28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ROZHLEDNÍK: Challenge „žáby“ – když něco nevíš, tak se zeptej!

„Co se stane se zbytkem té žáby, když sníme jen žabí stehýnka?“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Vave 3.5.2018 21:00

Četla jsem už

po půlnoci a pak mě ve snu honily beznohé žáby. :)

Žabí stehýnka jsem jedla před sto lety u tety. Byly z konzervy, no spíš konzervičky a dostala jsem na lžičku. Chuť si vůbec nepamatuju. Mám pocit, že byla nijaká. A nikdy jsem neměla touhu je znovu ochutnat. Mimo jiné i proto, že jsem se ptala, co se stane se zbytkem žáby. Zahazuje se, bylo mi řečeno. Nepochopila jsem to a nechápu doteď. Stejně jako zabíjení raků kvůli kousku masa z klepet.

Jsem masožravec a maso potřebuju. Ale asi mám někde v genech, že by se zvíře mělo zužitkovat celé, jako třeba prase nebo kráva.

Téma neveselé, ale obdivuju Tvou úpornost, Renátko. A taky se mi líbí, že se dají dotazovat knihovny a že skutečně odpovídají.

A. Rgova 4.5.2018 10:12

Re: Četla jsem už

tak nějak, jen mě spíš hrozily zavalit halby žabích hlav. Kéž by se takové sny zdáli těm co ty stehýnka baští, zvlášť těm co si pak připadaj gurmánsky. Popravdě mi stačí co vím o životě kuřat, slepic a hovězího dobytka jejichž maso kupuju, přeci jen mám psiska a sama bez masa žít taky neumím.

Mmch nedávno jsem přivezla k našim 12 "vynesených slepic". Bojovnice klecový s přerostlýma rychlýma zobákama snesly 4vejce ještě v převozní kleci. Byla to cesta trochu dobrodružná a dlouhá, všechny ji zvládly v dobré kondici. Slepičky po pár dnech v malém výběhu při intenzivním zakrmování prokázaly životaschopnost a a dneska jsou součástí a posilou domácího hejna.

O. Joklová 4.5.2018 13:29

Re: Četla jsem už

Radko, to je krásný - už jsem viděla pár fotek a videí takto zachráněných slepiček a po čase jsou z nich nádherné, bohatě opeřené slípky (srdíčko)

Z. Vave 4.5.2018 22:09

Re: Četla jsem už

To je dobrá zpráva, Radko. Já jsem vynesené slepičky nabízela zrovna včera švagrovi, který se nedávno pustil do chovu slepic. Ale nechce (zatím?), má nové slepičky "juniorky" a zřejmě se o ně bojí. :)

T. Zana 3.5.2018 20:26

O.T.

Vyúčtování je na Hadech.

R. Enatae 3.5.2018 19:19

Souhrnná reakce

Romana Vaňka i VŠCHT jsem do svého dotazového kolečka samozřejmě zahrnula :)

Žáby se farmově téměř nechovají, je to velmi složité. Drtivá většina žab pochází z volné přírody.

Téma je to neradostné, ale i to patří k životu.

