25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VĚDA: NASA chystá novou super raketu...

V USA nyní běží dva vývojové proudy. Zatímco soukromé firmy připravují kosmické lodě pro dopravu lidí na oběžnou dráhu, NASA pracuje na nové raketě a technologii pro dopravu do vzdálenějších končin Sluneční soustavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 12.4.2015 19:57

Re: Kdyby si soukromý sektor měl zaplatit vývoj

Nemyslím si, že by moje argumenty byly infantilní. Přinejmenším mi uniká, co je infantilního na tvrzení, že třeba automobilová doprava je soukromá dodnes. Maximálně státy dotují nějaké elektromobily, ale že by jich zatím bylo na silnici nějak moc...

Samozřejmě, pokud pominete komerční lety, zůstanou vám lety nekomerční. A o masovosti jste začal hovořit až teď, já masovost nezmiňoval. Nicméně když jsme u té masovosti - Země JE konečná a konečné jsou i zásoby surovin. Upřímně věřím, že se dříve či později nějaký kšeft objeví. Ať už pro těžaře, pro high tech ve stavu beztíže, a určitě pro extravagantní turisty a důchodce.

V. Vaclavik 12.4.2015 8:19

Re: Kdyby si soukromý sektor měl zaplatit vývoj

"Kosmonautika nikdy nebude soukromá "

Dokud bude svetem vladnout kolektivismus, tak mate zajiste pravdu.

V. Vaclavik 12.4.2015 8:16

Re: Jo Obama.

Pri tech letech na mesic se dost riskovalo (vlastne strasne riskovalo) a to pri delsim letu, jako na Mars neni pripustne, aspon ne v takove mire. Take jsme dnes mene otevreni rizikum, vse chceme mit bezpecne, pomalu jak cesta autobusem...

Dale zatim neni tlak nejake prestize, jako v dobach studene valky, coz je spojena nadoba s tou mirou pripustneho rizka.

B. Uhlich 12.4.2015 0:01

Re: Jo Obama.

Tak samozřejmě, že Obamova administrativa fakt kosmickému výzkumu moc nepřeje, ale jinak je ten problém o dost složitější. Myslím, že utáhnutí finančních kohoutků není úplně ten hlavní viník útlumu kosmického průmyslu. Spíš bych problém viděl v určitém dorazu, nebo rozcestí, kde se ocitla kosmonautika na celém světě. Dobyli jsme sice kosmický prostor v bezprostředním okolí, ale na to abychom pokračovali někam dál..na to už prostě nemáme..hlavně ne v pilotované kosmonautice. Lidé mají za to, že když se dolétlo na Měsíc, že není problém letět kamkoliv jinam...jenže to je právě ten omyl... Např. eventuální expedice na Mars bude asi tak o jeden až dva řády složitější než byla výprava na Měsíc... a je tedy jasné, že tohle už fakt nebude jednoduchý problém.... navíc tohle bude vyžadovat dlouhodobější snažení a to už není politicky tak průchozí...však víme, politiková zvláště neradi příjímají jakékoliv rozhodnutím, které překračují jejich volební období.....

B. Uhlich 11.4.2015 23:40

Re: Kdyby si soukromý sektor měl zaplatit vývoj

Jste mimo a to co tady uvádíte jsou infantilní argumenty. Kosmonautika nikdy nebude soukromá i když se takovými názory veřejný prostor jen hemží. Já se samozřejmě mohu mýlit, ale sám Elon Musk je na státním cecíku závislý z 90%...já samozřejmě pomíjím komerční lety spojovacích, meterorologických a jiných satelitů. Co se týká letů na orbitální dráhu tam je zřejmé, že se ceny letů nikdy nedostanou pod nějakou mez, kdy by bylo možné opravdu hovořit o masovosti. Konec konců uvidíme co se bude dít, až bude moci ukázat SpaceX co opravdu umí. Pokud vím, tak zatím jediným opravdu platícím zákazníkem je zas NASA a nikdo jiný. Nevím tady o žádné soukromé firmě, která by byla ochotná cálovat cca 30...40MUSD za sedadlo. Létání do vesmíru nikdy nebude tuctovou záležitostí...bohužel to je asi ten problém, že to málokdo chápe..... :-(

