25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 10.8.2009 18:24

A čertíku,

víte co je nejhorší, že od té doby stát začal nasávat peníze, i pod záminkou podporování vědy, které dnes vědě chybí :-)))

Jan 10.8.2009 19:13

Re: Je to trochu jinak.

Jste rozumný, ale... všechno si báječně zjednodušíte, svět rozdělíte na hodné a zlé, hodné dáte napravo a zlé přesunete všechny doleva. Jenže to není realita. Věda začla už dávno a spory o její smysl taky, Kepler dělal vědu v Praze ze stejných peněz jako se dělala alchymie. Píšeme si na webu, kteří pro svoji práci původně vyvinuli vědci v CERN (a dnes z toho nemají ani frank, i díky tomu je tak levný) a ukládáte neskutečná množství dat na disky, což by nebylo možné bez titěrné práce velkých týmů, počínaje fyziky pevných látek žijících z rozpočtu. Proč to nevidíte? Protože je to v naší malé zemi v módě?

Ivan Nový 10.8.2009 21:28

Jane,

protože nám chybí Kolumbové, kteří by ve vědě viděli komerční využití. Bez nich bude věda planá. Bez ohledu na to, kolik do ní poputuje peněz. To prostě nejde nahradit penězi ze státního rozpočtu, to je dáno náladou ve státě.

L 11.8.2009 8:17

Duch doby = zeitgeist

Jmenuje se to duch doby cili zeitgeist. I anglicky se rika zeitgeist. Ten je takovy, jaky je.

Jeste bych pripomenul to, ze penize, ktere ziskava Akademie jsou ziskane pomoci politickych rozhodnuti. Tentokrat se politicka rozhodnuti trochu zmenila a dostanou mene. Tak to uz je a muzu se jen zeptat, proc naopak do dnesni doby nebyly penize na aplikace a davali se Akademii. Proc se Akademie zabyvala nepouzitelnymi teoriemi a proc byla zasadne proti cemukoliv aplikovatelnemu, prestoze uz 20 let slysela, ze se ma zabyvat uzitecnymi vecmi.

pje 20.8.2009 11:10

Komerční využití...

...je nad prostou znalost? Pokud vím díky výstupům třeba z AV, jaké vlastnosti mají jednotlivá vlnění o různých frekvencích, pravděpodobně nebudu mít neefektivní výdaje a budu tak pro tuto ekonomiku levnější, ačkoli mne různí handlíři s mikrovlnnými aparáty přesvědčují o užitcích plynoucích z pořízení jejich skvostů. Komerční využití nemusí nastat pro monopolizované prostředí nepřipouštějící výnosnou inovaci, nad níž není kontrola. Dále může být komerčním využitím monopolizováno to, co by jinak bylo dostupnější a substituovatelnější. Zkrátka, volání po bezpodmínečném komerčním využití svědčí o nepochopení nebo o nerespektování reality.

L 24.8.2009 8:06

UTIA

UTIA je ustav Akademie, ktery se ma zabyvat informacemi a automatizaci a ja nevim, cim vsim. Tak mi prosim sdelte, co uzitecneho tam za poslednich 10 let udelali. Ja netvrdim, ze to musi byt komercne vyuzitelne tak, ze nekdo ihned vydela miliony. Ja rikam, ze jejich vysledky maji byt nejak uzitecne. Tak ktere to tedy jsou? Kde ty vysledky jsou? Proste at neco jmenuji, vzdyt deset let je dlouha doba. Dokoncili tedy nejaky projekt v oboru automatizace, kdyz to maji ve jmenu? Mluvme k veci.

MaD 10.8.2009 14:35

pane

Pane Wagnere, napsal jste to velice srozumitelne a presne! Zabyvam se zmenami klimatu a pod to, co jste napsal, bych se klidne podepsal! Dekuji!

Stredocech 10.8.2009 15:16

No, když jsme u té klimatologie

Podnikatel se Vás zeptá "Ukažte mi na příkladech, kde a kdy se Vaše předpovědi splnily."  A zjistí, že nejste schopen vysvětlit ani minulé změny klimatu.

To byl třeba případ firmy, co mi omítala barák "My jsme dělali támhle to a ještě to a ještě to. Jděte se tam podívat a můžete se na nás zeptat (a pan majitel se rychle rozloučil se zaměstnanci, po kterých se to muselo předělávat).

"Boj proti globálnímu oteplování" je ryze politickou kampaní. A Klaus jako politik to nemůže nepoznat. Pouze si chování prodejných klimatologů vytáhne na všechny. On ví, že kdyby opravdo šlo o pokles emisí CO2, MUSELI by klimaalarmisté propagovat jadernou energii. Protože to nedělají je yřejmé, že tomu celému sami nevěří.

 

Jan 10.8.2009 15:35

Re: No, a co se metody týče

Za prvé mám pocit, že pan Wagner nemluvil o tom, kdo má v případě klimatu pravdu, ale o tom, jak se takové spory mají řešit pokud možno objektivně.

