16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Hanba Turecku! Ale i Západu

„Jděte a řekněte bezvěrcům, že Mohamedova armáda se vrátila.“ Tak referují provládní turecká média o invazi do severní části Sýrie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 16.10.2019 13:01

Souhlasím, pane Církvo.

J. Fridrich 16.10.2019 9:21

" Po celých čtyřicet let představitelé Západu nevyslovili ani symbolickou, natož důslednou podporu tomu jedinému, co stojí proti politickému islámu: sekularismu." - Toto je meritum problémů a nynějším Erdoganovým Tureckem - a skutečně velká chyby Západu...Doplatí na ni miliony lidí v oblasti Středního Východu, ale i v Evropě - i když nynější vedení Evropských zemí si to neuvědomuje....

V. Církva 16.10.2019 10:04

Tak USA už ani neskrýbají, že podpořili Islám a Islamisty proti komoušům. Nakonec komunismus byl pro Zapad velikým nebezpečím, což víme my co jsme ho zažili a vidíme i jeho come-back. Bohužel zapomněli že komunismus vznikl na Západě a teď ho jako Vetřelec rozežírá zevnitř. A podpora Islámu byla naprosto krátkozraká politika. Ten dokáže být horší než komunismus. V komunismu se totiž bojít jen o život, v Islámu o život i o smrt.

P. Zinga 16.10.2019 8:46

Jako jeden z mála autor správnbě pojmenoval tureckou agresi: jedná se o vpád do Sýrie!

Ale všichni mluví pouze o chudácích Kurdech, ale ti mají, co zaseli. Kamarádi je opustili a oni teď musí na kolenou zpátky k Asadovi (a Putinovi).

I. Kellner 16.10.2019 7:02

Žádný kurdský stát nebude a Vy si vemte tabletku na zklidnění.

Už těch trapných intervencí bylo na BV dost a dost!

M. Prokop 16.10.2019 11:02

Nebude, takže budou problémy.

J. Jurax 16.10.2019 14:34

A budou další.

J. Kalíšek 16.10.2019 5:41

Zalomovi leze islam dost na mozek. Skoda, jinak ma zajimave nazory. Pro ilustraci obdobne tema od Kechlibara, ktery si veci vzdy predem nastuduje: http://dfens-cz.com/o-divokem-kurdistanu/

V. Církva 16.10.2019 12:20

Kelichbar jako vždy skvělé. Dokonce superskvělé. Ostuda spíš je že tak nepíšou a nezjišťují fakta novináři. Aniž bych si to takhle nastudoval, z toho jak byl východ Turecka už před desítkou let plný terorismu i dnešní informace o tureckých Kurdech je mi jasné že to černobílé nebude. A PKK jsou komunisti, těm nevěřím nikdy.

Pořád samozřejmě zůstává, že válka je válka, a co je vlastně skutečný a hlavní Ergodanův cíl?

M. Prokop 16.10.2019 16:12

Co? Udržet se u moci. Tomu nějaká úspěšná válčička obvykle dost napomůže.

M. Krátký 16.10.2019 1:29

už to píšu asi potřetí - Turek není blbej a s bezzubou Evropou si lehce vytírá zadek ( a s bezzubým NATO rovněž ) A USA už mají dost situace, kdy téměř bez přispění ostatních členů cáluje výdaje NATO převážně sám. A která evropská armáda mu půjde pomáhat ??? Německá armáda je rozložená zevnitř a generálové velící francouzské i italské armádě se ještě nerozhodli kolik medailí si mají přišpendlit na své parádní uniformy. Infantilní a nedonošenej Macron společně s Merkelbabou kormidlují bárku EU naprosto nečitelně z vojenského hlediska a ostatní trubci i Nány ve vedení ÚV EU řeší pomatenou Grétu a podobné 3,14čoviny - tak se nedivme. Dobrou noc a dobré ráno !!!

M. Moravcová 16.10.2019 10:13

R^R^R^R^R^

J. Babička 16.10.2019 1:28

Režim strany Baas v Iráku nebo Sýrii byl a je sice režimem autoritářským, ale z hlediska našich zájmů jde o nekonečně lepší alternativu než režim chalífů, imámů nebo ajatolláhů.

Saddám vyvraždoval kurdy nervovým plynem po celých vesnicích, napadl a obsadil Kuwait a měl být nechán na pokoji a naopak s ním spolupracovat

P. Grigar 16.10.2019 10:42

..Saddám z pohledu našich zájmů neměl ambice ovládnout svět mimo islámský prostor. Naopak režim chalífů, imámů nebo ajatolláhů má za hlavní cíl rozšíření islámského prostoru na celý svět.

V. Klepetko 16.10.2019 0:56

V. Klepetko 15.10.2019 10:04 "A jaká je tedy celková koncepce? Má NATO vojensky podporovat vznik nezávislého Kurdistánu proti vůli všech zemí v regionu? Jakou za to zaplatíme cenu? Jak by nás mohlo posílit?"

