25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

BREXIT: Johnson na cestě k další fázi klaunství

„Boris Johnson na cestě k vítězství“ pojmenoval politolog Alexander Tomský svůj oslavně lichotivý článek, přičemž z nějakého mně neznámého důvodu tam jaksi zapomněl podotknout to nejdůležitější, tedy skutečnost, proč nejen opoziční politici současnému premiérovi nedůvěřují a hlavně z čeho mají obavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 29.10.2019 10:50

No však taky píšu, že nevidím.

Možná je, ale pak jsem na něj zvědavej.

Z. Lapil 29.10.2019 16:42

Dnes píšete i za mě :-).

Mně při hledání východiska pořád připadá, že by to chtělo dobrou vůli. Takže vlastně taky žádné nevidím :-(,

Z. Lapil 29.10.2019 16:38

Na rozvod musejí být dva. Tuším tady o rozvodech psala paní Kolářová. Jsou-li na rozvod tři (britský parlament; britská vláda; EU), vznikne klauniáda asi nutně. A to ještě, jak se zdá, se ve vysoce demokratické unii parlament vůbec nezúčastní. Podotýkám: ne každá klauniáda je k smíchu.

Teď mě napadá: mezi VB a EU by se docela hodil nějaký zprostředkovatel.

V. Klepetko 29.10.2019 18:38

Možná. Ale má představivost není dost velká, abych nějakého vhodného prostředníka někde viděl...

Analogii s tím rozvodem vidím trochu jinak: stále tam jsou jen dva subjekty. Jeden vnitřně strukturovaný, a ten druhý působí homogenně jen za cenu toho, že jeho "parlament" je pouze ornamentem, potěmkinovskou vesnicí, tvořící pasivní kulisu skutečných hybatelů moci...

Dlouho se mi zdálo, že celá ta "šaškárna" diskredituje britský parlamentarismus. Teď věřím, že až se na to budeme dívat s odstupem času, bude to naopak učebnicový příklad jeho síly - klopotné, težkopádné, pomalé, ale ve finále efektivní. To jen přísný a despotický manžel (EU) zatlačil svou lehkovážně rozčepejřenou manželku (GB) v rámci rozvojového řízení hrubou silou za pomyslnou "červenou čáru", kdy zneužil její hlouposti a nadiktoval ji takové podmínky rozvodu, že znamenaly fakticky rozsudek smrti. Ta začala bezmocně a zmateně pobíhat mezi svým neschopným právníkem a kartářkou, a vysílá ambivalentní signály: "chci okamžitý rozvod, souhlas k němu ale nedávám!" :-) Naštěstí se objeví princ BoJo na bílém koni, předloží kvalitní rozvodovou smlouvu, a ve finále vše dobře dopadne :-)

V. Klepetko 29.10.2019 18:42

... "v rámci rozvodového řízení"...

Z. Lapil 30.10.2019 9:06

O prostředníkovi taky marně přemýšlím.

S upřesněním analogie naprosto souhlasím. Pokusil jsem se být stručný a vtipný a asi se to úplně nepovedlo.

Na britskou demokracii v této souvislosti koukám s nevěřícím nadšením. Vláda navrhne, parlament reaguje, vláda upřesní a během pár dní je rozhodnuto a navíc to zvenčí vypadá, že prvotní v tom všem je zájem Británie. Namítat je možné jedině to, jestli se nemohlo začít dřív.

M. Prokop 29.10.2019 8:53

Bez emocí to pan Mařák zřejmě neumí.

K. Salajka 29.10.2019 6:46

Normální by bylo vládě, která neplní vůli parlamentu vyslovit nedůvěru a zvolit novou. Termín řádných voleb také není v nedohlednu. Mimochodem, jaké platy mají poslanci zvolení jako náhradníci za britské poslance EU?

Brexit je neštěstí , ale nejistota, která za chvíli bude trvat déle, než druhá světová, je ještě horší. Británie ztratila vliv v EU a Německo se stále více nafukuje, jako by v EU nebyli ti ostatní. Evropu nečeká nic dobrého. Málo píšete o svém Micronovi - to je také pěkný komik a lhář - ale nejspíš si jako Alsasan užíváte francouzské verze svobody 4. 0 .

M. Prokop 29.10.2019 8:54

"Brexit je neštěstí ..." - já vždycky u neštěstí hledám příčinu. A brexit není příčina, brexit je následek.

S. Sidlichovsky 29.10.2019 5:01

Kůpa nesmyslů jako obvykle. Nemá cenu s tím ztrácet čas. Stanovisko prof. Tomského je mnohem užitečnější.

LibDem i SNP vyslovily s novými parlamentními volbami souhlas - spor se vede jen o datum, Boris navrhl 12.12, LibDem i SNP žádají 09.12. (studenti jsou ještě na kolejích). A aby se labouristi úplně nezesměšnili (Labour žádají nové volby cca v týdenním intervalu od nástupu konzervativců), tak nové volby bude údajně podporovat i Corbyn. Nejpodstatnější je, že na rozdíl od včerejšího hlasování, kdy se pro návrh muselo vyslovit 2/3 poslanců - tzn. 434 (podle nesmyslného zákona z roku 2011), bude nyní stačit prostá většina.

