24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Přátelství s klackem v ruce

Dnes vybírám zápisky z deníčku Moby Dicka z ledna 2009. Tehdy vedlo Rusko proti Evropě další z tajných válek, ve které použilo „plynovou zbraň“. Tyto zápisky jsou už přes třináct let aktuální - viz poslední větu tohoto příspěvku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 28.5.2022 11:35

Určitě se snažil, ale korespondenční volby prostě neuhlídal.

P. Hák 28.5.2022 14:22

No to je právě záhada. Že tihlecti hackeři a trollové najednou nic nedělali.

P. Dvořák 28.5.2022 15:55

Evidentně hackeři a trollové nepočítali s tím, že se pomocí obálek a falešných hlasovacích lístků dá provést tak kolosální podvod.

Možná že ani ti bidenisti nepočítali s tím, že jim to projde tak hladce.

P. Hák 28.5.2022 17:54

Možná. Ono kde není žalobce, nebo kde se žalobci nedostane pozornosti, není ani soudce.

M. Šejna 28.5.2022 9:54

Ideologický hulvát Kovanic zapomněl, že tehdy tekl ruský plyn do Evropy všemi trubkami s výjimkou trubek přes Ukrajinu.

Všichni tehdy věděli, že plyn se na Ukrajině kradl nebo neplatil. Jen Kovanic z toho viní Rusko.

P. Hák 28.5.2022 9:59

Nojo, jenže teď už přece "vědí", že to bylo tak, jak píše autor. Ti mladí jiné informace nedostali a ti, co by měli pamatovat, si to v hlavě nějak přehráli na jinou historii. Jev je to pozoruhodný.

P. Hák 28.5.2022 9:46

Takže etnická nadávka hned v podtitulku.

Pokud někdo používá slovník žumpy, k žumpě se řadí.

P. Hák 28.5.2022 9:56

Jeden postřeh o diskuzi. Pozoruji zde dlouhodobě příspěvky jednotlivých komentátorů, o lidech to dost napoví. Občas nastane posun od původně argumentujího diskutéra k plivači nadávek a provokací, který na argumentaci rezignoval.

V posledních dnech se připojil další, je jen otázkou času, kdy se argumentace zcela vytratí. Docela by mne zajímalo, co k takové radikalizaci původně rozumného člověka vede. Vím, že někdo je povahou zakyslý hulvát, ale tohle je něco jiného. U lidí ve svém okolí to nepozoruju.

M. Šejna 28.5.2022 10:12

Svědčí to o stavu společnosti a o tom, jaký názorový status společnost považuje za správný.

Před 2.sv. válkou bylo v Německu považováno za správné nenávidět Židy. Dnes je považováno za správné nenávidět Rusy.

Před 15 lety bylo považováno za správné nenávidět Srby.

P. Hák 28.5.2022 10:32

No, ale s tím Srbskem to přece jen nebylo oficiální - etnické nadávky například v mainstreamu nebyly myslitelné. Zavání to dnes fašizací části společnosti.

Jinak máte pravdu.

D. Laurencikova 28.5.2022 11:23

Hmm, ja znam Srby, kteri o sobe radeji rikali, ze jsou Francouzi, nebo cokoliv, jen ne Srbove, aby nemeli v Nemecku problemy. Sveho casu tady licil tisk Srby jako "nejbrutalnejsi narod sveta".

P. Hák 28.5.2022 12:49

Rozumím, já mluvil o ČR, německy neumím. V anglicky psaném tisku se nepamatuju, že by nějaké nadávky byly. Ony tam nejsou ani teď, to je doména českého.

D. Laurencikova 28.5.2022 13:40

Nevim, co bylo tenkrat v ceskem tisku. Nemecky tisk byl plny brutalnich Srbu, ubohych hodnych Albancu, vymyslenych srbskych koncentracnich taboru, operaci Podkova..... A ukazovali porad ten samy strudl Albancu, jak odkudsi kamsi prchaji. Byla tady naprosto protisrbska nalada, tak jak je dnes protiruska. Pokud to nebylo jeste horsi.

P. Hák 28.5.2022 13:10

Víte, Mirku, mně nejvíc vrtá hlavou ten posun. Jak někdo v dospělém věku přestane diskutovat, přestane hledat pravdu a sklouzne k levné nenávisti. Žádné myšlení, jen hesla.

V Německu to nastalo, jak píšete Vy. Tady to nastává teď. Co ty lidi k tomu vede? U nějakých ementů bych to pochopil, ale tohle jsou očividně lidé s IQ minimálně průměrným, někdy i zřejmě nadprůměrným (jmenovat nebudu).

D. Laurencikova 28.5.2022 14:05

Co k tomu lidi vede? Snaha, byt mezi temi "dobrymi" na te spravne strane! To je dnes politika: nediskutovat, nehledat pravdu, ale sklouznout k levne nenavisti. Zadne mysleni, jen hesla. Presne tak, jak pisete. Zacnete li zbytecne moc myslet a klast otazky, uz jste z diskurzu venku, bohatsi o ruzna narceni, jako jsou "nacek", "rasista" a v dnesni dobe popularni "rusky troll". To je duch doby. Extremne levicovy duch doby.

P. Hák 28.5.2022 14:19

Nojo, ale kde se ten duch vzal?

Proč k tomu jinak inteligentní lidi kloužou? To tomu opravdu věří? Kdyby se jen báli, tak přece nemusejí ještě nadávat... Já si to nedokážu vysvětlit.

