29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pravičák 24.11.2007 11:56

Kde zmizely ledovce?

Já neříkám, že Gore má stopro pravdu, ale kde smizely Ledovce? Horské ledovce se odpařily nesmírně rychle. Já nejsem levičák a nevadí mi, že Gore je demokrat, pokud je blíže pravdy, než jeho odpůrci. A nemíním poslouchat rétorické důkazy bez argumentů, některých pravičáků, kteří si myslí, že pravda stojí vždy na pravé straně politického spektra a tím, že oni mají automaticky pravdu. Pravda je apolitická. Někteří soudruzi z NASA mají strach příznat, že by Gore mohl mít pravdu, protože by pak nedostali  granty a jiné peníze na  své  výzkumné projekty a  možná by přišli i o práci? Bohatí jsou na pravici o rozhodují o penězích. Zdá se že vědecký názor se dá koupit? Za posledních tisíc let byl největší úbytek ledovců právě v posledních dvaceti letech. A holandˇané začínají mít problémy se svýmí protipovodňovými hrázemi. Evidentně přestávají být dost vysoké. Něco asi na tom co říká Gore bude. Nebo také: Není kouře bez ohně. 

EW 24.6.2007 0:19

Ohledne modelu a IPCC predpovedi

Gore ve svych predpovedich konce sveta vychazi z klimatickych modelu (pokud mozno z te nejpesimistictejsi varianty). ovsem zda se, ze i jinak mainstreamovi klimatologove, jako dr Trenberth, maji o techto modelech sve mineni:

http://blogs.nature.com/climatefeedback/2007/06/predictions_of_climate.html

The (future) projections are based on model results that provide differences of the future climate relative to that today. None of the models used by IPCC are initialized to the observed state and none of the climate states in the models correspond even remotely to the current observed climate. In particular, the state of the oceans, sea ice, and soil moisture has no relationship to the observed state at any recent time in any of the IPCC models. There is neither an El Niño sequence nor any Pacific Decadal Oscillation that replicates the recent past; yet these are critical modes of variability that affect Pacific rim countries and beyond. The Atlantic Multidecadal Oscillation, that may depend on the thermohaline circulation and thus ocean currents in the Atlantic, is not set up to match today’s state, but it is a critical component of the Atlantic hurricanes and it undoubtedly affects forecasts for the next decade from Brazil to Europe. Moreover, the starting climate state in several of the models may depart significantly from the real climate owing to model errors. I postulate that regional climate change is impossible to deal with properly unless the models are initialized.

M.Lapin 24.6.2007 4:03

Re: Ohledne modelu a IPCC predpovedi

V článku píše dr. Trenberth aj toto: "The IPCC report makes it clear that there is a substantial future commitment to further climate change even if we could stabilize atmospheric concentrations of greenhouse gases. And the commitment is even greater given that the best we can realistically hope for in the near term is to perhaps stabilize emissions, which means increases in concentrations of long-lived greenhouse gases indefinitely into the future. Thus future climate change is guaranteed. So if the science is settled, then what are we planning for and adapting to? A consensus has emerged that “warming of the climate system is unequivocal” to quote the 2007 IPCC Fourth Assessment Working Group I Summary for Policy Makers (pdf) and the science is convincing that humans are the cause. Hence mitigation of the problem: stopping or slowing greenhouse gas emissions into the atmosphere is essential. The science is clear in this respect." Ide o to, že modelové scenáre globálneho oteplenia (pri raste koncentrácie skleníkových plynov)  už nie je možné spochybniť ani kvôli nepresnosti regionálnych projekkcií. Ak sa ale globálne oteplí, tak je veľký predpoklad, že regionálne to bude na mnohých miestach ešte viac a inde menej. Mám o tom tiež určitý prehľad a viem, že regionálne modely sa postupne zlepšujú. Testujeme aj pesimistické a aj optimistické verzie globálnych modelov - všetky dávajú globálne oteplenie do roku 2100 aj pri zastavení emisie CO2.

EW 24.6.2007 11:05

Re: Re: Ohledne modelu a IPCC predpovedi

Ale klidne jste mohl pokracovat i dalsim odstavcem:

However, the science is not done because we do not have reliable or regional predictions of climate. But we need them. Indeed it is an imperative! So the science is just beginning. Beginning, that is, to face up to the challenge of building a climate information system that tracks the current climate and the agents of change, that initializes models and makes predictions, and that provides useful climate information on many time scales regionally and tailored to many sectoral needs.

Veda je teprve na zacatku a nemame ani spolehlive, ani regionalni predpovedi, rika Trenberth - zrejme taky pochopil, ze mantra "the science is settled" zni hluse. Mne by uplne stacilo, kdyby treba do tech modelu dali data z let 1900-1930 a spocetli, jake budou podminky v roce 1970. To by prece bylo regulerni testovani modelu, ne?

