Čtvrtek 12. prosince 2024, svátek má Simona
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

MG

Mozky různých lidí fungují velmi odlišně. Každý člověk má jiný práh rizika, které je ochoten akceptovat. Ale to je pouze jedna z mnoha odlišností. Lidé vnímají jinak zvuky, chutě či zrakové vjemy. Lidé vidí jinak barvy. Lidé také uvažují zcela odlišným způsobem. Někdo uvažuje verbálně a jeho uvažování odpovídá jazykovému textu. Někdo jiný zase uvažuje v obrázcích, jiný zase vidí struktury. Někdo si pamatuje dobře obrázky, jiný zase zvuky, jiný chutě, jiný texty apod. Někomu se při vyslovení určitého slova v mozku vyvolá mentální obraz věci spojené s tímto slovem, někdo zase slova zpracovává jako formální text bez jakýchkoliv emocí či interních obrázků apod.

Díky těmto zásadním odlišnostem vnímá každý člověk svět jinak a vidí jinou objektivní realitu. A obraz reality je u každého člověka nějak zkreslený, někdy úplně, někdy méně.

Tyto odlišnosti ve vnímání světa vedou ke zcela odlišným mechanismům učení. Učitel je dobrým učitelem pouze za situace, kdy je jeho kognitivní styl podobný kognitivnímu stylu žáka nebo studenta. Pokud se kognitivní styl učitele výrazně liší od kognitivního stylu žáka a učitel zarputile trvá na svých didaktických postupech, výsledky jeho učení jsou žalostné. A většina učitelů si vůbec není ochotna připustit, jak jsou jejich didaktické a výchovné metody občas naprosto neproduktivní či dokonce kontraproduktivní. Nikoliv proto, že je student či žák hloupý, ale protože se učí jinak než pedagog.

Proto jsem velice skeptický ohledně vychovávání drahých "vysoce kvalitních" pedagogů. Něco takového je asi od přírody nemožné a investice do podobné snahy jsou vyhozené peníze.

AZ

Ale o tom by právě měla být výuka a školení kvalitních kantorů. Za pomoci různých způsobů sdělení je třeba oslovit studenty pedagogiky a ukázat jim, jak na nich osobně ne/fungují různé kognitivní styly. Tuším, že ty základní jsou čtyři, což není zas tak příliš. Studenti VŠ by měli snadno pochopit princip, na jakém tato výuka funguje. Teď jde jen o to, aby to pochopili jejich kantoři, kteří mj. napsali spoustu zcela překonaných učebnic, podle kterých se na VŠ vyučuje.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz