26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Lapin 29.11.2009 8:01

Ten text je nejako rozhádzaný. Ešte raz

Klímu akéhokoľvek miesta na Zemi a aj globálnu klímu môžeme charakterizovať 30-ročnými (alebo dlhšími) radmi pozorovaní. V roku 2009 bude globálny priemer teploty vzduchu pravdepodobne 4. alebo 5. najvyšší od začiatku systematických pozorovaní (podľa každého zdroja meraní). Ak si zoberieme 30-ročné rady teploty vzduchu a vypočítame z nich priemery., tak priemer za posledných 30 rokov je vyšší ako priemer za obdobie 1979-2008, ten je zase vyšší ako za obdobie 1978-2007 atď. Môžem teda tvrdiť, že na základe platnej definície hodnotenia klímy na Zemi (odporúčanie WMO) sa stále globálne otepľuje. Môže si to vyskúšať každý, pričom je jedno, že či zoberiete globálne údaje, alebo priemerné údaje iba z Európy. Prechodný pokles (stagnácia) teploty vzduchu v poslednom desaťročí je iba znakom prirodyenej variability klímy. Takých prípadov sa vyskytlo v minulosti veľa. Link je vyššie

reagovat

M. Lapin 29.11.2009 7:59

Takto:

Klímu akéhokoľvek miesta na Zemi a aj globálnu klímu môžeme charakterizovať 30-ročnými (alebo dlhšími) radmi pozorovaní. V roku 2009 bude globálny priemer teploty vzduchu pravdepodobne 4. alebo 5. najvyšší od začiatku systematických pozorovaní (podľa každého zdroja meraní). Ak si zoberieme 30-ročné rady teploty vzduchu a vypočítame z nich priemery., tak priemer za posledných 30 rokov je vyšší ako priemer za obdobie 1979-2008, ten je zase vyšší ako za obdobie 1978-2007 atď. Môžem teda tvrdiť, že na základe platnej definície hodnotenia klímy na Zemi (odporúčanie WMO) sa stále globálne otepľuje. Môže si to vyskúšať každý, pričom je jedno, že či zoberiete globálne údaje, alebo priemerné údaje iba z Európy. Prechodný pokles (stagnácia) teploty vzduchu v poslednom desaťročí je iba znakom prirodyenej variability klímy. Takých prípadov sa vyskytlo v minulosti veľa. Viac o tom píšem v http://www.dmc.fmph.uniba.sk/public_html/climate/NIEKOLKO_POZNAMOK_K_TRENDOM_08.doc

Zephir 28.11.2009 18:12

Re: Pane Metelko,

R^

Jelínková 27.11.2009 19:16

modrá planeta

Asi se otepluje.Ve svém mládí jsem měla omrzlé nohy ve škole od nedostatku uhlí ve válce,což nyní nemám.Taky byly v letech 1942 a 43 mrazy-25 až 27 st,C a sníh celé zimy a na polích tisícová hejna koroptví což teď taky není.Nyní máme všude beton a parovody pod silnicemi a ve městech je relativně teplo.No a máme všude moc lidí a od nich je taky teplo,tak se nedivte.

A ty oteplovací teorie si někdo za ty peníze přece musí vymyslet,né?8-o;-O

Ivan Nový 26.11.2009 10:48

Re: Ale opravdu jen trochu.

Na to nepotřebuje vědu, to ví i bez ní. Pokud má záměr pěstovat plodiny, které nejsou obvyklé, pár jich zkusmo vysadí. Vyjde ho to levněji, a výsledky budou spolehlivější.

lalub 25.11.2009 2:13

Re: Proč se neotepluje ?

To nemyslite vazne? To nebylo slunce zahrnuto v jejich modelech ? Uzasne.  Oni si mysli, ze se teplo generuje jen z CO2 . Whats up with that? :-D

Politruk 24.11.2009 18:17

Modrá teplá planeta

Otepluje se proto, že lidé jsou k sobě také teplejší. Můžeme očekávat další zvyšování teloty.

Sýček 24.11.2009 17:00

Re: Nezávislost klimatologů? Na čem?

Já vím, ale ten stav nenazývám "problémem", ale smíchem.

