19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Vakcíny pro Palestince (1)

Izrael se stal terčem kritiky za to, že není aktivní, pokud jde o očkování palestinských Arabů proti covidu. Jednak to není tak úplně pravda, jednak není povinen starat se o populaci Palestinské autonomie (PA).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Koutný 22.6.2021 19:03

Nevím, co je na tom pravdy, ale Palestinci prý chtěli výměnou poslat do Izraele pár set raket a nějaké ty zápalné draky.

D. Bowman 22.6.2021 15:41

Biologické zbraně, cílené na přesně daný genetický marker resp. neaktivní pokud je nějaký přítomen, jsou možné a dost možná i realizovatelné, pokud je vyprodukuje geneticky homogenní skupina.....která se taky může stát snadným terčem.

Se nedivim, že jsou Palestinci paranoidní ohledně vakcín z Israele. Oni jsou paranoidní i za normálních okolností,

P. Urban 22.6.2021 10:27

Zajímavá je věta "Navíc [Izrael] očkoval Araby žijící ve východní části Jeruzaléma". Jak to, navíc? Tohle území přece spadá pod Izrael, ne pod PA. Aspoň obhájci Izraele to tvrdí.

T. Hraj 22.6.2021 12:19

Ano, ale oni se sami označují za palestince. Je to tedy navíc k těm v pásmu Gazy.

V. Povolný 22.6.2021 10:23

Ať dělám co dělám, pořád mě z toho vychází, že PA nemá zájem na naočkování palestinských Arabů. Přinejmenším má nenávist k Izraeli na vyšší prioritě než očkování.

H. Lukešová 22.6.2021 9:55

A vy nejste krvežíznivý, když nenávidíte tolik moc Stát Izrael a Židy? Zastání máte jen pro palestinské teroristy, ale Židy nenávidíte.

H. Lukešová 22.6.2021 9:55

Patří pod pana Štípka...

I. Štípek 22.6.2021 14:02

Luki, já se vám to snažím vtlouct do hlavy pomalu dnes a denně, Izrael nepotřebuje fanatismus, ale kritiku. Ta ho neoslabí, naopak posílí. Co už vám mám, ženská, napsat, abyste mě přestala urážet že podporuju musulmany. Ano, podporoval bych je, jako všechny ostatní, kdyby neexistoval tenhle odporný antagonismus, ale všichni by žili v klidu vedle sebe, akceptujíc náboženské a jiné odlišnosti. Dnes to nelze, jedna strana obviňuje druhou a já z dálky evropské demokracie a vstřícnosti a smířlivosti, a zažité snahy napřed se snažit domluvit se, lituju obě. Izrael může nabubřele bombardovat nádhernou Sýrii, kolébku lidstva, průvodce historie náboženství, umění, vzdělanosti, obchodu, a to s "humorným" odůvodněním, že íránci je ohrožují; nějak si ovšem nevzpomínám, že by na Izrael lítaly íránské rakety, že by Jeruzalém bombardovaly íránské letky, jako ubohý Damašek ty židovské. EU i OSN jsou naprosto k ničemu, ale když mám v něčem stejný nebo podobný názor, neznamená to, že jej mám i na jiné věci. Vy, Stejskal, ubožák nácek Křivan a pár dalších, jste zabednění a až do krve jednostranní. Jenže tohle vede jen k vraždám na bitevním poli. Izrael dlouhodobě nemůže s tímhle postojem přežít. Vedete ho do zkázy.

I. Štípek 22.6.2021 9:25

Lidi vy jste pěkně krvežízniví, jen kroutím hlavou. Fuj.;-O;-€

V. Kolman 22.6.2021 8:53

Všichni jsme si rovni (ale někteří jsou si rovnější).

Proč Palestinští Arabové nevakcinovali Izraelce??????

J. Lukavsky 22.6.2021 7:31

Proč by se pravověrný muslim měl nechat očkovat? Když Alláh chce tak neonemocní, když chce tak ano.... Očkování je protivení se jeho vůli. Navíc neočkováním podstatně ubyde obyvatel Palestiny. J.L. end

J. Pokoutný 22.6.2021 17:23

Obávám se, že se mýlíte. Pokud česká vláda "svojí neschopností zavraždila 30,000 Čechů, Moravanů a Slezanů" (z 10,5 mio občanů) pak podobná neschopnost neovlivní počet hadrohlavů na západ od Jordánu vůbec.

B. Rudolf 22.6.2021 5:12

Vzpomeňme si na nepřehlédnutelnou neschopnost české vlády při organizaci začátku očkování.

Myslíte si, že Palestinci jsou v porovnání s Čechy geniální organizátoři? Naštěstí si to nemyslí ani oni. Jejich reakce byla přirozená a racionální.

