19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

BIG BEN: Pomalá sebevražda západní civilizace (1)

“Koho chtějí bohové zničit, toho napřed zblázní.“ Říká Sofokles. A průzkum, zda dnešní maturanti vědí, kdo či co je Sofokles, by nám mohl posloužit jako odpich k mudrování nad mentálním a psychickým stavem západní civilizace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 22.8.2018 19:28

skvělý článek ač veselé to není

Bohužel má pan Kuras pravdu. My, kdo jsme zažili reálný socialismus jsme proti tomu oblbování přeci jen trochu více imunní.

J. Kanioková 22.8.2018 17:03

Výborně, autore ..... 1***

V. Braun 22.8.2018 16:19

Typický Kuras, zdá se

Pan Kuras opět nezklamal, tedy ne první částí článku s tou lze souhlasit. S prvním seznamem cností zcela, s druhým seznamem necností z větší části. Pan Kuras nezklamal druhou částí článku, kde si pojmenoval a zformoval nepřítele a hned dodal, že tahle nepřátelská skupina cnosti nectí a je nositelem všech necností.

Inu, svět je hned jednodušší, když ulážu na druhé a řeknu, že oni za všechno můžou, že, pane Kurasi?

V. Čermák 22.8.2018 20:49

Re: Typický Kuras, zdá se

A Vy ukazujete zdá se, na sebe?

V. Braun 22.8.2018 22:35

Re: Typický Kuras, zdá se

Osobně se snažím neukazovat na nikoho. Z čeho usuzujete, že ukazuji na sebe?

M. Hoblík 22.8.2018 14:01

Pravda!

Současný občánek je hodný a hloupý; nenávidí ty, koho mu nařídili nenávidět, nechá si správně vysvětlit vlastní minulost, raduje se z překrucování historie, ani neví, jakého je pohlaví. A nemyslí. Jenom žere a raduje se. Jako koza!

M. Prokop 22.8.2018 21:08

Re: Pravda!

Občánek Hoblík?

A. Alda 22.8.2018 11:14

Ano, pane.

M. Dědek 22.8.2018 11:10

Vývoj mocensko-politického uspořádání světa

Stávající mocensko-politické uspořádání světa je překonané. Dnes už je zcela zřejmé, že je třeba pokud možno maximálně urychlit jeho vývoj. Předpokládanou budoucnost lidstva popisuje OTEVŘENÝ DOPIS POLITICKÝM STRANÁM VE VŠECH STÁTECH SVĚTA - http://miloslav7.blogspot.cz/2018/04/otevreny-dopis-politickym-stranam-ve.html V případě, že se vám jeví v článku popisovaný politický vývoj lidstva nereálný, potom vám doporučuji seznámit se s TEORIÍ VŠEVÝVOJE - http://miloslav7.blogspot.cz/2014/01/teorie-vsevyvoje.html což je v podstatě univerzální návod na kreativní řešení libovolně zvoleného problému.

Otevřený dopis politickým stranám ve všech státech světa jsem poslal politickým stranám a hnutím v ČR. Reakce KSČM je uvedena v článku: ODPOVĚĎ KSČM NA OTEVŘENÝ DOPIS POLITICKÝM STRANÁM VE VŠECH STÁTECH SVĚTA - http://miloslav7.blogspot.com/2018/08/odpoved-kscm-na-otevreny-dopis.html

M. Prokop 22.8.2018 15:38

Re: Vývoj mocensko-politického uspořádání světa

Vy jste ještě lepší než Pivoda. :-P

F. Houžňák 22.8.2018 20:40

Dědek, Rada a Pivoda,

a koučovat to může Janyška. Tým snů.

K. Janyška 22.8.2018 9:03

Ne, nazývá se nevzdělání !!! Nevzdělání v principech,

na kterých lidský svět vyrostl a nezměnitelně stojí. To má za důsledek vznik neomarxismu, tedy přesvědšení o tom, že musíme běh lidských záležitostí vzít do svých, tedy lidských, rukou.

To však není možné. Lidský svět stvořily a řídí spontánní síly vyvolané nekoordinovanou lidskou aktivitou, ne rozumem a plánováním, zejména pak jeho spontánní řád. Jeho evolučně vyvinutá pravidla chování tvoří naši mysl a řídí nás.

Všechno vysvětluje na vědecké, a jen vědecké, úrovni kompozitivní teorie, kterou rudí a černí společnou rukou vyřadili ze školských systémů světa prostě proto, že je naházela do jednoho zločineckého pytle... Dzp.

J. Jančura 22.8.2018 8:43

Autor silně přehání

Autor zapomíná, že ty plusy evropské civilizace jsou až z nové doby a ty minusy zase byly naopak i dříve. Nechápu proč autor do toho plete židovské mudrce - že by politická korektnost? Stále totiž nechápu proč se za kořeny evropské civilizace považují křesťansko - židovská tradice a ne anticko - křesťanské? Navíc zde byly silné vlivy tzv. barbarských národů (Keltů, Germánů, Slovanů a aj.). Židé zde byli minoritou, která se sama uzavírala do sebe a měla na okolí minimální vliv.

