19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Likvidace "otce" íránského jaderného programu

Jak bychom dnes hodnotili události v nacistickém Německu, kdyby po Heydrichovi byl zlikvidován významný vědec, který by byl „otcem“ německého jaderného programu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedláček 1.12.2020 12:36

nic než provokace, ale koho, toť otázka

M. Němec 1.12.2020 13:11

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

To je ale vůl, tenhle sedláček.

B. Hamal 1.12.2020 12:11

Vražda je vražda.

H. Lukešová 1.12.2020 12:42

Jedná se o akt sebeobrany. Chce-li Vás někdo zabít, zabijte ho první, to se nedá nic dělat. Vždy jen ryzí láska, proměňující za normálních okolností srdce, nepomůže.

M. Němec 1.12.2020 13:09

Článek jsi četl, troubo ?Rv

P. Nemec 1.12.2020 15:09

To že autor článku má nějaký názor nic nemění na tom, že to byla vražda...i když si ho přečtete dvakrát

R. Langer 1.12.2020 13:40

„Z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem.“ !!

P. Lenc 1.12.2020 15:14

Ale to Nemec nepochopí.;-(

J. Pavel 1.12.2020 12:05

Nechápu proč se nikde nepíše, co se stane, až Irán tu bombu vyrobí a úspěšně použije. Ten scénář je následující: První atomovka vybuchne na/nad Izraelem, ten si to nenechá líbit a oplatí to Iránu stejnou mincí, ale nebude to jen jedna. Prakticky můžeme počítat s tím, že Irán přestane existovat. To se nebude vůbec líbit Pákistánu, takže odvetný úder muslimů bude následovat a Izreal přestane existovat také. Jenže Pákistánci mají v hledáčku hlavně Indii, takže něco slízne i Indie a úder vrátí vší silou. Zde by se mohl horký konflikt ukončit, pokud USA, Rusko a Čína udrží na ruku na tlačítku. Jenže následky i tak povedou k jaderné zimě a kolapsu globálního ekosystému na několik let. Ta "lepší" varianta je, že se do konfliktu postupně vloží Turecko, Rusko a USA a místo smrti hladem to budem mít za sebou hned.

R. Benýšek 1.12.2020 11:18

Peršanům je kulový do územních sporů mezi Araby a Židy, celistvosti jejich území se to nijak netýká. A hodlají-li do toho strkat svůj nos s na něm nasazenou bambulí v podobě jaderné hlavice, nemůžou se divit, když přes něj čas od času dostanou tak, aby jim na něj ta bambule nešla nasadit. A považují-li palestinské Araby za své spojence, resp. chráněnce, je nejvyšší čas, aby se podívali na mapu, tam, kde je vyznačen stát Jordánsko, kam se ti Arabové, kteří nechtějí žít v Izraeli, nějak zapomněli odstěhovat. A EU by slušelo konečně už se podívat na tu mapu taktéž.

K. Lilibínský 1.12.2020 11:02

Vřele doporučuji dějiny v kostce:

https://www.youtube.com/watch?v=-evIyrrjTTY

D. Zítko 1.12.2020 10:47

Skvělá práce, jen tak dálR^

V. Müller 1.12.2020 10:56

Souhlasím, dokonalá analýza.

L. Severa 1.12.2020 10:32

Naprostý souhlas !

M. Grundmann 1.12.2020 10:28

Izrael žije ve věčné válce. Jak dlouho to vydrží ? Staletí ?

K. Lilibínský 1.12.2020 10:37

vzhledem k tomu, že už věčnou válku vydržel více než 3000 let, tak nějaké století navíc je maličkost, pouhý okamžik.

Takže buďte bez obav.

H. Lukešová 1.12.2020 11:31

A co má být? Lepší válka a hrdost než ponížení a strach. Stát Izrael je hrdou zemí, hájící své zájmy a to je dobře. Nemusí se omlouvat eurobolševikům ani komukoliv jinému, že chce žít.

