28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Řekl pravdu - a byl oheň na střeše

Web listu New York Times přinesl v sobotu 8/6 článek „U.S. Ambassador Says Israel Has Right to Annex Parts of West Bank“. V něm citoval amerického velvyslance v Izraeli Davida M. Friedmana, který vyslovil pozoruhodný názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vojtíšek 10.6.2019 11:15

Re: Je to jasné.

Podle vaší teorie Sovětský svaz a USA vyhrály druhou světovou válku v Evropě. Patří jim tedy každému polovina. USA svoji poplovinu mají, Rusko má právo na tu svoji. Ale Rusko se klidně před válku vrátilo a dalo dobytým území svobodu. Takže ono to mezi civilizovanými národy jde.

J. Lukavsky 10.6.2019 12:23

Re: Je to jasné.

"Rusko se klidně před válku vrátilo a dalo dobytým území svobodu." No vy jste opravdu vtipálek, tedy pokud to nemyslíte jako povedenou básnickou licenci. A proti čemu se bouřili Němci, Maďaři, Poláci a Čechoslováci? Asi proti té svobodě a my si přímo vyžádali internacionální pomoc v r. 68 že? J.L.

M. Němcová 10.6.2019 14:39

Re: Je to jasné.

myslím, že je příspěvek, na který reagujete, přesný. Vy, já, POláci, Maďaři a další můžýůeme SSSR jen poděkovat za životy. Grenaďané, Iráčané, Vietnamci prosili USA o to, aby jejich země rozbijely? to SSSR neudělal.

Z. Lapil 10.6.2019 15:18

Re: Je to jasné.

Německo je vskutku ukázkově rozbitá země. Zvlášť to západní.

M. Němcová 10.6.2019 16:36

Re: Je to jasné.

musíte číst pozorněji, oddělila jsem jasně ti, kteří mají zač být vděčni SSASR a ti, kteří mají proč nenávidět USA.

M. Krátký 10.6.2019 12:34

Re: Je to jasné.

nebyl jste přes víkend dlouho na slunci ??? Nebo proč se vám tak přitížilo, že blábolíte voloviny ???

J. Zaorálek 10.6.2019 13:00

Nejste vy náhodou původem z Ruska? :) :)

L. Kubeš 10.6.2019 13:22

Re: Je to jasné.

Vojtíšek, nehul tolik trávu, já vím, u vás kozáků je to normální ... =))

M. Němcová 10.6.2019 14:40

Re: Je to jasné.

pánové, smějete se příspěvku, který je pevnou vnitřní logikou spjat s vaším uvažováním -. pardon, jen s tím proizraelským, zatímco my milujeme svou vlast, Palestinci ji mají odhodit jako posmrkaný kapesník... tak si to představujete?

H. Lukešová 10.6.2019 14:50

Re: Je to jasné.

Palestinci jsou Arabové a Arabové mají státu a místa dost. Palestinců před vznikem sionismu v 19. století žilo 2 a půl. Země byla pustá, prokletá, v rozvalinách, nic tam nebylo a nic nerostlo.

M. Němcová 10.6.2019 14:56

Re: Je to jasné.

PAní LUkešová, snad abyste si dala obkladek a radeji nehledejte , jak výstavná byla arabská města před válkou... třeba hEBRON

H. Lukešová 10.6.2019 15:00

Re: Je to jasné.

Paní Němcová, teď jste si trošičku naběhla na vidle. Arabové zmasakrovali Židy v Hebronu roku 1929, stovky jich zabili, další zbytky vyhnali. A v Hebronu jsem byla a poznala tamější prostředí.

M. Němcová 10.6.2019 16:48

Re: Je to jasné.

jsem ráda, že potvrzujete, že Hebron byl a je starým palestinským městem a nezabili stovky židů, ale přesně 67. na to ale židé reagovali a napadali mešity a muslimské bohoslužby po celé PAlestinš....toto násilí nemá první výstřel.

P. Sinclair 10.6.2019 15:38

Re: Je to jasné.

Proč neustále lžete? Co z toho máte? Palestina nebyla pustá, prokletá, v rozvalinách... Naopak, bylo tam asi čtyři sta palestinských měst a vesnic, jejichž obyvatele přivandrovalci vyhnali. Jak prohlásil vysoce postavený izraelský politik Moše Dajan, jehož můžete těžko označit za sluníčkáře nebo neomarxistu:

"We came here to a country that was populated by Arabs and we are building here a Hebrew, a Jewish state; instead of the Arab villages, Jewish villages were established. You even do not know the names of those villages, and I do not blame you because these villages no longer exist. There is not a single Jewish settlement that was not established in the place of a former Arab Village."

