18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Servisman 5.6.2008 9:23

Ekologie je špičkou ledovce - neracionálního uvažování

Pan president má pravdu, osobně se ale obávám že ekologie není v usilování o neracionální pohled na svět osamocena. Vezměte si prosím knížku geralda Holtona "Věda a antivěda". Naším světem hýbou více fotbalisti a umělci, než racionalita a věda. Podstatou uměleckého usilování je nalezení specialit a zajímavůstek, věda se má zabývat naopak hledáním řádu, obecně platných pravidel.

Česká televize nám předvádí osobitý pohled co je podle ní "vědecký přístup". Je ovládána lidmi s uměleckým myšlením. Umělecké myšlení je bohužel zajímavější, než obyčejná logika. Neměli bychom my, kteří jsme něčemu tokovému zatím nepropadli, více spolupracovat?

Vlastimil.Kornas 13.5.2008 21:55

?

18% O2 1,2% CO2 0,8%Ar 70%N.Zkoušel už někdo dlouhodobě takový plyn dýchat?

Křišťálová Lebka 27.5.2008 12:59

Re: ?

letos bude tuhá zima

Jan Jelínek 7.5.2008 22:30

co si jeden neudělá sám...

Při dnešní dostupnosti údajů a matematického aparátu přece nejste odkázán jen na citace.  Lze udělat celkem jednoduchý model severoatlantického termohalinního poklesu = reakce teplého přítoku s místní studenou vodou + ledem, jehož numerické výstupy se při vhodných volbách parametrů shodují s děním minulým i současným, od paleobotanických stop  kolem 800 BC až po dnešek. Dál je vhodné uvážit napojení přes jihoatlantické hlubinné +  jižní cirkumpolární proudy a opravdu zhruba máte , co se dnes děje (včetně ENSO = zesílený rozvod tepla z pacif.rovníkových a obratník. oblastí). Do všeho to dobře zapadá, proč si tedy všímat protokolů ke zdražování nafty - jen tak, že to lichvářství bohužel musíme platit.

Šelma 7.5.2008 12:09

S jednou tezí nesouhlasím

Nelíbí se mi jak Klaus přeceňuje regulační možnosti tržní ekonomiky. V jedné tezi uvádí:" tržní mechanismus, nikoli zásahy státu, vedou k řešení ekologických problémů;"

S touto tezínesouhlasím, protože tržnímu hospodářství nejde o nic jiného než o zisky. A ekologické otázky, příp jejich řešení zisky nezvyšují a když, tak jen malým zájmovým skupinám. Jsou to právě tyto skupiny, které furt blábolí o klimatické katastrofě co nás čeká. Tržní ekonomika to však nemúže řešit, protože tato otázka se jí přímo nijako netýká.

Harry 8.5.2008 14:21

Re: S jednou tezí nesouhlasím

Hezky se to posloucha, ale dosud praxe opravdu ukazuje, ze v kapitalistickych zemich je priroda zachovalejsi nezli byla v komunistickych. Napr v Anglii se reka Temze velice dobre revitalizovala za vlady te kapitalistkyne M.Thatcherove. V CR klesly hodnoty znecisteni vzduchu po Sametaku na polovinu, podzemnich vod taktez. Proc to neslo drive, kdy nam vladla moudra KSC majice ne mysli jedine a pouze blaho pracujicich mas? Inu proto, ze na papire to Marx napsal pekne, ale v praxi to je vsechno jinak.

para 8.5.2008 19:11

Re: Re: S jednou tezí nesouhlasím

Tohle přirovnání Hary vypadá pěkně a svého času mělo opodstatnění. V rámci studené války se v celém východním bloku s pozice mocných na životní prostředí moc nehledělo - předně bylo bylo přeci potřeba porazit kapitalismus..... Dnes je ale už jiná realita. Např.lidstvo jako celek za poslední století zvýšilo v atmosféře např. obcah CO2 o 30%, dusičnanů je v přírodním oběhu o 100% víc a další položeky si podle  hesla znečištění snadno najdeš ve vyhledávačích na netu. Věřím, že Tě pak brzy optimismus přejde. Souhlasím spíše s tím, že čím kulturnější národ tím víc o životní prostředí dbá. Ta kulturnost ale nemusí být nutně vázaná na ekonomickou výkonost. Nadnárodní kapitál či různé vojenské aktivity to také dodnes vidí jen po svém a to bude nadále zhoršující se situaci spolu s pozicí nejchudších dále komplikovat.

