29.3.2024 | Svátek má Taťána

VíP: Aneb víkendový pokecník

Návraty

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Jenny 25.7.2021 11:01

U nás od rána prší. Bylo potřeba,sucho už bylo děsné. Zatím co v okolí i dále od nás bouřky a kdoví co, u nás nic ani kapka, až dosud.

Jednou jsem viděla v Itálii na pláži něco, co vypadalo jako enono, byl to však červ z moře. Nó, nic,moc.;-D Letos poprvé za století nejedeme nikam a to ani já, pořád se necítím dobře:-/,takže mne vybalování nestraší ale je fakt,že jsem zvláště v posledních dekádách byla doma raději o den dříve a měla pak ještě jeden,či dva dny k aklimatizaci . Věcí jsem vozívala v poslední době minimum,zejména pokud možno,co nejméně hadříků.

Přeji všem krásnou neděli, u nás jsou dnes hody ,ku cti sv. Anny, nějak to neprožívám ale máme k obědu kačenku se zelím,tu jsem neměla pěkně dlouho, vypadá luxusně, už je hotová, pomalu tažená,na povrchu zlatá, mňam, mám ovšem chuť velkou ale hlad ne.Tak uvidíme. ;-D

T. Zana 25.7.2021 18:22

Byli jsme zase u synka, Praha západ měla celý víkend slunečno, až dnes se odpoledne zatáhlo, ale nepršelo. Bylo by fajn, kdyby to ještě den vydrželo. Franta už odjel, má nějaké doktory, já chci jet zítra večer.

Vybalovat budu minimum, jela jsem s maličkým batůžkem. Človek moc věcí nepotřebuje, když je musí odnést ;-D.

Z. Jajka 25.7.2021 10:22

Návraty... tak hlavně nikde nic nezapomenout. Při vybalování pokud možno editovat příslušný cestovatelský seznam. Zdůraznit, co chybělo (málokdy něco) a okomentovat, co jsem táhla zbytečně (vždycky se něco najde, obvykle nějaké oblečení...) Všechno odsolit, zkontrolovat, vyprat, usušit... A pokud možno mít den na vzpamatování před návratem do práce.

Z. Tečka 25.7.2021 8:52

Krásnou neděli přeju, tady se to taky začíná klubat do hezka. Nic tu nebylo, ačkoli meteo předpovídalo že bychom mohli něco chytit.

Já jsem v mládí hodně jezdila na dovči vlakem, ono taky moc leteckých zájezdů nebylo a stejně se vlakem cestovalo líp. Člověk byl mladej, většinou byla nějaká parta a ubíhalo to docela dobře. Hodně času jsem strávila u oken a pozorovala krajinu. Bylo zajímavé pozorovat, jak se okolí mění. A jakmile začalo být kolem trati zeleno a barevno, bylo jasné, že jsme u nás.

Vždycky jsem si nechávala aspoň den na aklimatizaci, jezdila jsem na lehko, dvě pračky to spravily, a ještě jsem si stihla pročíst všechny časáky, které se za dobu mé nepřítomnosti nashromáždily.

Později jsme s manželem cestovali letadlem, což tedy pro mě byla trošku zkouška nervů. Nikdy nezapomenu, jak nás Ruzyně nepřijala, neb celé letiště bylo ponořené do krupicové kaše. Asi po hodině kroužení nad letištěm jsme byli nasměrováni do Ostravy. Tam letadlo tankovalo, my jsme dostali skleničku džusu, v letadle vedro k zadušení, ale ven jsme samozřejmě nesměli. Po cca dvou hodinách jsme zase vzlétli s tím, že poletíme pravděpodobně do Brna a cestovka pro nás přijede autobusy. Ale pak se ozvalo hlášení, že zkusímě zase Prahu. Mlha ned Ruzyní trochu zřídla, tak naše letadlo jako první nakonec přistálo. Místo ve tři ráno jsme přiletěli v jedenáct. Kamarád, který na nás s autem čekal, to samozřejmě vzdal, takže jsme se mlátili MHD. Když jsme dorazili domů. okamžitě jsme zalehli, vybalování se konalo až večer.

Bylo to zvláštní, když už jsme letěli tady u nás, pozorovali jsme hrady v Čechách, Berounku, Vltavu, později tedy Beskydy, všude jasno, ale Ruzyň se topila v mléce.

Z. Lika 25.7.2021 7:17

Přeji krásnou neděli, jen doufám, že se vám vyhnulo krupobití a podobné "radosti". Aspoň u nás se klube krásné ráno.

Z. Jajka 24.7.2021 21:46

Tak Hrvatski jezični portal praví, že se jedná o koně se zaječí barvou srsti :-). Ale pokud to byl Morski zekan, myslím, že se jednalo o mořského zajíce (Aplysia fasciata), což je zadožábrý plž. To je velmi zajímavé zvíře.

