19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Tragické selhání Amnesty International

Po II. světové válce, ve které byla svoboda draze vykoupena, se sčítaly ztráty: válka stála 55 milionů lidských obětí a Židé v Evropě byli téměř vyhlazeni. To bylo silným podnětem ke vzniku OSN a mnoha humanitárních organizací, které si vzaly za úkol nedopustit opakování válečných hrůz a genocidy a válečným konfliktům předcházet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Sevrát 8.4.2013 13:40

V sobotní MF je zajímavý článek

"Prolomit TICHO" od paní Adély Dražanové a ten text na celou stránku je o Hebronu a o duši jednoho Izraelce (Avichaj Stoller).Je to velmi zajímavé čtení o mladém muži,který v této oblasti na rozdíl od sálonních sloupkařů na NP opravdu žije,zná problémy z obou stran a jeho pohled je tedy daleko kvalifikovaňější,ale i objektivnější.Dnes je v Právu článek,že Air France musí zaplatit pokutu 10 000,-euro za to,že její posádka loni vyřadila z přepravy Palestinku,která chtěla letět do Tel Avivu na demonstraci proti okupaci Palestiny.A.F. se marně hájil,že jednalo pod tlakem Izraele,jenž avízoval že jí na území Izraele nevpustí.Pařížská prokuratura tuto obhajobu odmítla s tím,že šlo o diskriminaci.A samozřejmě to je správné rozhodnutí,Izrael má právo kohokoliv na své území nevpustit,ale žádná letecká společnost nemůže provádět předběžnou selekci cestujících,kteří si řádně zaplatili letenku a splňují ostatní podmínky přepravy.Pokud to Izrael opravdu vyžaduje, tak to nemá s demokracií co dělat a smutné je,že mu v tomto některé státy ustupují.

J. Štrobl 8.4.2013 14:15

Re: V sobotní MF je zajímavý článek

Ehm a co naši cikáni do Anglie? Máte nějak krátkou paměť.

E. Sevrát 8.4.2013 14:38

Re: V sobotní MF je zajímavý článek

Paměť mám na rozdíl od vás dobrou.Selekci na letišti v Praze,prováděli ! britští imigrační úředníci ! se souhlasem vlády ČR. Tedy selekci neprovádělo ČR, natož soukromý subjekt jako je ČSA či Air France.Ovšem pokud nechápete rozdíl mezi pojmem a průjmem, tak se s tím holt nedá nic dělat.

P. Vaňura 8.4.2013 14:50

Celkově to vyjde nastejno

Já bych tu Palestinku naložil jenom tehdy, pokud by měla zaplacenu zpáteční cestu. Izrael ji totiž není povinen pustit na své území.

E. Sevrát 8.4.2013 14:56

Re: Celkově to vyjde nastejno

Ale,pane musíte číst pozornějí.Já jsem přeci napsal,že Izrael ( a každý stát ) má právo nevpustit na své území nežádoucí osoby.Ale, o tom opravdu nemohou rozhodovat soukromé subjekty a ještě cizí země.Prostě přepravce je váš sluha,kterého si draho platíte a má pouze splnit vaší zaplacenou objednávku.

P. Vaňura 8.4.2013 15:04

Proč by měl být přepravce "sluha?"

Takové snahy tady sice jsou, ale majitel může ve svém letadle vozit toho, koho uzná za vhodného.

On by třeba některý stát mohl označit dopravu nežádoucích osob na své území za trestný čin...

Znal jsem majitele realitky, který plně respektoval přání klientů nepronajímat jejich byty lidem nežádoucí národnosti. Asi by ho dnes nějaký humanrightista za to honil, on ale říkal že viděl, jak někteří dovedou pronajatý byt zdevastovat.

E. Sevrát 8.4.2013 15:22

Re: Proč by měl být přepravce "sluha?"

No nevím,ono dost dobře nejde srovnávat pronájem bytu a veřejnou dopravu.Koneckonců tomu vlastníku realit nikdo dopředu nezaplatil.Mezitím, když si koupíte jízdenku do MHD tak vás mohou vyloučit z přepravy za pouze předem určených podmínek a to je i tento případ.A nikdy jsem neslyšel,že by nějáký stát označil přepravu osob za trestný čin.Ono je totiž důležité,kdo určuje pojem nežádoucí,to jsi nedovolili předem ani komunisté,ale tyto podle nich n.osoby poslaly kvapem zpět.V GB před naším vstupem do EU to bylo zcela běžné a v USA je tomu tak dodnes.Imigrační úředník vás může poslat bez udání důvodu poslat domů,ale přepravce nemůže toto určovat.To už by byla opravdová zrůdnost.

J. Štrobl 8.4.2013 19:28

Re: V sobotní MF je zajímavý článek

Ano, to se ovšem od antisemitských Francouzů nedá očekávat.