A reakci typu: "Nevíme, co chtějí.", považuji v lepším případě za hloupou, v horším případě za pokryteckou.

R. Langer 22.6.2021 6:14

Máte pravdu. Je to hloupé a pokrytecké. Nepřítel se má nechat pochcípat, a ne ho ještě podporovat a léčit. Smrt nepříteli - to je pro něj totiž ta správná medicína! A doufám, že to těm pokryteckým Izraelcům konečně dojde, a jediné dávky, které se tak k Plastelincům dostanou, budou ty z kulometů. Jsem rád, že to také tak cítíte, a že takové pokrytectví veřejně odsuzujete. ;-€

J. Cimbálník 22.6.2021 7:33

R^

H. Lukešová 22.6.2021 8:06

Izraelci jsou stejně hloupí, očkovali Araby v Jeruzalémě, aby ti samí lidé později na ně páchali pogromy, přepadávali je a útočili na ně. Očkovat a pomáhat svým úhlavním nepřátelům... a to říkají i antisemité, že jsou Židé chytří, mnohdy bohužel nejsou. S nepřáteli se nevyjednává, nepomáhá se jim, ale bojuje se s nimi.

I. Štípek 22.6.2021 9:31

Čili antisemité chválí Židy, že jsou chytří, vy, agresivní sionistka, že jsou hloupí. No, to ten Nobelův výbor musí být plný antisemitů!8-o

H. Lukešová 22.6.2021 9:52

Ne, pokaždé, my sionisté obdivujeme a milujeme Izrael a židovský národ, to ale neznamená, že se Židé vždy chovají chytře, i někteří Židé jsou hloupí..., např. tím, že pomáhají svým úhlavním nepřátelům.

D. Bowman 22.6.2021 15:35

Technická:

To zprůměrované vysoké IQ se týká jen Aškenázy diaspory- To jest té, co se geneticky obohatila o převážně germánskou DNA.

Průměrné IQ Israele nijak nevyčnívá nad ostatní (semitské) země v regionu.

A zaznamenal jsem jistý antagonismus Sefardim a Mizrahi vůči té Aškenazy větvi. Nejen, že se chovají tak nějak naivně vůči Arabům ale navíc si usurpují většinu elitních pozic apod.

Vysoké IQ nezaručuje moudrost nebo zodpovědnost nebo morálnost-odvahu se zachovat správně.

H. Lukešová 22.6.2021 16:55

Aškenázové dlouhou dobu v Izraeli byli Labouristé, levičáci a neměli s Araby svou zkušenost, jako Seafrdé-Orientálci/Mizrachi, kteří zakusili arabskou a muslimskou lásku. Viz 1941 pogrom v Iráku Farhud, násilí páchané Araby na Židech po roce 1948, po vzniku Izraele.

Vztahy mezi Aškenázy a Safardy/Orientálci byly do jisté míry napjaté, ale od 70.let, co se dostal k moci Likud, tak se vztahy mezi oběma hlavními židovskými větvemi urovnaly a mnohdy splývají (aškenázsko-sefardské sňatky...) a dá se říci, že děti ze těchto sňatků mají jednotný izraelský původ a kulturu.

D. Bowman 22.6.2021 17:26

Ty sňatky asi byly potřeba. Dědičné choroby ty Aškenáze docela decimovaly. Nehledě na ty pomluvy o Chazarském původu.

H. Lukešová 22.6.2021 18:34

Ano, chazarská teorie je vylhaná a x-krát vyvrácená, slouží antisemitům a propalestinským aktivistům urážet a znevažovat Židy a delegitimizovat Izrael.

D. Bowman 22.6.2021 21:41

To je mi jasný, že se tám snaži delegitimzovat právo na Zemi zaslíbenou.

Poslední takovou terorii jsem viděl od jedno Židovského vědce z Cambridge nebo Oxford. Stavěl na jazykovém rozboru Jidiš (že je to gramiticky slovanský jazyk, takže musel vzniknout na východě než se obohatil o německá slova), DNA vzorkování (ten závěr si nepamatuju přesně) a na základě jmen několika vesnic v severním Turecku (Ashkenaz). Nevím co tím sledoval, zda chtěl být zajímavý nebo měl nějaký politický motiv. Znělo to docela věrohodně. Oponentura tvrdila, že nepožil dostatečně široký vzorek DNA apod.

Mě osobně je to dost jedno. I kdybyb to byla pravda, tak A) stejně se to už namíchalo B) Když si to ůzemí obsadí třeba Marťani a budou ho schopni udržet....a budou o chlup lepší než Hamaz jako bonus, tak ať si to tam užijou.