29.3.2024 | Svátek má Taťána

Diskuse k článku

ZANINY CESTY: Na čtvrtém nástupišti vzadu

V den D jsme se před osmou sešly na Masaryčce, koukly, odkud jede vlak, a došly na čtvrté nástupiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stanovský 14.7.2021 21:54

Ano, každý zná mravkolva jen z Ferdy Mravence. Myslel jsem si vždy, že si to Sekora vymyslel, ale letos už asi potřetí jsem narazil na fotku jeho díry, takže asi bude ten "dobrej kámoš" Ferdy pravdivej.

T. Zana 15.7.2021 14:58

Někdo v tý jamce dole určitě byl!

M. Crossette 14.7.2021 20:58

Zano, hezká procházka a samozřejmě i fotky. MMCH používá se I v češtině výraz "serendipity" (tedy něco objeveného náhodou a neplánovaně ) ? Protože vy jste se prošly někde neplánovaně a přesto jste si to užily:-).

Mravkolev - také jsem znala jen z FM. Tady jsou běžné také podobné věžičky, nebo jen ďulíčky, jako máš na fotce. Objeví se rychle, během jednoho dne, nebo i přes noc. V trávě, nebo v prasklině betonu a klidně i několik za sebou. Ale to jsou všechno maličtí mravenečci, někdy je sleduji, jak zrníčko po zrníčku vytlačují písek nahoru. Teď jsi mi ale dala "brouka do hlavy", že ty někdy sesýpající se hromádky začnu blíže a pozorněji sledovat, jestli v nich náhodou nečíhá mravkolev (a ti "vytlačující mravenčci" není zběsile prchající kořišt pro žrouta). Hmm, nedalo mi to, psaní jsem přerušila a koukla na net. Angl. se jmenuje "antlion" takže přesný překlad. Budu zkoumat víc :-))

T. Zana 14.7.2021 21:08

Maričko, výraz serendipity znám, ale asi jen z četby, nemyslím, že by se to v hovoru používalo. I když... takový pan Horníček by to třeba zvládl V.

My byly na mravkolva zvědavé, ale v dírce dole v jamce se vždycky jen mihlo cosi, co asi byla hlava - ale příliš krátce a nezřetelně. Teď jsem si ho našla na (české) wikipedii. Není to úplně přátelsky vypadající živočich :-P. Teda ona je to vlastně larva, dospělec vypadá jako vážka. Schválně se podívej.

Stejně je ta příroda úžasná (a pan Sekora taky :-)).

M. Crossette 14.7.2021 22:32

Zano, já našla tohle, fotka z wiki, ale i povídání a skvělé video od BBC (jen anglicky. o mravkolvu až od 1.38 ). Možná jsi četla to same.

No tady, když někdo zabloudí (pěšky nebo v autě) a nakonec objeví něco nového, tak prohlašuje "we ended up having great serendipity trip) :-)

T. Zana 15.7.2021 15:01

Aha, tak řekla bych, že čeština "serendipity" v hovorové řeči nepoužívá. Mimochodem máš, Maričko, představu, jak to slovo vzniklo?

A díky za odkaz, ráda se podívám :-).

T. Zana 14.7.2021 19:57

A už tu zase prší a bouří. Ale zatím tak nějak normálně :-P.

P. Mrázová 14.7.2021 16:50

Léta jsem jezdila z "Masaryčky" domů z práce a proto vím, že vlak vzadu je od nástupiště ten úplně vepředu :-)

T. Zana 14.7.2021 17:12

A táák 8-o, to je úžasná myšlenka, že by proti špiónům ;-D;-D.

Díky za vysvětlení, tohle by mne nenapadlo. Fakt teda je, že z hlediska odjezdu to JE vzadu, ale... No, poučila jsem se ;-).

Z. Janaba 14.7.2021 16:12

Polabská rovina může být na denní tůru příjemné místo. Nic dramatického kolem, krajina laskavá, řeka si plyne, jen jít. Výhodou je žádné funění do kopců. Představuji si to jako lážo plážo výlet. Ehm?