M. Crossette 3.5.2018 18:39

Renáto,

tvoje trpělivost v pátrání ti sice růže nepřinesla, ale informace, kterých jsi se dopátrala jsou také velice zajímavé i když smutné. Mě ve Francii na trzích zarazil i prodej vrabců (teď už nevím, jestli i jiných ptáčků). Když jsem prvně viděla ty plné klece, myslela jsem si, že je lidé snad kupují na ochočení, či "přesazení" do zahrad. Že by je jedli mě tenkrát vůbec nepřišlo na mysl. Jak už zmíněno, také v Americe se konzumují žabí stehýnka, ale myslím, že jen v domácí kuchyni a vlastním chycením. Na žádném jídelníčku v rest. a ani v supermarket jsem je prodávat neviděla (a ani v jednom případě bych o ně nestála a osobně nikoho, kde je jí neznáme). Bohužel podobně se zde pojídají i želvy (myslím, že jde hlavně o želví polévku)a dokonce veverky. Když jsem jednou u mořev viděla v obchodě ty děsné haldy krunýřů želv (jako upomínkový předmět), bylo mi z toho nanic, nejen proto, že už jsme na zahradě živé želvy měli. Podobně to mám s hlemýždi. Proč zabíjet zvířátka pro malý kousek masa, většinou téměř jednohubku :( A když se člověk zeptá, jak takové maso chutná, odpověď většinou zní "trochu jako kuřecí". Tak proč si rovnou nedát to kuře, kde je těch soust o trochu víc (no z takové křepelky si jeden také moc masa nesundá). V nouzi prosím, ale jen jako delikatesu či něco nóbl - ne to se mi nelíbí. Ale Renato, to není kritika na tebe, tys udělala dobrou osvětu. Já se schválně koukala na net, ale buď jsou tam informace jako ty tvé, nebo různé typicky netové blbiny, co se se zbytkem žabího těla dělá. Ale haldy "odpadu" z téhle pochoutky tedy musí být ohromné.

Z. Jenny 3.5.2018 15:24

Renata

si dala práci a seznámila nás s problematikou pojídaných žab.Za to děkuji,dobrá práce.

S pojídáním zvířat mám i tak problém, takže za mně žáby ne, to fakt nemusím.Mám raději jiná jídla. Jednou jedinkrát jsem zcela náhodně při kolaudaci zemědělských cest viděla nakládání prasat na velký tahač,na cestu poslední. Ta zvířata se tak strašně bránila a křičela, že na to v životě nezapomenu. Já vím, je to složité.

O. Joklová 3.5.2018 16:47

Re: Renata

ano, je to složité... já s tím mám etický problém, ale přitom maso jím (ne moc, ale přece) - takže jsem asi zatím ve fázi pokrytce :-(((((((

Z. Jenny 3.5.2018 16:56

Re: Renata

Chápu Tě, jsem na tom stejně neb i mé kočičky jedly masíčko a psi taky, takže mchm, zapeklité.

O. Joklová 3.5.2018 15:11

bohužel

to taky vidím nejspíše na nějaký odpad, lidi už nevědí co by... k tomuto názoru se přikláním i z důvodu shlédnutí několika videí, jak se zachází s několikadenními kohoutky :-((((

Z. Matylda 3.5.2018 17:13

Re: bohužel

Za prvé- proč se na to díváš. Za druhé - viděla jsem to a to, co natočili pro efekt, rozhodně není pravda. Za třetí- podívej se na to video (Už v životě nebudete jíst kuřecí maso nebo tak nějak) a zadívej se na ty ruce, co trhají kuřeti hlavu zaživa. Je to Ind, Pákistánec nebo někdo takový. Za pár flinců udělá cokoli. V Evropě to vypadá prostě úplně jinak.

O. Joklová 3.5.2018 18:05

Re: bohužel

ježiš já jsem neviděla utrhávané hlavičky (ještě toho trochu), ale teda kohoutky odhazované do nějaké drtičky nebo co to bylo :-(((((

ale napadla jsi mě ty, že bys o tom mohla něco blíž vědět - vyřazují se teda kohoutci nebo ne????? a pokud ano, tak co se s nimi dělá??

Z. Matylda 3.5.2018 19:22

Re: bohužel

Podle evropských norem se dají do dusičky a pak se s nima v ZOO krmí hadi. Samozřejmě, že se vyřazují- u brojlerů ne, tam je to jedno, ale u nosných slepic jsou chlapi odpad :)

T. Zana 3.5.2018 11:52

O.T. dotaz

Už jste někdo viděli rorýse? Teda kromě Maričky :-) Touhle dobou už jsem zvyklá potkat první předvoj a ono zatím nic...

Z. Yga 3.5.2018 12:39

Re: O.T. dotaz

Ne - a taky je vyhlížím. V tuto dobu se už v podvečer mísili na obloze s netopýry.

