Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J40o63s27e23f 82K53o94š98í36č17e25k
V diskusi různé názory, ale autor článku má pravdu v tom, že člověk disponuje evoluční adaptací na svoje prostředí (jinak by už dávno vyhynul). A přitom disponuje - opět evolučně dosaženou - tvárností mozkových činností. A ještě k tomu sociálním a emočním intelektem. Nic z toho nezajistí, aby byl člověk ve svém úsilí natrvalo 100% úspěšný, k přežití druhu ale postačí, aby byl z většiny úspěšný (po dobu svého života, takže evoluce ošetřila i to, že se náš "hardware" postupně opotřebovává). - - - - S ohledem na toto jsem byl překvapený, že cca kolem roku 2015 všechny automobilky vrazily dost šílené peníze do projektů "autonomního řízení". Samozřejmě už jsou ty bombastické projekty dávno zrušené. Trochu jsem si v té době nebyl jistý, jestli třeba opravdu v automobilkách nevědí něco, co mi uniklo - totiž že snad někdo ví, jak do binárního světa převést "nevědomě prováděné činnosti", které jsou výsledkem milionů let evoluce. Přičemž bezpečnost dopravy evoluci přesně odpovídá - občas se stane havárka a lidé zemřou, ale většina silniční provoz přežije a evoluce druhu jde dál. Autonomní řízení mělo přinést absolutní bezpečnost - jenomže tu může přinést jen absolutní dokonalost, což v reálném světě nejde. - - - - Samozřejmě jsem jinak překvapen, proč dosud např. na dálnicích neexistují pomocná návěští např. pro automatizovaný provoz nákladních vozidel. Řídit kamion na dálkových trasách je otravné a ničí to zdraví, kdyby uměl bezpečně jet po celé A2 sám a člověk by mohl dělat nějaké rozumné činnosti (dohlížet na stroj a u toho - zejména - cvičit tělo /člověk je evolučně adaptován na rozmanitý pohyb, nikoliv na dlouhé sezení/ - já vím, zní to absurdně, ale je to jen o přizpůsobení pracoviště), tak by kamioňáci neumírali ve věku plusmínus 60 let. Jenže, komu záleží na lidech, vždyť pro kapitalismus je jejich pořízení zadarmo. Za stroje se musí platit.
J14a69r62o84m41i88r 97L86u68k24a58v48s37k34y
"komu záleží na lidech, vždyť pro kapitalismus je jejich pořízení zadarmo." no nějak vám vypadla mzda, zajištění přestávek, spánku, pojištění zdravotní, odpovědnosti.... no tak ouplně zadarmo to asi nebude. A kolik kamioňáků je ochotno pracovat "za hubičku"? J.L. end
J88o33s96e63f 54K73o53š47í35č76e63k
Pozor, jsem mzdový účetní (i finanční, jasně). Takže to co vy mi tu v neúplnosti vypisujete, já dělám v úplnosti na denní bázi..... Zeptejte se takto: Jak podnikatel financoval existenci rodičů, početí, těhotenství, dětství a mládí.... Jak financoval společenský a ekonomický rámec, ve kterém se to událo? Odpověď je taková, že přichází k hotovému jedinci. Podobně byla Čína svého času (cca 30 až 10 let zpět) největším přistěhovaleckým státem světa. Mladí lidé z vesnic ve vnitřní Číně přišli do továren a na stavby na pobřeží - ve vyšších desítkách milionů - a tamní ekonomika tak přišla k hotovému, v extrémní podobě. Proto také čínský zázrak končí, tato doba pominula.
J52a46r94o55m40i35r 85L79u42k71a73v59s96k17y
"Jak podnikatel financoval existenci rodičů, početí, těhotenství, dětství a mládí...." Ano, ale. Stejně tak se lze ptát, jak podnikatel financoval základní výzkum na jehož základech vznikly počítače a roboty. No podnikatel platí daně ze kterých stát platí školy, důchody..... Problém asi bude jak teď udržet stát a EU na uzdě aby nepřerostl do diktatury byrokracie, jak vidíme. Když se jurodiví Zelení drží otěží a spřežení pádí k propasti. J.L. end

P50. 97P64o28s66p44i85s30i88l
Nechat autonomní řízení odřídit kamión na dálnici už dneska není neproveditelné.
Důvod, proč to ještě není v praxi a hned tak nebude je spíš v právních otázkách; kdo v té chvíli nese odpovědnost za ten kamión? Výrobce? Řidič? Majitel?
J72o98s55e13f 18K23o91š66í81č17e80k
Jasně, není to dokonalé, takže právní řešení to mít nebude. Právní věda se totiž neliší od matematiky - je exaktní. Není tam žádný prostor pro adaptaci a rozložení rizik. To řeší statistické - pojistné vědy. S právem fakticky neslučitelné.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz