25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Buzumbura 5.3.2007 18:27

Re: Re: A co takhle se podivat na spravu rizik

Zahradniku, ty jsi takovy kreten az se z toho smichy az pomocim. Proc by lide meli umet vyssi partie matematiky? Copak nestaci, kdyz se svou domnelou "znalosti" tohoto vychloubas ty? Vymon si Luoska pri vzpomince na sve dve byvale zeny a bude ti lepe, ubozaku !!!!

zkmop 5.3.2007 18:16

Re: Re: Re: Motl - symbol tolerance nebo pominutí smyslů r.2002 ?

Delate meteorologii i sve katedre "cest" takovymito prispevky, pane A.R. ;-)

Aleš 5.3.2007 18:02

Re: ...

Ty články jsou evidentně na objednácku ČEZ-u a betonářské lobby. Vzdy´t napr. prezina je za PR pro ČEZ dost dobře placený. (Y)

Aleš 5.3.2007 18:00

Re: Re: Motl - symbol tolerance nebo pominutí smyslů r.2002 ?

Ze Motl alias Lumo krátkou pamě´t je ecidentní. Navíc je to asociální jedinec s agresivními sklony. Souhlasím s předchozím pisatelem, že by si měl Lumo najít holku a ne si jen honit péro nad fotkami a webem šárky Málkové nebo Mirky Pálkové. Ale jetli si najde stejnou exotku, jako je on sám, tak ns Pán Bůch chrań před jejich dětmi :-D

clay 5.3.2007 17:58

Re: Re: to Anděla

všimla jste si snad, že by tam byl byť jediný opačný nebo nesouhlasný názor?

Sid 5.3.2007 17:49

...

Zajímavé - není snad jediný den kdy by na psu alespoň menší klimatoskeptický článek nebyl.

Sid 5.3.2007 17:46

Re: Lomborg je demagog

Lomborga vědecká komunita neostrakizuje kvůli tomu co napsal, ale jak nakládá s termíny, údaji a závěry citovaných prací. Hezky to bylo vidět na jeho výletu do Prahy kdy na konkrétní otázku z pléna na práci kterou citoval ve své přednášce (tázající - asi ekonom práci zřejmě četl) zaměnoval termíny cena a náklad. Show pěkná - odpověď byla  změť mlhy. I soudnému človéku přijde zvláštní že BL zvou zejména pochybné (z hlediska vědeckého) instituce.

Marie 5.3.2007 17:39

Promiňte, ale nevíte

zda byla na ME v halové atletice diskvalifikována štafeta Německa na 4x400 metrů?

clay 5.3.2007 17:33

Re: Re: pane Metelka... kolik citaci jeste budete chtit?

no vy jste myslím zakončil svou stať radou ševče drž se svého kopyta

Stredocech 5.3.2007 17:25

Jardo, jste úplně mimo

Klimatologové předpovídají stoupnutí hladiny moře o půl metru a to není nic. A pokud vezmete Kyoto, náklady jsou vysoké a VLIV požadovaných změn na celkový trend minimální až zanedbatelný. A masivní přechod na jadernou energetiku, která jediná může něčím přispět se zatím nekoná.

Vojenský konflikt nejspíše vyvolá přelidnění chudých zemí a bída až hladomor tamtéž.

I.L. 5.3.2007 17:22

Re: A co takhle se podivat na spravu rizik

To je ten spravne vedecky pristup! Slozity system se popise pomoci jedne veliciny "p" a hned se najdou ti, kteri si udelaji patent  na to (resp. kseft z toho) ze tuhle velicinu umi odhadovat lepe nez jini.. Pane Jardo, predvedete nam, ze  krome nasobeni   (veliciny "p" velicinou "Z")  ovladate  take nejake dalsi partie vyssi  matematiky a ekonomie? :-)

Stredocech 5.3.2007 17:20

Re: No jo, ale většina lidí pořád ještě věří, že změnu systému

Jinak, s tím krachem máte pravdu, ale ten by sám o sobě nestačil, byla to celková situace v SSSR i ve světě. Vzpomeňte na "měnovou reformu" roku 1953, kterou režim vyřešil svůj hospodářský bankrot.

