29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Hlavní město imaginárního státu

Většina světa, ba ani celý svět nemá co určovat suverénnímu státu, jaké má mít hlavní město. Může sice neuznat Jeruzalém jako izraelské hlavní město (důvod?), což je samo o sobě stupidní, ale to je tak všechno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 20.7.2021 19:40

Jeruzalém je duchovním hlavním městem všech Židů odjakživa, již po tisíce let, takže není pochyb o tom že je to i hlavní město Státu Izrael!

Za mezinárodní uznání by ale Izrael měl být připraven zaplatit nějakou přiměřenou politickou cenu. Já bych například za to požadoval od Židů slavnostní příslib, že na Chrámové hoře po několik nejbližších století nevybudují ten svůj Třetí chrám. Dokud tam totiž ten Chrám nebude, tak Antikrist nemá kde vládnout, Apokalypsa nemůže nastat, šelma nám nemůže tisíc let vládnout a ani s klimatickou změnou to tím pádem nebude tak tragické a Zelený Úděl by byl zbytečný:-)

H. Lukešová 20.7.2021 19:47

No jo, ale jak to chcete udělat, Židé přece nevěří v Ježíše Krista ani v Antikrista... Ježíš Kristus a Antikrist je křesťanský pohled a křesťanská víra, ale judaismus čeká na příchod Mesiáše a ten se vrátí do Jeruzaléma a bude vládnout z jeruzalémského chrámu.

Ale nehroťme to, na konci dějin se přece uvidí, kdo měl pravdu, zda Židé, kteří tvrdí, že Mesiáš teprve přijde a bude vládnout z Jeruzaléma nebo křesťané, kteří tvrdí, že Mesiáš byl Ježíš a přijde podruhé na Svět a vrátí se také do Jeruzaléma. Uvidíme, pochopíme.

R. Toman 20.7.2021 20:17

Tak já jsem někde četl, že Mesiáš odvede Židy do nové země zaslíbené, pravděpodobně někam do Afriky. A údajně prý proto ultraortodoxní židé neuznávají Stát Izrael, i když v něm žijí. No, nevím jestli je to pravda, třeby vy o tom víte více.

H. Lukešová 20.7.2021 22:33

Ty, o kterých mluvíte ti ultraortodoxní Židé proti Izraeli? Jedná se jen o malou odpadlou sektu szatmarských Chasidů- Naturei Kartu, charedi sekta, všichni ostatní haredimští Židé se od nich distancovali ač třeba někteří mají ambivalentní, tj. lhostejný vztah k Izraeli, ale stále více jich již sionistickou ideu přijímá a v Knesetu strana Shas (Sefardští strážci Tóry) jsou stranou sionistickou, a strana UTJ (tj. aškenázská charedimská strana) je také součástí pravicového náboženského tábora.

Ti jezdí např. do Íránu znevažovat Izrael, účastnili se schůzky s Ahmadinežádem roku 2005, s tím mužem, který zorganizoval soutěž karikatur holocaustu, tito lidé spolupracují s neonacistickými a dalšími ultralevicovými a islamistickými skupinami na delegitimizaci Izraele.

Jedná se o rakovinu na těle charedi judaismu, ale tento vřed vyhnije, z 14 až 15 milionů Židů jich je jen kolem pár tisíc. Pro média a antisemity velice atraktivní, Židé, co nenávidí jiné Židy a Izrael, ale tak už to je.

Shrnuto a podrženo Naturei Karta je sekta, exkomunikovaná, odpadlá a nemá s biblickým judaismem nic společného.

H. Lukešová 20.7.2021 22:44

UTJ (Sjednocený judaismus Tóry)...

Jó a když jsme u těch sekt, tak mě v rámci judaismu napadla ještě jedna, ale ta má pár set členů, úplně zvrhlá, jedná se o sektu Lev Tahor, také charedi sekta, exkomunikovaná, říká se jí "židovský Taliban", no a podle názvu, který je vypovídající, také týrají ženy, tj. nucené zahalování, dětské sňatky, teď si nejsem jistá jestli v Kanadě nebo Austrálii, ale někde tam, byla velká část sekty pozatýkaná, a jsou také ostře protiizraelští, antisionističtí a požádali o azyl, no kde jinde než v Íránu... Ale křesťanství má také nějaké sekty.

