30.11.2023 | Svátek má Ondřej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Libor 13.9.2008 23:15

Studená válka...

Studenou válku pod označením I. a II. neznám. Je to pořád ta samá , která má svůj původ ve čtyřicátých letech. Panický strach z komunistů , byl v posledním desetiletí nahrazen hrůzou z ožívající velmocenské konkurence Ruska. Mám vážné obavy, že doba vhodná pro to, aby se vztah USA a Ruska narovnal již minula a Rusko je nyní tlačeno do politického kouta. Samozřejmě si to nenechá líbit a to čeho jsme nyní svědky to potvrzuje. Silné Rusko je pro Spojené státy nepřijatelný partner, a to i za té, řekněme absurdní situace, že by na čele Ruska stál car z rodu Romanovců. Na celkem konstruktivní ruské návrhy společné protiraketové obrany Spojené státy odpověděly pouze různými vytáčkami. Skutečná americká politika, projevující se na jedné straně halasnými proklamacemi o obraně míru a demokracie, se prakticky projevuje ve verbování bývalých sovětských republik do Severoatlantického paktu, kam Rusko nesmí. Ta situace tu už jednou byla, před II.Světovou válkou. Sovětský svaz nabízel spojenectví Západním mocnostem proti Německu a byl briskně odmítnut. Podepsal tedy pakt  s Hitlerem a získal dvouletý odklad, zatím co Evropa krvácela ve válce, kterou díky své hlouposti a krátkozrakosti pomohla Hitlerovi rozpoutat. Ta situace by se mohla opakovat, Rusko tlačené do politické izolace podepíše pakt o společné obraně s někým opravdu velmi silným - co třeba s Čínou. Pak už opravdu nemusíme dlouho hledat, kdo to vše zavinil, stačí se dlouze podívat za Velkou louži a na chvíli také do zrcadla.

mik 12.9.2008 10:13

Vyborny clanek

KGBacti poskoci pukaji vzteky :-D :-D :-D R^

kocman 11.9.2008 22:30

předvídatelný K.H.

Tak Rusko je podle pana Hvížďaly nepředvídatelné.Předvídatelný je jen blbec.Pan Hvížďala ,stejně jako mnozí další, používá aktuálně populární slova, která nemají obsah. Toho,kdo se zachová jinak než neomylný autor myslí,označí za nepředvídatelného tedy nebezpečného,nedůvěryhodného atd., prakticky za nepřítele. A zkušený novinář, zabývající se desetiletí politikou, se nezmůže než na takový paskvil,jaký mu umožnil vynález písma.

Jasně že ho to vzalo,že ho pokořil někdo,koho nepovažoval ve své nadutosti za předvídatelného.Slaboch. Nedokáže nic přiznat ani sobě ani jiným.

mik 12.9.2008 10:13

Re: předvídatelný K.H.

Koukam, ze tebe Moskva taky dobre proskolila. Doufam, ze takovi jako ty se u nas uz nikdy k moci nedostanou.

JaS 11.9.2008 22:26

Nepředvídatelné Rusko?

Bylo a je předvídatelné - ale pod podmínkou, že si o něm nebudeme dělat žádné iluze a jeho představitelům nebudeme věřit ani půl slova. Budeme sledovat, co dělá a počítat s čímkoliv.

Honza2 11.9.2008 22:09

Válka bude

Vzhledem k řečem ale hlavně chování našich ukrajinských otroků odhaduju, že horká válka o Krym vypukne nejpozději příští rok na jaře. Musíme doufat, že ve vedení Ruska nejsou nacionalističtí fanatici, ale pragmatici, kteří ten červený knoflík nezmáčknou ani v případě prohry. Protože jinak si leda tak můžeme vylézt na nejbližší kopec a dívat se, jak to bude lítat...

