28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ČÍNA: Námořní impérium stále roste

Čína rozšiřuje svůj globální námořní dosah jednak prostřednictvím investic do přístavů a jednak ​​jejich přímým vlastnictvím. Její apetit na akvizice přístavů stále roste. V červenci 2020 čínské firmy údajně „částečně vlastnily nebo provozovaly po celém světě asi devadesát pět přístavů.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 28.10.2021 10:52

Izraelské odvolání podpisu na protičínské rezoluci kvůli Ujgurům. "Vyvažují se zájmy":

In an effort to placate China, Israel refrained from signing on to a joint statement at the United Nations last week that expressed concern over Beijing’s treatment of its Muslim Uighur minority, an Israeli diplomatic official told The Times of Israel on Sunday.

https://www.timesofisrael.com/in-effort-to-placate-china-israel-refrains-from-signing-un-statement-on-uighurs/

V. Novák 28.10.2021 12:37

Třeba se Mosad něco dověděl...

J. Vágner 28.10.2021 10:00

Čína buduje přístavy, my zase vyrábíme bomby na jejich zbořeni. To byl pochopitelně hloupý vtip. Ale popravdě bych rád žil v době, kdy zase Číňany dokážeme porážet tím, že lépe a efektivněji vyrábíme, vymýšlíme a vyděláváme.

R. Tichý 28.10.2021 19:10

Presne tak. Je nutne se snazit byt lepsi.

J. John 28.10.2021 10:00

Čína oproti EU a USA velmi zaostává v Lgbtx-Woke-Blm-Gender-Multi-Musli-Kulti,....projektech. Proto má zdroje na rozvoj ekonomiky , armády a lepší se tam životní podmínky lidí. Opačný trend v porovnání s EU a USA. Co jsme si zvolili, to budeme mít...

V. Petr 28.10.2021 10:01

R^R^R^R^R^

Š. Hašek 28.10.2021 19:29

R^

V. Církva 28.10.2021 9:31

No jo no. To jsou ti debilní leberálové s jejich dogmaty. Prodali by i vlastní matku a tatovu ledvinu. a nejlepší je jak se ti klasičtí vymlouvají na progresivisty - lev0 liberály.

Není přecemožné nechat cizí státy aby vlastnily pozemky, natož pobřeží a přístavy které jim někdo dobrovolně věnuje/prodá. Ještě tak je možné že si čínská firma zajistí firmu podnikání - vykládku ale za stanovených podmínek a omezení = zákon. Rozhodně to nemůže být diktatura operující na cizím území.

Jinými slovy liberalismus narazil na limity a selhal. Nakonec komunismus od začátku vznikl jako reakce na chyby/limity liberalismu. Protože to liberálové nepochopili po pádu ruského bolševismu musel zvítězit ten čínský. se všemi negativy, nesvobodou nedemokracií = kumulací kapitálu do úzké elity (to má společné s nezvládnutým liberalismem, protože obojí má demokratický deficit a obojí nadnáší peníze nade vše)....

V. Bok 28.10.2021 19:54

Samozřejmě, naopak to neplatí, že ...

F. Navrátil 28.10.2021 8:22

Co nám to říká: Čína se chová odporně, protože ovládnutím sítě přístavů v různých částech světa komplikuje případnou vojenskou intervenci USA v těchto zemích.

V. Zurek 28.10.2021 8:49

Je to tak, mate pravdu. Jen diky tomu, ze Cina ziskala smlouvu na provoz izraelskeho pristavu v Haife a taktez cast reckeho pristavu Pireus, komplikace pripadne vojenske americke intervence techto zemi jsou neprekonatelne.

Co me to rika? Ze na techto strankacch obcas pisi ctenari pitomosti. Ach jo.

V. Novák 28.10.2021 8:20

Nezoufejte!

Čína se přece co nevidět zhroutí, jak předvídají ekonomičtí analytici!!

Určitě mají pravdu - vždyť to prognózují už nejmíň 30 let!!!

;-D

V. Církva 28.10.2021 9:43

No naposled už to měla Čína hodně nahnuté před 2 lety, když přišel Covid (podle analytiků). No a kdo na Covidu19 vydělal nejvíc víme.

Š. Hašek 28.10.2021 19:30

R^

V. Bok 28.10.2021 19:57

No, takový Pavel Kohout to skutečně tak 25 let prognozuje... jak sleduji ... a vždy tak příští rok nebo nejdéle napřesrok... akorát pořád nevím, kdy nastane ten pravý příští rok...

P. Hák 28.10.2021 8:06

K té Haifě: Izraelská bezpečnostní politika je naprosto pragmatická, až bezskrupulózní. Zájem Izraele je na prvním, druhém, třetím a mnoha dalších místech, a až někde vzadu je zájem spojenců. Na ideály Izrael nehraje, viz podpora Ázerbajdžánu ve válce s Arménií. Pokud Izrael dojde k názoru, že kšeft s Čínou je strategicky výhodnější než kšeft s USA, udělá kšeft s Čínou. Kromě toho Izraelci vědí, že USA si stejně nemohou dovolit Izrael nechat Číňanům, z řady důvodů. Čeká se tedy zřejmě, co USA nabídnou.