R. Toman 20.7.2021 23:51

Díky za osvětlení a dobrou noc.

V. Klepetko 20.7.2021 20:27

:-)

Z křesťanského pohledu bude v tom Třetím chrámu pomazána k vládnutí světu právě ta šelma. Antikrist. 666...A ta bude vládnou nejen Izraeli... Dokud tu ale Třetí chrám nestojí, tak Apokalipsa nemůže nastat z čistě technických důvodů..

Ale souhlasím, nechci to hrotit! Právě proto jsem navrhoval ten závazek jen na pár století. A když tak o tom přemýšlím, tak by mi stačilo třeba i jen 99 let...

Když už se na to čeká už skoro dva tisíce let, tak nešlo by to ještě chvilku? Vždyť ten (bohulibý) cíl (obnovení Chrámu ) by takto zůstal zachován. A Palestincům by se mohla přislíbit vlastní státnost s libovolným hlavním městem ihned vzápětí po dobudování toho Třetího chrámu :-)

I. Samson 20.7.2021 17:58

Nuž, ak sa niekto domnieva, že prednovembrový režim v bývalom Československu, kde panovala nielen demokracia, ale priam ľudová demokracia, mal podporu 99, 99% všetkých občanov starších 18 rokov, tak nech si dodnes číta Rudé právo (tu na Slovensku sme mali a máme Pravdu). To je čítaníčko! Ale tých 99, 99% uvedomelých pracujúcich pri voľbách akosi nie a nevidno. Čo sa deje? Veď aj 99, 99% občanov mesta Jeruzalém je za to, aby táto "diera" nebola hlavným mestom štátu, kde židia nikdy nežili, a kam sa po palestínskych Araboch votreli lstivé hebrejské kmene, ako sa píše v izraelskom Rudom práve (dnes pod názvom Haarec Der Stürmer).

J. Kanioková 20.7.2021 18:30

Bolí paranoia ?

H. Lukešová 20.7.2021 18:38

Ale pan Samson má ohledně izraelského levicového vlastizrádného plátku Haaretz-Der Stürmer jednoznačně pravdu. Tento plátek podporuje palestinské teroristy, nenávidí izraelské pravicové politiky, vojáky a ze všeho nejvíce vlastenecké Židy, žijící v biblické židovské pravlasti v Judeji a Samaří.

H. Rybnická 20.7.2021 18:43

A to se fakt jmenuje Der Stürmer? Člověk spadne. No ale v CZ je klidně možné vydávat Mein Kampf a literární díla vysokých nacistických pohlavárů, v knihkupeckých výlohách publikace s hákovým křížem. V Německu je to trestné. a vysoce.

H. Lukešová 20.7.2021 18:47

Ne, ten podtitulek Der Stürmer k tomu dodal pan Samson a já na to říkám, že je to dokonalé, lépe bych to nenapsala, proto jsem ten titulek k těmto novinám opsala i já po panu Samsonovi. Jeden z novinářů Gideon Levy, izraelský novinář Haaretzu ospravedlňoval vraždu židovské rodiny v Itamaru roku 2011, bylo to 10 let, palestinský terorista zabil rodiče a tři děti...V březnu tohoto roku to bylo 10 let...

https://en.wikipedia.org/wiki/Itamar_attack

T. Bubeníček 20.7.2021 17:18

Jakkoliv mne židé naštvali svou podporou azerům, tak kdybych si měl vybrat mezi Izraelem a tou partou, co mají okolo, tak není nad čím váhat a klidně bych podpořil vše, co je posílí. Včetně ambasády v Jeruzalému.

H. Rybnická 20.7.2021 17:06

Jen by mne zajímalo, zda existuje nějaký zákon nebo předpis, že ambasáda jakéhokoli státu musí být nutně umístněna v hlavním městě státu tuto hostujícího. Osobně bych se, pokud bych byla zaměstnankyně ambasády v Izraeli, cítila v Tel Avivu lépe než v Jeruzalemě, je to prostě evropštější a velkorysejší město, dokonce jsem jednu chvíli měla takový de-ja vu že jsem se octla v Brně. Nevím co to způsobilo. Jeruzalem je město svou spíše orientální strukturou nám trochu vzdálenější. Ostatně domnívám se, že pro zaměstnance ambasád v Izraeli, které pana autora článku zřejmě moc nezajímají, je Tel Aviv bezpečnější než Jeruzalem.

