19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr Kiebel 28.1.2009 10:29

Re: těším se na

haha nebo v zemljance...haha - vtipnej až na půdu:-/

honzak 28.1.2009 19:00

Re: těším se na

lehni, Frištenský!

Hasan 28.1.2009 1:26

Oteplovače trefí šlak a

Metelka zítra zaůtočí a roztrhá Vás na kusy.Jinak to je zajímavý článek.Díky.

Joska 28.1.2009 1:14

Motl vypráví dětem o oteplování

Motlův příspěvek připomíná formou obrázkovou publikaci pro děti, horší je, že i úrovní argumentace. Asi správně popisuje různé jevy, které ovlivňují klima na Zemi, horší to už je s jejich zhodnocením, nakolik přispívají k růstu či poklesu teploty na Zemi. Ovšem problém s oteplováním, který se diskutuje v IPCC, je záležitost v podstatě posledních sto let a je patrná korelace s růstem teploty na Zemi a průmyslovou aktivitou člověka. A všechny efekty, které Motl popisuje, tady hráli roli v časových intervalech až milinů let. Tak by měl vyklopit, který že to efekt se mimo nárůstu CO2 projevil za posledních sto let výrazně jinak oproti předchozím staletím, když se opravdu otepluje. Oteplování je skutečností, kterou už nepopírá ani Klaus a svědčí o tom nárůst extrémních jevů, migrace mnohých  živočichů na sever, úbytek polárních i vysokohorských ledovců... A dále Motla asi nezajímá, že v dobách, kdy teplota byla třeba i vyšší, nežilo na planetě více jak 6miliard lidí. Takže i relativně malé změny z hlediska planety, mohou být katastrofou pro civilizaci. Asi je mu fuk, že pokud se zúží prostor pro tak rozsáhlou civilizaci na Zemi, že se to serve a důsledkem může být dokonce ochlazení v jaderné zimě (na to jako na efekt ovivńující klima zapomněl). A třeba je mu i šumafuk, že se oceány okyselí, jaký vliv to bude mít na plakton, potažmo a ryby a v konečném důsledku na lidi, které moře živí ? A chvála na naše představitele, kteří oteplování a vliv člověka v něm nevidí, je poněkud úsměvná, když každý tady vidí, jací pitomci a burani nám vládnou a kam to vše vedou. 

vrata 28.1.2009 5:13

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

Z Vašeho příspěvku je vidět, že jste jistě vysoce eruduvaný zelený odborník. Rád bych připomněl, že Vaši spolubojovníci již nebojují proti globálnímu oteplování, ale proti globálním změnám klimatu! Ono se špatně vysvětluje, že třeba v emirátech začal padat sních, který tam v životě neviděli.

para 28.1.2009 6:29

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

Jo vrata to co vzpomínáte se zrovinka týká těch globálních změn klimatu - tedy i změn cirkulace.... Dik za to, že jste Joskovi - byt nezáměrně ale přesto - přitakal. Já mu přitakávám rovněž a i Vám v tom že máte pravdu, že to co nás jako lidstvo čeká si asi budem sami sobě dost těžko vysvětlovat ... a navíc i odpouštět.:-( 

Starosta 28.1.2009 8:31

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

Prosím, neberte mu jeho náboženství.

Minutus 28.1.2009 11:12

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

Máme přece svobodu vyznání.

axamit 28.1.2009 6:45

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

Problém je spíše psychlogický. Mate- li tvar úst takovýto:-( budete spíše věřit všem negativním zprávám a tedy více inklinovat k alarmistům. Máte-li tvat úst takto :-) budete nad alarmistickými řečmi mávat pohrdavě rukou a bude i dnes pro Vás svítit slunce. Většina lidí je spíše :-( a proto mají alarmisté většinu a demokraticky nás přehlasují. A samozřejmě si vždy něco vymyslí, aby své chřadnoucí teorie nějakým zmateným povídáním uvedli do souladu s nutným pesimistickým vyzněním své duše. Děkuji Joskovi za mistrovské dílko v tomto oboru.

honzak 28.1.2009 8:13

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

"když každý tady vidí, jací pitomci a burani nám vládnou a kam to vše vedou. " velmi správně!!! bursík, liška, kocáb, džamila, kuchtová a žakesová ať táhnou do brusele temný! Prdu rozumí, do všeho se serou a jediné co umí je VYDÍRAT. Jo a Josku můlžou vzít s sebou.

Luboš Motl 28.1.2009 8:18

Re: Motl vypráví dětem o oteplování

Vážený pane Josko, civilizace začaly vznikat a vzkvétat až před 6000 lety, chvíli poté, kdy roztál téměř všechen led na Zemi. Před 15000 lety byla teplota o 8 °C nižší (a vodní hladina o 120 m níže), doba ledová je doba ledová. Takových příkladů je více. Život samotný i savci vznikli v obdobích teplejších, než je dnešek.