P. Novák 9.4.2013 4:18

Re: V sobotní MF je zajímavý článek

Všichni diskutující mají svůj díl pravdy. Akorát nikdo neřeší, proč v takovém případě musí Palestinku zpět z Izraele dopravit Air France na své náklady. Takové jsou mezinárodní dohody. Jak se tedy ten SOUKROMÝ přepravce může bránit proti utrácení peněz svých akcionářů?

J. Láníček 8.4.2013 13:34

Abych byl v něčem konkrétní

Paní (nebo slečna) Lukešová tady před časem poutavě líčila příběh o tom, jak Palestinci v Gaze mají naprostou svobodu a vůbec si toho neváží. Ze zahraničních zdrojů jsem se zas dověděl, že: v roce 2005 sice Izrael z Gazy pouze stáhl své osadníky, kteří tam stejně byli nelegálně. Nepřestal však kontrolovat hranice, kde střílí na farmáře a každého, kdo se přiblíží. Vzdušný prostor, ze kterého Gazu bombarduje, nebo pobřežní vody, kde střílí na rybáře. Kontroluje také telekomunikace, dodávky vody, nebo odpadní systém. Podle zprávy OSN na Gazu jen během roku 2006 dopadlo 14 000 izraelských dělostřeleckých granátů. Zabily 59 lidí, naprostá většina nrtvých byli civilisté. Tak to jen k tomu roku 2006, který tady pí Lukešová zmiňuje. Že Izrael přerušuje dodávky humanitární pomoci kdy se mu zamane, nakonec uvalil blokádu, která trvá dodnes, to je také součást pravdy. Takže z hlediska mezinárodního práva naplňuje Izrael ve vztahu ke Gaze podmínky okupanta. Takže teď si vyber. A nevybírej jen podle toho, kdo je ti sympatičtější, tím by se právo řídit nemělo.

J. Štrobl 8.4.2013 14:34

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Výroky Hizbaláhu: Náš boj skončí pouze tehdy, až tento stát (Izrael) bude zničen. Není východiska z konfliktu v tomto regionu s výjimkou zmizení Izraele. Nasralláh řekl: Jsem proti jakémukoliv usmíření s Izraelem. Je to otevřená válka až do eliminace Izraele a do smrti posledního Žida na Zemi.

Klidně si čtěte Britské listy a počítejte granáty. Mimochodem, každý jen málo inteligentní člověk pochopí, že když se na poměrně malé území vystřelí 14000 granátů a zahyne 56 lidí, takže se jedná o velmi přesné ostřelování vojenských cílů. Kolik vystřelili Palestinci na Izrael raket jste si patrně nespočítal. Z hlediska mezinárodního práva je k blokádě Izrael oprávněn. To bylo konstatováno už v souvislosti s lodí Mavi Marmara. Obzvlášť pěkná je Vaše věta: "Nepřestal kontrolovat hranice, kde střílí na farmáře..." Ano čínské tanky napadly pokojně orající sovětský traktor, který je rozstřílel a potom vznesl a odletěl. Pane máte nás za hlupáky?

P. Vaňura 8.4.2013 14:36

Pokud trvá VÁLKA, je chování

okupanta zcela oprávněné. Ještě by mohli zavést trest smrti za držení zbraní, to např. dělají okupační armády STANDARDNĚ a je to považováno za zcela normální.

A protože palestinské teroristy nemám rád, zasloužili by, aby  okupaci Gazy prováděla Stalinova Rudá armáda. A za rok bych jim dal vybrat, armáda se stáhne, ale pokud vystřelí na Izrael jedinou raketu, opět se vrátí.

Ještě zajímavější, ale rovněž zasloužená, by byla okupace armádou císařského Japonska, Číňané by mohli vyprávět.

J. Štrobl 8.4.2013 19:26

Re: Pokud trvá VÁLKA, je chování

No jenom bych podotkl, že pokud by okupaci Gazy prováděla Stalinova armáda, tak by tam za rok nezbyl nikdo, kdo by mohl střílet rakety.

J. Jurax 8.4.2013 23:19

Re: Pokud trvá VÁLKA, je chování

Přesně. Nět čelověka, nět prablěma ... a myslím si, že by to bylo dřív jak za rok ...

H. Lukešová 8.4.2013 14:51

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Pane Láníčku, televize Al Manar odvysílala hnusný film "Diaspora", ve kterém byla zachycena hnusná protižidovská propaganda. A dodávky Gaze? Ty Izrael dodává, Palestincům se nežije špatně, někteří se mají lépe než my a v Gaze se ročně narodí tisíce dětí a těm se daří dobře.

S. Landa 8.4.2013 15:14

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Ty chytáš Al Manar?

H. Lukešová 8.4.2013 15:17

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Ne nechytám, ale mám internet a ty jistě ano, tak si tento nádherný film vygůgli.