L.Metelka 24.11.2009 15:59

Re: Nezávislost klimatologů? Na čem?

Váš problém...

Sýček 24.11.2009 15:42

Re: Nezávislost klimatologů? Na čem?

Teď jste zase pobavil mě.

Novinářská demence dosahuje vrch 24.11.2009 15:15

Re: ooku

Pokud se nepletu, tak u moru jsou zrovna nějaké obavy ze vzniku rezistence.

Ono asi to bude tím, že mor se dá celkem spolehlivě léčit, kdežto na AIDS se i při nejlepší snaze dál umírá.

Novinářská demence dosahuje vrch 24.11.2009 14:52

Re: Ale opravdu jen trochu.

A co například průměrné roční srážky, teploty atd? Minimálně to budou určitě chtít vědět. Věřte, že žádný normální zemědělec si zjistí, pro co je v místě nejvýhodnější klima. Pan Metelka by určitě mohl napsat podrobnosti.

taky doktor 24.11.2009 13:06

Re: pétovi

U nás ne, my se jenom mejem. Ale s mírou .. to byste neřekli na co všecko takovej vědes přijde. Ještě že to babka věděla už před padesáti lety :-)

taky doktor 24.11.2009 13:04

Re: Pane Metelko

Copak Gore, ale když se do toho namontujou šíbři jako ten Klaus .. to je pak nadělení ;-D

L.Metelka 24.11.2009 10:23

Re: Nezávislost klimatologů? Na čem?

Ano, funguje to jinak. Za posledních pár let jsme řešili granty od MŽP, české grantovky, akademické grantovky (dokud existovala), ministerstva školství, ministerstva zemědělství. Plus nějaké evropské (FP5, FP6). Nikdy nikdo, ani MŽP, ani nenaznačil, že by výsledky měly být takové nebo onaké. Nikdo nikdy netlačil na to, co by mělo vyjít.

L.Metelka 24.11.2009 10:18

Re: Proč se neotepluje ?

Další kec. IPCC žádné příchody slunečního minima nebo maxima nepředpovídá.

Lada _sf 24.11.2009 8:42

Re: pétovi

a já bych s dovolením ještě pokračoval......a jarda je v.l ;-D

papilio 24.11.2009 8:05

Proč se neotepluje ?

Protože jsme v obdomí maxima teplé periody a  začíná se perioda chladná. Podle jiných vědců, ne těch finančně závislých na hrozbách oteplování, během 30ti let dojde k ochlazení, které celé stoleté zvýšení teplot smaže.  Přečtěte si odkaz Report 1-2008...

http://www.spaceandscience.net/id64.html

Jelikož, oproti pseudovědcům z IPCC, správně určili (i díky Archibaldovi) příchod slunečního minima, lze jim věřit víc než lžím o tom, že víc CO2 ohřeje atmosféru. R^

honzak 24.11.2009 6:26

Re: prosba klimatologického tupce

děkuji, to je slovo chlapa.

A teď si položte otázku, jak je to s daty paleoklimatologickými - tedy daty z dob, o kterých víme ÚPLNÉ HOWNO!!!!

Sýček 24.11.2009 4:00

Nezávislost klimatologů? Na čem?

Na penězích? Financuje-li výzkum ropná, uhelná, jaderná .... společnost, je to dle ekologů špatně, financuje-li totéž Ministerstvo životního prostředí, Greenpeace či jiná enviromentalistická organizace, je to dle ekologů dobře. Zřejmě jde o "soulad zájmů". Přitom jde o totéž. Pokud nevěříme v poctivost výzkumu na jedné straně, proč přijímáme bez výhrad výzkum z druhé strany. Peníze od MŽP jsou peníze od zaměstnavatele a pokud dojdou "vědci" z meteorologického a klimatologického úseku k těm "správným" výsledkům, dostane i ministerstvo více peněz. A tedy bude i více peněz pro vědce z tohoto úseku. Nebo to snad funguje jinak?

V dnešním NP vycházejí dva články o hackerovi, který zveřejnil korespondenci mezi universitou a alarmisty. Překvapilo to tady ještě někoho? Metelku?

no vida 23.11.2009 23:37

Re: Chlape, vy jste mi ale nahnal!