Z. Jenny 3.5.2018 14:25

Re: O.T. dotaz

Nepsal "Krmič", že je viděl ?

M. Crossette 3.5.2018 18:44

Re: O.T. dotaz

Jo,jo Zano, náš komín je už obsazen od Velikonoc. Je v něm ocela rušno a jsme moc rádi, že je tu zase máme. Vzhledem k tomu, že tu máme teplo (včera ještě v 15.30 bylo venku +30, počet poletujícího hmyzu se rychle zvyšuje a tak o potravu rozhodně nouzi nemají. A i nad naší zahradou se už večer mísí rorýsi s netopýry jak zmiňuje YGA.

T. Zana 3.5.2018 19:54

Re: O.T. dotaz

To musí být krása!

Z. Yga 3.5.2018 19:51

Re: O.T. dotaz

Tak zrovna teď první rorýsi zakroužili nad naším dvorečkem - nejprve jsem uslyšela jejich typický křik, tak jsem vyběhla a fakt, jsou tady. Hmm - tak to teda znamená, že začíná léto (s rorýsy léto začíná i končí - aspoň tak to cítím).

T. Zana 3.5.2018 19:55

Re: O.T. dotaz

Tak to je skvělá zpráva! To už brzo dorazí i k nám :-)

Díky.

D. Ruščáková 3.5.2018 10:06

Díky, Renato, za ten průzkum

Nikdy jsem žabí stehýnka jíst nechtěla, teď mám další důvod, proč tak nečinit. Vůbec v Evropě, kde je jídla dost, je něco takového akorát zhůvěřilost.

T. Zana 3.5.2018 9:31

Uf

dobrá detektivní práce, ale docela ošklivé téma. Mám žáby ráda - teda nikoliv k jídlu, ale někde u rybníka, v lese...

V. Glover 3.5.2018 9:54

Re: Uf

Zrovna jsem si říkala, že si docela přeju abych si tohle nepřečetla. Kromě toho, že je mi nevolno při pomyšlení na konzumaci žab, teď ještě vím že je rozřezázavají zaživa. A k tomu největší část jich pochází z Indonésie, kde se divím že ještě vůbec něco živého zbylo podle toho jak tam s přírodou, deštným pralesem a zvířaty zacházejí.

Z. Jenny 3.5.2018 14:26

Re: Uf

Jo, já taky.:-)

Z. Maw 3.5.2018 8:47

Dost zajimava otazka - a jeste zajimavejsi je, ze vlastne nikdo poradne nevi...

co napsat do nejake francoyzske kuchyne?

T. Zana 3.5.2018 9:32

Re:

Jazyková bariéra :DDD

A myslím, že dostávají už připravený polotovar (jen ty nožky).

Z. Yga 3.5.2018 8:20

A OTéčko

Podívejte se, jak vypadal konec dubna u nás. Jo - a v zámeckém rybníčku žáby ještě žijí a bojí se čápů a volavek (:o)) - což je daleko lepší alternativa.

http://yga.rajce.idnes.cz/2018_Konec_dubna/

Z. Yga 3.5.2018 8:17

Milá Renáto,

Vůbec mne nenapadlo, co svým příspěvkem rozpoutám - totiž solidní detektivní práci téměř celé vaší rodiny, příbuzných a přátel (:o)). Já se přikláním k názoru Inky - zbytek končí v odpadu (nechtěla bych jít kolem hald tlejících žabích tělíček), i když bych ráda doufala, že aspoň část se nějak využije.

Takže za mne ne - děkuji, na žabí stehýnka nepůjdu. K estetickému důvodu se velmi silně připojuje důvod i etický.

Z. Matylda 3.5.2018 8:12

Tipla bych si,

podle současných profesních zkušeností, že to končí v kafilerce. Protože výživová hodnota je asi mizivá. Zatímco vím, že neoplodněná vejce z líhně jsou cenný pro vysoký obsah vápníku a dávají se do krmiv, u žab to vidím bledě :)