V. Novák 28.10.2021 8:17

No, když v USA usoudili, že plynový kšeft s Čínou je ekonomicky výhodnější než kšeft s EU, udělali kšeft s Čínou.

Politika je až pokračováním ekonomiky jinými prostředky - ne naopak, jak se snaží předstírat EU.

P. Hák 28.10.2021 8:50

Však já netvrdím, že USA dnes jedná jinak :-) Rozdíl je v tom, že Izrael se netváří jako Demokratický Spasitel Světa...

V. Novák 28.10.2021 12:40

Jo - to jste napsal správně.

A správné to i je. Pragmatická reálpolitika byla vždycky dál od války než ta ideologická.

P. Hák 28.10.2021 14:24

To je pravda, kvůli ideologii vznikly nejpitomější války...

P. Hák 28.10.2021 7:58

"A z oceánů, které historicky chránily Spojené státy před zahraničními hrozbami, se nyní stala místa, kde může Čína USA libovolně provokovat.“

Úchvatná formulace. Naše oceány si rozvracet nedáme! ;-D

V. Církva 28.10.2021 10:05

A co máte za problém? USA i Čína jsou/byly/budou velmoci a podle toho se chovají. V dobrém i zlém. Jde především o to jestli je Vám bližší americké pojetí svobody a demokracie původně založené na bělošské civilizaci, Magně Chartě, křesťanství nebo to čínské komunistické "diktaturní" elitářské, asijské.

Já jsem jednoznačně pro to první. Bohužel ani to už v USA nemáme. Máme to rozplizlé homosexuálně rovnostářské nedemokratické pokrytectví. To už nad tím čínským moc nevyhrává, i když pořád je k nám nějak blíž než ovládnutí vzdálenou Čínou.

Za mne teda ani dnešní USA ani Rusko a Čína už vůbec ne. Vraťte nám starou evropskou demokracii!

P. Hák 28.10.2021 10:45

Jaký problém?

Já se bavím nad tím, že úplně totéž jsem v obráceném gardu četl před 30+ lety. Holt co je u jednoho ochraňování míru, je u druhého provokace ;-D A předpokládám, že Číňani to píší úplně stejně, jen s JEJICH znaménky ;-D

Samozřejmě že čínský systém, kde na jedinci nezáleží, bych u nás nechtěl. Bohužel, a to se nepochybně shodneme, to u nás postupuje špatným směrem. Sami se předhazujeme Číně k sežrání. A ta demokracie u nás už taky není, co bývala a žádné řeči o "čínských provokacích" na tom nic nezmění.

V. Bok 28.10.2021 20:03

No, začal jsem asi před rokem číst čínské noviny. Google překladač funguje docela přijatelně a informace jsou zajímavé a pro nás dost nové. No a ty oficiální názory jsou asi takového rázu jako dnešní článek... akorát s opačným znamínkem.

P. Hák 28.10.2021 20:31

Ano, ta opačná znaménka bych u Číňanů předpokládal. U nás bych to čekal barevnější. Teda dříve bych to čekal.

Diverzifikace informačních zdrojů nikdy neškodí. Blbé je, že člověk už zase musí jít jinam, tady to tak nějak začíná znít jedním hlasem.

V. Kučer 28.10.2021 11:43

Kamarád byl v Číně a říkal že Číňani demokracii nechtějí protože by se Čína rozpadla.

T. Kohout 28.10.2021 6:17

A proč je třeba nespravuje VB, bývalá námořní velmoc, nebo třeba EU, omývaná tolika moři? To jim to někdo zakázal, nebo je to nenapadlo? Nebo tomu bránil "trh", nebo co|? Bylo to z chytrosti nebo hlouposti?

J. Poláček 28.10.2021 7:56

Proč ? Tak to je na román o historii 20 století. Hlavní hrdinové : vadnoucí evropské mocnosti, únava kolonializmem, 1.sv válka, 2. sv válka, SSSR a USA a její aktivity ve 3. světě, sladké 90-tky a opojný pocit že nastal konec historie, ... Nj. kde ty časy jsou. Na světovou scénu se tlačí nový pán a kde kdo už má z toho i strach. A ten není neoprávněný. Jenže tohle nebude Německo 30-tych let, malé na svět a velké na Evropu. Tohle bude technologicky vyspělá velmoc nad miliardu obyvatel, s tuhým a lstivým režimem, co si z lidskými právy a ekologií tak akorát vytře .... Někdo má z toho i potutelnou radost, je to ale jako se těšit, že je už v dálce slyšet kladiva co stloukají naši šibenici i když kat v saku nám servíruje humra s kvalitním vínem. Zatelefonujte do Atén a zeptejte se jestli by si dali nášup :-)

P. Hák 28.10.2021 8:01

Já z toho radost nemám, ale pokud s tím chce Západ něco dělat, měl by se vrátit k hodnotám Západu. Především zkusit vycházet s potenciálními spojenci po dobrém a ne je silou mocí rvát Číně do chřtánu.

J. Poláček 28.10.2021 8:18

Ano. Jak toho ale dosáhnout ? Prachy, umění kompromisu, ochota obětovat svoje pohodlí - obojí je nedostatkové zboží. To by musel přijít asi hodně velký kopanec aby se sfetovaná Evropa probrala.