A hlavním aktérem byla politika Reagana a Thatcherové v 80 letech.

clay 5.3.2007 17:16

Re: Re: Re: Re: Re: za Klause skončila s vědou možná až polovina pracovníků Akademie věd.

no tak to je pěkně konkrétní návrh, díky tomu se z toho vyhrabem. Kdo ale bude ty blby označovat? Asi vy

Stredocech 5.3.2007 17:15

Re: No jo, ale většina lidí pořád ještě věří, že změnu systému

Doložky NEBYLY zrušeny před Velikým listopadem. Byla však umožněna cesta do ciziny na základě vlastních "legálně" získaných deviz. Takže se ty marky musely koupit na černém trhu a pak jste musel mít devizového cizince, který Vám je v bance "daroval." Předtím byly soukromé cesty kromě pozvání blízkých příbuzných možné jen na základě devizového příslibu a ten jste mohl dostat jednou za život, pak Vám stereotypně psali, že jste ho už dostal a mají žadatele, kteří ho ještě nedostali. Samozřejmě, u toho přidělování příslibu v bance seděli estébáci. Doložku Vám jen tak nedali s tím, že nemáte žádné valuty, další možnost byl Čedok kde se na zájezdy stály fronty přes noc.

Regen 5.3.2007 17:12

Re: Re: pane Metelka... kolik citaci jeste budete chtit?

ale samozrejme - prevratit otazku a zmenit adresata ... preci nejde o to, kolik toho vi ten, ktery se mnou souhlasi :)) co se tyka dr. Metelky, tak mozna odpovi sam, ale myslim, ze clovek, ktery ma za sebou matfyz a doktorat zamereny na fyziku atmosfery nebude mit s takovymi tematy problem ;-)

Jarda 5.3.2007 17:10

A co takhle se podivat na spravu rizik

O rizicich a jejich sprave je napsana rada knih. Jadro postupu se uci na mnoha universitach i u nas. Zjednodusene receno je riziko udalost, ktera muze nastat s pravdepodobnosti p a zpusobi ztratu Z. Dela se to tak proto, ze je obvykle snazsi odhadovat p a Z zvlast, Nu a klimatologove se stale vice shoduji, ze p u oteplovani není male (to se da jiz do jiste miry testovat i na datech, ktera jsou k dispozici) a ztraty jsou na zaklade i zaznamu z gelologie (otepleni v eocenu a j., zaplaveni pevnin na konci druhohor, nakonec i jev el Nino) pravdepodobne katastrofalni. A to nepocitame s tim, ze zmeny zpusobene oteplovanim mohou vyvolat vojensky konflikt (presun klimatickzch pasem). Takze se muzeme prit o velikost p a zda za to mohou lide (i tady je pravdepodobnost asi dost velka) a Z a ne jako Motl spolecne s ideologickymi zaslepenci tvrdit, ze to klimatologove nemaji zarucene, tak proc se o tom bavit. Vlastne nakladaji s timto rizikem zpusobem, ktery je pri sprave rizik znam jako prijeti rizika (nepojistim se, stejne se nevybouram, tak co). V historii to nazvala jista dama slovy "po nas potopa". Nemuzeme bohuzel vyloucit, ze by potopa mohla byt v budoucnu prenesenem smyslu i doslova.

PS. Je zajimave, ze nasi vedouci ekonomove se takovymi drobnostmi, jako je p a Z nezabyvaji. Ostatne to podle nich vyresi neviditelna ruka trhu. Pani Pompadour ma kvalitni nasledovniky.

Bubik 5.3.2007 16:49

Re: Re: Re: Re: Re: bolševické myšlení na Hradě ?

čím doma topíte? Jak moc? Kam jdou Vaše splašky? Jezdíte autem? Létáte? Nepřispíváte k tomu taky?

jestli ne, tak pardon.......

i.h. 5.3.2007 16:46

Re: pane Metelka... kolik citaci jeste budete chtit?