David 5.5.2008 13:45

By me zajimalo

proc leze cena ropy furt nahoru, kdyz je nevycerpatelna. Med trebas taky. Vrtosivy starik nam zrejme neco opomnel zdelit. A neb, jak pravi muj kolega, nemyli se jen Buh a Vaclav Klaus.

Jinak jsem se uz tak dobre nepobavil....

karbet 5.5.2008 19:15

Re: By me zajimalo

Já páně Klause taky nemusím, ale proč si tu všichni pletou pojem "vyčerpatelnost energií" s "vyčerpatelností ropy a uhlí" ??? Dokud svítí Slunce, je opravdu zdroj energie nevyčerpatelný !  Jen ho umět využít.

para 5.5.2008 20:42

Re: By me zajimalo

Davide. Vrtošivý stařík nezapoměl ale narcisticky přepokládá, že dobře znáš jeho argumenty nebo Tě alespon přiměje se po nich poohlédnout. - Napovím:  "Zdroje totiž bez nás neexistují, zvětšují se spolu s naší zásobou vědomosti a taky jen díky nám mají svou cenu...."  I kdyby byla tak vysoká, že na ní nedosáhneš - budou existovat dál pokud budou existovat nějací lidé. Pro naprostou většinu lidstva se ale mohou stát jen nedostupné... "Jediný zdoj který může být konečný je pak onen lidský zdroj. Ten může omezit nesvoboda a především enviromentalisté."      Tak doufám tedy opravdu doufám, že je to už všem jasné a to do všech důsledků.:-/

Bubák 3.5.2008 11:26

Nesouhlasím

Počasí je prostě divné, pořádný sníh tu nebyl dva roky, a to teplo v zimě. To nepamatují staří sadaři, včelaři. V Peci pod Sněžkou je v zimě klima, jak bývalo před lety v Trutnově nebo Hradci Králové. Kdo to nevidí? Statistici hmm.   

karbet 3.5.2008 12:42

Re: Nesouhlasím

No, před dvěma lety zas bylo sněhu, že to nepamatoval nikdo.  Předtím vody, že to nepamatoval nikdo. Teď mírná zima 2x po sobě, že to nepamatuje nikdo. Že se při tak mírné zimě bude lyžovat do května, to taky nepamatuje nikdo. Paměť a mimořádná situace není důkaz. Jde jen o zvětšování odchylky od normálu. Bohužel žijeme v období, kdy postupné oteplování je normálem, tak nač se čílit. Třeba bude za rok -25°C dva měsíce po sobě, a zase budou všichni křičet, jaký je to důkaz oteplování...

para 4.5.2008 10:03

Nesouhlasím pane Karbet.

Nestálo by za to pročíst si odkaz - či alespon prohlédnout grafy v odkaze pana Boušky? I u nás už je změna na všech stranách patrná a to, že si lidé všímají kdy řeba začíná kvést trnka, není vůbec k posměchu -  je dobé vodítko - pokud se to ovšem dělá systematicky po dlouhou dobu. Pan Klaus asi ani toto nedělé - ten přímo hledá "literaturu" co se mu hodí - v tom je dobrej:-/

karbet 4.5.2008 22:32

Re: Nesouhlasím pane Karbet.

Samozřejmě Vám nemohu opravdu doporučit nic jiného než si tyto grafy prostudovat. Hlavně ten s teplotami moří, a hlavně v letech 1000 a 500 před Kristem. Všechno ostatní je odvárek IPCC...

Paul Sulc 8.5.2008 7:52

Re: Re: Nesouhlasím

A taky bohuzel zijeme v dobe kdy kazdej teplejsi den se zpolitisuje a  >zelenaci< hned zacnou jecet jak se kazi zemekoule , aby se zviditelnili.

Nový 4.5.2008 20:53

Re: Nesouhlasím

Kolik  tisíc  let  pamatují ti  Vaši  pamětníci ?

Devadesátiletý pamětník je  v tomto  případě k ničemu vážený pane !