M. Prokop 15.10.2019 11:08 "Jak tak koukám, tak NATO od Kurdistánu dává ruce pryč. On ten vznik někdo navrhuje, jen tak pro zajímavost?"

Milane, takže zde je odpověď na tu včerejší otázku... Navrhuje to například pan Luboš Zálom. A jeho dikce ne naléhavá: "požadujeme"... Mluví jménem "nás". Je to i Tvým jménem? Podle mě se jedná o podporu sekulárních levičáků katalánského typu! Pomáhej jim v této těžké chvíli Pánbůh, ochraňuj jejich životy, jejich ženy a děti, ušetři je, Pane, zločinných etnických čistek! Ale - žádný samostatný a nezávislý Kurdistánu pro ně nechci, a jsem ostře proti jakémukoliv aktivnímu angažmá Evropy v tomto směru!

J. Poláček 16.10.2019 9:11

Nesouhlasím !

1) politika izolacionizmu vede vždy k oslabování vlivu mimo vlastní území a v konečném důsledku k pozdější porážce. To východní mentalita velice dobře chápe.

2) obzvláště my by jsme měli být velice citlivý na pojem zrada, další komentář není třeba.

3) zbrojit, zbrojit, zbrojit, ..... připravovat se na válku, je mnoho směrů odkud by mohla začít.

4) Jakýkoliv sekulární státní útvar na BV je VŽDY (!) 100 x lepší než jejich formy teokracie. Navíc je to klín mezi SA - Iránem - Tureckem. Trump jej odstranil. kolik ušetřil ? A kolik do toho nasype jeho nástupce aby to vrátil zpět. V Rusku si určitě připijí na jeho zdraví - oprávněně.

5) pokud přijmeme Trumpovu doktrínu rozbití starých struktur tak Turecko již není jižní hrází proti SSSR ale jeho mostem na BV. Jeho členství v NATO je i pro nás trojským koněm. Někdo musí zkola ven - jak ?

6) Evropa je pro dlouhých desetiletích klidu po prohrané II sv. válce zpovykaným přerostlým frackem, který si myslí že to tu bude pořád jeden mejdan. Situace kolem ní ji pomalu ale jistě potlačí k jinému jednání. Je třeba padnout na hubu ! a začít urychleně jednat. Pokud ne tak si nezasloužíme ani samostatnost a ani blahobyt.

7) Platí starozákonní - nedělej druhému to co nechceš aby dělal on tobě. O potenciálních spojencích to platí dvounásob.

8) Pán Bosporu má klíče od vrat kterými zamyká Černé moře. Pokud jej necháme příliš si dělat co chce tak si vychováme hajzla který vyřadí ze hry Rumuny, Ukrajince a Bulhary. Ke komu se pak přimknou až se jich nouze zeptá ?

9) Přestat plati ostudný tribut jako výměnu za to že ON neotevře SVOJE hranice aby k NÁM nepřišli lidé které i ON napomohl vyhnat z domovů. Je jedno zda jsou jejich hranice otevřené, podstatné je že NAŠE budou zavřené - na to plaťmě !

V. Klepetko 16.10.2019 9:23

Asadův režim, to není žádná teokracie, takže doufám že jej vřele podporujete. Nebo ne? :-)

A když tedy chcete mít ten Nezávislý Kurdistánu, tak Vám nic nebrání se prohlásit za Kurda a narukovat do YPG jako nějaký interbrigadista, ale nás, Američany a Evropany do toho laskavě netahejte!

A. Alda 16.10.2019 9:29

Kurdové jsou na rozdíl od Turků i od syrských Arabů indoevropané jako my a jako většina obyvatel USA.

V. Klepetko 16.10.2019 9:45

Ani Židi nejsou indoevropani, ba ani Maďaři. Upřenodnostníme kvůli tomu před nimi ty Kurdy?

Ostatně, Ježíš Kristus kázal aramejsky. Aramejština... Myslíte si snad že je to nějaký indoevropský jazyk? :-)

J. Jurax 16.10.2019 14:45

Moc bych se s těmi indoevropany neoháněl ... kdo jsou indoevropané?

Jazykově a/nebo snad geneticky?

Přiznám se, že ani letmé zagúglení mi v tom jasno nesjednalo ...

V. Klepetko 16.10.2019 15:26

On to pan Alda myslí lingvisticky, jinak to ani nejde...

V. Klepetko 16.10.2019 9:39

Mělo být správně "nás: Američany a Evropany"

J. Poláček 16.10.2019 12:42

- Asadův režim je loutka v rukou Ruska a Číny. Je horší/lepší než Egyptský režim (sekulární) ? Je horší/lepší než Iránský režim (teokracie)? Má smysl jej hodnotit ? Jak říkají Izraelci, je lepší průhledný nepřítel než nevypočítavý přítel.

