24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

VZÍT NEBO NEVZÍT: Ruští uprchlíci před mobilizací

Mou sociální bublinou rezonuje otázka, zda zakázat do země vstup Rusům, kteří prchají před mobilizací, nebo je naopak jakožto uprchlíky přijmout. Protože je to otázka, která má nejméně tři zajímavé roviny (právní, etickou a strategickou), bude to tedy dnešním tématem. Zároveň vám řeknu i svůj názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Hoblík 4.10.2022 14:43

Rusy nebrat! Rozeznáte je podle vytetovaných nacistických znaků! Sláma u krajnice!

J. Vintr 3.10.2022 21:50

Když jsme přijali ukrajinské uprchlíky před Zelenským, proč bychom neměli přijmout ruské uprchlíky před Putinem. Tolik jich určitě nebude.

P. Diviš 3.10.2022 22:05

Přijali jsme ukrajinské uprchlíky před Putinovými granáty (hlavně ženy a děti). Můžeme přijmout i ruské uprchlíky před Putinovými povolávacími rozkazy, ale až po důkladném prověření.

J. Vintr 3.10.2022 22:14

To, se jen tak říká. Válčí se jen na východě Ukrajiny a k nám utíkají i lidé ze západní části, která je od tch Putinových granátu hodně daleko. Využívají prostě toho, že je pod záminkou války dnes jednodušší z Ukrajiny emigrovat, o což se snažily miliony Ukrajinců už před válkou. A emigruje hodně mužů, kteří se nechtějí nechat navléct do uniforem a nechat se zabít pro větší slávu Zelenského....

L. Novák 3.10.2022 23:37

Rusácký trolle Vintře, už zase meleš kraviny? Rv !!

V. Čermák 4.10.2022 11:39

Poloviční Blázne, Šaškec vás pozoruje...;-D

D. Uhlár 4.10.2022 15:19

Prověřovat se měli už ukrajinci. Teď už to nedoženete. Ruští agenti přišli s nimi.

O. M. 3.10.2022 20:55

Ani z právního hlediska není správné je přijmout. AD azyl: neuposlechnutí povolávacího rozkazu není politický názor, tudíž hrozba trestu za ně nepatří mezi taxativně vyjmenované případy, na něž se nárok na udělení azylu vztahuje.

AD doplňková ochrana: na Ukrajině neprobíhá žádná občanská válka, tudíž tento nárok také nelze použít. Ten by bylo možné aplikovat pouze v případě, že by dotyční obyvatelé Ruska prchali před občanskou válkou probíhající v Rusku.

A ryze pragmatické hledisko: vůbec nikdo netuší, kolik je mezi těmi uprchlíky ruských agentů.

P. Diviš 3.10.2022 22:07

Pragmatické hledisko ano.

Ale neuposlechnout povolávák je dost nebezpečný projev politického názoru. Názoru, že ta válka je špatná.

Z. Špaček 4.10.2022 8:47

Ale oni si nemyslím, že válka je špatná, oni si myslí, že UA patří RF, jen se jim nechce umírat. Viz odpovědi na hranicích.

A

P. Skřivan 3.10.2022 23:36

Obávám se, že nemáte pravdu. Pokud někdo povolávací rozkaz neuposlechne z důvodu svědomí a pak mu hrozí postih, pak to azyl nepochybně splňuje.

O. M. 4.10.2022 10:52

Kolikpak těch "z důvodu svědomí" asi bude? Pro "denacifikaci Ukrajiny" "jsou", protože ni. to do hlavy nutí státní televize (také jsme "byli" pro budování vlasti, abychom posílili mír), ve skutečnosti je jim to uprdele, protože na jejich život to žádný (kladný) vliv mít nebude, a umírat se jim kvůli tomu nechce už vůbec. Čili žádný politický názor, jen "obyčejná" vzpoura či dezerce.

A jen nespokojenci uvnitř můžou něco změnit.

V. Pavelka 3.10.2022 20:52

Najednou se to ,,Demogratům" ,jako blbečkovi Fišerovi nehodí !!!Když Uprchlíci Rusi k nám přijdou ? Zase ten podělanej dvojí metr , křiváka Fišera ! Nakopat mu hadry A oženit ho s Arabem ! Buznu ...