S. Landa 8.4.2013 15:24

Re: Abych byl v něčem konkrétní

V jakém je jazyce?

H. Lukešová 8.4.2013 15:25

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Film je arabsky, ale k tomuto skvostu lze nalézt anglické titulky.

S. Landa 8.4.2013 15:30

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Anglicky neumím, ale arabsky to dám. Tož se těším...

H. Lukešová 8.4.2013 15:59

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Tak jo, tak ho shlédněte a dejte vědět, jaké to bylo. Já se anglicky učím, texty už mi nedělá problém přeložit, ale v mluvené řeči ještě tápu, řeč je moc rychlá.

E. Sevrát 8.4.2013 15:37

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Ale,Kopretino děti se rodí všude,kde jsou ženy a muži.To ovšem není důkaz,že se jim daří dobře.Dokonce i v německých koncetrácích se rodilo hojně dětí,leč většina z nich zemřela nebo byla zabita.Ovšem něktěří z nich přežili,např. Fedor Gál,který se narodil v Osvětimi.Možná by bylo tedy dobré odstěhovat naše nespokojené občany do Gazy,kde by jim bylo lépe a radostněji s cca 94 položkama,které jim Izrael velkoryse umožňuje používat a nakupovat.

H. Lukešová 8.4.2013 16:03

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Ono je to tragické, pane Serváte. Řada Gazanů asi trpí, to je pravda, ale není to pouhá vina izraelské politiky. Palestinci dostávají pomoc v miliardách, ale tragédie je, že tu pomoc sežerou vládnoucí vrstvy Hamasu a Fatahu, hamasníci a fatáhovci mají luxusní vily, zalévané trávníky, bazény a řadovým Palestincům zbudou jen oči pro pláč.

E. Sevrát 8.4.2013 16:08

Re: Abych byl v něčem konkrétní

V tom máte pravdu,ovšem to není specifický problém Palestiny či Gazy.Tak to bohužel chodí všude,kde je poskytována nějáká pomoc.Vrchnost ukradne co se dá,někdy část ukradnou i jednotlivý zástupci těch poskyvovatelů,ale výsledek bývá většinou stejný.K potřebným se dostane cca 30 % z celkové pomoci.Tak to popsal Šimon Pánek,který to optravdu zná.

H. Lukešová 8.4.2013 16:15

Re: Abych byl v něčem konkrétní

To je problém rozvojových zemí, platí to také hodně pro Afriku. Možná by bylo lepší, naučit lidi pracovat, vysvětlit jim moderní technologie, postavit školy (sekulární), nemocnice, vybudovat vzdělanou vrstvu úředníků než jenom poskytovat peníze. Když se lidé naučí pracovat, sami tvořit, hned se kterákoliv rozvojová země pozvedne.

V. Heidlerová 8.4.2013 19:53

Re: Abych byl v něčem konkrétní

Fedor Gál se narodil v Terezíně. Ale jinak souhlasím, ať se naši "židobici" odstěhují do Gazy, tam mohou rozhojnit populaci a podpořit vypalovaní raket na Izrael nebo lozit tunely do Egypta a pašovat zbraně. Je tam zkrátka adrenalin, práce žádná , což by mnoha našim občanům vyhovovalo. Jeďte pobejt!

P. Vaňura 8.4.2013 22:31

Pokud bych se měl stěhovat do Gazy, nejvíce by mě

vadilo, že tam jsou Palestinci. Mezi nimi bych žít nechtěl.

A. Reček 8.4.2013 13:29

A nejde jen o vztah AI mezi židy a araby, ale i o postoj

k pronasledování křesťanů v muslimských zemích. Tady aktivisté AI zachovávají nepochopitelnou zdrženlivost a mlčí!

H. Lukešová 8.4.2013 14:59

Re: A nejde jen o vztah AI mezi židy a araby, ale i o postoj

Ano, mlčí jako zařezaní. Že protiasadovská koalice masakruje křesťany nikomu nevadí a svět slepě podporuje protiasasovkou koalici. To samé v Iráku a jinde. Politicky korektní je být na straně muslimů, ten kdo hájí Izrael nebo křesťany na BV je fašista.

P. Vaňura 8.4.2013 13:16

"Nepřiměřená reakce" je novodobá

mantra salónních intelektuálů. VÁLKA NEZNÁ pojem nepřiměřená reakce. Válka se vede s cílem zničit protivníka, pokud možno tak, aby byl zbaven možnosti nám škodit. Pokud se někomu válka nelíbí, ať ji nevyvolává.

Podle válečného práva je zcela legitimní odpovědět na ostřelování Izraele raketami z pásma Gazy KOBERCOVÝM BOMBARDOVÁNÍM celé oblasti.

Podle válečného práva lze potápět lodě, plující v oblasti, která byla prohlášena za "válečnou" bez výstrahy.