Za druhé myslím platí, že když něčemu nerozumíme, měli bychom být velmi obezřetní v tom, jak s tím zacházíme - a to se týká i atmosféry. Ostatně u zelených se vztah k jádru mění, i když pomalu, to víte, je to taky otázka emocí, ne jen logiky.

Ivan Nový 10.8.2009 15:38

Jane,

ano to je přesné. Stejnou obezřetnost by měli vykazovat klimatologové.

Jan 10.8.2009 16:11

Re: máte pravdu

Ale co s tím? Klimatologové dospěli k většinovému závěru, že člověk s největší pravděpodobností ovlivňuje klima. Jestli při tom byli - na rozdíl od nás laiků - neobezřetní, máme smůlu, protože my nemáme čas stát se klimatology a do hloubky porozumět jejich oboru. My se můžeme jen rozhodnout, jestli si radši dáme bacha, nebo jestli to riskneme, že kecaj, a nadále budeme považovat CO2 za bezproblémový, abychom ušetřili. Jestli pak snižujeme váhu takového rozhodnutí politickými řečmi, to už mi nepřijde příliš historicky významné.

Ivan Nový 10.8.2009 16:21

Jane,

co s tím? Vůbec nic. Za vlasy se z močálu sám nevytáhneš.

Ludva 10.8.2009 16:49

Re: máte pravdu

Ovšem, že ovlivňuje. Když vykácí deštné pralesy, aby tam mohl pěstovat rostliny na biopaliva, tak se brzy budeme divit i ušima, co to s klima udělá. A odpovědnost padne plně na zelené.

Machi 10.8.2009 16:20

Re: No, když jsme u té klimatologie

Klimaalarmista je politik, ne klimatolog.

Nejvíce zde přispívající klimatolog pan Metelka se několikrát zmínil o podpoře jaderné energetiky. Tuším, že u většiny klimatologů to bude podobné.

Takže se rozhodněte o kom vlastně mluvíte (o politicích či vědcích).

L 10.8.2009 14:27

CAV = Zombie, ozivla mrtvola

Nasel jsem si pojem Zombie na wikipedii. Ta jejich Akademie je Zombie. Je davno mrtva a presto zije, je to ozivla mrtvola.

Pojem zombie se odvozuje od kultu voodoo. Takto byla zombie chápána v kultuře od druhé poloviny 20. let 20. století až do konce 60. let, kdy byl natočen film Geroge Romera Noc oživlých mrtvol (The Night of Living Dead, 1968), ve kterém byla zombie ukázána jako nemrtvý: mrtvola, která vystupuje z hrobu a snaží se uspokojit svou touhu po krvi pojídáním čerstvého lidského masa nebo mozku. Po úspěchu Noci oživlých mrtvol se takovýto obraz zombie rozšířil v masové kultuře a dnes už si málokdo spojuje zombie s voodoo, protože se nemrtví chápou ve stylu Romera - je možné se s nimi setkat ve filmech.

Rudolph 10.8.2009 14:32

Re: CAV = Zombie, ozivla mrtvola

No vždyť to říkám: vzdělanci, kteří by bez wikipedie a internetu nenapsali ani dopis babičce do Krkonoš, kritizují Akademii. No, máme holt tu demogracyji, co?

L 10.8.2009 15:30

Re: CAV = Zombie, ozivla mrtvola

?Nejde o to, odkud jsem vam okopiroval definici. Jde o to, jestli je to pravda nebo ne. Je ta jejich Akademie Zombie nebo ne? Je Karel Gott Zombie nebo ne? Je Pilarova Zombie, kdyz? nedavno zpivala s ruskym armadnim souborem Alexandrovci?

Rudolph 10.8.2009 15:49

Re: CAV = Zombie, ozivla mrtvola

Na tohle se těžko dá něco rozumného odpovědět. Právě jste obdržel 100 bodů za demagogii :-/

L 11.8.2009 8:22

Re: CAV = Zombie, ozivla mrtvola

Nevim presne, jak se da proti tem zombikum bojovat. Cesnek je proti upirum, mozna to funguje i proti zombikum. Je to dalsi takovy vyzkumny ukol pro Akademii ved, dalsi zadost o grant, jen je treba mit kamarady na spravnem miste, aby to prikleply. Nejaka ta vyzkumna zprava se pak napise za tyden na chalupe u piva lahvoveho.

Jan 10.8.2009 15:58

pokus o rozumnou odpověď

Až budou na podzim tradiční dny otevřených dveří, přijďte se podívat a posuďte sám. Mí šéfové (oběma je méně než 40, jak tomu českému v Praze, tak tomu na společném projektu, což je Ital) se rozhodně jako oživlé mrtvoly nechovají...

certik 10.8.2009 16:25

Re: CAV = Zombie, ozivla mrtvola

Pilarova nejni zombie, je to pouze obstarozni velice dobra zpevacka. Alexandrovci byli a jsou  pevecky soubor svetove tridy.

Ja pujdu dokonce tak daleko, ze reknu, ze protoze zombie neexistujou tak nic a nikdo nemuze bejt zombie.

L 14.8.2009 11:45

Re: CAV = Zombie, ozivla mrtvola

Taky jsem si donedavna myslel, ze zombie neexistuje. Ale jen do te doby, kdyz jsem si uvedomil, ze CAV je Zombie.