V. Hlad 3.10.2022 16:58

"J. Farda 3.10.2022 13:21

Bohužel nesouhlasím, a důvod k tomu je pregnantně vystižen v připojeném odkazu. :-/

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-komentar-prijmout-ruske-dezertery-by-byla-strategicka-chyba-215791"

Jak se máme chovat k ukrajinským dezertérům ? Bylo jejich přijetí podporou Ukrajiny ?

P. Diviš 3.10.2022 22:08

Vy víte o ukrajinských dezertérech, kteří dostali v Česku asyl z důvodu politického názoru?

P. Čech 3.10.2022 16:10

Ono je třeba se ptát, který stát v Evropě je státem suverínním! Rozhodně to není žádný stát, který podepsal Lisabonskou smlouvu. Tedy jsou to jen evropské státy mimo Evropskou unii.

R. Toman 3.10.2022 15:52

Je to hodně složité. Uplaťnování kolektivní viny je dnes často kritizováno v případě vytlačení českých Němců z území ČSR v roce 45 a 47. A tahle situace mi připadá podobná, tenkrát vysoké množství českých Němců vítalo Hitlera, podporovali ho atd. Jenomže s těmito lidmi byli odsunuti i lidé, kteří to neměli na svědomí. I když chápu, že "lustrace" těch cca 3 mil. lidí v tom poválečném stavu nebyla dost dobře možná, tak jisté pochybnosti to vzbuzuje. V dnešní situaci by mohly být nalezeny mechanismy, aby azyl dostali opravdu jenom slušní Rusové. I když v malém, tak stále cítím trpkost když si vzpomenu čím nás vítali některé německé obchody v pohraničí po roce 89 "Češi nekraďte !!"

H. Rybnická 3.10.2022 15:59

Otázka je samozřejmě, PROĆ ti čeští Němci, kteří Hitlera vítali, toto dělali, tedy po důvodech jejich jednání. Už jste se nad tím jednou zamyslel nebo pokusil si na tuto otázku najít odpověd?

P. Čech 3.10.2022 16:17

Po těch důvodech se netřeba ptát. On totiž ten důvod je stále jen jeden. Německá nadutost a pocit německé nadřazenosti ostatním národům. To je typickým znakem germánů již od starověku. Každý, kdo se tomu rozhodně nepostavil, nakonec na to doplatil a nad tím jedině zaplakal. Němec je prostě Němec, stjně jako Cikán je Cikán a nebo Rus je Rus. Toto lze předělat jen a pouze vytvořením občanských států, kde pojem "národnost" ztrácí svůj význam a do popředí se dodtává občanství.

H. Rybnická 3.10.2022 16:39

Nomen est omen. Nadutost jedině na opačné straně. Od roku 1918

R. Toman 3.10.2022 16:34

Neřeším ani důvody, proč část Rusů občanů Ukrajiny vítá radostně vojska RF. Třeba mi to povíte vy ? Ovšem téma článku je o něčem jiném. Tedy o těch co nevítali , či nevítají anexi žádného diktátora. A jak se k nim zachovat.

H. Rybnická 3.10.2022 16:43

Připomínám, že tema jste nahodil Vy. Jedná se o korektní menšinovou politiku - která v první republice nebyla. Jak to vypadá na Ukrajině nevím.

R. Toman 3.10.2022 17:03

No, vidíte a třeba ti ukrajinští Rusové měli podobný pocit a proto stejně jako čeští Němci vítali Hitlera vítají Putina. Je tedy v pořádku vítat okupanta, zradit vlast když má nějaká menšina pocit (možná i oprávněný), že je s ní zacházeno nekorektně. No, tak jo. Pak je to všechno OK. Rusové si urvou část ukrajinského území jako si Němci urvali část českého. Není co řešit.

H. Rybnická 3.10.2022 18:14

TAk jednoduché to není pane Tomane, Samozřejmě nesmí nikdo přepadnout jiný stát. Ovšem ve věci nejde o "pocity" nýbrž alespon u českých Němců po vzniku republiky o doložitelná fakta. Dnes ovšem cudně zamlčována. Zde jen jeden ve věci "státní jazyk": Na podzim roku 1924 konstatoval německý poslanec v rozpočtovém výboru pražského parlamentu Siegfried Taub, že bylo propuštěno sedm tisíc německých železničářů, byť úspěšně složili jazykové zkoušky ze státního jazyka. Krátce poté se ministr Jiří Stříbrný chlubil, že zásluhou jeho strany bylo 40 tisíc německých poštovních úředníků a železničářů zbaveno míst a nahrazeno Čechy. Považujete takové jednání za korektní menšinovou politiku? Co myslíte, jak se tvářili pánové v Mnichově, když jim Hitler předložil tato (a další) fakta?