Psanec 12.9.2008 0:37

Re: Válka bude

Prostudujte si ruskou vojenskou doktrinu a zjistite, ze Rusko bude valcit s NATO striktne  nuklearnimi zbranemi. Jinak by totiz prohralo jak jste se sam zminil. Svet se musi smirit s tim, ze Krym je legalne soucasti Ruska, protoze byl Rusku odebran nezakonne ukrajinskym banditou jmenem Nikita. Zadna zeme na svete dobrovolne nedaruje druhe zemi strategicky dulezite pristavy, atd.

Tady jde pane ciste o to ze NATO by rado vyhnalo Rusy ze Sevastopolu a zakotvilo tam samo.

A 11.9.2008 21:52

Naše babička říkávala

" Kdo se bojí,  s e r e  v síni, ohání se sekerou." 

Opravdu si myslíte, že se cokoliv v politice děje bez příčiny? Opravdu si myslíte, že se nesmírně nákladné války rozpoutávají bez pádného důvodu?  Kosovo = potřeba vybudovat obrovskou vojenskou základnu Camp Bondsteel + ropovod AMBO. Osetie = potřeba dostat Rusko do maléru pod jakoukoli záminkou, aby světové mínění souhlasilo s vybudováním dalších základen USA v Gruzii, chránících americký ropovod. Tady Rusko mělo na výběr mezi špatným a ještě horším řešením. Amíci počítali s tím, že šílený Saakašvili vymorduje jeden malý národ a Rusové budou odsouzeni za to, že selhali jako mírotvůrci, odpovědní podle mezinárodních smluv za bezpečnost Osetinců. Proto také byla v USA připravována Burdžanadzeová, aby mohla nahradit Saakašviliho, který skončí v lepším případě v cvokárně a Gruzie se tak ze všeho vyviní.

Ale dodejte mi laskavě jediný argument, proč by se mělo Rusko zajímat zrovna o jakési bezvýznamné Česko, kde není absolutně nic zajímavého. Ani zdroje energie, ani zdroje surovin, ani vyspělý průmysl nebo moderní technologie, jen pár bezvýznamných montoven. Proč by někdo měl utrácet velké peníze za válku a získat tohle nic?  Ostatně Česko se dá mnohem levněji koupit. Viz Karlovy Vary.

evropan 11.9.2008 21:21

EU jedná s Ruskem v rukavičkách - má totiž PUD SEBEZÁCHOVY

Queribus 11.9.2008 20:34

"... Rusko požaduje svou sféru vlivu a rovnoprávnost s USA..."

A proč by, pane Hvížďalo nepožadovalo? A vůbec, svalovat všechnu vinu na Rusko, to je totéž, jako když bolševik tvrdil, že za všechno mohou "jestřábi z Vólstrítu" Není to ale trochu tak, že si rusové řekli, když Kosovo, tak i Osetie. On v tom totiž není rozdíl, i když nám politici tvrdí, že je. A reakce EU na invazi do Gruzie byla asi taková, jako když EU kárá Česko. Jenže na to nejsou rusové zvědaví, k nim se takhle frantíci ani němci chovat nemůžou. Takže jestli přichází další studená válka, nezačíná nyní. Tedy začala vstupem pobaltských států do NATO a "humanitárním bombardováním" Bělehradu. Pane Hvížďalo, jste zkušený muž, měřte tedy stejným metrem všem stranám.

Standa 11.9.2008 18:03

Místo brambor

a místo letadel, jako to bylo za blokády Berlína, zásobují Gruzii americké válečné lodě. Takový bramborový pytel M16 se hodí nebo deka plná granátů zahřeje. A co takový moučný pytel raketových granátů ráže 120mm. No, neberte to!

myloš 11.9.2008 19:27

Re: Místo brambor

Jsi chytrý jako radio, jistě jsi u toho byl a ty zbraně viděl na vlastní oči.