Většina čtenářů, kteří již navštívili reálný svět, bude souhlasit, že život v 30 °C je pohodlnější než v -5 °C. Dnes je světový průměr 14 °C, což je stále pod pokojovou teplotou, takže lidé v průměrných zeměpisných šířkách více topí než klimatizují a umírají více na chlad než na vedro.

Skleníkové plyny mohly výrazně ovlivňovat klima jen asi od 40. let, ale růst teplot od roku 1890 to 1940 byl v podstatě stejný jako růst od 1940 to dnešního dne, ačkoliv CO2 emise v tom období byly 6x menší v průměru. Je z toho jasné, že za poslední století k oteplování přispěly jevy odlišné od CO2 přinejmenším stejným dílem, čili asi polovinou stupně. Seznam vlivů asi zahrnuje sluneční aktivitu, oceánské cykly, změnu odrazivosti povrchu, aerosoly (ochlazování 30 let po válce).

Změny menší než 3 °C v globální teplotě nejen neznamenají katastrofu, ale v životě regionů se nepromítnou, protože z velkého místního "šumu" počasí lze takové oteplení v pozadí odlišit asi až za desítky let. Jedinou výjimkou může být vodní hladina moří, ale zdá se, že všichni souhlasí, že více než o 50 cm za 100 let neporoste.

Skutečné oteplení i za 21. století bude mnohem menší než 2 nebo 3 °C. Kyselost oceánu jsem diskutoval: z 8,1 klesla za 200 let na 7,9, což je stále zásadité. Dále v podstatě nepůjdou a 500 let od konce emisí se vrátí asi na 8,1, přičemž většině života nevadí pH mezi 5 a 9 - kokakola má 2.5 - a navíc se život přizpůsobuje a formy, kterým vyhovuje 7,9, mají dnes výhodu.

i.h. 28.1.2009 8:40

Pane Motle, vetsinou mate pravdu,

ale v Kolaloce o pH=2.5 vam pochcipaji nejenom vsechny bezne vodni organismy, ale i mikroorganismy (krome zcela specialisovanych), a ty normalne hodne vydrzi. A jeste k tomu ta kyselina fosforecna, no, neni to dobry priklad.

i.h. 28.1.2009 8:52

I kdyz, na druhe strane,

jak to cele ctu znova, asi jste to myslel jinak.

Luboš Motl 28.1.2009 9:26

Re: I kdyz, na druhe strane,

No ano, myslel jsem to jinak. Chtěl jsem jen naznačit, že existují i velmi odlišné hodnoty pH, které se dokonce dají i trochu pít. Netvrdím, že je v kole příjemné plavat.

Koncentrace iontů závisí na pH exponenciálně - pH je logaritmus - čili rozdíl v koncentracích iontů mezi 2,5 a 7,9 je jednoduše ohromný - milionkrát více "kyselých" iontů (a hlavně H3O+) v kokakole.

Z druhé strany rozdíl koncentrací iontů mezi pH 7,9 a 8,0 je v řádu deseti procent a pro vodní život nemá vliv. Samozřejmě, že organismy, které spoléhají na snadné udržení hromady vápníku apod. jsou v nevýhodě. Ale každý druh většinou má několik forem, které preferují různě kyselé prostředí.

Chovatelé rybiček vědí o těchto věcech mnohem více. Také vědí, že když se jim změní pH o 0,2 nebo i 0,5, tak se nic neděje, pokud bylo v pořádku na začátku.

i.h. 28.1.2009 9:57

Jo, jo,

to my chemici vime. Pit se daji, bodejt by se nedaly, kdyz mame v zaludku pulprocentni kyselinu chlorovodikovou, s pH smerem k nule (ono se to smicha se zaludecnim obsahem, ale prece jenom ...). Mimo jine, vsiml jste si, ze se da bez problemu vypit pet litru piva, ale po peti litrech mineralky (nebo mleka) se skoro vsichni pozvraci ? Zajimavy prirodni ukaz.

Luboš Motl 28.1.2009 10:02

Re: Jo, jo,

Aha, chemik, paráda. Piva jsem nejvíce za večer vypil 3 litry a minerálky totéž, ale jen jednou, protože to s minerálkou je méně příjemné, ale nejen kvůli Vašemu pH důvodu haha. No ano, žaludek musí být uvnitř opravdové svinstvo.