T. Zana 14.7.2021 17:15

Jo, máš docela pravdu, zvlášť v horku to není špatná volba :-). Já teda miluju hory, ale ve vedru není rovina špatná.

Z. Iva 14.7.2021 15:47

Ten zakopanej pes byl asi v chápání, co je vpředu a co je vzadu. Pro mě je vpředu, to co je ke mně blíž, MLP tvrdí, že vepředu je to co je od něj dál ;-D

T. Zana 14.7.2021 17:16

Viz komentář výše. Teda nenapadlo by mne to ;-D.

Z. Hanča 14.7.2021 15:32

A to byl pěkný výlet, na ten hned tak nezapomenete! ;-D Ještě že jste nenasedly do mezinárodního expresu, který by zastavil až bůhví kde! :-P Ne, ale vážně to byla nakonec moc hezká cesta, hezky po rovince, s výhledem na Labe.

Na Trutnov a Turnov, pokud jde o jejich polohu, mám vlastní mnemotechnickou pomůcku - poněvadž má Trutnov víc písmen, nachází se "logicky" poblíž vyšších hor, Krkonoš. :-P

K Turnovu jedeme příští týden, s nejstarší a nejmladším. Doufám, že ta oblast (Hrubá Skála, Valdštejn, Sedmihorky) nebude přecpaná turisty. Nemusela by - ubytování jsme téměř na poslední chvíli získali hned na první pokus.

T. Zana 14.7.2021 17:20

Někam se mi podělo, co jsem napsala 8-o.

Hančo, hezkou dovolenou přeju :-), snad těch lidí nebude moc.

Jinak mnemotechnické pomůcky průběžně vymýšlím a zase zapomínám...

A. Alimo 14.7.2021 13:11

Krásný, byť neplánovaný výlet se vám povedlR^

U nás byla včera večer taková bouřka, že nic takového nepamatuju. Fakt jsem měla strach, přes ulici se nakláněly lípy, a že to jsou nějaké stromy, tak, že jsem se bála, že rupnou. Liják šel vodorovně, bylo normálně šedivo. Vidíme k hřbitovu, je tam mini parčík s velikánskými jedlemi, ty byly taky do oblouku a nešla bych tam ani náhodou, abych nedostala klackem (v lepším případě). Blesk stíhal blesk a hřmělo vlastně pořád. Někam prásklo a odnesla to část zásuvek , podle MLP vypadla jedna fáze a to v celé ulici na naší straně. Ráno to energetici nahodili. To bylo snad poprvé v životě, co jsem se v bouřce bála. Pes spokojeně spal a kočka před bouřkou přilítla domů a chrupala taky.

T. Zana 14.7.2021 14:15

U nás byla čina náramná, vítr, liják (mám dojem, že i nějaká drobná krupka se v tom našla), ale bouřky chodily okolo, slyšeli jsme ji dlouho do noci, ale u nás nikdy doopravdy nebyla.

Já tu druhou v noci zaspala taky, sice blbě usínám, ale když už usnu, hned tak něco mě nevzbudí.

Máš odolné zvířectvo :-).

A. Zemanová 14.7.2021 18:40

U nás byla velká čina v neděli, taky jsme byli dlouho bez proudu. Resp. fungovalo jen něco a to skoro nesvítilo, blikalo to jak za dušičky.

A. Zemanová 14.7.2021 11:57

A to se mi líbí, že jste se nevrátily k původnímu plánu, ale udělaly si (téměř) rande naslepo. Samozřejmě ve vší počestnosti, neb se jednalo o rande s krajinou. :-) Občas se sice z takových akcí vyloupne parádní průšvih, ale mnohem častěji to bývá moc fajn, protože takový výlet skýtá mnohá překvapení.

Mě ještě dnes čeká výlet k zubaři do Prahy a v pátek opět lékařská Praha a od soboty dětičky, tak to mám nalajnované docela přesně.

