25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VĚDA: Klima v dubnu 2009

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
No 27.5.2009 21:23

V létě

Tak to vam uprime zavidim. Ja bohuzel prestavam fungovat jak teplota vzroste nad 30st.C. Jako alergikovi a astmatikovi mi horko nedela dobre. Na Jizni Morave odkud pochazim je to jeste horsi, hodne horko, malo deste, vsude hodne prachu a pylu. Zmena klimatu je pro nekoho vyhra a pro nekoho prohra, tak uz to na svete chodi.

i.h. 28.5.2009 11:48

Ale ne,

ja jsem si delal srandu, horko taky nemam rad. Ale klimatizaci nemam, par dnu se to da vydrzet, ale na te jizni Morave je to opravdu hruza. Tady v severonemecke nizine je prijemne.

martin TT 27.5.2009 4:35

Před 209 lety?

Teplejší byl pouze duben roku 1800 s teplotou +16,2°C.

George 27.5.2009 6:26

Re: Před 209 lety?

Autor nenapsal kolik ppm CO2 bylo v roce 1800. To tenkrát musela být hrůza!!!8-o

stará stanová kůže 27.5.2009 6:56

Re: Před 209 lety?

protože to neví. Jediná známá místa s historiíí koncentrace  CO2 jsou v místech s permanentní sněhovou pokrývkou ve formě bublin. Ta historie je pár set tisíc let stará - a potvrzuje stoupající CO2.  Taky se docela shoduje s poměry izotopů O2 ve sněhu, které zase indukují teplotu (výpar z oceánů).

Klimatologie se nestuduje na VŠE, přesto její asbsolventi do ní usilovně kecají naprosté nesmysly.

Vašek 27.5.2009 8:29

Re: Před 209 lety?

jasně, že ekonomové mají do toho co kecat. Někdo musí říct těm volům, že jejich opatření vedou do ekonomickéo pekla. Náklady na boj proti GO mají na starosti právě oni. a ne zelení tupani.

stará stanová kůže 27.5.2009 10:21

Re: Před 209 lety?

ale do klimatologie ekonomové  nemají co kecat naprosto jednoznačně. Že opatření navrhovaná zelenými jsou nereálná - no na to ani nemusím být ekonom, to pzná každý. Ale popírat klimatiskou změnu na základě sekvence dat cca 450 000 let dlouhé - to může jen ten, kdo nerozumí proč poměr izotopů kyslíku MUSÍ odpovídat výparu z oceánu a ta zase ODPOVÍDÁ globální teplotě. Že někdo něčemu nerozumí se pozná snadno, i když je dotyčný náhodou prezident.

Old Lodge Skin 27.5.2009 11:28

Kouknete se na tuhle sekvenci,

ta je jeste delsi. A tahle je jeste delsi. A odpovezte si sam: je ted, v soucasnosti, vetsi zima nez byva obvykle nebo vetsi teplo nez byva obvykle ? Tak vidite. A vy tem izotopum opravdu rozumite, proc je to tak, jak to je ? Nerikejte.

Glosator 27.5.2009 11:24

Re: Před 209 lety?

Kolik CO2 bylo roku 1800 v atmosféře se samozřejmě VÍ.

Jinak, když "klimatologové" kecají do ekonomie, ekonomové se brání. Dost často hloupě. Z toho, že vidí evidentní ekonomické nesmysly vyvozují, že i odkazy, o které se tyto nesmysly opírají jsou stejně nesmyslné. Typickým příkladem je Václav Klaus. To už chápou i někteří klimatologové, kteří požadují "bezuhlíkové zdoje" namísto "obnovitelných zdrojů." Do těch bezuhlíkových se samozřejmě vejde i jaderná energetika, čímž se Angela Merkelová, která na jedné straně nahrazuje jádro uhlím a současně žvaní o nutnosti ochrany klimatu jeví jako pověstná "kráva nebeská." To neplatí pro ni, ale pro německé politiky jako celek, ona by to sama od sebe nedělala. 

