19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

VĚDA: Zhatí klub skeptiků Sisyfos léčbu covidu?

Jak se Český klub skeptiků Sisyfos postavil proti možnosti pacientům s covidem-19 předepisovat léčivo ivermectin, jehož věhlas k nám došel ze Slovenska, načež řadoví občané u nás začali podepisovat petici za jeho dovoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 18.3.2021 19:57

A proč by to dělal? Pochybuji, že vámi zmíněný pacient je v těžkém stavů kvůli střevním parazitům a potřebuje užít Ivermectin na odčervení... :-P

H. Stehlikova 6.3.2021 0:15

a mezi námi, u kolika postelí na intenzivní péči pan doktor Šrámek stál, na kolik smrtelně dusících se lidí díval, že tak dobře ví, co jim pomůže nebo uškodí? a kdyby se k smrti dusil někdo z jeho blízkých, dal nebo nedal by mu ivermectin? Může na to čestně odpovědět?

H. Stehlikova 6.3.2021 0:03

já si myslela, že ivermectin blokuje nějaká bigPharma a ono ne, jen naše vlastní domácí česká stupidita. Dokud na to nebude razítko, tak tomu nebudeme věřit. A co meta-analyza dr.Andrew Hilla z Liverpoolu? No pravda, cizinec není našinec, že.... https://www.youtube.com/watch?v=eu61dtsSLrk&t=1973s

M. Giboda 5.3.2021 23:00

O množení virů v červech nevím, vím ale, že štřevní jednobuněčný parazit Dientamoeba fragilis se může usidlit ve vajíčkach roupů a přenest se na dalšího hostitele. Kolega Ockert to demonstroval na autoinfekci

M. Giboda 5.3.2021 22:46

Nechci vnucovat, ale mnoho odpovědi na diskutované otázky najdete v knize: Marek Vácha, Věda, víra, Darwinova teorie a stvoření podle knihy Genesis. Autor je praktikující kněz, vědec "skaut" proto má jméno Marek Orco Vácha.

V. Čermák 5.3.2021 22:33

Podle mě v žádného Boha v podstatě nevěří, když tak proti věřícím nic nemá, spíš jen to tak vykládá a následuje Newtona a Einsteina. Já jakožto věřící kolegu věřícího okamžitě poznám a Grygar můj kolega věřící není. Mně to samozřejmě nevadí, ale neměl by se tím vychloubat, když o Bohu nic neví a Biblí pohrdá...;-D

M. Giboda 5.3.2021 22:29

Likvidování parazitov v tele člověka se imunitní system neoslabuje. Dokonca se při autoimunitních onemocněních vajíčka červů do tela vědomě podávají. Proto v oblastech vysokého výskytu střevních červů je nízka prevalence autoimunitních onemcnění, např. Crohnový nemoci.

H. Paculová 5.3.2021 21:58

CYP3A4 je nejrozšířenější formou všech cytochromů P450 a podílí se na většině známých přeměn léčiv, které probíhají za účasti cytochromů P450. Riziko vzniku nežádoucích účinků se zvyšuje např. při současném podávání statinů s látkami, které silně interagují s CYP3A4.

Kontrolní otázka: pokud tedy hovoříte o Ivermectinu a víte o něm více než laik, patří toto léčivo mezi látky, které silně interagují s CYP3A4 ?

V. Novák 5.3.2021 21:18

Když sem da autor článku stanovisko pana Wágnera, tak si troufnu sem dát odkaz na Sysifos: www.sisyfos.cz/clanek/1503-stanovisko-ceskeho-klubu-skeptiku-sisyfos-k-publikaci-beran-j-et-al-pathogens-2020-9-12-1055

Já osobně bych přivítal léčbu ivermectinem, protože asi neublíží. Ale stejně bych dal prostor i té kritizované straně.

