Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 534
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Kočí 14.11.2019 11:27Potřeboval bych konzultovat s p. Čechem jeden problem, nemam na něj kontakt. Zkusím to tedy tady, odpověď může být uvedena i zde. Sleduji celkem pravidelně vyšetřování leteckých katastrof. Včera jsem viděl případ havarie Airbusu A 300-600 v japonsku, myslím v roce 1994.Druhý pilot zapnul omylem páčku "oblet".(OPAKOVANÝ OKRUH). Letadlo má v tomto modu přidat plyn a stoupat. To taky udělalo.Avšak stoupalo a stoupalo,ani 2.pilot ani kapitán nebyli sto potlačit proti "fly by wire", údajně má airbus takový software, že počítač má přednost a nelze ho vyřadit tlakem na knipl, jak se snažil kapitán. (ten byl školen na trenažeru v Malaisii pro Boeing 747,kde to jde).China airlines v té době trenažer neměla. Toto udělal jeden kluk v Rusku s aibusem, kde ho táta nechal řídit a asi šel laškovat s stewardkama -zatlačil na knipl a zabil všechny. Zpátky k aibusu-ten stoupal až do přetažení a prakticky naplacato spadl. Tento stav počítač u airbusu nezvládne? Myslím přetažení do pádu. A co Boeing max, kde je siruace prakticky opačná.Letoun brání přetažení až napikuje do země.Nerozumím tomu. Děkuji za odpověď, pokud ji znáte. |
T. Kočí 14.11.2019 11:28Omlouvám se, tato verse je překonaná. |
T. Kočí 14.11.2019 11:25Potřeboval bych konzultovat s Vámi p. Čechu jeden problém, nemam na Vás kontakt. Zkusím to tedy tady, odpověď může být uvedena i zde. Sleduji celkem pravidelně vyšetřování leteckých katastrof. Včera jsem viděl případ havarie Airbusu A 300-600 v Japonsku, myslím v roce 1994.Druhý pilot zapnul omylem páčku "oblet".(OPAKOVANÝ OKRUH). Letadlo má v tomto modu přidat plyn a stoupat. To taky udělalo.Avšak stoupalo a stoupalo,ani 2.pilot ani kapitán nebyli sto potlačit proti "fly by wire", údajně má airbus takový software, že počítač má přednost a nelze ho vyřadit tlakem na knipl, jak se snažil kapitán. (ten byl školen na trenažeru v Malaisii pro Boeing 747,kde to jde).China airlines v té době trenažer neměla.( Toto udělal jeden kluk v Rusku s aibusem, kde ho táta nechal řídit a asi šel laškovat s stewardkama) -zatlačil na knipl a zabil všechny. Zpátky k aibusu-ten stoupal až do přetažení a prakticky naplacato spadl. Tento stav počítač u airbusu nezvládne? Myslím přetažení do pádu. A co Boeing max, (uzeměné stroje)kde je situace prakticky opačná.Letoun brání přetažení, až napikuje do země.Nerozumím tomu. Děkuji za odpověď, pokud ji znáte. |
K. Pavlik 12.11.2019 23:34No lide jako pan Cech brzo vymrou (tedy i ja) a s nami i stare mysleni.Boening to zkousel postaru, kazdy vi jak to dopadlo. |
O. Roldán 12.11.2019 20:37Pane Čechu, Vaše texty jsou jako oáza na poušti doby z kloubů vymknuté. Díky. |
F. Kusák 12.11.2019 15:41Jsem sice strojař, ale letadlům moc nerozumím, tohle ale bylo krásné čtení. Moc dík |
T. Kočí 12.11.2019 11:57Jako vždy skvělé. P. Čechu prosím nahlédněte do archivu Vašich článků, poslal jsem tam dotaz. Je to asi 2-3 týdny. Díky |
V. Kolman 12.11.2019 6:54Vypůjčím si slogan z reklamy: "Tady je svět ještě normální." Díky za pěkné povídání. |
M. Krátký 12.11.2019 2:07pane Čechu, zase paráda. Moc hezké a děkuji. Každé úterý ráno spěchám si přečíst váš román na pokračování. |
J. Fridrich 12.11.2019 6:55Připojuji se, pan Čech píše krásné články o letectví, ale i ze života.. Já jsem začal odebírat " Křídla vlasti " v roce 1958, pozměněná v roce 1964 na " Letectví a kosmonautiku ". V Americe ve Washingtonu mně málem museli vyvádět z jejich " National Air and Space Museum " - je skvělé... A info pro naše občany - je " sadármo..." |