Z. Jajka 24.7.2021 21:57

Zej středomořský. Někde mám fotky, když jsme ho v Chorvatsku měli pár dní jednom z mořských akvárií, poté byl zase vrácen do moře.

Z. Lika 25.7.2021 7:15

Jajko, je to ten slimák :-D, jeho fotka i s povídáním byla součástí papírů k lodi, tahle: https://tinyurl.com/6jk75s8v

Z. Lika 25.7.2021 7:26

A tady je s ním videjko:

J. Fialová 25.7.2021 8:11

Tohle potkat, tak zahodím prachy a uteču ;-D

Z. Lika 25.7.2021 8:15

No, ono je vidět, že filmařovi z toho vypadl šnorchl nebo co ;-D

Z. Jenny 25.7.2021 10:44

No,jo, je to fešák! ;-D

M. Crossette 24.7.2021 18:08

Naše cesty byly převážně pojízdné. Těšila jsem se na ně ale ty delší , ač zajímavé, bývaly vyčerpávající a ke konci už mě to táhlo domů. Hlavně z cest, které zahrnovaly dlouhé hodiny jízdy, přesuny z místa na místo (ze země do země, z hotelu do hotelu). Jak ubýhaly dny, sílila představa vlastní postele, koupelny, kuchyně atd. Obzvláště ve dnech, když se třeba ubytování, nebo něco podobného nepovedlo. Proto mi možná okamžité vybalování po návratu připomínalo další hotel a většinou jsem ze zavazadel vyndala jen to nejnutnější. I špinavé prádlo muselo počkat a zcela prázdný kufr byl uložen až o dost později.

Liko, googlila jsem slovo zekan, ale vykukovalo na mně jen jako název okapových žlabů - jen jsem nepoznala, jestli ZEKAN je žlab, nebo se tak dotyčný výrobce jmenuje. Ale že jste možná pluli v "mořském žlabu" (tedy s plachtou) je úsměvná představa. Však při slově "bárka" ta představa není o moc lepší. Hlavně, že jste si dovolenou krásně užili.:-)

Z. Lika 25.7.2021 8:17

Maričko, je to mořský plž

Asi je u Chorvatů oblíbený a vážený, když po něm majitel pojmenoval plachetnici :-)

M. Crossette 25.7.2021 18:39

Díky Liko, mě při hledání žádný plž nenaskočil (asi jsem negooglila správně :-)), tak teď už tedy vím. No na fotce výše má plž nedefinovatelný tvar, člověk jen žasne, co příroda "oživí" :-) Ovšem na videjku už je to krasavec, to krásné vlnění !!!

A. Bytová 24.7.2021 16:56

Liko, není zekan takovej ten óbr mořskej slimoš? Kdysi v dětství mi s něčím podobným honil nějakej malej jugo chlapeček po pláži. Ale podle jeho vřeštění jsme měla zafixováno, že se to jmenuje zekóóón.

Z. Lika 25.7.2021 7:15

Abyt, jo: https://tinyurl.com/6jk75s8v

No prosím, chlapeček tě miloval.

Z. Janaba 24.7.2021 15:13

Návraty. Je zajímavé, že třeba i jenom po deseti dnech nepřítomnosti dům voní jinak. Prostor a věci jsou na svých místech, ale vidím je trochu jinýma očima. Naštěstí tohle lehké zmatení trvá jen chvilku, protože... nevíš, na co jsme tohle vlekli domů... nedávej to tam, tam to nepatří!... že jsme nechali v hotelu ten... ať ten pes neleze do tý tašky... atd, vše je zase v normálu. Vítejmež doma!:-)

A. Zemanová 24.7.2021 22:54

To je dobrý postřeh, Jano. taky jsem to tak mívala. A říkávala jsem si pak, tady to vypadá příjemně, tady je mi dobře. :)

Z. Lika 25.7.2021 7:16

Po době delší než 10 dnů mi kočky připadají na omak jinačí :-)

Z. Lika 25.7.2021 8:18

Jo a jinak je to důkaz, že "sejde z očí, sejde z mysli" opravdu funguje.

Z. Tečka 25.7.2021 18:35

To tedy potvrrzuji. Když jsem se loni konečně vrátila z nemocnice (pravda, byly to 3 měsíce), tak se všechny kočky tvářily, jako že co tady chci, a vítaly sousedku v domnění, že je jde nakrmit. Ale druhej den se to naprosto nenásilně srovnalo.