K. Wágner 5.3.2021 21:02

Ono totiž je něco jiného in vitro a něco jiného in vivo. Ale můžeme to dnes myslím uzavřít tím, že od od remdensviru jsme také čekali něco jako div ne zázraky (já osobně do něj zpočátku vkládal obrovskou naději) a dnes je jasné, že účinnost tohoto antivirotika (nasazeného u nás bez patřičné registrace) ani zdaleka neodpovídá proklamacím a jeho ceně. Naproti tomu ivermectin jako generikum má šanci se stát repurposed lékem jakým je třeba dnes Aspirin i v případě nové indikace, totiž při terapii u covid-19. Při tom by však každý vědec nebo lékař, sebeopatrnější ve svých závěrech, pokud tomuto procesu moderní medicíny nechce pomáhat, by mu alespoň neměl škodit. Ale musím se rozloučit. Mějte se hezky. A pokud byste někdy měl chuť mi přispět nějakou radou, budu Vám za ni vděčný.

V. Bok 5.3.2021 20:14

No, v nejhorším případě vyženeme naši spolubydlící tasemnici. Ale pochybnosti tady budou. On ani ten velmi drahý remdensvir či jak se to jmenuje taky nějak nepřesvědčil. Mimo to, je už k disposici několik jiných, které prokazatelné účinky vykazují. Alespoň na počáteční stadia,..

P. Moravčík 5.3.2021 20:02

Tak to sa musíte spýtať jeho. Ja si len pamätám, že na jednej debate v STV sa prezentoval ako aktívny veriaci, čo ma trochu prekvapilo, v jeho knihách som nenašiel ani náznak po prítomnosti jeho svetonázoru. O Biblii a jej pravosti si netrúfam moc špekulovať. Pretože to je kompilát starších aj novších textov, možno aj len torz pôvodných textov, tiež si myslím, že to nie je dejepisný zlatý fond. Nakoniec aj tých evanjelií bolo viac ako štyri, to najbližšie k dobe Kristovej smrti je písané až 40 rokov po nej, tak si vyberte.:-/ Ale možno Grygar proste verí v nejakého všeobecného, anonymného boha, esencii božstva, bez potreby riadiť sa konkrétnym rítom. Tak by som to chápal - ako vyriešenie si jeho postoja k transcendentnu. Škoda, o tej debate s Dukom som nevedel, podívam sa po YouTube, možno tam....

J. David 5.3.2021 19:02

Nu, elixír života. Bádá se to bádá, kterak zhmotnit tmu, záleží, jak se do toho třískne. Kde nic není, ani smrt nebere, proto respirátory v extravilánu katastru obce. Hlavy moudré a pomazané, něco jako kdysi "boj o zrno", Ale zobej zrno z flašky, když zobák není...

V. Čermák 5.3.2021 18:54

Souhlas, rádi hází bludnými balvany a nálepkují pavědami všeho druhu a předvádí se ...;-D

Mimochodem, očekávám přilepení Nováckého hovínka...;-D

V. Církva 5.3.2021 18:33

Tak děkuji že z nás děláte pitomce. Ale bohužel někdy je i ta samoléčba lepší/nutná než sto lékařských nedouků a Sisifosů. Inteligentní člověk totiž trochu pozná comu pomáhá. Po tom co jsem 20 let lékařům popisoval přesně příznaky svých problémů a naznačoval že jde o cévní problém chodil po vyšetřeních a lákaři diagnostikovali úplně jiné příčiny mi po těch 20 letech na ultrazvuku našli cévní problém přesně tak, jak jsem ho popisoval.

Prostě strčte si svoje stoleté výzkumy do prdele. To už bude po covidu. Nepotřebuji za 100 let prokázanou efektivitu léčby Invermektinem. Stačí mi jedno oddělení které ho používá a vidí výsledky. Jeden trochu inteligentnější doktor dovede snad s dost velkou pravděpodobností odhadnou jestli ten lék pomáhá nebo ne. A podle infromací ze Slovenska tomu tak je.