I. Štípek 20.7.2021 17:32

No on tam pan Stejskal nikdy nebyl, opisuje jen izraelské weby.

J. Kanioková 20.7.2021 18:32

Lžete !!!

I. Štípek 20.7.2021 19:46

Nelžu, domnívám se to, taky mi to občas přijde záhadné. Ale možná tam jezdil dřív, i když se nikdy nezmiňuje.

H. Lukešová 20.7.2021 18:23

A to je magické kouzlo Izraele. Existuje dvojí Stát Izrael, jeden moderní, vědecký, start-up vynálezy a ten druhý židovský, orientální a náboženský a to je ta krása Izraele, to z něho dělá ten blyštící klenot. Co by byl Izrael bez židovské duše a židovské identity a Tóry?

V čem by se lišil od Singapuru, Jižní Koreje a Japonska? To jsou také start up národy. Ale ta židovská identita dělá z Izraele krásný a magický stát. To je krása ješiv a šulů, kde dýchá židovské náboženství a židovská kultura. Am Yisrael Chaj!

R. Toman 20.7.2021 18:51

Přesunutí ambasády do Jeruzaléma je politická záležitost. Gesto které vyjadřuje sounáležitost s Izraelem. Náklady v takových případech nehrají žádnou roli, a už vůbec ne jestli se to bude zaměstnancům státu líbit či nelíbit. Nikdo je nenutí být v diplomatických službách.

J. Ziegler 20.7.2021 14:29

Jednotný Jeruzalém je hlavním městem Izraele! R^Tečka.

J. Kanioková 20.7.2021 18:33

Naprosto přesně !

I. Samson 20.7.2021 13:03

Zvláštna diskusia. Možno začala už po udalostiach vo Worchestri v 12. storočí, keď tam židov ovninili z rituálnej vraždy, vari pokračovala debatami antisemitských típkoch (J.A. Gobineau - prototyp francúzskeho antisemitu, Karl Marx - židovský antisemita a pangermánsky "antislovanista", ktorý so svojom dielku "Revolution und Kontrarevolution in Deutschland" tvrdil, že Slovania sú neschopní vládnuť si sami, potom, a o. i. H. CH. Chamberlaina: ten zasa tvrdil, že Ježiš bol pôvodom plavovlasý, dlholebkový a modrooký Germán a korunu v tejto zbierke rasistov ovenčil Alfred Resenberg, ktorý vedecky zdokumentoval, že Česi sú len česky hovoriaci Nemci. A dnes máme ľudkov tvrdiacich, že palestínski Arabi boli v Jeruzaléme dávno pred Židmi a nie sú okupantmi...No a nekup to!

H. Lukešová 20.7.2021 13:07

A také palestinští Arabové a jejich zastánci levicoví antisionisté tvrdí, že Ježíš nebyl Žid, ale "palestinský prorok islámu", no urážka všech křesťanů, líčit Ježíše jen jako proroka dokonce muslima.

I. Štípek 20.7.2021 14:10

Jak přesně je doloženo, že Ježíš, pokud vůbec existoval, byl Žid?

H. Lukešová 20.7.2021 14:16

Píše se to v evangeliích, rabín, obřezán, kázal v synagogách v Izraeli a v Judeji a Samaří. Zpochybňujete pravdivost evangelií, to byste křesťany nepotěšil...

I. Štípek 20.7.2021 17:31

V Rudém právu taky psávali svoji pravdu, a co z ní zbylo, že.

H. Lukešová 20.7.2021 17:52

OK, teď úplně, ale úplně odbočím mimo téma, ráda se ptám různých diskutérů na anketní otázku, zeptám se i Vás, jestli mi tedy ještě odpovíte. Zatím mi všichni odpověděli. Myslíte si, že Rusové a Ukrajinci tvoří jeden jednotný národ, jak prohlásil Vladimír Putin?

I. Štípek 20.7.2021 19:51

Ano. Tedy, společným vývojem a politicky.

J. Kanioková 20.7.2021 18:34

Souhlas

D. Bowman 20.7.2021 12:50

Přesunout ambasádu je drahý. Navíc v Jeruzalémě není letiště a pláž - je to dost díra. Takže to bude byrokracii chvíli trvat.