GLOSA: Ptákovina
Předpokládám, že to udělal na protest proti přetechnizovanému světu, ale jistě to nevím. Záhy poté spadl pod stůl a usnul. Pro záchranu telefonu jsem udělal maximum. Vyndal ho z piva, vyjmul z něj baterii a nechal ho pečlivě usušit. Kupodivu fungoval, a to téměř ještě půl roku. Pak definitivně skonal, pravděpodobně na cirhózu tištěných spojů.
Vzpomněl jsem si na to, když jsem si asi před dvěma měsíci pořídil do iPhonu naprosto okouzlující aplikaci. Když ji spustíte, displej telefonu se zdánlivě zaplní žlutou kapalinou s pěnou. Vypadá jako pivo! A když pak horní okraj telefonu přiložíte ke rtům a začnete naklánět, působí to velmi realisticky tak, jako byste pivo skutečně pili.
Je to přesně ten kus softwaru, kterému se říká „killer application“. Když se někdo zajímá o iPhone, je to první věc, kterou mu ukážu. A vždycky slavím úspěchy! Několikrát jsem v hospodě dostal jako odměnu opravdové pivo.
Virtuální pivo do telefonu je k mání hned ve dvou provedeních. Jednou jako bezplatná aplikace, která propaguje pivo jisté značky. A v druhém případě jako běžná komerční aplikace za tři dolary. Mezi výrobci se teď rozhořel spor, kdo od koho nápad okopíroval. Výrobce placené aplikace si stěžuje na ušlý zisk a soudně žádá kompenzaci 12,5 miliónu dolarů. Konkurenční bezplatnou aplikaci si jen od července do září stáhlo šest miliónů lidí.
Spor začal minulý týden a těžko říct, jak dopadne. Ale ta miliónová čísla se mi zdají úžasná. Dokazují, že nejlepší byznys je s ptákovinami.
Proč jsou všechny mé nápady tak proklatě seriózní?
(Psáno jako sloupek pro slovenský deník Sme)
Převzato z blogu Extra se svolením autora.