H. Lukešová 10.6.2019 15:48

Re: Je to jasné.

Já mám k prostudování jiný text a Moše Dajan? Ani on nemá patent na pravdu...

http://www.imninalu.net/myths-pals.htm

P. Sinclair 10.6.2019 15:57

Re: Je to jasné.

Snůška lží od "autority", která nemá odvahu podepsat se pod svůj výplod. Fuj.

H. Lukešová 10.6.2019 17:17

Re: Je to jasné.

Fakta, fakta, která se vám nehodí do krámu.

M. Němcová 10.6.2019 14:37

Re: Je to jasné.

Arabové, dnes už Palestinci o ta území přišli díky agresi evropských přistehovalců židovské víry a díky tomu, že pro své vlastní černé svědomí za to co Evropa tolerovala Hitlerovi, odhlasovali bez obvatel tohoto území naprosto nemožný souhlas s touto anexí,.

H. Lukešová 10.6.2019 14:51

Re: Je to jasné.

Ne, Arabové kolaborovali s nacisty během 30. a 40. let, páchali pogromy na Židy během celých 20. až 40. let, posléze okolní arabské země Izrael napadli. Proto palestinští Arabové nemají již žádný národ na Eretz Yisrael.

K. Vojtíšek 10.6.2019 8:58

Precedens pro násilné obsazování cizího území.

Pokud tento názor dostane oficiální tvar, odsouhlasí ho OSN, pak už nebude nic bránit silným států ukrajovat si území svých sousedů dle libosti. Z toho nevzejde nic dobrého.

V. Kopta 10.6.2019 9:42

Izraele byl vždy napaden, poprvé hned po vyhlášení nezávislosti, podle rezoluce OSN. Arabové si za současnou situaci mohou sami, a neměli by za to být odměněni. Izrael by měl mít hranice které jsou ubránitelné proti arabské přesile.

P. Sinclair 10.6.2019 10:16

Re:

Rezoluce OSN? Rezolucí OSN, na které stát Izrael zvysoka ... kašle, jsou tucty. Zdroj:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_resolutions_concerning_Israel

K. Vojtíšek 10.6.2019 11:08

Re: Hranice.

Každý stát má hranice dané historickým vývojem v oblasti. Upravovat si hranice, jak "mě" to vyhovuje, je agrese proti sousedovi a je to důvod ke vzniku válečného konfliktu. Jestliže to vidíte jako právo, čeká svět anarchie.

V. Kopta 10.6.2019 11:14

Re: Hranice.

arabové ztratili to území ve válce kterou sami začali...teď nemůžou přijít a říct "napadli jsme izrael, ale teď chceme zpátky všechno území". To by pak začínal války každý, neboť by mu nic nehrozilo, vždycky by dostal všechno zpět...

V. Kopta 10.6.2019 11:17

Re: Hranice.

mimochodem, jak arabové získali to území nebylo to náhodou taky válkou? není válka taky "historickým vývojem oblasti"?

P. Zinga 10.6.2019 11:17

Re: Hranice.

Problém je, že historický vývoj nikdy nekončí.

H. Lukešová 10.6.2019 13:28

Re: Hranice.

Arabové začali vyhlazovací válku ještě před vznikem Izraele, od roku 1929, dále 1936-1939, celá 40.léta, ale Židé se ubránili. Jim patří dané území. Izraelci zvítězili, proč by měli vracet území poraženým palestinským teroristům?

M. Němcová 10.6.2019 14:44

Re: Hranice.

to víte že jo, to Palestinci vyrazuili pod jménem Hagana a další a vypalovali staleté židovské vísky, káceli olivové taky staleté háje kolem nic a zabíjeli místní, nakonec izraelské kácení palestinských olivových hájů stále probíhá, je to i natočeno

H. Lukešová 10.6.2019 14:54

Re: Hranice.

Ano, to dělali. Arabové vypalovali židovské domovy, osady, zabíjeli Židy po celá dvacátá až 40. léta. Hagana, polovojenská organizace právě vznikla jako reakce na arabský terorismus.

A kácení "palestinských olivových hájů"? Kdy a kde? Nic takového se neděje. Naopak zemi spalují palestinští Arabové, vypálili mnoho půdy v Jeruzalémě i v samotném Judsku a Samaří (Západního břehu Jordánu). Opravdu láska k zemi, jen to je pravda.

M. Němcová 10.6.2019 16:59

Re: Hranice.

jasně, snad proto Palestinci jsoui z větší poloviny téměř vyhnáni, zatímco Židé nikoliv, vy vtipalko. Hagana vznikla proto, aby vyčistila území, v Polsku to dělali nacisté, taky na východě SSSR