Nepřijatelné jsou zejména .  .  .  a texty cizojazyčné.

Fafa 23.11.2009 23:29

Re: VEDA???

Kdo bude urcovat povolene diskuse? Lucy?

Fafa 23.11.2009 23:28

Pane Metelko,

Ideology poznate velmi snadno. Alarmisti mluvi o oteplovani v lete a skeptici v zime. ;-)

Lucy 23.11.2009 23:23

VEDA???

Autor clanku bud neumi anglicky anebo lze. Nespravne interpretuje publikace, napr. Jeff Knighta. Takoveto clanky a diskuse by nemely byt.

L.Metelka 23.11.2009 23:20

Re: Pane Metelko,

A ještě jedna věc, dnes už poslední. Přesně tohle jsem říkal tomu redaktorovi z Lidovek, který mě včera zpovídal, ale samozřejmě to do toho článku nedal.

Představte si, že klimatologové dojdou k závěru, že zimní i letní teploty budou stoupat. Znamená to, že v zimě klesnou náklady na vytápění, ale v létě narostou náklady na klimatizaci. Tohle si přečte klimaskeptik a napíše článek, jak to bude výborné, protože klesnou v zimě náklady na vytápění. To léto Vám ale zamlčí a vůbec se o něm nezmíní. Když si to ale přečte klimaalarmista, napíše, jak to bude strašné, jak vzrostou náklady na klimatizaci a zamlčí Vám zase tu zimu. Oba ty články někde vyjdou, lidi si to přečtou a řeknou, že se klimatologové zbláznili, že dávají zcela protichůdné informace. Nedávají. To jen klimaskeptik a klimaalarmista ideologicky vybrali z té klimatolologické informace jen to, co se jim hodí do jejich ideologie. Co jejich ideologii nevyhovuje, to zamlčí.

A do toho to ještě zpracují novináři, kteří nehodlají dělat nic pro to, aby se tohle vyjasnilo, klimatology moc ke slovu nepustí, protože jim tenhle spor vlastně dost vyhovuje, je pořád o čem psát a oni ho tedy velice nenápadně přiživují.

To je pro dnešek všechno. Dobrou noc, strýčku Fido, dobrou noc, děti... :-)

Lucy 23.11.2009 23:11

Re: Tak jsem pročet diskuzi

reakce inteligenta

L.Metelka 23.11.2009 22:58

Re: Pane Metelko,

No tak kdo připravuje podklady politikům do Kodaně, to nevím. Já to tedy nejsem...

Pokud jde o to "ozvat se", snažím se o to. Ozval jsem se proti zneužívání klimatologie na obou stranách. Ale problém je v tom, že klimatologové moc nechtějí do takových věcí jít. A tohle já osobně považuju za největší problém, nebo chcete-li kiks, české (ale asi nejen české) klimatologie v téhle debatě. To, že klimatologové často mlčí, i když by k tomu měli něco říci...

Fafa 23.11.2009 22:50

Pane Metelko,

Ale kdo ho z toho problému dělá, to se budete muset zeptat jinde, ne u klimatologů.

No, ja bych se cvicne zeptal tech klimatologu, kteri budou pripravovat podklady do Kodane. Ale dejme tomu, ze mate pravdu a ten problem nekdo jiny nez klimatologove umele vyrabi. Nemeli by se tedy experti ozvat a rict: "Tak moment. Tohle je uplny nesmysl."

L.Metelka 23.11.2009 22:43

Re: Pane Metelko

Ano, je z toho politikum. Bohužel. Ale kdo ho z toho problému dělá, to se budete muset zeptat jinde, ne u klimatoloigů.

Pokud by geologové nebo geofyzici předložili dost věrohodné podklady k tomu, že Říp nebo Milešovka začnou soptit, jistě by bylo dobré se tomu věnovat.

Fafa 23.11.2009 22:42

Re: Ale opravdu jen trochu.

No nechci se hadat, je to zcela mimo muj obor. Ale myslim, ze dnesnim zemedelcum, lesakum a vodohospodarum je prepoved prumerne teploty Ceske republiky v roce 2100 uplne ukradena. ;-)