29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Proč nedojde k Brexitu

Po řadě jednání vyjednal premiér David Cameron nové (jiné, kosmetické) podmínky členství v klubu a nyní tyto podmínky předloží „lidu Velké Británie“, aby ten rozhodl. Jsem přesvědčen, že navzdory některým komentářům Británie zůstane v EU, a to poměrně jasnou většinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 26.2.2016 21:42

První neznámou při analýze potenciálních výsledku

... píše autor. Ovšem on z těch neznámých dokáže vyvodit, že k brexitu nedojde :-/

Jinými slovy, předjímat dnes výsledek je dosti troufalé. Do června uplyne ještě dost vody. Zdá se, že proti neřízené migraci se začíná samovolně naplňovat plán B. Samozřejmě, Merkelbande bude kolem sebe ještě hodně kopat, záleží s jakým efektem a jak dlouho ještě jí to Němci dovolí. Pokud dovolí - s velkou pravděpodobností brexit nastane. Ale když dnes čtu německé noviny, tak ty píší skoro o 180 stupňů otočeně, než před 31.12. 2015. Takže anděla to má sečtené, tak jako tak, její vliv a vliv ostatních ultralevičáků na dění v rámci EU i Německa slábne každým dnem. Když to vydrží, blýskne se na časy a brexit by nastat nemusel. Ostatně starosta Londýna se vyjádřil jasně se svými obavami o nedemokratický vývoj v EU, odstraněním Merkelbande (nebude-li ovšem nahrazena nějakým novým Adolfem) by mohly jeho obavy být rozptýleny.

B. Hamáček 26.2.2016 21:04

Bohužel

Bohužel všechno to může ještě zamíchat , byť velmi skrytě Rusko. To dělá pro rozpad EU všechno možné i nemožné , EU je pro Rusko nepřítel č . 1 . To ať se raději rozpadne Rusko !

D. Švik 26.2.2016 18:43

ODS

Není divu, že ODS dopadla jak dopadla, když tam mají samé takové Perlíny...my tu máme jen odborníky :-) Proč to vlastně Britové vůbec budou konat, ať se přímo zeptají Perlína.

L. David 26.2.2016 17:11

Jen abyste autore nebyl špatným prorokem!

Dá se totiž očekávat že do června se pomatenci v Bruseli dopustí ještě tolika dalších zločinů, že se i slepým otevřou oči.

Já jsem naopak přesvědčen, že se většina britských voličů rozhodne pro brexit. Však si to za pouhé 4 měsíce povíme.

A. Alda 26.2.2016 13:53

Ať si Británie dělá, co chce.

My ale bychom bez ohledu na to jejich království urychleně vystoupit z EU.

J. Schwarz 26.2.2016 11:24

Jen abyste se

nesplet, pro BRExit je i šéf Labouristů Jeremy Corbyn. A Skotové mohou BRExit využít k zopakování svého pokusu o samostatnost.

J. Urban 26.2.2016 21:44

Re: Jen abyste se

Ano. To je logičtější, než si myslet, že Skotové kvůli své nenaplněné touze po samostatnosti budou hlasovat pro setrvání UK v EU.

J. Novotny 26.2.2016 11:05

JJ

Zhruba polovina Skotů je pro samostatnost. Pokud jim dojde, že v případě Brexitu mají samostatnost skoro jistou, tak pro Brexit bude víc jak 5pc místních. Ještě ani nezačala kampaň, zhoupnout se to může hodně.

V. Novák 26.2.2016 10:11

Já bych si tím tak jisrý nebyl.

A rozhodně bych neargumentoval málo hlasy pro UKIP - Cameron slíbil referendum o brexitu, tedy konzervativní britští voliči mohli klidně hlasovat pro konzervativce s představou odchodu z EU - a nemuseli měnit politické přesvědčení a volit nějakou poněkud obskurní stranu s jedním bodem programu.

Dost bude záležet i na tom, jak přijmou angličtí voliči tu skutečnost, že po brexitu by se pravděpodobně z dávno už ne velké Británie stalo Rozpojené království...

M. Malovec 26.2.2016 9:45

Třeba pan Tomský

Možná byste neměl rozvíjet laické fantasmagorie a více naslouchat těm, kteří situaci v GB znají a většinou se nepletou.

K. Janyška 26.2.2016 9:15

Ale dojde. Nemůže nedojít, ted nebo

příště... Dzp.

Z. Rychlý 26.2.2016 8:13

Je to tak.

Budeme tu EU agónii muset pozorovat ještě dlouho. Ke škodě všem zúčastněných. Socialismus je droga. Nádherné halucinace, děsná kocovina a zase absťák.