- Pod poslední větu by se mohl klidně podepsat i Erdogan a ještě si plivnout do dlaní jak to z tou bohatou Evropou dobře zahrál. Na interbrigadistu jsem už starý ale pro začátek by stačila podpora politická - pozvat hlavu Kurdů do ČR na OFICIÁLNÍ státní návštěvu. Ať turecký sultán klidně praskne vzteky. Také zásilka zbraní by jistě přišla vhod, tak jako Izraeli v r. 1948.

- Američané a Evropa už v tomto divadle hrají svoje role a to dost dlouho, bohužel jsou to role vedlejší a v pozici blbců a později dojde i na děvečky a fackovací panáky.

- Otázka již není zda do hry vstoupit ale jak ji uhrát.

V. Klepetko 16.10.2019 13:02

Musíme to uhrát tak, aby se pod našim tlakem režim v Turecku změnil zpět blíže ke kemslismu. Do té doby je třeba si udržet Turecko jako spojence v NATO!

Evropa má momentálně spoustu problémů sama se sebou, a zatahovat ji dlo jakýchsi regionálních konfliktů může jen člověk lhostejný ke svému domovu..

A Kurdům můžeme momentálně pomoci jen humanitárně, Evropa je vojenský trpaslík... Jo a ještě toho idiota Hřiba by mohlo napadnout vyvěsit kurdskou vlajku, hned vedle té tibetské :-)

J. Poláček 16.10.2019 14:56

Tak v tomto punktu souhlasím. Ano jde o náš zadek také, takže změna režimu by byla vhod. Sám píšete a tlaku a pak zase píšete o Evropě jako o vojenském trpaslíku. Nemáte pocit že si to protiřečí ? jak chcete tlačit na někoho kdo si s náma, jak napsal někdo výše, vytírá zadek ? takže zbrojit, zbrojit a zbrojit. zatím to ještě umíme. Také máme tanky a letectvo (sečíst složky GB, Francie, Polska, ....). Jaké tanky mají Turci, že by německé ? To neznamená že máme vyhráno ale projednou to použít. Ano nebyl by to asymetrický konflikt ale bezletovou zónu snad ještě zvládneme. Jde o naši lenost , neochotu, strach..... na Kadáfího si frantíci troufli ale Erdogana se bojí. Ten chlapík si to musí užívat, smrad strachu, který se line z Evropy.... Přesně jako před staletími. A tohle je náš spojenec. Však i ten převrat ustál. Putin mu na poslední chvíli dal varování, jinak by už hnil v base. On zná svoje věrné.

V. Klepetko 16.10.2019 16:04

Pane Poláčku, když jsem psal o "tlaku" z Evropy na Erdogana, tak to bylo zejména o tom ekonomickém... A zde máme velmi silnou kartu, jen ji správně rozehrát!

Naproti tomu, politická gesta, o kterých jste psal, nejspíše jen upevní lidožroutovvy vnitropolitické pozice: bude doma za hrdinu!

Trochu Vám závidím ten Váš optimistický pohled na vojenské kapacity EU mínus GB... Podfinancovaná a zdecimovaná německá armáda je v úplném rozkladu, a ani Francouzi bez logistické podpory USA nemůžou nic. Kdyby jsme se hned zítra rozhodli vybudovat nějakou EUArmádu a investovali 4% HDP, jako Řekové, tak tak získáme potřebné operační schopnosti nejdříve za 15 let... Naproti tomu kdyby se zítra ráno Erdogan rozhodnul ustavit Evropský Chálifát s hlavním městem v Oděse, tak jsme na tom mnohem hůře než Francie v konfrontaci s Hitlerem. Celé by to trvalo jen několik týdnů: a po měsíci by zůstala jen malá ohniska odporu ve Švýcarsku, ve Wroclawi a zde u nás v Újezdě nad Lesy. Frantíci by se chvíli snažili hrozit svým jaderným potenciálem, ale pod hrozbou odvetného úderu z Pákistánu by couvli a povolili se...

Stojí nám ti Kurdové za takové konce? :-)

V. Klepetko 16.10.2019 16:08

pardon, "podvolili se"...

A mezitím se děti Ameriky vrací domů ke svým matkám, bránit svou vlastní zemi, která je na pokraji občanské války...

J. Poláček 16.10.2019 21:22

- Stáli jsme Francii v 1938 za to ? Ptejme se takhle.

- Za 15 let , možná. Z hořícím koudelem u zadku za pěkných 5 let. Rojava by mohl být budíček. Ale my ne ne a ne a ne. Současná Evropa je neudržitelná. Buď se změní nebo zanikne tak jak ji známe. Otázka je jak jsme líní 1) myslet, 2)konat. Zbraně si vyrobíme ale jestli je budeme ochotni použít s rizikem vlastních ztrát. Ohnutá páteř nám není zas tak cizí.

V. Klepetko 16.10.2019 21:48

Politicky se jeví jako reálná jedině konfederace.

A kdyby se NATO začalo nějak drolit, což by bylo velmi nemilé, tak jediným řešením by byla nějaká regionální uskupení. V našem případě jsou logickými gravitačními atraktory Vídeň a Varšava, myslím... Nějaká taková Podunajská konfederace :-)