S. Rehulka 11.4.2015 10:39

Re: Kdyby si soukromý sektor měl zaplatit vývoj

Myslím, že Jirkovi Křoví mladšímu, křivdíte ! Neškrtal, naopak přidával, protože měl před sebou dva hlavní konflikty. A co je nejdůležitější, o americké vojáky všech branží se staral, bez ohledu na to, jsou-li to běloši, černoši nabo Hispánci. To se o tomto současném Husseinovi říci nedá !

Z. Lapil 11.4.2015 0:39

Re: Kdyby si soukromý sektor měl zaplatit vývoj

Jojo, sebrat lidem peníze a za ně hrdě budovat, to stát dnes umí. Jenže kdyby soukromníci nesestrojili parní stroj, tak ještě jezdíme dostavníkem. A že by Edisona zaměstnávala NASA, ať už v jakékoliv podobě, to jsem taky neslyšel. To musela být blbá doba, stát nechával lidem peníze a oni si vynalézali, co chtěli. Zato dnes je všude pořádek.

J. Krásenský 10.4.2015 17:14

Re: Když vidím ty raketové motory,

V Rusku řadili tři koně vedle sebe, třeba je to tím. Takže na tři hubené koňské zadky.

J. Jurax 10.4.2015 16:51

Re: Když vidím ty raketové motory,

Sapristi, máte recht :-)

P. Selinger 10.4.2015 15:14

Re: Když vidím ty raketové motory,

A to v Rusku měli tlustší koně , že museli stavět širokorozchodné tratě ?

O. Horák 10.4.2015 15:09

Kdyby si soukromý sektor měl zaplatit vývoj

tak dosud nikdo neobjevil ani Ameriku (jako většinu výzkumných výprav ji sponzoroval stát/království).

Takže po desítkách let funkce NASA a miliardách dotací na vývoj dostane výsledky a podklady soukromý sektor pro komerční využití.

Takže jásat nad úžasnou efektivitou soukromého sektoru, který vše provede za košík banánů a ušetří daňovému poplatníkovi je krátkozraké jak krtek.

Kdyby raději vláda toho svého Bobana přesvědčila (ale on není první kdo začal škrtat, ve prospěch vojenských intervencí ve světě škrtal i Jiří Křoví ml.), že by NASA mohla i těžit, kolonizovat a vydělávat, tak se státu a potažmo i poplatníkům, co to léta sponzorovali, něco vrátí.

J. Lepka 10.4.2015 9:39

Jo Obama.

Z jeho působení se budou USA dlouho a bolestně vzpamatovávat.

J. Lepka 10.4.2015 9:38

Re: Když vidím ty raketové motory,

Základní problém onoho článku ovšem byl v tom, že zcela ignoroval skutečnost, že v polovině 19. století měla VB asi šest rozchodů kolejí. Asi podle nejužívanějších plemen koní.Jinak hezký důkaz, že vše souvisí se vším.

P. Dvořák 10.4.2015 5:02

Re: Když vidím ty raketové motory,

To ví přece každý. Nepovažoval jsem za nutné, to zdůrazňovat.

J. Jurax 10.4.2015 3:24

Re: Když vidím ty raketové motory,

Týká se ovšem motorů SRS, ne RS-25 :-D

P. Dvořák 10.4.2015 2:28

Když vidím ty raketové motory,

nemohu si nevzpomenout na článek ZÁBAVA: Principy moderního inženýrského designu. Je v něm popsáno, proč jejich velikost, taková důležitá vlastnost nejpokročilejšího dopravního prostředku na světě, byla určena šířkou dvou koňských zadků.