5.12.2022 | Svátek má Jitka


Diskuse k článku

CESTOVÁNÍ: Keltské Highlands před brexitem

Právě jsme se s rodinou vrátili z toulek po vlastech eunijních od Keltů s kiltem ze skotských severních Highlands, jejichž bohulibé whisky pálení a poklidná majestátnost byla zčistajasna narušena překvapivým rozhodnutím Johnsonovy vlády o tom, že se ve složité době blížícího se hard brexitu na pět týdnů suspenduje britský parlament.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Salajka 3.9.2019 15:24

Mnohokrát vpadli

Skotové do zad Anglii, než se je podařilo zcivilizovat. Často jim pomáhala Francie, dnes naštěstí oslabená. Do EU bych je nevzal, skotské ženy totiž nenosí kilty.

Pravě šel " Jeden den ve Skotsku ". Podle tohoto dokumentu už začínají zalesňovat s dotacemi z EU. Dotace budou pobírat majitelé skotských pozemků, kterými z 8O ti % jsou šlechtici místní , angličtí, ruští a emirátní. Ale snad dovolí plebsu, aby jim nadháněl lišku.

Jinak hezký cestopis.

E. Derat 3.9.2019 15:13

Re: Tak EK řekla, že tvrdý brexit je velmi

Bojíte se alkoholismu ?

M. Mařák 3.9.2019 14:56

Re: p. Marak

Aha.

M. Mařák 3.9.2019 14:54

Re: Pan Mařák se vrátil ze Skotska plný optimismu,

Pokud se nepletu, tak jsem nezačal psát o tom, že kdosi kohosi kopíruje a tak. Jinak pohoda a pěkné odpoledne přeji.

S. Vostřel 3.9.2019 14:48

Re: Pan Mařák se vrátil ze Skotska plný optimismu,

Co sem pořád pletete toho Klause? A proč se pořád chcete dohadovat o to, kdo byl v čem první? Vaše články na Psu čtu celkem pravidelně už dlouho. S některými názory souhlasím a s mnohými ne, ale o tom je Diskuze. Jsou jiní autoři, které číst, je ztrátou času. Na dnešním článku mi nesedí ta namistrovaná světácká póza a tak jsem to pokud možno "korektně" vyjádřil. Jen vlastní názor.

M. Mařák 3.9.2019 14:28

Re: Tak EK řekla, že tvrdý brexit je velmi

Já mám již od posledního brexit data v ledničce šampáňo. Sice již nepiji, ale možná udělám výjimku. Snad to tentokrát vyjde.

E. Derat 3.9.2019 14:08

Tak EK řekla, že tvrdý brexit je velmi

pravděpobný. A vyzvala státy a občany, aby se na to připravili. Tak jdu ze sklepa vytáhnout OPCH, a plynovou masku. Zřejmě to bude husté, když nás ti modří dobrodinci takto varují. Už skauté říkali " Buď připraven".

M. Mařák 3.9.2019 14:04

Re: Pan Mařák se vrátil ze Skotska plný optimismu,

A fejeton z ciziny o politice před pár lety vymysleli pánové Kechlibar s Klausem. Něco Vám ještě prozradím. I videa s muzikou z YouTube jsem do článků vkládal v dobách, kdy pan Kechlibar byl ještě hochem...

To jsou věci, toto, se jeden dnes toho doví do dvou nůší a podobně, nebo co.

S. Vostřel 3.9.2019 13:56

Re: Pan Mařák se vrátil ze Skotska plný optimismu,

Pan Kechlibar mohl chodit do školky mezi lety 1980-1985. Jestli jste měl už tou dobou web stránky a blog, tak to budete asi pirát (podle Michálkova vzoru). Aneb "jak již říkal tatíček Masaryk" a.t.d.

M. Mařák 3.9.2019 13:37

Re: Samostatné Skotsko? A proč by ne?

Asi proto, že se to zdejším národovcům nehodí do té jejich ideologické majnstrím bramboračky.

M. Mařák 3.9.2019 13:35

Re: V Rusku jsem nikdy v životě nebyl.

Genově nejsou většinoví. Večer Vám pošlu odkaz.

A. Alda 3.9.2019 13:20

V Rusku jsem nikdy v životě nebyl.

Nejvýchodněji, kam jsem kdy zabrousil, byl Prešov.

O Slovanství Čechů však nepochybuji ani v nejmenším. Po té, co odtud Germáni vyhnali Kelty a vzájemně se pak vyháněly různé germánské kmeny navzájem tuto oblast dokonale vyčistili Hunové. A do takto čisté a prázdné země přišli Slované. A jsou zde pořád.

P. Grigar 3.9.2019 13:02

Re: Ta skotština se nějak nápadně podobá engličtině,

.. i vy jeden genetický puristo!

K. Salajka 3.9.2019 13:00

Re: Kdo další by se radoval z nezávislosti

Jestli to hodnotíte podle cyklistiky máme tu Sagana a krásný kanoistický kanál, světové lyžařky, .