T. Zana 14.7.2021 12:31

Ach, výlet k zubaři není úplně atraktivní destinace, no ale zase pak ty zoubky jako perličky, že :-). Držím palce, ať tě zubodravec netrápí!

Hezky sis červenec naplánovala, tak ať se daří!

Z. Jenny 14.7.2021 10:25

Všechny cesty vedou do Říma a tak když Tě nic nehoní jiného, než nástup do vlaku,či autobusu,je to v pohodě, vlastně i ty dopravní prostředky jedou většinou každý den. ;-D Bezva výlet! Tam jsem taky nikdy nebyla, takže jsem si s Vámi užila. Fotky si projdu ještě jednou. Mrakoleva vůbec neznám, teda v přírodě, ještě, že Tě Zano nevcucl,možná tam mihlo být i něco většího.:-) Docela Vám závidím, tu ženskou pohodu výletu ;-D.

T. Zana 14.7.2021 12:30

Už jsem hodně dlouho holčičí výlet neměla. Chodívaly jsme s kamarádkou, jenže z ní se postupně stal takovej kavárenskej typ a nějak ty výlety přestala zvládat a asi ji to už ani moc nebavilo.

A máš pravdu, důležitý je, abychom se hezky prošly a jestli jdeme tam nebo jinam je celkem jedno ;-D.

Z. Matylda 14.7.2021 9:20

Právě u nás proběhly nějaké bouřky, ale noc byla teplá a dusná. Už jsme se dopracovala k deštníku v kabelce- ale ten déšť jsme nakonec stejně ptoběhla bez něj, protože v letních šatech toho na mě nemá moc co zmoknout :)

Hezký výlet, byť na nečekané místo... ale zas to bylo velmi vlastivědné :-)

T. Zana 14.7.2021 10:00

Matyldo, až při psaní mě napadlo, jestli jsme prostě při čtení nezaměnily Nelahozeves za Neratovice. V mém případě to je často tak, že nečtu, ale tak nějak globálně zkouknu, co je napsáno...

Nevím, jak je na tom Lika, ale mně už se myslím něco takového povedlo :-P.

Z. Matylda 14.7.2021 10:55

Turnov a Trutnov? :-)

T. Zana 14.7.2021 12:26

Dodnes si nejsem jistá :-P.

Z. Xerxová 14.7.2021 8:39

to mi ta dovolená hezky začíná ;-D Ráno jsme vstali brzo, že stihneme les před deštěm... Nestihli... Není na nás nit (na Nightovi chlup) suchá. Pár hub jsme přinesli... Teď už vařím kávičku. A půjdu zavařovat maso a zamrazovat maso a začnu dělat hromádky... Neb Velká prázdninová expedice se blíží ;-)

T. Zana 14.7.2021 9:54

Jo, letos to (doufám) nebude o vedrech ;-).

Večer jsem volala synkovi (je západní Pražák, tedy okres Praha-západ) a divil se, že jsem přišla zvenku suchá, u nich prý už je půl hodiny děsná čina. Sotva jsme domluvili, začala děsná čina i u nás.

Jak mám krmítko ze Zelené domácnosti (nasýpací shora přes komínek, co jde odklopit), tak vítr shodil tu čepičku na komíně. I vylezla jsem na balkon hledat ;-D.

Pak jsme doma vytírali, teklo ze mne jak z vodníka.

Š. Matyášová 14.7.2021 7:57

mravkolev...toho jsem měla možnost vidět cca před 14 dny, prvně v životě... protože do té doby jsem ho znala jen ze Sekorova Ferdy mravence a myslela si do svejch asi 10 let,že je vymyšlenej ;-D.. Ťutínek byl boží "hovádko" a jeho tatík nesl nádherné jméno Neviňátko ;-)... tak ti za další setkání Zano moc děkuju....:-)

T. Zana 14.7.2021 9:49

Přiznám se, že jsem mu zkoušela do jamky shazovat zrníčka písku, jestli vyleze - kdepááák, nevyleze. Jen se dole mihla hlavička a odklidila písek někam dovnitř ;-).