R. Toman 3.10.2022 21:38

Jistě, i Putin si takové argumenty najde, omlouváte vlastizradu stejným způsobem jako on. Jako obvykle. No, naštěstí to dobře dopadlo, po roce 89 a hlavně po rozpadu ČSFR bychom mohli dopadnout jako dnes Ukrajina. Tedy přijít nejen o naše "drahé" spoluobčany, ale i významnou část českého území, snaha o připojení k SRN by se dala od českých Němců předpokládat, po těch neblahých zkušenostech s nimi. Jejich vytlačení bylo zcela v pořádku, akorát tzv. divoký odsun a uplatnění kolektivní viny nepokládám za správný.

H. Rybnická 3.10.2022 22:41

Pane Tomane nezlobte se ale s tak naivním a historie neznalým dospělým občanem nehodlám dále diskutovat

R. Toman 3.10.2022 23:59

Ani nemusíte, na můj příspěvek jste se připojila vy. Budtě tak hodná a už to tedy příště nedělejte. Já zase nejsem zvědavý na vaše pohádky, o tom jak bylo německému obyvatelstvu ubližováno. Mám chalupu na Benecku, a vím od místních pamětníků jak se tam čeští Němci chovali po Mnichovské dohodě, jak vypálili českou restauraci u rozhledny Žalý, i částečně tu kamennou rozhlednu a celou řada dalších prasáren z jejich strany. I staré fotky jsem viděl. A znám i hroby u kostela v Horních Štepanicích českých lidí kteří Němci zavraždili. A hlavně jsem měl rodiče a prarodiče, kteří ty prasárny Německa tady zažili a naštěstí i přežili. Ano, dopadlo to naštěstí dobře. České území zůstalo české a to je to zásadní pro budoucnost.:-)

H. Rybnická 4.10.2022 9:15

(Jen) v Pohořelicích je (pouze registrováných) 8OO pohřbených převážně starých, žen a dětí v květnu 45, Zemřeli vysílením a převážně i násilím, bitím rudými gardisty, českými spravedlivými vlastenci kteří až do posledních dnů války pracovali v brněnské Zbrojovce a vyráběli zbraně pro Hitlera (užívali řady výhod oproti nomálním občaům.). . Mezitěmi mrtvými i moje babička. je tam jmenovitě uvedena, Byla prý zbita a e svém stáří se z toho už nevzpamatovala. DAlší mrtví jsou v následujících vesnicích i na rakouském území. Říká se tomu bfněnský pochod smrti.Čeští fašisté pronásledovali ostatně v Brně i židovské občany, dokonce až k smrti. To jen ještě k těm prasárnám.

J. Lukavsky 3.10.2022 18:42

"korektní menšinovou politiku - která v první republice nebyla" nemyslím, že by Němci byli v První republice nějak znevýhodněni. Měli svoje základní i střední školství všude kde jich bylo myslím nad 20%, v Praze měli Němckou část Univerzity, divadlo, poslance v Parlamentu, měli svoje noviny. Soužili s Čechy staletí dokud nepřišel Hitler a neslíbil jim vládu nad celým světem. No a za chyby se platí. Jak to bylo s menšinami Poláků, Maďarů, nevím, ale asi stejně. protože k nám utekli nejdřív Rusové před Leninem, pak Němci před Hitlerem, pak Řekové před Juntou... teď tu máme menšinu Vietnamců.... národnostní menšina ze sousedního státu je potenciálně vždy zneužitelná pokud se najde ten pravý Vůdce. J.L. end

H. Rybnická 3.10.2022 18:48

Pane Lukavsky, situace německých občanů v první republice Vám není ani zdaleka známa. To co jmenujete, bych považovala za základní samozřejmost ve státě, který v zahraničí vykládá, že je vlastně "Švýcarskem". (6 mio ČEchů, 3 mio Němců 2 Mio Slováků) O masivním počeštování od roku 1918 si musíte ještě hodně nastudovat. Právě jsem uvedla příklad o tisících zaměstnanců a jejich vyhazovů z práce a nahrazovaní občany české národnosti z vnitrozemí.