Old Lodge Skin 27.5.2009 11:33

No, neví se to,

protoze kdovi s jakou chybou to tenkrat kdo meril, meril-li, a u bublin v ledu ted muzeme CO2 merit presne, akorat se ale zase nevi moc presne, ve kterem roce vznikly. To je jako s temi Cimrmanovymi botami a C14, znate to.

čtenář zdrojů 27.5.2009 7:41

Re: Před 209 lety?

Ano, duben 1800 byl zcela mimořádně teplý. Zajímavá na tom je skutečnost, že březen 1800 byl v Klementinu naopak nebývale studený s průměrnou teplotou pouhých -1,5°C (což bylo 5,7°C pod dlouhodobým průměrem).

kirast 27.5.2009 1:56

A to si mám jako myslet, že průměrné hodnoty naměřené v Klementinu

jsou směrodatné pro vyjádření "průměrné teploty"? Jak velká byla Praha, když se v Klementinu začala teplota měřit a kolik se tehdy v Praze spálilo za rok paliva? A proč se činí závěry z "bodových" měření teplot na zeměkouli ve výšce cca 2 metry nad povrchem a ještě v takových sporných lokalitách, jako je Praha? A kolik existuje měřících stanic například na oceány, když pokrývají 2/3 povrchu zeměkoule? A kolik vůbec ještě existuje měřících stanic, které měří slavné hodnoty (tlak, teplota, rosný bod) při výstupu do tropopauzy? A jak se taková "bodová" měření přepočítávají na celý objem troposféry? To by nám měli autoři podobných článků nejprve věrohodně popsat, a pak teprve můžeme přistoupit k pokusům o vyhodnocení "průměrných" teplot a začít diskutovat, jestli je to dobře nebo špatně a pokud je to špatně, jestli s tím vůbec něco můžeme dělat. Jinak musím podobné články považovat za pokus zahltit čtenáře katastrofickými zprávami a přemýšlet, komu to slouží.

čtenář zdrojů 27.5.2009 8:58

Re: A to si mám jako myslet, že průměrné hodnoty naměřené v Klementinu

ano, průměrné teploty naměřené v Klementinu jsou opravdu směrodatné pro vyjádření průměrné teploty v Klementinu.

Stejně tak jsou průměrné známky studentů směrodatné pro průměrné známky studentů. Také nikoho nezajímá, jak často byl student nemocný a že se v prvním pololetí věnoval studiu méně než koncem roku.

Vašek 27.5.2009 0:16

Co tím chtěl básník říct?

že to dobře? Nebo to je šptně?. Budou levnější vajíčka?

alamo 27.5.2009 1:12

Re: Co tím chtěl básník říct?

"nikto ani len netuší, čo sa to vlastne deje" to bude asi tá pointa

Haui1 27.5.2009 7:58

Re: Co tím chtěl básník říct?

Ono to je informace typu: tento červenec je nejteplejší za posledníh pět let, ale že předchozích padesát bylo ještě teplejších, o tom se už mluvit nebude, protože jen pár jedinců se bude pídit po tom, jak to bylo doopravdy, a většina lidí se nad tím nezamyslí a bude panikařit. A schválí se další peníze zeleným teroristům.

čtenář zdrojů 27.5.2009 8:54

Vašku

Když se ráno podíváte na teploměr a na něm bude 18°C, tak je to dobře nebo špatně? Budou vajíčka levnější?

Pokud Vám autor článku sdělí, jak bylo, tak je to informace. Nic víc, nic méně.

To jen český blbec potřebuje ke každé informaci komentář, zda je to dobře či špatně, protože sám si obrázek už udělat nedokáže.

Saul 27.5.2009 9:26

Re: Vašku

Předpokládám, že Vy, čtenář zdrojů, jste mezinárodní blbec.

jirka.s. 27.5.2009 11:52

Re: Vašku

Nikoliv, Saule! Čtenář zdrojů je jenom obyčejný blbec šejno- lejno, autor celé té pitomosti! Přikládat mu mezinárodní věhlas je naprosto zcestné! Se zahraničím ho spojoval pouze jeho mezinárodně známý strejček, zloděj jetelového semínka, generálíček Šejna! ;-(