M. Šejna 26.2.2016 7:47

autor má pravdu

ale myslím, že více, než matematické výpočty, které podle autora prokazují, že Britové odmítnou vystoupit z EU, bude hrát větší roli skutečnost, že nakonec by z EU vystoupila jen Anglie, zatímco Skotsko, Wales a Sev. Irsko by v EU zůstaly.

P. Švejnoch 26.2.2016 11:07

Re: autor má pravdu

Už zase píšete nesmysly (stejně jako v případě konzervativismu, stejně jako v případě....).

Skotsko, Wales a Severní Irsko by nemohly v EU zůstat. A to z jednoho prostého důvodu - žádná ze zmiňovaných provincií totiž NENÍ členem EU. Členem EU je Velká Británie.

Tedy by nejprve muselo dojít k rozdělení GB, pak by musely ony dříve provincie poté státy požádat o vstup, pak by musela proběhnout přístupová jednání, a teprve pak by se zmiňované státy eventuelně staly členy EU.

A ani rozpad GB (pod vlivem opuštění EU), a dokonce ani případná žádost Skotska etc. o vstup do onoho podivuhodného spolku zvaného EU, rozhodně není nic jistého.

B. Rybák 26.2.2016 22:40

Re: autor má pravdu

Přesně tak!

K. Pavlik 26.2.2016 1:52

Autor o koze

Nebyly ekonomicke duvoky pro rozpad Rakouska-Uherska nebo Ceskoslovenska. Nejsou nejmensi ekonomicke duvody pro existenci libry a koruny. A hlasovani zda se ma jedna kanadska provincie odtrhnou bylo zatracene blizklo. Proc by pri hlasovani ve Velke Britanii mely rozhodovat ekonomicke duvody?

J. Vintr 26.2.2016 1:05

I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

tak k tomu pravděpodobně nedojde. Podle vzoru hlasování Irska o Lisabonské smlouvě by se nejspíš referendum opakovalo - tak dlouho, až by se podařilo dosáhnout opačného výsledku ...

P. Scheck 26.2.2016 5:05

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

Máte i nemáte pravdu, pane Vintr. Ono položení otázky davům je velmi zapeklitá věc. Proto si myslím, že na možnost položení otázky jinak - možná i přesněji - mají odpůrci výsledku právo.

P. Švejnoch 26.2.2016 6:51

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

Ano, opakování referenda do té doby, dokud nezazní ta "správná" odpověď, to je jistě vrchol demokracie - a odpůrci výsledku mají na takový postup právo...

Cítíte se zdráv?

I. Schlägel 26.2.2016 7:45

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

Cítí se zdráv a inteligentní. Bez ohledu na cypovinu, co z něj vypadla. Nebyla první a nebude ani poslední.

P. Scheck 26.2.2016 9:28

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

Nic takového jsem, pane Švejnocho, neřekl. Ale pokud vás to uspokojuje, otáčejte si, co chcete.

P. Švejnoch 26.2.2016 10:51

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

V čem se liší to, co jste prohlásil Vy, od toho, co jsem napsal já?

Vy říkáte, že pokud referendum nedopadne podle představ odpůrců, mají tito odpůrci výsledku nárok na další referendum se "zpřesněnou" otázkou. Nebo se mýlím?

A když ani to další referendum nedopadne podle představ odpůrců, tak se otázka zase "zpřesní", a pak znovu, a znovu, a znovu... To by v tom byl čert, abychom tu RVHP neuhájili, že?

Demokracie dle příznivců Svazu Evropských Socialistických republik....

Mimochodem: Jste si jist, že máte ten vokativ správně, pane Schecku?

V. Novák 26.2.2016 10:08

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

Irové konali své referendum podle svých zákonů. Přijde mi drzé kecat jim do toho, zejména od občana, kterému je referendum upřeno. Což jsme my všichni - "díky" ODS a V.Klausovi osobně.

Druhého referenda se v Irsku zúčastnilo výrazně více voličů - tedy nic proti demokracii, pokud toto přehlasovalo to první.

P. Švejnoch 26.2.2016 10:56

Re: I kdyby Britové hlasovali pro vystoupení z EU

Nevím, proč to píšete ausgerechnet mně - já jsem o Irsku nenapsal ani slovo.

Nevím, proč do toho montujete "ODS a V. Klause osobně", ale je mi to celkem jedno.

Nevím, proč bych nemohl mít názor na to, co je demokratické a co není - dokonce i v případě, že bych byl občanem KLDR.

A o "demokracii" v intencích několikrát opakovaného plebiscitu "až to vyjde", mám skutečně vážné pochybnosti.