24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

Z MÉHO PODKROVÍ: Tragédie Jessi Combs... a zpravodajství

Dne 27. srpna 2019 zahynula při pokusu o pozemní rychlostní rekord v oregonské poušti Alvord Desert americká závodnice a televizní hvězda Jessi Combs. Protože se o rychostní rekordy léta zajímám, dost to mnou otřáslo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pospíšil 16.9.2019 22:08

Ano, o tom jaké je zpravodajství.

Takže ke zmíněnému úmrtí z elektronické cigarety. Tam nejde o neuvedení, tam jde přímo o zkreslení. Není nikterak rozlišeno, že nejde o klasickou e-cigaretu, ohřívající spirálkou tekutinu s poměrně vysokým bodem varu a druhotným ochlazením proudem vzduchu vytvářející mlhu, ale že jde o ohřívač sušeného v tomto případě konopí, které proti klasické cigaretě má jediný rozdíl, že v ní nic nedoutná, takže nevzniká tolik dehtů, ale suchá destilace probíhá, pokud jsou v konopí oleje, jako že v kvalitnějších jsou, tak i ty se odpaří jako malé kapičky, které vapujícímu, když je náruživý a vapuje hodně, zmastí aleveloly. Ti lidé (bylo jich už několik) se ve skutečnosti udusili, protože jejich alveoly byly zmaštěné. Takže stát se to může, ale jen těm, co používají mašinky vyvinuté tabákovými koncerny, jako reakce na e-cigaretu, která nepoužívá tabák ani jiné listí, a byla použita náplň, kterou si ohřívající připravil sám, nikoli z tabáku.

Jde tedy o zneužití mašinky na ohřívání tabáku. Je to stejné, jakoby si někdo nalil do láhve kvalitního alkoholu metylalkohol místo kvalitní pálenky a pak se divil, že se tím otrávil. Typické špatné užití. A to nebylo zpravodajstvím zdůrazněno, ne že by to tam nebylo, ale bylo to jako v pozadí a článek byl o tom, že elektronická cigareta způsobila smrt.

Takže ano, autore, novináři zpravodajství flákají, někdy i zneužívají k ovlivnění jasně nesprávným směrem.

Ale to víme snad od té doby, co jsme se naučili číst. Naivní bylo jen naše očekávání, že to s koncem bolševiků skončí.

B. Ambrož 16.9.2019 9:52

Celkem dobrej článek, ovšem zakončenej zcela nesmyslnou invektivou, obsahující skrznaskrz hloupou generalizaci, stejně jako byla ta původní. (Navíc celkem bez souvislosti.)

Divné to je, ale předpokládám, že na "nepokrytí" má hlavní podíl tým, ať už vinou neschopnosti ohledně PR, anebo z nějakého důvodu záměrně. A když nesvolali publicitu předtím, tak po tragédii je mlčení pochopitelné o to spíš; mohli něco zanedbat, podcenit apod. Navíc je tu lidský hledisko, zvlášť v malým týmu "dobrodruhů". Je klidně možné, že časem se dozvíme víc.

B. Ambrož 16.9.2019 10:10

Ještě bych doplnil, že asi po 10minutovém googlování lze snadno najít informace, že:

1/Rodina "brzy vydá prohlášení"

2/Vyšetřující orgány se snaží vymáčknout nějaká data z počítačů na palubě, která by mohla napovědět, proč došlo ke vznícení stroje

3/Natáčeli o tom dokument, který hodlají dokončit

F. Houžňák 16.9.2019 9:12

Jak vlastně kontrolují - pokud tedy vůbec - že to ještě jede a už neletí?

P. Dvořák 16.9.2019 9:48

Přece jedou vedle ne?

F. Houžňák 16.9.2019 10:21

No jo, pravda. To mě nenapadlo, že mají vedle takového zajíce na kolejnici ...

T. Nemec 16.9.2019 11:43

Jsou tam senzory nebo kamery, kontrola, ze se kola dotykaji zeme je zasadnim prvkem uznani rekordu.

T. Nemec 16.9.2019 11:45

Jsou tam kamery a senzory, kontrola, ze se kola neodlepi ze zeme je jednim ze zasadnich prvku uznani rekordu. Jsou tam kolem desitky techniku z nezavislych organizaci.

F. Houžňák 16.9.2019 13:46

Moje otázka byla "jak to kontrolují". Vaše pseudoodpověď "mají tam senzory a kamery" mi připomíná odpověď z Lemových Kosmonautů, jak oxidovat dusík: "Postavte továrnu se třemi komíny". Ti technici taky třeba někde chlastají, tedy úplně nezávisle. Když něco nevíte, tak neodpovídejte, to je jednoduché.

T. Nemec 16.9.2019 15:55

Je to článek o zpravodajství, ne technice. Nechtěl jsem jít do detailů. Jistě si dovedete představit senzory, které kontrolují pozici zavěšení kol a tlak na odpružení a tak snadno dokáží zjistit ztrátu kontaktu se zemí. Podívejte se na stránky Bloodhounda, tam je celá věc krásně ukázána coby animovaná grafika. Stroj sám vyhodnocuje adhezi a podle potřeby mění náklon trupu a nastavení minikřídel. Na uznání rekordu musí přijet certifikovaná komise vybavená tunami měřící techniky. Jízda se navíc snímá kamerou z letadla (vrtulník nestačí rychlostí).

F. Houžňák 16.9.2019 16:16

Já si dovedu coby inženýr představit ledacos, takže otázka byla míněna technicky. Podívám se na to, děkuji za tip.

J. Vlček 16.9.2019 9:04

Pane Salický, po přečtení vašeho článku se vkrádá myšlenka poznání, že ve výroku prezidenta Zemana o novinářích, ve kterých vidí jen bandu namyšlených pitomců, bude evidentně hodně pravdy.

Vám patří dík za zajímavé informace.

R. Gramblička 16.9.2019 7:24

pěkná holka, bude jí škoda

P. Dvořák 16.9.2019 8:10

Jak to víte?

B. Novacek 16.9.2019 13:37

Každej normální chlap přece ví, že když umře pěkná holka, je to fakt velká škoda...Už při představě, kolik chlapů ještě mohla v životě potěšit.

;-)

P. Dvořák 16.9.2019 14:59

V tom to právě je. Jak víte, že byla na chlapy?