D. Laurencikova 28.5.2022 15:05

Tento duch tady vzdycky byl. Nezapomente, ze levicactvo vzniklo na Zapade, Marx byl Nemec a na Zapade take vyskolili soudruha Lenina a poslali do Ruska delat revoluci. Rika vam neco "Frankfurtska skola"? Nebo "osmasedesatnici"? To je generace levicovych studentu, marxistu, ktera za poslednich 50 let prolezla vsemi institucemi, vcetne cirkvi. Dnes sedi Marxisti uplne vsude. Od te doby, co NDR prevzala NSR (a nikoliv naopak), je to cim dal vic patrne.

P. Hák 28.5.2022 17:53

Jasně, levice tu byla, ale mně jde o tu změnu, co se odehrála v hlavách konkrétních lidí...

D. Laurencikova 28.5.2022 19:21

Mozna se zadna zmena ani nedeje. Nevim, jake vy mate zkusenosti. Ja mam sice par znamych, kteri situaci velmi chytre odhaduji, ale znam take takove, kteri vubec nechapou, jak se jim deje. Hledi nabozne na Brusel a Zapad a veri, ze to je ta demokracie. Jejich svet nepresahuje vlastne okraj jejich talire a nezda se mi u nekterych, ze by je neco doopravdy rusilo. Kdyz jim reknou, od zitrka budes nosit chador, tak holt budou nosit chador. Tecka.

P. Hák 29.5.2022 12:10

Jasně, většina lidí samozřejmě politiku nesleduje, neanalyzuje a věří tomu, co napíší noviny. To chápu a souhlasím s Vámi.

Ale jde mi o dva místní diskutéry, dejme tomu A a B, kteří ještě nedávno (B ještě cca před dvěma týdny) normálně psali argumenty, i když byli provládně přesvědčení. Neuráželi, neobviňovali. Pak to začalo klouzat k vykřikování hesel a vyhrožování šibenicí (A), resp. k etnickým nadávkám. Včera B začal v té etnické nadávce zdvojovat "s".

Prostě probíhá nějaký vývoj - radikalizace bez patrného vnějšího důvodu. Já jsem přírodovědec, do hlavy jim nevidím, ale něco se tam musí dít.

D. Laurencikova 29.5.2022 12:29

Nejsem psycholozka ale myslim, ze nejaky komplex to bude. Jakasi slabost za tim vezi. Slabost a zloba.

D. Laurencikova 28.5.2022 15:54

Mozna, ze ti lidi proste nejsou "jinak inteligentni"? Proc by se jinak misto argumenty uchylovali k nadavkam?

P. Hák 28.5.2022 17:42

Předtím argumentovali. Dalo se s nimi diskutovat, což vyžaduje, aby obě strany byly ochotné aspoň vnímat, co druhý říká - a najednou absolutní odmítání čehokoli kromě jednoho radikálního názoru.

D. Laurencikova 28.5.2022 19:29

Nevim, co bylo pred tim. Ale vsimla jsem si, ze takto to funguje u nekterych temat. Treba napr. zrovna tema valky Ruska s Ukrajinou. Tady se zapoji do diskuze lidi, ktere jinde ani moc diskutovat nevidim. Asi jinak nemaji co rict, a tady se ted vyradi? Staci videt situaci trochu objektivneji, nebo jen k tomu nabadat a uz jste cela zologicka zahrada a jeste horsi veci. To je tak pod uroven, ze bych si s tim vubec nelamala hlavu.

P. Hák 29.5.2022 12:14

Jestli myslíte pana Kronďáka, tak ten je znám z diskuzí o 2. světové válce např. z webu Security. Jeho příspěvků na téma "jak hrdinný Wehrmacht a SS porazily zločinnou a dementní Rudou armádu" si ještě užijete ;-)

D. Laurencikova 29.5.2022 12:26

Psat o "hrdinnem Wehrmachtu" je v Nemecku myslim dokonce trestne....

P. Hák 29.5.2022 12:36

To "hrdinném" byla moje nadsázka.

Vy máte o Německu přehled. Nemýlím-li se, je tam použití svastiky apod. trestné. Jak se ale koukají na používání svastiky armádou spojenecké země? Podle mne to bude v případě nějakých společných akcí docela právní oříšek. Nebo budou dělat, že to nevidí?

D. Laurencikova 29.5.2022 15:15

Jak uz bylo receno vickrat, Nemecko se uz davno promenilo v otevrenou psychiatrii. Hakenkreuze nebo Hitlergrüße se samozrejme pouzivat nesmi a o tech Ukrajinskych se nemluvi. Vlastne se o tom vubec nediskutuje. Kdyz se v jakesi diskuzni runde kdosi trochu zminil, tak ho ten neuveritelny Melnyk (nebo jednou jeste jina Ukrajinka) arogantne odbyl slovy, ze na Ukrajine nejsou nackove v parlamente, tak jako v Nemecku a at se starame o svoje nacionalisty! Tim myslel AfD - jedinou patriotickou stranu, ktera je od nejakeho nacismu na hony vzdalena. Verte mi nebo ne, ale nikdo ani nemukl!! Ja to povazuju za skandal a pana "poslance" bych uz davno nakopla do te nejcennejsi. Sama horim zvedavosti, jak s tim ukrajinskym nacionalismem budou Nemci pozdeji zachazet.

P. Hák 29.5.2022 16:28

Já teda myslel Finy, ale to je vcelku jedno.

R. Polášek 28.5.2022 14:55

Židi ale tehdy na žádnou zemi nezaútočili, nevraždili a nemučili civilní obyvatelstvo, nevykrádali baráky a ukradené věco neposílali svým rodinám domů, neprovozovali žádnou propagandu, která bílé překroutila v černé a černé v bílé...

Na rozdíl od Russáků.