I úplný debil pak ví, že Covid19 je třeba podchytit na začátku onemocnění. Prostě teorie funguje jen při dostatečné kapacitě zdravotnictví. Příbuzný čekal 5 dní na test Covid19, tak se na to radši vykašlal a nějak už se doléčil. Prostě nemocnice nestíhají tak musí improvizovat a riskovat obvoďáci, ne tu vyžadovat studie na 100 roků. Takové řešení je správné u léčby rakoviny kde samozřejmě nemá cenu trávit lidi něčím co ubližuje, tady je ale nutná akce i kdyby byla pravděpodobnost funkčnosti jen 30%

P. Vychodil 5.3.2021 18:24

s tím dynamitem to je dobrý:-):-):-), si budu pamatovat

V. Čermák 5.3.2021 18:13

Při práci v ústraní mně to nevadí, ale on vystupuje i veřejně, dokonce jako "spojovatel" vědy a víry. Nic ovšem Nespojuje, neboť v Evoluci žádnou vyšší moc, či nenáhodnou příznivost vývoje naprosto odmítá. Viděl jste jeho veřejný rozhovor s kardinálem Dukou? Bůh je dobře popsaný v Bibli, kterou on považuje za obyčejnou nedůvěryhodnou knihu. Sám mi to potvrdil. Takže v Jakého Boha údajně věří? ;-D

V. Církva 5.3.2021 18:12

Tak nikdo netvrdí, že kdybychom měli cenově i fyzicky dostupný lék, který prokazatelně Covid19 léčí, Inverktim by šlo pak třeba studovat, ale ne používat.

Pokud něco ale neškodí a jsou indicie že funguje, je třeba to použít. Máte pocit že lékaři z Košic nebo Brna si všechno vymýšlí aby mohli na levn0m Invermektinu vydělat majland ;-D?

Protože nic takového nemám, použiji to co funguje. Kdybychom byli takto předposraní vždycky, dodnes bychom mlátili pěstním klínem do kostí.

Co se týká Sisifosu to jsou normální negativisti. Dokud jim dynamit nebuchne v ruce budou tvrdit že je to mýdlo. Že je někdo MUDr ještě neznamená nutně přirozenou inteligenci a že něco dokáže.

V. Církva 5.3.2021 18:04

No předposraná medicína funguje dnes tak, že kdyby Fleming vynalezl penicilin, buď by ho nepoužili, nebo až 40 let po válce. Invermektin možná není tak skvělý jak bychom rádi, ale pokud pomůže jednomu z deseti a evidentně negativní účinky za 40 let nebyly, není co řešit.

A Sisifos? To jsou naprostí debilové a popírači všeho. Ještě tak bych zpochybnil homeopatika. Pokud ale někdo cítí virguli a někteří lidé skutečně najdou vodu, je snad možno řešit co vlastně za informaci či energii člověk dostává, což přesně nevíme, ale ne tvrdit že neexistuje něco, co v rukách prostě cítíte.

Sisifos to čemu nerozumí, nebo nedokáže ohmatat považuje za nesmysl. S takovými bychom ale dnes ještě uctívali jedinou správnou komunistickou ideologii. No oni vlastně její materialistickou odnož fanaticky vyznávají.

Staří nekomunističtí Číňané používali akupunkturu. Pro Číňany je podstatné vědět že věci fingují i když úplně přesně neví proč. Evropský materialismus co nedovede pochopit považuje za nepravdivé i když by bylo tisíce důkazů. Stejně je to s masovou migrací Muslimů. Evidentně to přináší problémy, ale podle zcestných teorií to problém není. Proto budeme všude tvrdit, že je to správné.

Ten Západ na to dojede!

V. Čermák 5.3.2021 17:56

Já to věděl, že se Novácké Hovínko přilepí. A lepí, drží a smrdí...;-D

S. Rádl 5.3.2021 17:49

V obou bodech s vámi souhlasím. A co se týká toho dávkování, já jsem byl zpočátku také pomýlený na základě těch prvních in vitro výsledků proti SARS-CoV2, kde ty vysoké koncentrace byly.

P. Moravčík 5.3.2021 17:20

Veď práve:-).

P. Moravčík 5.3.2021 17:19

Máte pravdu, ale v humánnej medicíne sa používa v single dávkach. A medzi nami, starší ľudia bežne berú viac ako 7 druhov práškov denne. Za hranicu, za ktorou Vám už máloktorý lekár dokáže povedať, čo taká zmes s Vami spraví, sa považuje 5-7 liekov v kombinácii. Mojej mame predpísali rôzni špecialisti spolu 11 druhov. Keď sme videli, čo to s ňou urobilo, prečítali sme si všetky príbalové letáka a na základe kontraindikácií na vlastnú zodpovednosť vyradili až na 5 všetky ostatné. Neskôr nám to internista u ktorého skončila schválil a vyradil ešte jeden. Mame sa zreteľne uľavilo. Preto si myslím, že podávať tejto vekovej skupine (alebo hociktorej inej ohrozenej skupine) preparát - kontraindikovaný u astmatikov - vo viacerých dávkach, je trochu riskantné. Ale nie som lekár, môžem sa samozrejme, mýliť. Je to len môj názor. Dúfajme, že to zase nebude jedna z nádejí, ktoré potichu vyšumeli.