P. Jášek 22.8.2018 8:55

Re: Autor silně přehání

...Říkejme jí civilizace anticko-biblická. Díky jejímu tvůrčímu napětí je

tato civilizace dramatická, pohyblivá, evoluční, argumentativní,

konfliktní, dravá, podnikavá, vyzývavá, neúnavná a sebevědomá....

J. Jančura 22.8.2018 9:05

Re: Autor silně přehání

S tou charakteristikou anticko - biblická bych asi souhlasil. Ovšem uvedené vlastnosti evropská civilizace vždy neměla, a naopak ji měly i jiné civilizace.

Já bych to napsal tak, chraňme si každý své kořeny a nijak bych se neponižoval ani nepovyšoval.

S. Netzer 22.8.2018 9:06

Re: Autor silně přehání

Přínos židovských vědců, umělců, spisovatelů a filosofů pokládáte za zanedbatelný?

A jejich přínos není součástí západní civilizace?

J. Jančura 22.8.2018 9:23

Re: Autor silně přehání

Mluvím o kořenech a ne nové době.Ti novodobí židovští vědci, umělci, spisovatelé a filosofové vyrostli na kořenech evropské civilizace jako jejich integrální součást, čímž nepopírám jejich význam pro dnešní dobu.

M. Prokop 22.8.2018 9:25

Re: Autor silně přehání

Celé křesťanství je postavené na Bibli. Ta vznikla bez Židů?

J. Jančura 22.8.2018 10:12

Re: Autor silně přehání

Jenže jen Starý zákon, Nový zákon, na jehož vzniku se významně podílely antické tradice v Malé Asii, Řecku,Římě a jinde a který má hlavní podíl na celosvětovém rozšíření křesťanského náboženství, vznikl nezávisle na židovském náboženství a dokonce proti němu.

P. Jášek 22.8.2018 10:24

Re: Autor silně přehání

a na to jste přišel jak?

R. Gramblička 22.8.2018 13:25

Re: Autor silně přehání

studiem

M. Valenta 22.8.2018 11:05

Re: Autor silně přehání

Z antiky nám už kromě pár baráků, soch a textů nezbylo nic, židovská tradice je na tom podobně a křesťanská? Většina lidí se při to slovu osype. Stačí sledovat konání našich představitelů a spatříte zcela jiné tradice.

příklad: nedávno jsme v turisty přelidněném Mikulově navštívili čerstvě a úžasně opravenou tzv. Horní synagogu. Strávili jsme v ní ca půl hodiny a zcela sami.

J. Jančura 22.8.2018 11:54

Re: Autor silně přehání

To přece není jen materiálních památkách i když i antické i křesťanské jsou bohaté - jen kolik kostelů a chrámů je v našem okolí, podobně je to v jižních zemích u antických památek (vč. např. římských cest).

Podobně základy mnohých věd byly položeny v antice, obdobně i naše právo má základy v římském právu. Většina Evropanů stále věří v boha. Prostě anticko - křesťanská tradice je naším fundamentem, na kterém naše civilizace stojí se vším pozitivním i negativním.

M. Valenta 22.8.2018 15:01

Re: Autor silně přehání

Ráth a spol se chechtají, je to slyšet až sem.

J. Kanioková 22.8.2018 17:22

No A ?

A. Alda 22.8.2018 11:16

Vám prostě chybí vzdělání.

O nic víc ve Vašem příspěvku nejde.

J. Jančura 22.8.2018 11:45

Re: Vám prostě chybí vzdělání.

Pokud nemáte nic konkrétního, tak je jen Váš ničím nepodložený názor. Pak je jakákoliv další diskuze zbytečná.

H. Lukešová 22.8.2018 13:05

Re: Autor silně přehání

A nebyli snad Pán Ježíš, Panna Marie, apoštolové vyjma Lukáše Židé? Židovského původu Ježíše zbavit nemůžete. Židovská tradice na vývoj v Evropě se popřít nedají. A Nový zákon navazuje na Starý zákon. Nelze pochopit Nový zákon bez Starého zákona.

R. Gramblička 22.8.2018 13:23

Re: Autor silně přehání

nerozlišujete židovství jako příslušnost k etniku na jedné straně a náboženství + filozofie života na straně druhé

J. Jančura 22.8.2018 13:35

Re: Autor silně přehání

Samozřejmě, ale jejich následníci již židy velkou většinou nebyli, bylo to lidé žijící ještě min 4 stol. v antické římské říši a od 11. stol. v celé Evropě. Právě jejich tradice se zpětně promítly do formování římskokatolické církve, podobně jako na východě Evropy do řeckokatolické a pravoslavné církve. Vliv židovského náboženství na Evropu byl od počátku letopočtu minimální. Podobné je v křesťanských církví v Latinské Americe.