Karel K 11.9.2008 17:09

Ta válka bude ještě studenější než ta minulá

Rusko je stále předvídatelné - to jen někteří nechtějí vidět jeho imperiální choutky, které tu jsou a budou navždy. A to i když náš stařičký mocnář mává svým chrastítkem k obveselení  nenažraného ruského  batolete. Rusové nikdy nebyli demokrati a studená válka nikdy nepřestala, to ji jen zamaskovalo globální politické "oteplování". Ale jak už víme, každé oteplování je jen dočasné, zatímco ledovce tu jsou  tisíce let. 

 V Moskvě už zase vládnou generálové a navíc teď zvedá hlavu  jako Šípková Růženka  i dřímající revanšísmus, který tu v minulé studené válce ještě nebyl. Jen uvažte, o co vše chudáci přišli - nejen o tu půlku Evropy, ale i Pobalti a dole na jihu. To nejen bolí, ale i vyvolává pravý ruský smutek a schizofrenický strach, že jsou všichni proti nim.

Ano, nejprve to byla spuštění symbolické vlaječky na dno moře na severním pólu, tedy území, kde může být dost nafty, ale které jim dosud nikdy nepatřilo. I ta vlaječka  se jednou bude hodit, jako ten zvací dopis libeňských komunistů. Je jen otázkou času, kdy teď schlamstnou celou Gruzii, abychom mohli na hradě vyvěsit  ruskou vlajku. Ale pozor - ne už tu starou sovětskou, to by se pan prezident zlobil!

Mard 11.9.2008 17:12

Re: Ta válka bude ještě studenější než ta minulá

Ukázalo se že stejně jako první válka proti Iráku byla polovičatá a bylo nutné později dovézt věc do konce, tak bude třeba dovést do konce problém s imperialistickým Ruskem. Holt běžný rusové budou rýt rypáky v zemi a snad pak pochopí, že Rusko má své místo pouze jako periferie Evropy. Němci za Hitlera také snili o Říši, stejně jako teď mnozí primitivní Rusové.

milkom 11.9.2008 18:18

Re: Re: Ta válka bude ještě studenější než ta minulá

Navíc se vyřeší energetická krize i oteplování naráz - lidé budou po tmě světélkovat a nukleární zima spolehlivě ochladí naši přehřátou planetu. :-D

Karel K 11.9.2008 21:24

Re: Re: Re: Budoucí válka nebude

mezi Ruskem a Amerikou, na to jsou obe strany dost chytre, radeji jedna ustoupi. Horsi je to s mosleminy - tem je to jedno, kdyz na kazdeho hrdinu uz ceka v nebi 70 panen. Vtip je v tom, ze tem rozprasenym sebevrahum uz nebudou k nicemu :-). 

A 11.9.2008 21:22

Re: Re: Ta válka bude ještě studenější než ta minulá

Správně, teorie nadlidí a podlidí má stále své přívržence. Jen si někde zkuste prolistovat nějakou učebnici dějepisu. Tam se dočtete, jak tihle ýbrmenšové končí.

frantaG 11.9.2008 21:58

Re: Re: Ta válka bude ještě studenější než ta minulá

Jasně. Vždyť EU a USA je jediný povolený lidský druh.

Malý Aston 11.9.2008 15:26

Autor nemá pravdu!

Většina evropanů nemá ráda američany.Nevím proč a kdy to začalo ale to je fakt a u nás dokonce podpořený některými politickými stranami.Já jsem přesvědčený,že je to jako u sousedů. Někdo nic neumí a je odkázaný na toho druhého co umí.Ale ten co neumí mu není vděčný,neboť se považuje za debila.Rusko je vojenská,ekonomická a surovinová velmoc s tím nic nenaděláme.To že tam na děrevňach chodí celý rok v gumákách na tom nic nemění,neboť rozhodující je počet raket a vojáčků a zejména dobře hlídané dva kohoutky.Jeden s ropou a druhý s plynem.A celá politika Ruska je omezit a následně přerušit politickou i vojenskou spolupráci Evropy a USA. To čeho nedosáhl Stalin jako car komoušů pomocí tanků,to dnes dosáhnou těmi dvěma kohoutky.Gruzínská krize to jednoznačně prokázala.Brusel se nevyjadřuje,naši komouši a socani jednoznačně nemají rádi USA a Zaorálek cestuje po Gruzii a řve jako pardál na američany. A tak počkáme,až zase budeme v perdeli možná že zase USA přijde na pomoc jako za první i druhé světové války.Rusko má zájem zatím jen o název Spojené ruské státy evropské se sídlem v Moskvě a pobočkou v Bruselu.:-D

Hrdlička. 11.9.2008 15:52

Re: Autor nemá pravdu!