P. Moravčík 5.3.2021 16:56

Na prelome XIX. a XX. storočia ponúkali v niektorých predajniach mäsa a výrobkov z neho vo Francii "ténie". Bola to vlastne hlavička pásomnice, dáma si ju kúpila, prehltla, pásomnica sa uchytila v čreve a panička sa mohla pri stole ládovať do bezvedomia, pásomnica to všetko strávila za ňu. Človek s pásomnicou sa obvykle neteší dobrej imunite, ale občas príde (priplazí sa) k lekárovi, lebo sa necíti slávne.:-) U časti pacientov však vôbec nemusia byť príznaky.

K. Wágner 5.3.2021 16:29

Použití ivermectinu na novou indikaci, k léčbě COVID-19, by nebylo ničím neobvyklým. Šlo by o takzvaný "drug repurposing" - použití známého léčiva na nový účel. Takový postup je čím dál tím častější. "Nejznámějším takovým repurposed lékem je bezpochyby Aspirin. Nejprve se začal používat pro své bolest a zánět potlačující vlastnosti. Na základě výzkumu Dr. Johna Vana, též oceněného Nobelovou cenou (a dalších), se v nízkých dávkách používá k předcházení dalších infarktů a mozkových příhod v léčbě rizikových pacientů, "říká Ondřej Halgaš. Více o ivermectinu zde:

https://lekarskenoviny.sk/index.php/2021/02/21/v-medicine-je-ivermektin-dobre-znamy/

J. Brunner 5.3.2021 16:29

R^

D. Konecny 5.3.2021 16:05

No jo, Sisyfos, skeptici...

Ti shazovali studii prof. Berana s jeho studii a využití antivorotika Isoprinosine.

Ale když Babiš nakoupí 10000 balení antiparazitika Ivermectine, podle vzorky 30 lidí v Brně, tak skeptici mlčí.

Nebo je už i klub skeptiků Sisyfos pod Mafrou?

J. Brunner 5.3.2021 16:04

V některých tématech jste i Vy, v neposlední řadě, koncentrován.

K. Wágner 5.3.2021 15:56

Před samoléčbou jsem již několikrát varoval, to s mým článek nemá vůbec nic společného. Pokud toto léčivo podává lékař, musí vědět něco o pacientovi a o jeho dosavadní medikaci. V tom si, doufám, rozumíme. Zásadně se však ohrazuji proti tvrzením skeptiků, že v případě toho léčiva, které už užívaly cca 40 let doslova miliony lidí po celém světě, řádné registrovaného, několikrát schvalovaného (včetně Evropské agentury pro léčivé přípravky EMA) na základě řádných, randomizovaných klinických studí a příslušné publikované literatury, nejsou známy lékové interakce! Takový člověk buď neumí hledat v odborné literatuře, nebo vědomě lže za určitým, jím sledovaným účelem.

A pokud si někdo nenastuduje danou problematiku, dopadne jako profesor Petr Husa z Kliniky infekčních chorob FN Brno, který tvrdil, že pro potlačení viru je potřeba stonásobek běžné dávky ivermektinu, což prof. Pavol Török komentuje těmito slovy: „Bylo by vhodné, aby pan kolega četl také jinou literaturu než infekční nemoci a z jedné studie nedělal Evidence Based Medicine (EBM), tedy lékařství založené na důkazech. Na klinice od začátku nemoci aplikujeme podle závažnosti stavu 0,2 až 0,3 mg/kg a je to vysoce účinná dávka.“

J. Sedlář 5.3.2021 15:34

Momentálně je to klinicky ověřeno na stejné úrovni jako rychlovakcíny. Jen by to mohlo být levnější a nedejnoha aby to fungovalo.