29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Tahanice o brexit II.

Článek 50 byl britskou premiérkou aktivován loni v březnu, což znamená, že Velká Británie by měla přestat být členem EU ke dni 29. 3. 2019. Dvouleté období má sloužit ke sjednání dohod o budoucích vztazích obou entit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ticháček 20.7.2018 18:57

Něco nechápu

Proč by měla Británie svým odchodem z EU zároveň opouštět například celní unii, nebo spoustu dalších dohod. Vždyť to jsou věci, které s EU nemají nic společného, spousta z nich tu slavnou RU předcházela, na spoustě dalších participují i nečlenské státy.

M. Prokop 20.7.2018 20:49

Re: Něco nechápu

No přece proto, aby neodešel někdo další.

K. Pavlik 20.7.2018 21:54

Re: Něco nechápu

No hodne je to dohod mezi EU a nekym jinym. Takze technicky po odchodu Anglie z EU uz to pro Anglii neplati.

Dalzi problem je v tom ze Anglie byla rozmazleny jedinacek EU.

J. Chaloupka 20.7.2018 12:42

Zajímalo by mne, jak se žilo ve VB, když ještě EU

nebyla? Mimochodem, kdo toho premiéra bude chtít dělat a to nejen ve VB?

M. Prokop 20.7.2018 13:01

Re: Zajímalo by mne, jak se žilo ve VB, když ještě EU

Jak kdy ...

Ale obvykle lépe, než na kontinentu.

J. Fridrich 20.7.2018 10:15

Británie-Anglie se nehroutí a ani se zhroutí - a to

Británie-Anglie se nehroutí a ani se zhroutí - a to at' si vybere tvrdý, nebo měkký BREXIT, jak stále spekulují někteří hloupí katastrofičtí novináři.. Ona je totiž stále jedna z nejsilnějších ekonomik našeho světa a jedno z hlavních finančních center světa..

Některé zprávy o životě a zvycích v skvělé zemi - Anglii, Velké Británii neberou v úvahu, že se jedná o zemi se svou skvělou minulostí - první průmyslová-industriální země Evropy a světa, která dala světu " století páry " - a nejen to, základy metalurgie zpracování kovů a technické základy a normy nutné k rozvoji technických disciplín - bylo jasné, že se ozývají naši soudruzi zdeformovaní komunistickým poválečným školstvím v podání našich soužek učitelek na základkách, plným nenávisti a neinformovanosti o tak zvaném " zlém Západu ".

J. Jurax 20.7.2018 11:09

No jo, my jsme taky skvělá země. I minulost máme skvělou - za Karla IV. třeba jsme byli centrem Svaté říše římské a za husitů stačilo zapět chorál, aby vojska celé Evropy zdrhala ...

Jenže dnes je dnes ... a sborový zpěv proti EU nepomůže ... :-)

F. Kusák 20.7.2018 12:25

Re: Británie-Anglie se nehroutí a ani se zhroutí - a to

No je to pravda, ale jen z části. Británie má v současné době mnoho problémů typických pro západní svět, ale kdo je nemá, že. Je jasné, že bez cizinců, tedy jen těch některých, by se zhroutila ekonomika, a to i ta vysoce sofistikovaná, a Britové trpí jistou mírou velikášství a nostalgie, která jim brání, vidět některé jevy realističtěji, než by bylo třeba. Výhodou Brexitu bude jistě větší samostatnost a možnost rozhodovat nezávisleji. Ale závěrem, my nejsme Velká Británie, málokdo dobře rozumí britským pocitům a jejich starosti na jejich hlavu. Přeji si ale, aby nějaké rozumné dohody bylo dosaženo. Je to v našem zájmu.

M. Valenta 20.7.2018 9:40

Moje prognóza

30% hard brexit, 10% soft brexit a 30% prodloužení termínu vyjednávání a 30% - vláda padne - nové volby - žádný brexit.

K. Janyška 20.7.2018 9:04

Já ano.

Bude to dobré. Je to návrat k normálu. Teď musí do háje ještě nadnárodní zločinecká organizace, tedy EU samotná... Dzp.

