit posudky, revize, jednou za dva roky požádat o prodloužení provozu kotelny Krajský úřad, měřit emise .......Mám to zapotřebí?

Stredocech 22.3.2007 16:32

Naco GO box, osobáky to bohatě zaplatí daní z benzínu, ta dělá

kolem 1 Kč/km a do silniční sítě se vrací jen malá část.

dragon 22.3.2007 16:28

a z čeho vyplývá

že určitá hodnota CO2 je ta správná? Jedná se o zlomky procent z hlediska složení atmosféry.

Bohata 22.3.2007 16:05

Re: Re: Pane, vy asi znate jen Krizikovu lokalku z Bechyne do Tabora.

Starou trať plně elektrifikovanou přerušily ČD mezi Křenovicemi a Holubicemi(5km)jenm proto aby svým kamarádů mohl Jihomoravský hejtmanát rajdat po špatných silnicích kolem trati z Křenovic až do Vyškova.Dotace?29Kč za kilometr.Pane hejtmane děkujeme.

Ivan Vermousek 22.3.2007 16:01

Řešení je možné

Snad je v dohledu použití vodíku pro pohon motorových vozidel, to by se mohlo výrazně uplatnit v průběhu 10-20 let. I proto, aby se snížila závislost na dovozu ropy z nestabilních oblastí. Jenom bych rád věděll jak budou zelení vyrábět potřebnou elektřinu. Škoda že jich není víc, mohli bychom jim rozdat ebonitové tyče a liščí ohony. Ale takhle? A bude dost lišek?

Ladislav N. 22.3.2007 15:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdanění ropných paliv...

Základ daně z lihu vyjádřeno v Kč, o níž tvrdíte, že je 200% ;-D

Ladislav N. 22.3.2007 15:00

Re: Silnice vs. železnice

Ale ty silnice si na sebe vydělají, železnice ne. ;-P

oakman 22.3.2007 14:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Železnice

Daně sem netahej, ty platí každej, mluvíme o tom, kolik stát nasype do silnic z rozpočtu, když máme mýtné a flastry?? To je jako když platí z daní dluhy zdravotní pojišťovny. Jednou je definován poplatek vázaný na resort dopravy tak minimálně údržba musí jít z rozpočtu ven. Stavět se za státní musí, to by se jinak nic nepostavilo i když na určité úseky se PPP použít dá. Pak je otázka, jestli to nezprivatizovat.