Mozna by nebylo od veci, zeptat se predevsim pana Metelky, mistniho odbornika-klimatologa, "jak jste na tom napriklad se znalosti dynamicke meteorologie, energetickych toku v klimatickem systemu, radiacnich a tepelnych balanci, numerickeho modelovani techto jevu, problematiky mezni vrstvy, turbulence, aplikace teorie deterministickeho chaosu v meteorologii, interakce atmosfery a oceanu? Kolik jste validoval klimatickych modelu? Vite neco o downscalingu (at uz dynamickem anebo statistickem)? A co jine vrstvy atmosfery - co dynamika stredni atmosfery (middle atmosphere)? A co vlneni - co takove frontalni, gravitacni (v meteorologickem smyslu), rossbyho vlny a prenos energie diky jejich disipaci?". Tak napriklad o validovani klimatickych modelu rika sam pan Metelka v dnesni diskusi, ze nevalidoval ani jeden. Tak nevim. Mimochodem: ta formulka pana Motla o plateau pri zvysovani koncentrace CO2 v atmosfere je dobre nebo spatne ? A jestli minite, ze spatne, jak vypada ta spravna formulka ? Jenom nerikejte, ze je ta zavislost linearni, to bysme vam nesezrali.

Sch.glosátor 5.3.2007 16:46

No jo, ale většina lidí pořád ještě věří, že změnu systému

způsobili sametoví revolucionáři a ne jeho hospodářský krach (v důsledku charakteristických vlastností systému), předvídaný mimo jiné v projevu předsedy vlády Ladislava Adamce v roce 1988. Nechávají dnešní školní dítka psát slohová cvičení na téma "Kdyby Mohorita byl prezidentem a mobily  byly v Tuzexu..." Vzpomene si někdo, že výjezdní doložky byly zrušeny už před Velikým Sametovým Listopadem ?  Netuší, že rozhodla jiná síla, než hrstka "disidentů" nebo spiklenecká centra v STB. Kdo byl oním škrtičem na hrdle neporazitelného tábora míru a socialismu ? Neviditelná ruka trhu ! Stejná, jaká jednou zaškrtí i socialistickou EU.

Jura Jurax 5.3.2007 16:42

Re: Re: Re: Re: Omyl, pane Hledající

Dík :-D

Jura Jurax 5.3.2007 16:39

Re: Re: Re: Re: "...rozsudek byl již vynesen. Je jen jedna "vědecká pravda", a jen jeden pokrokový a vědecký světový názor..."

No, víte, ten "vědecky zdůvodněný" společenský řád nebyl zdůvodněn vědci, nýbrž nejprve šavlemi rudé jízdy, pak bodáky, tanky, raketami, terorem a strachem. A taky oblbením lidu ...

Ono rozhodování vědců - něco jako rada moudrých či centrální mozek lidstva - mi přijde sice utopické, ale mnohem krásnější než rozhodování nevědomých politiků, jejichž prioritou při jakémkoliv rozhodování je prospěch jejich a jejich rodné strany a hlavně aby to nepřineslo nepřízeň voličů ...

Lumo 5.3.2007 16:38

Re: Motl - symbol tolerance nebo pominutí smyslů r.2002 ?

Pokud tohle jsem nekdy napsal, a asi je to vytrzeno z kontextu, tak to se omlouvam za spatnou predpoved, protoze KSCM dnes nepovazuji za prilis vazny problem, rozhodne ne takovy, ktery by vyzadoval nejaka opravdu nadstandardni opatreni. ;-) Jakou cistku presne soudruzi chystali v roce 2002? Vubec si to nepamatuji. Mimochodem, je tahle nit k tematu? Moc se mi nezda. S pranim hezkeho dne, Lubos

Mula 5.3.2007 16:32

Re: Re: Re: Re: pane Metelka... kolik citaci jeste budete chtit?