A. Pakosta 20.7.2018 8:38

Problém je ten, že Brexit byl přijat s mizivým rozdílem

necelých 4 procent hlasů (51,9 ku 48,1). To je, v rámci statistické chyby měření, pořád půl na půl, neboli plichta, a podle toho vypadají i následné kroky. Všude je prostě zhruba stejně příznivců brexitu jako jeho odpůrců. Takové referendum mělo být anulováno a měl být stanoven rozumný termín pro jeho opakování. Dva nebo tři výsledky "těsnou většinou pro LEAVE" by jistě měly jinou vypovídací hodnotu než jeden, tím spíše, když to navíc teď vypadá, že by to dnes dopadlo "těsnou většinou pro REMAIN", což tu plichtu potvrzuje.

Píšu o tom dnes i v jiné diskusi, referendum s menším rozdílem, nežli deset či patnáct procent, nemůže přinést nic dobrého.

I. Semrád 20.7.2018 9:13

Re: Problém je ten, že Brexit byl přijat s mizivým rozdílem

Ano.

Něco jiného jsou volby, kdy prostě někdo musí být zvolen, byť nepatrnou většinou. Ale volby se periodicky opakují, zatímco referendum určuje směr na delší až dlouhou dobu.

Čím významnější referendum, tím větší je manipulace před jeho uskutečněním.

J. Lepka 20.7.2018 9:30

Re: Problém je ten, že Brexit byl přijat s mizivým rozdílem

Tak to se budou referenda opakovat do zblbnutí, protože to bude furt +- těch 5%.

J. Jurax 20.7.2018 11:13

Ano.

Referendum je třeba opakovat tak dlouho, dokud lid nerozhodne SPRÁVNĚ!

To je tzv. euroreferendum - EU si tento postup vyzkoušela v Irsku.

M. Prokop 20.7.2018 8:25

Británii chybí vůdce

typu Thatcherka nebo Churchill, ve vzepětí vůle i Blair. Ten se bohužel nerodí tak často, jak by bylo třeba, což je vidět i v Česku.

I. Semrád 20.7.2018 8:37

Farage je vůdce

...jak noha i držku má prořízlou.

Ostatně (hlavně) on ten brexit spískal, tak ať si to taky vylíže.

M. Prokop 20.7.2018 13:02

Re: Farage je vůdce

Není. Bohužel.

S. Netzer 20.7.2018 10:15

Re: Británii chybí vůdce

O "vůdce" Britové, myslím, nestojí.

O osobnost možná ano.

J. Jurax 20.7.2018 11:15

Osobnost je schopna vést - stane se vůdcem.

S. Netzer 20.7.2018 12:28

Re:

Británie, kolébka parlamentní demokracie, se bez Führerů, maximo líderů nebo duce obejde.

M. Prokop 20.7.2018 13:04

Re:

Británie měla kliku, že když bylo třeba, tak se obvykle vůdce našel a nebyl to ani Führer, ani Duce.

S Němci, Frantíky či Taliány je to už horší.

S. Netzer 20.7.2018 13:26

Re:

Jediný vůdce, který se svého času v Británii našel, byl Oswald Mosley a Velká Británie "měla kliku" v tom, že převážná část voličů volila zodpovědně demokratické strany.

J. Jurax 20.7.2018 16:16

Jenže Mosley nebyl leader nebo chef, ale führer, přesněji pokus o něj.

Ono je důležité, v jakém jazyce se slovo vůdce vysloví ... německy, italsky a rusky a taky španělsky - el Jefe - to holt zní blbě ... :-)

S. Netzer 20.7.2018 17:50

Re:

Mosley byl leader of the British Union of Fascists.

Význam slova vůdce je vždycky stejný, nezávisle na jazyce.

J. Jurax 20.7.2018 21:46

Re:

Ano.

Zařvěte někde v Germánii na rynku nahlas I liebe Führer nebo tak něco a třímejte transparent Heil Führer nebo nějaký takový podobný, aby tam byl ten vůdce. Nejlíp tak 20. dubna.

Možná z reakce na tento počin pochopíte nuance, které mám na mysli.

J. Jurax 20.7.2018 16:08

Nahlédnete-li do britské historie, najdete nejen Churchilla ... zde není podstatné, jak se vůdce dostal k moci, ale zda správně a dobře vedl. A v kritickém období státu je na místě vůdce, aby stát byl akceschopný. Demokratično se projeví, až nebezpečí pomine - zda vůdce dobrovolně, jsa odvolán, odejde - a zda vůbec prakticky lze jej odvolat.

Když se hordy barbarů valí přes hranice, není doba na parlamentní disputace. I římská republika při ohrožení jmenovala diktátory ...