M. Grundmann 1.12.2020 11:51

Izrael se nachází v oblasti s velkými přírůstky jemu nepřátelského obyvatelstva. Bude se tomuto tlaku jen těžko dlouhodobě bránit.

H. Lukešová 1.12.2020 12:02

Na základě demografických dat mají Židé v Izraeli větší porodnost než izraelští Arabové a minimálně srovnatelnou s palestinskými Araby. Ovšem židovští osadníci mají mnohem vyšší porodnost než zbývající židovská populace a k tomu židovská alíja, takže není důvod se obávat o židovskou demografii v Izraeli a v Judeji a Samaří.

V. Církva 1.12.2020 10:25

No ono nejhorší je oficiální válka a bombradování civilistů. Tím si skutečně oprávněně uděláte nepřátele a budete mít na svědomí i hodné lidi.

Zabít pár darebáků kteří chystají smrt jiným je možná kontroverzní, ale násobně lepší. Část Iránců se bude bát a část dokonce radovat. Mašínové měli zabíjet Gottwaldy, Slánské a Staliny. Evropští teroristé pak politiky co je sem zvou když ví, že tu nebudou šťastni.

Breivik byl darebák protože zabil děti , ne skutečné viníky rozkladu Norska. A samozřejmě v demokracii se takto problémy neřeší, místo samopalu máme svobodné volby. Ale v Iránu?

J. Urban 1.12.2020 10:37

Podepisuji!R^

K. Křivan 1.12.2020 11:26

".. na svědomí i hodné lidi..."

Hodný člověk není muslim.

P. Han 1.12.2020 14:06

Ale kuš. S jednou jsem přes rok chodil. Ale to byl Dálný východ, žádná Arábie.

V. Novák 1.12.2020 10:16

Děkuji, pane Stejskale, ale "jak je třeba nahlížet na to, co se tento rok děje v Íránu" si radši za sebe rozhodnu sám.

Vy si klidně nahlížejte zase podle svého.

V. Církva 1.12.2020 10:30

V Iránu doma, ať si dělají Iránci co chtějí. Nikdo nemá právo jim v tom bránit.

Pokud se chystají útočit proti Izraeli, je logické že se tomu Izrael snaží zabránit.

Možná je to nekřesťanské. Byl ale útok na Irák nebo Afghánistán lepší? Původní myšlenka možná, ale dopadlo to špatně.

H. Lukešová 1.12.2020 11:37

Naprosto s Vámi souhlasím, byť se mi v Íránu nelíbí zacházení s ženami a jinověrci, většinově s Židy a křesťany, ale budiž. Ale Židé nemají povinnost chovat se křesťansky, jednají jak sami uznají za vhodné. V judaismu je nejvyšší hodnotou život a s životem souvisí jeho ochrana, která je založena na tom, že "chce-li Vás někdo usmrtit, musíte ho usmrtit první, aby neusmrtil on Vás", no a včera mi na to pan Křivan odpověděl, že je to i zákon přírody.

J. Ziegler 1.12.2020 10:11

Vynikající článek :-)

L. David 1.12.2020 10:06

Ti pitomci, odsuzující Izrael, by se snad vzpamatovali teprve tehdy, až by Irán začal hrozit vyhlazením Brusele.

Ale při jejich nizoučkém IQ možná ani nevzpamatovali.

V. Církva 1.12.2020 9:52

Manželka Fachrízádeha tvrdí, že si přál mučednickou smrt. Pokud nelhala (což u fanaticků možná nelhala), nevím, co je špatně. Má co si přál a světu je taky lépe.

Reakce EU tak mohla být. Z našeho hlediska je špatné a nechceme aby se terorismus nás děl, a přesto nám to muslimové děláte. Považujeme každý lidský život za důležitý, ale když Vám to vyhovuje takto, je to vaše věc..

R. Tichý 1.12.2020 9:44

Njn, kdyby aspon tu valku Iranu nekdo vyhlasil. Takhle to trochu pripomina terorismus, i kdyz cileny na pravdepodobne vrahy.