Francouzi Vám pořádně vymyli hlavu.

V. Braun 29.10.2019 5:07

Tak ještě uvidíme jak se to vyvine. Osobně velkou šanci volbám do vánoc nedávám. Četl jsem například zprávu, kde se psalo, že k novému navrhovanému zákonu mohou poslanci dávat pozměňovací návrhy, například aby volební právo bylo již od 16 let, a pokud projdou tak Johnson raději zákon stáhne. Tak uvidíme.

S. Sidlichovsky 29.10.2019 5:24

Když už Vás tu vidím - pamatujete si , jak jste mne přesvědčoval tady na NP o neškodnosti "level playing field" pro UK ? Zde máte, kam by to vedlo.

Verhofstadt (on je občas méně diplomatický a otevřenější):

"Nikdy nedovolíme, aby Johnson vybudoval nízko-daňovou ekonomiku s nízkým stupněm regulaci - Singapur na Temži".

We are not stupid! We will not kill our own companies, economy, single market. We will never accept ‘Singapore by the North Sea’,” he said after warning MEPs would veto any free trade deal that allowed Britain to stray too far from EU rules.

Co jiného s takovým parlamentem. Pro Brexit hlasovalo 406 constituencies (63 %) - proti 242 (37 %), u poslanců to bylo zcela obráceně - 160 pro Brexit (25 %), proti Brexitu 462 (75 %)

S. Sidlichovsky 29.10.2019 5:31

Pravdu máte v tom, že to pozměňovaci návrhy mohou ještě nějak zkomplikovat. Uvidíme už dnes večer.

S. Sidlichovsky 29.10.2019 6:43

Dovolte mi prosím ještě jednu poznámku.

Jasně, kapři si obvykle rybník nevypouští, ale ta převratná změna v názoru LibDem i SNP na nové volby má své dobré důvody. SNP: v lednu začne soudní proces s ex-předsedou SNP Salmondem (sexuální delikty) a jako svědek je předvolána i Sturgeon. Očekává se praní hodně špinavého SNP prádla. A LibDem? Ti se těší, že si ukousnou pořádný koláč z dosavadních voličů Labour, politika Labour je zmatečná. (Korunu tomu nasadil sám Corbyn, když řekl, že by v případě 2. referenda zůstal neutrální).

Prošel jsem cca 10 % z těch tisíců komentářů pod články k Brexitu v Telegraphu. Ani Boris nemůže být klidný, myslím, že doplatí na to, jak často rezignoval na svá tvrzení. Cummings má pravdu, "landslide" vítězství by konzervativcům zajistilo pouze nejdříve Brexit a pak volby. Dle těch komentářů by tak z 80 -90 % (dle kriteria "top comments") by byl příštím min. předsedou Nigel Farage.

(Už se asi opakuji, ale když se začali kandidáti na nového šéfa konzervativců rojit, podporoval jsem Owena Patersona a Priti Patel).

M. Prokop 29.10.2019 9:17

"Nikdy nedovolíme, aby Johnson vybudoval nízko-daňovou ekonomiku s nízkým stupněm regulaci - Singapur na Temži".

To by nedovolil ani britský socialismus, dost silný.

V. Klepetko 29.10.2019 16:31

Milane, máš predstavu o výši státních podílů v singapurských firmách? To by se Corbynovi moc líbilo... :-) I míra státního dohledu nad soukromím občanů, atd. Letos jsem tam byl, a nějak se nám tam ta ekonomická svoboda do politické stále nepřeklápí...

M. Mařák 29.10.2019 5:35

Jen reálná fakta, Vy jste pro svou brexit zaslepenost stejně v oblacích a mimo realitu jako Tomský, kterou překrucujete stejně jako on na základě vaší společné touhy. I já si přeji, aby GB co nejdříve konečně vypadla z EU (z jiných důvodů, než Vy a Tomský) a přestala škodit evropské integraci. Johnson zatím projel, co mohl a i prosbu o odklad brexitu poníženě zaslal a mrtvý ve škarpě kvůli tomu pořád není, nebo co.

Co se týče předčasných voleb, jak sám víte, nic není jasné, neboť konzervativci nemají ani tu prostou většinu a podpora těch dvou opozičních stran není zatím stoprocentní.

M. Mařák 29.10.2019 5:37

..., mimo realitu, kterou překrucujete....

M. Mařák 29.10.2019 5:52

Podařilo se mu vyjednat novou brexit smlouvu, klobouk dolů, za to mu patří velké uznání. Zbytek je zatím totální katastrofa.

P. Grigar 29.10.2019 18:14

..tož vitaj, ogare!!

J. Vobr 29.10.2019 2:14

BORIS JOHNSON POSTUPUJE ÚSTAVNĚ, I KDYŽ UK ústavu nemá !!!

;-O;-O;-O