T. Zana 24.7.2021 14:53

Vlastně mi praní, sušení atd. věcí z dovolené až tak nevadí. Co nesnáším, je samotné vybalování ;-€. A tady mi nepomůže, že dnes už druhý den nejdu do práce. Zabalené zavazadlo jsem nechala do druhého dne snad dvakrát v životě, když jsme dorazili v noci.

Z. Matylda 24.7.2021 14:43

Umím se rychle zabalit a rychle vybalit- máloco nesnáším tak jako nevybalené tašky z dovolené. Prádlo se postupně nasype do pračky a sušičky- sušička je báječný vynález, kdy lze usušit i za deštivého dne libovolné množství čehokoli, včetně dek, které jsme v apartmánu hodili na cokoli, kde leželi psi. Ale mít den na aklimatizaci a úklid je rozhodně lepší.

A. Alimo 24.7.2021 12:11

Já jsem vždycky říkala, že dovolená je asi za trest. 14 dní před dovčou jsem se mohla zbláznit, abych nechala alespoň relativně čistý stůl a 14 po dovolené jsem přes haldu papírů stůl neviděla ;-D. Moje bývalá šéfová byla z mé dovolené na prášky a nejradši by mě ji nedala. Přitom o nic nešlo, "moje holky i kluci:-)" si poradili bez ní . Je zajímavé, že když měla dovču šéfka, nikomu z nás to nevadilo;-D.

Tak hlavně Liko, že sis odpočinula, kočky přežily:-) a nasolené prádlo taky.

Z. Jenny 24.7.2021 9:51

Vítám Tě Liko, z dovči. Tak opět doma, co na to kočenky?! Už s Tebou mluví?;-D Tady u nás všechno fungovalo výborně, díky,že si se postarala.V Návraty z dovolené jsem neměla ráda z těchže důvodů jako ty. 8-o Vždycky něco bylo blééé. Teď už se nemusíme žinýrovat!;-D;-D

Z. Lika 24.7.2021 10:05

Díky, Jenny, snad něco i sepíšu, bylo to zajímavé ;-D Kočenky mě poznaly, ten týden mi odpustily. A Zvíř byl zatím také v dobrých rukou.

Návraty z dovolené mi vždy ulehčovaly kočeny - měla jsem se nač těšit. Jo a taky prohlížení fotek, to jsem si tu dovolenou užila ještě jednou :-)

A. Zemanová 24.7.2021 8:49

Návraty z dovolené mi značně vylepšila sušička, nicméně moc ráda jsem je neměla a (nejen) proto jsem měla tendence končit dovolenou (alespoň) o den dříve. To ve shodě s Vaškem, ačkoli on vybalování nijak zvlášť neřešil. Uložil si holení a kartáček na zuby a bylo vymalováno. Ovšem zvlášť v době vodních dovolených se dvěma děti a kotlíkem, když pršelo během dovolené i po návratu, byla naše chodba po několik dnů zavalena nevábnými a nelibými hromádkami zatouchajících hadrů, dek a spacáků. Bo pračku jsme vždycky měli kvůli nedostatku místa jen malou.

Po pravdě balení a vybalování na dovolenou, zejména s dětmi, pro mě bylo takovým stresorem, že s trochou nadsázky by se dalo říct, že na venkov jsme se přestěhovali proto, aby dovolená s dětmi mohla probíhat doma. :) Po poslední dovolené (v Drhlenách, v pěkném kempu s možností jídla, bazénem a v dost luxusní chatě) jsem už už uvažovala o tom, že si příště základnu uděláme v Modřanech a odtud budeme vyrážet na výlety a k vodě. Nakonec jsme se přestěhovali a je to v pohodě. Nemám ráda cizí kuchyňky a nutnost stěhovat kde co, přičemž stejně vždycky chybí to, co člověk nakonec potřebuje.

Jsem prostě člověk jednoho místa. Asi by mi ale bylo nevadilo dobrodružné cestování úplně nalehko, jen tak sólo nebo v partě, jen mám kapánek pocit, že už jsem na to moc velká holka, že už ta doba minula. Škoda.

Z. Inka 24.7.2021 7:46

Návraty z dovolené se u nás dlouhá léta rovnaly návratem z tábora. Což u čtrnáctidenního puťáku znamená dokonale utahané jedince s horou smrdutého prádla, které se čtrnáct dní pařilo v barelech jedno zda špinavé či čisté. Zezačátku jsme se vracívali v neděli, ale po předání dětí a uskladnění lodí a materiálu jsme druhý den v práci vypadali jako zombíci. Takže jsme se vracívali v sobotu a neděli jsme trávili změnou z čundráka na manažera

Z. Lika 24.7.2021 6:58

Přeji krásné sobotní ráno všem čtenářům Zvířetníku! Venku to vypadá slibně, aspoň krátký výlet to bude chtít. Nejlíp k vodě :-D