MGM 10.8.2009 13:52

Tak čtu kritiku odpovědi prezidenta Klause od pana Wagnera

že "oba vědci ve svém dopise netvrdí, že by věda měla specifické výjimečné postavení. Neříkají, že by vědecké bádání mělo pro „budoucnost České republiky jako celku“ vyšší význam než zdravotnictví, policie či státní správa". A dále cituji: "Dovolil bych si ale připomenout, že finance, které se měly odebrat Akademii věd, se neplánovalo přesunout například do zdravotnictví. Jedná se o přesun peněz v rámci jedné části rozpočtu, té určené pro výzkum, vývoj a inovace".

To ale zase já musím protestovat, že na to si uvedení vědci ve svém dopise prezidentovi nestěžovali, to až teď dodatečně pan Wagner se uráží, že "proti drastickému zásahu do financování české vědy tímto přesunem se Akademie věd bránila". No jo, tak to buď měli pánové takto napsat nebo má pan Wagner své okřiknout své kolegy, že ten dopis zmastili.

Je mi líto, ale čtu mnohem raději kvalitní články pana Wagnera o fyzice na Oslu nebo přímo na jeho stránkách než takovéhle jeho vykonstruované politické výlety. Tady se jeho vědecká nezaujatost poněkud vytrácí. :-(

Jan 10.8.2009 14:58

???

Váš komentář je přinejmenším zvláštní. Dopis mi přijde korektní, odpověď pana prezidenta nepřekvapila, a pan Wagner to komentuje (samozřejmě z pozice zaměstnance AV) tak, aby bylo laikovi jasné, jaká že to diplomatická přestřelka proběhla a co se z ní dozvídáme. Váš komentář, jestli si mohu dovolit stín podezření, svědčí o tom, že máte rád vědu a zároveň jste nekritickým stoupencem pana prezidenta. To rozhodně musí být velmi stresující.

MGM 10.8.2009 16:19

Re: ???

Tak mi prozraďte, pana Jane, co jste se vy dozvěděl z informace pana Wagnera o "diplomatické" přestřelce mezi vyznamenanými vědci a prezidentem?

Jan 10.8.2009 17:01

Re: ???

Hm, když já bych odkryl prakticky stejný pohled, jako pan Wagner, tam to je... proto mě právě překvapilo, že máte vědu rád a přesto se Vám tento pohled nelíbí, jediné, jak si to umím vysvětlit, jsem napsal výše. Pan prezident nemá vědu (jako reálnou lidskou záležitost, ne tu černobíle idealizovanou) zrovna v lásce, o tom si netřeba dělat iluze.

kirast 10.8.2009 20:52

Re: ???

Já bych zase řekl, že pan Wagner má rád vědu, ale nemá rád prezidenta. Protože mu vyčítá, že neodpověděl na dotaz, který nedostal. A to je podle pana Wagnera zásadní nepochopení, které se táhne nejen dopisem Václava Klause. Mýlím se?

O. 10.8.2009 12:58

ČSAV?

Budu teď nejspíš označen za hnidopicha, ale osobně se domnívám, že když prezident republiky už v nadpise článku, který zveřejnil na svých oficiálních stránkách, použije již více než 16 let neplatnou zkratku, tak to cosi vypovídá o jeho zasvěcenosti do problematiky nebo přinejmenším o pozornosti, kterou otázce věnuje...

tosek 10.8.2009 13:21

Re: ČSAV?

Tak ono je v tom textu, který se přihodil panu prezidentovi víc takových zajímavostí. Osobně jsem třeba očekával, že tento hrdinný rek, který s posledními věrnými u zdi lehohrádku na Bílé hoře chrabře hájí českou suverenitu proti hybdře Evropské unie bude stát jako první také v čele těch, kteří podpoří českou vědu, neboť svébytný vědecký výzkum patří k definičním znakům každého státu a každého národa. Místo toho jsme se dočkali jen slohového cvičení pana účetního, že nejprve si na vědu (kulturu, zdravotnictví, veřejné školství, ekologii a jiné zbytečnosti) musíme vydělat a pak zas bude líp form;ono už je to trochu jak v Rádiu Jerevan: otázka: Kdy bude líp soudruzi? odpověď: Už bylo]. Nějak se nám ze slovníku páně prezidenta vytratila ta obhajoba české suverenity a svrchovanosti. No jo, jenomže to by ono české vlastenectví v jeho slovníku muselo být pozitivním programem a ne jenom uschlým klackem, vhodným pouze na mlácení EU.

Chris Kelvin 10.8.2009 13:36

Re: ČSAV?

Když to máte těžký, on ten slavný moravský pluk na Bílé hoře byla skupina najatých německých žoldáků, která bojovala do posledního dechu jenom proto, že je nepřítel zahnal ke zdi a nebylo kam utéct. Takže se nedivme, že náš současný prezident má sice plná ústa (pardon, webové stránky) národoveckých řečí, ale skutečné národní zájmy hájit nedokáže (nebo nechce).