Přijetím Eura na Slovensku zdražilo, zatímco mzdy i důchody jsou nižší než v Čechách. Lépe jsou na tom slovenští učitelé, hůře ale je na tom zdravotnictví jako celek, zejména sestřičky. Studenti se přesunují do Brna a Vídně. Uprostřed Bratislavy vzniká Manhattan a hrad se také hezky dostavuje, nevím ale, kolik z toho, co se tu vyprodukuje, zůstává Bratislavě.

Kotleba mívá tak 12 % hlasů. Samozřejmě bychom společně byli významnější a zajímavější trh. Na to že jde o Horní Uhry, je ten stát skutečně překvapivě životaschopný.

P. Grigar 3.9.2019 13:00

Re: Jestli může Skotsko,

Jaroslav Hašek, STAVOVSKÉ ROZDÍLY.

P. Grigar 3.9.2019 12:58

Samostatné Skotsko? A proč by ne?

..zvládli to Slováci, zvládli to Srbové, Slovinci, Chorvati. A žijí.

M. Mařák 3.9.2019 12:36

Re: Jestli může Skotsko,

Co se týče Krymu, bylo to nabytí samostatnosti poněkud diskutabilní, i když putinovci si to nemyslí. Morava, Bretaň, Alsasko, Katalánsko a tak podobně samozřejmě ano, no problem.

M. Mařák 3.9.2019 12:32

Re: Zajímavé čtení pro vegetariána. Tvrdý Brexit navíc.

Doufám, že nejíte živá rostlinná batolata:

https://martinmarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=724736

J. Pospíšil 3.9.2019 12:30

Jestli může Skotsko,

tak Krym je dnes taky správně a i Katalánie by měla právo.

Pane Mařáku, když jedni, tak všichni. Ne?

E. Derat 3.9.2019 12:26

Re: nové referendum ve Skotsku

No, tak jim v tom nebude nikdo bránit, jejich rozhodnutí. Já jim samostatnost přeji, jako ji přeji UK, třeba bez nich. Jestli vymění područenství Anglie za područenství EU, jejich věc.

M. Mařák 3.9.2019 12:25

Re: Ta skotština se nějak nápadně podobá engličtině,

Je fakt, že u Vás v Rusku jsou spíše Mongolové, než Keltové. A co se týče Slovanů jakýchsi a jejich výskytu, tak v genofondu obyvatel ČR ho není ani polovina...

A. Alda 3.9.2019 11:47

Ta skotština se nějak nápadně podobá engličtině,

nezdá se Vám? Nebo jste prostě skotské noviny k vyfocení nenašel?

Slovan, který se vydává za Kelta, je vrchol směšnosti.

M. Šejna 3.9.2019 11:20

nové referendum ve Skotsku

nové referendum ve Skotsku je zcela opravněný požadavek. Před prvním referendem je Londýn strašil, že by Skotové museli jako samostatný stát znovu žádat o přijetí do EU. To Skoty tak vylekalo, že se nakonec rozhodli zůstat součástí Británie a tedy i EU. Jenže to netušili, že Británie pak z té EU sama vystoupí. Taže původní pořekážka k osamostatnění bude v říjnu odstraněna a Skotové budou v jiné situaci, než před pár lety. Majéí tedy právo na nové referendum.

M. Mařák 3.9.2019 11:14

Re: Pan Mařák se vrátil ze Skotska plný optimismu,

Toto je skutečně hodnotný argument, web stránky, blog a tak jsem měl již v dobách, kdy byl pan Kechlibar ještě ve školce. Podle Vaší neprůstřelné logiky mne školácky kopíruje.

P. Lenc 3.9.2019 11:12

Odtržení ?

Potom budou mít Skotové "plnohodnotnou"vládu EU a dobře jim tak.

M. Valenta 3.9.2019 10:48

Re: I na tomhle mírně tendenčním cestopise

Jistě to také znáte, jak to v politice chodí. Dnes chci a zítra zase ne a ani ne divu při těch závodech ve lžích před Brexitem.

M. Valenta 3.9.2019 10:43

Re: Pan Mařák se vrátil ze Skotska plný optimismu,

Opravdu si myslíte, že postřehy z cest tu může psát jen Klaus a Kechlíbar?

R. Langer 3.9.2019 10:40

Re: p. Marak

Ne.

M. Prokop 3.9.2019 10:16

Re: I na tomhle mírně tendenčním cestopise

Ano. Jsou tři skupiny, skupina odtržení za každou cenu, skupina odtržení, ale s jakoukoliv, i nevýhodnou dohodou a skupina setrvání v EU. Žádná z nich nemá většinu a referendum řeklo odchod. Výsledek je, že Dolní sněmovna většinově neví co chce.

Tragikomicky se to snažíte nepochopit. So geht das.

M. Pivoda 3.9.2019 10:15

Zajímavé čtení pro vegetariána. Tvrdý Brexit navíc.

"... Skotové mají neuvěřitelně kvalitní hovězí na steaky, čehož jsme samozřejmě mnohokrát využili, krvavá, či medium svíčková i roštěnec se vám prostě rozplývají na jazyku. Asi brzy napíši ódu na skotský stejk a vůbec se nedivím, že si na své hovězí vyřídili ochrannou EU známku. ..."