Zdeněk Bouška 1.5.2008 23:03

jak (cca) praví klasik

může se nám to nelíbit, můžeme se rozčilovat, klidně můžeme i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co opravdu můžeme :-D http://www.sepp.org/publications/NIPCC-Feb%2020.pdf 

ZEPHIR 2.5.2008 1:52

Re: jak (cca) praví klasik

Je jasný, že když na omezený planetě bude lidstvo dělat neomezenej brajgl, dřív či později se to projeví i globálně. Proč by jinak zrovna poslední století vymíraly druhy, který v pohodě přečkaly údajně mnohem horší globální katastrofy.

Paul Sulc 8.5.2008 7:59

Re: Re: jak (cca) praví klasik

nejspise asi proto, ze 1900 bylo na Zemi ani ne 2 miliardy lidi. Kdyz sem se narodil,, 1938, necele 4. A ted??? Assi 7. Cerna Afrika svou populaci od konce valky nejmene zdvojnasobila, a to i pres ohromne vzajemne vrazdeni . Cina a Indie rovnez tak, bohuzel se ale vzajemne nevrazdi, coz je znacne na skodu. Snad se to casem upravi a Cinanu bude zase 600 milionu jako pred 50 lety, tech druhejch o neco mene.

EW 1.5.2008 21:40

Je to oficialni.

Ano, ano, jiz i oficialni veda prepodvida, ze prinejmensim do roku 2015 se nebude oteplovat, ba dokonce se bude i ochlazovat. Pry se prehoupla pacificka dekadalni oscilace do negativni faze (chladnejsi Pacifik) a podobne se ceka i od Atlantiku (negativni atlanticka multidekadalni oscilace). Ovsem to vsechno pry jen prekryje jinak zakazonosne clovekem zpusobene otepleni.

Tak na to myslete, az se v zime budete trast i v kozichu u ekologicky zdrazenych zdroju tepla. Zatimco budete cvakat zubama, otepleni bude pokracovat navzdory mrazu. Ale tajne.

ZEPHIR 2.5.2008 1:54

Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

Až se ledovce vrátí na původní úroveň, tak uvěřím. Do tý doby se držím reality.

karbet 2.5.2008 10:41

Re: Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

Prosím definovat letopočet "původní úrovně". Např r. 4 156 325 před Kristem ?

EW 2.5.2008 12:11

Re: Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

Takze zpet do male doby ledove?

karbet 2.5.2008 14:02

Re: Re: Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

Jasně ! Jaký význam by mělo pálit uhlí a ropu, když bude horko ?;-D

para 2.5.2008 14:56

Re: Re: Re: Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

No třeba zas na funkčnost klimatizace, výrobu, dopravu.... - vytápění je jen částí spotřeby energií.

karbet 2.5.2008 17:59

Re: Re: Re: Re: Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

A kdo tu mluvil o elektrické energii ? Pokud nezůstaneme přitroublými paliči, začnem elektriku dělat konečně pořádně z něčeho jiného než uhlí a plynu...

para 4.5.2008 10:57

Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

A kde by jste typ na takový zdroj pro sedimiliardové rozhádané lidstvo viděl? Přitroublí už ale tady v česku trochu jsme - to jo - z uhlí získáváme jen cca 30% energie  - Němci to už dokážou na 45%http://www.tlakinfo.cz/t.py?t=2&i=737

karbet 4.5.2008 22:27

Re: Současná věda vychází z experimentů, ne z prognóz.

Paro, vím, že zastáváte zvýšení využití uhelných zdrojů, ale pořád jste mi nevysvětlil, co tu budou dělat naši potomci za 1000 let, až nebude uhlí, ropa ani plyn! Energie ze Slunce dopadá na Zemi několikrát víc, než dokážem využít. Pokud se ji nenaučíme využívat, ve spojení s vodíkem, nemáme žádnou budoucnost !

ZEPHIR 3.5.2008 11:23

Re: zpet do male doby ledove

Stačí na začátek století, nebo aspoň 70. let. Jsou to přece ti, co tvrdí že jde jen o náhodný teplotní výkyv ti, co by měli dokázat, že GW něco takového není.

karbet 3.5.2008 12:45

Re: Re: zpet do male doby ledove

No oni tvrdí, že ty tvoje chladna z počátku století nebo aspoň ze 70 let jsou náhodným výkyvem dolů, tak teď dokaž, že tomu tak není...