Nekde nize to jiz nekdo pripominal - je velky rozdil mezi praci v provozni sluzbe jako napriklad v CHMU a ciste vyzkumnym pracovistem nejakeho akademickeho ustavu. Proto je take vic nez hloupe se v takovem pripade ohanet poctem publikaci (citaci, atd ...). Jinak mne spise prislo, ze vase argumenty a otisnene prispevky stoji na vode. To ze nekde ve statech odvolali nejakeho reditele (udajne) kvuli jeho nazorum nic nerika a nevidim, proc by o tom mel odbornik v CR vedet - zde panuje svoboda nazoru a zadne takove pripady se tady nestaly (ovsem snad jen protoze prezident takovou moc nema:).

Take me celkem udivuje vase usmevna sebeduvera ve vlastni znalosti fyziky klimatu ... jak jste na tom napriklad se znalosti dynamicke meteorologie, energetickych toku v klimatickem systemu, radiacnich a tepelnych balanci, numerickeho modelovani techto jevu, problematiky mezni vrstvy, turbulence, aplikace teorie deterministickeho chaosu v meteorologii, interakce atmosfery a oceanu? Kolik jste validoval klimatickych modelu? Vite neco o downscalingu (at uz dynamickem anebo statistickem)? A co jine vrstvy atmosfery - co dynamika stredni atmosfery (middle atmosphere)? A co vlneni - co takove frontalni, gravitacni (v meteorologickem smyslu), rossbyho vlny a prenos energie diky jejich disipaci? Ono to opravdu neni tak, ze prijdu a vidim a pro smysluplnou diskuzi o zmene klimatickeho systemu je zapotrebi odborna erudice na obou stranach. V opacnem pripade jde o ideologicke tlachy ...

Uplne nakonec bych se rad zeptal, proc si takovi lide rikaji skeptici? - vzdyt se skepticismem a racionalitou tato diskuze nema nic spolecneho. Anebo je normalni prirovnat byvaleho americkeho viceprezidenta (za demokraty) k Hitlerovi? (viz Brezina: Klimaticky mein kampf) A co vasi byvali kolegove z matfyzu - najednou jsou z nich propagatori nove viry, noveho marxismu, zeleni ekofasisti apod. To je normalni? Proc by se fyzik ridil nejakou lobby (zelenou)? ...

Jura Jurax 5.3.2007 16:32

Re: Re: Re: Re: Re: bolševické myšlení na Hradě ?

Jojo,  takže zpátky na stromy? Ovšem zelené stromy ...

Jura Jurax 5.3.2007 16:29

Re: Re: Re: za Klause skončila s vědou možná až polovina pracovníků Akademie věd.

No, jen tady v Brně bych Vám mohl dát několik příkladů, které mají do montoven daleko ...

Zebra 5.3.2007 16:08

Možné je asi opravdu vše, co není vyloučené.

"Myslím, že by mohlo být velmi diskutabilní, kdo z nás dvou je dále i v klimatologii samotné, a to nejen podle našich faktických znalostí, ale i podle oficiálních pravidel oboru."

praví Lumídek a dokládá svou klimatologickou kvalifikaci odkazem na svůj nedávný (zde již výcucem Haasem presentovaný) pamflet v newsletteru antioteplováků a odkazem na sebe v odstavci v matematickém bulletinu. Haj hou.

HubbleBubble 5.3.2007 16:07

Re: Re: Re: "...rozsudek byl již vynesen. Je jen jedna "vědecká pravda", a jen jeden pokrokový a vědecký světový názor..."

No snad byste nechěli, aby rozhodovali vědci. To snad nikdy nenastane a toho bych se bál ze všeho nejvíc. Vědecky zdůvodněný společenský řád jsme tu už měli a stačilo!!!!

demokrat 5.3.2007 16:06

Re: Re: Re: Re: bolševické myšlení na Hradě ?

kontaminace půdy a její ubývání...

demokrat 5.3.2007 15:59

Re: Re: Re: Re: bolševické myšlení na Hradě ?

znečičtění ovzduší, vod, kontaminace potravin, vymírání živočichů a nově i problém s oteplováním planety.....

demokrat 5.3.2007 15:55

Re: Re: Re: Re: za Klause skončila s vědou možná až polovina pracovníků Akademie věd.

Důsledně bojovat proti blbům, kteří si myslí, že sežrali šalamounovo ho.no.