Myslíte, že vypitím trochy chlorované vody je možné odvrátit nevolnost po snězení ne zcela čerstvého masného výrobku? Celkem bych rád věděl, jestli se nechávám unést pověrami. :-P

i.h. 28.1.2009 10:16

Rekl bych, ze ne,

ale ze bych to vedel, to nevim. Nevolnost je dana reakci na v mase uz probehle chemicke zmeny, resp. pritomnost "nevolnostnich" produktu mikrobialniho rozkladu masa, nikoliv mikroby samymi, takze ta chlorovana voda vsechno spis jeste zhorsi dodatecnou zatezi zaludku. Mikroby vetsinou pobije ta solna kyselina a sezerou enzymy, pokud jich neni moc nebo nejsou proti te solnici odolne (tech je malo). Radsi to nejezte, nebo jednou spatne skoncite, botulotoxin je svinstvo.

TTSO 28.1.2009 9:30

Re Joska argumentuje jako dítě

cituji josku : svědčí o tom nárůst extrémních jevů, migrace mnohých  živočichů na sever, úbytek polárních i vysokohorských ledovců

Takže Josko otázka : ledovce polární a vysokohorské byly až do kdy "v pořádku" ?

otázka další : co je to nárust extrémních jevů je to nárust zpravodajství o extrémních jevech, větší hustota obyvatel v prostoru extrémních jevů nebo prostě jen normální počasí ?

a další otázka : zvířata nebyla předcházejícím chladem zatlačena na jih? Případně nebyla zvířena severu rozšířena "nepřirozeně na jih" ?

makarov 28.1.2009 0:55

jste mimo, bohuzel...

je to velmi pekne napsane, ale myslim, ze v dobe kdy naplno zuri sebevrazda pokrocileho zapadniho prumysloveho sveta maskovana jako Boj proti Klimatu to nikoho nezajima. A navic i klasicka veda ponekud ztratila grady, dnes se musi vic zvanit, zaplest do toho genderovou korektnost, prava velryb, cakry, homeopaty a energii cchi a vedu feng chui, jinak to neni trendy.

honzak 28.1.2009 6:35

Re: jste mimo, bohuzel...

máte pravdu, nicméně fyzika snad stále nebyla soudruhy z brusele zrušena? Po plynové krizi bude (jak pevně doufám) pozice melounistů výrazně oslabena a snad dostane prostor zdravý rozum a ta fyzika. Třeba atmosféry...

Luboš Motl 28.1.2009 8:24

Re: jste mimo, bohuzel...

Pane Makarove, samozřejmě, že s Vášimi poněkud pesimistickými slovy souhlasím. Psal jsem článek jako připomenutí starých časů pro ty, kteří jsou dnes někde schovaní a politicky korektní, multikulturně transsexuální, pseudovědecký svět většinou sledují v tichosti, tedy jako příspěvek "k nakopnutí trendu" úplně odlišným směrem. Kop!

Minutus 28.1.2009 11:10

Re: jste mimo, bohuzel...

R^

T.Vanicek 30.1.2009 11:43

Re: jste mimo, bohuzel...

Mate pravdu pane Makarove .

Uz za komousu se zpivalo "Porucime vetru , desti " a tyhle kryptokomousi jako sileny Joska se jenom prebarvili . Statisticky receno takovych parazitu bude vzdy existovat urcita cast ale dokud se nepokusi zahubit organismus ktery jim umoznuje zit tak se to da tolerovat .

Co se ale tolerovat neda a nesmi je aby si roztahovali drzku jak lid maji a smi zit , co maji a smi delat a nakonec co maji a smi myslet .

To uz tady jednou bylo a zadny mentalne zdravy clovek si nepreje aby se to opakovalo . Kdyz se slysi "musime spasit lidstvo ba i dokonce planetu a proc ne vesmir" tak je jedina spravna reakce pouzit sviraci kazajku a zavolat vlidne pany v bilych plastich . Takze pane Josko jedine co vam muzu rici je : jdete do ... a zustante tam .

At se fyzici koukaj na veci na ktere se fyzici zpravidla koukaji (napr. klima) , kazdy vi ze to beztak dela co chce a bude i nadale delat a do roku 2100 mame milionkrat dulezitejsi starosti nez poslouchat zvaneni o "katastrofalnim zvyseni teplot o 0.5° C" .

Zephir 31.1.2009 13:52

Re: jste mimo, bohuzel...

Co se ale tolerovat neda a nesmi je aby si roztahovali drzku jak lid maji a smi zit , co maji a smi delat a nakonec co maji a smi myslet

Správně, soudruhu. Železná pěst lidu takové buržoasní provokatéry a chvastouny včas rozdrtí.

Roman Šula 28.1.2009 0:54

Díky

Naprosto skvělý článek, mluvíte mi z duše.

I. Laengsfeld 28.1.2009 0:52

Dobře napsáno

Gratuluji ;-)