Pane Astone, pan Hvížďala na rozdíl od Vás má bohužel plnou pravdu, buď jste byl v té době ještě na houbách, nebo máte krátkou paměť. Příčinou všech našich malérů v minulosti byly podobné zmatené úvahy jako je ta Vaše.

guerrier 11.9.2008 16:13

Re: Re: Autor nemá pravdu!

A v čem nemá pravdu?

Huaskaran 11.9.2008 18:12

Re: Re: Re: Autor nemá pravdu!

Také se mi zdá, že příspěvek Malého astona je trošku popletený. Jinak ale lze konstatovat, že oba (jak Hvížďala, tak Malý Aston) píší - svými slovy - v podstatě totéž. Vůl zůstane volem, pařez pařezem a Rus Rusem, ať už se jeho státní celek momentálně jmenuje jakkoli.

Honza2 11.9.2008 22:23

Re: Re: Re: Re: Autor nemá pravdu!

Je vidět, že i Ti co v tom mají jasno jsou trochu zmatení. Možná taky doma topí plynem :-) Nebo si možná tak trochu uvědomují, že naše území je už od první studené války určeno oběma stranami za primární bitevní pole.

" ...a synovi koupím tank, aby nebyl tak úplně bezmocný..." :-)

Niky 11.9.2008 14:23

Gruzinský útok na J.Osetii,

se také velmi hodil fanatickým zastáncům Lisabonské smlouvy,však také hned vydávali prohlášení:kdyby byla schválena Lisabonská smlouva,byl by postup EU jednotný.

zly grunt 11.9.2008 15:12

Re: Gruzinský útok na J.Osetii,

Unie by se bez USA jednotne nedohodla ani o tom, kdo za ni v Moskve podepise kapitulaci a doruci kremlu omluvu za to, ze jsme poslednich 20 let nezpivali ruskou hymnu dost nahlas a uctive.

Mard 11.9.2008 16:53

Re: Re: Gruzinský útok na J.Osetii,

Moc pěkně řečeno a bohužel velice pravdivé. EU je pro srandu králíkům nikoliv proto že nemá podepsánu tu či onu smlouvu, ale proto že jde o společenství s velice různorodými zájmy, které byly různorodé celých posledních 500 let!

milkom 11.9.2008 17:15

Re: Re: Re: Gruzinský útok na J.Osetii,

EU rozhodně není pro srandu králíkům - je to významný stabilní ekonomický a politický prostor. Vojensky je solidně zajištěn členstvím většiny zemí v NATO a spojenectvím z USA.

Lisabon z něj udělá jen další zakomplexovaný velmocenský celek a uspokojí tím možná nějaké megalomany, kteří touží po velmocenských nástrojích a totální moci bez hranic.

evropan 11.9.2008 22:29

... a bude to taková mini-OSN

Niky 11.9.2008 14:16

Gruzínská opozice,žádá Saakašviliho hlavu.

Cenzurováno!

Honza 11.9.2008 13:12

A přitom by....

se p. Hvížďalo to samé,co jste napsal,použít i na činnost ameriky,ta je od Gruzie vzdálena tisíce km a také se angažuje hlavně kvůli nerostnému bohatství.Další důvod je,že by si mohli (USA) vybudovat vojenskou základnu přímo u hranic Ruska - to vás pane Hvížďalo opravdu nenapadlo ?Proč myslíte,že se američani cpou do Asie v době světové ropné krize? Měřte stejným metrem,jste přece novinář,ne propagandista.