M.Lapin 24.6.2007 18:32

Re: Re: Re: Ohledne modelu a IPCC predpovedi

Už som to kedysi uvádzal na NP - klimatické modely nepredpovedajú počasie na konkrétny deň alebo rok a konkrétne miesto, klimatické modely slúžia na odhad zmeny klímy, teda zmeny nejakých klimatických podmienok v nejakom 30-ročnom období a v nejakom širšom regióne (dajme tomu stredná Európa v období 2011-2040). Pod pojmom klimatické podmienky tu rozumieme priemer, trend a variabilitu mesačných, ročných a prípadne aj denných hodnôt uvažovaného klimatického prvku. Aj takáto informácia o možnej zmene klímy v budúcnosti je cenná, navyše klimatické modely takto dosť spoľahlivo charakterizujú aj zmeny klímy v aktuálnom 30-ročnom období 1978-2007 a aj v strednej Európe.

EW 24.6.2007 22:18

Re: Re: Re: Re: Ohledne modelu a IPCC predpovedi

Ja opravdu, ale opravdu nezadam, aby mi zpetne predpovedeli pocasi v Praze  v r. 1973. Ja se jen ptam, zda zkouseli predpovedet i neco jineho nez zhavou soucasnost nebo katastrofickou budoucnost. Takze - prohnal tedy nekdo data z 1900-30 s tim, jaky scenar vyjde pro leta sedmdesata?  Ne, ze jo? Protoze to bere  moc draheho pocitacoveho casu - aspon tak jsem cetla, ze se toto zduvodnuje. Byt to komercni modelovani, tak by jim tento pristup neprosel.

AA 26.6.2007 18:53

Re: Re: Re: Re: Re: Ohledne modelu a IPCC predpovedi

Drahy EW, mohlo by vam byt jasne, ze Kevin Trenberth nespochybnuje nusnost znizovania emisii CO2. Ide o to, ze koncentracie CO2 vo vzduchu sa budu zvysovat, az pokial neznizime nas vydaj na polovicu. Zatial sa zvysuje. Je pravdepodobne, ze najblizsich 5-10 rokov sa emissie budu zvysovat... kym dosiahneme bodu stabilizacie, bude uz pravdepodobne neskoto na zachranu plavajuceho ladu v arktide, moze dosjt k nezvratnym procesom v Gronsku... ale inak je vsetko v poriadku, hlavne ze ropna lobby nepride o svoje zisky, hm?;-)

medvědovič 26.6.2007 13:19

Re: Re: Re: Ohledne modelu a IPCC predpovedi

Přesně tak. Kdysi jsem vytvořil model sportky a vypočítal 9 čísel ze kterých opravdu 6 vyšlo.

Potom jsem ten model aplikokoval zpětně a vyšli mi samé nesmysly, při dalších tazích také.

Že by model oteplování platil je Ocamcať Pocacamcať ?

Harwey 20.6.2007 11:21

Každý ..

Každý meč má 2 ostří  - jedno pro Gora druhé pro Brezinu. Každý "lže" a každý trochu jinak a trochu za jiným účelem.

AA 20.6.2007 23:29

Re: Každý ..

Al Gore samozrejmne nelze, akorat nektera fakte nepodava dak dukladne, jako klimatologove. To by ovsem nemohl natocit film, ale napsat vedecky clanek...

Samozrejmne, ze ubytek snehu na Kilimanjaru neni zpusobem JEN oteplovanim... Gore si tento kopec vybral spis z toho duvodu, ze je znamy, nicmene udava i priklady mnoha jinych tajicich ledovcu... tento fenomen je globalni, Kilimanjaro je opravdu jen spicka ledovce, co navic Al Gore ve filmu i tvrdi... jen ten kdo problematice oteplovani nerozumi muze nasat to co predvedl pan brezina;-)

EW 24.6.2007 0:38

Re: Re: Každý ..

A vy si vazne myslite, ze ledovce jsou nemenne od pocatku veku? Napriklad alpske ledovce nebyly za casu Otziho, za doby rozkvetu rise rimske (napriklad Hannibal se veru snehem neprodiral) a urcite byly mensi za casu Karla IV. Naopak jejich expanze za casu male doby ledove v 17. stoleti je dolozena v kronikach - ted zpod nich vylezaji tehdy zamrzle vesnice!

AA 26.6.2007 18:56

ja si

opravdu myslim, ze se oteplovani urychluje. Zkuste sa podivat do nekterych casti juzne ameriky, kde uz za par let budou mit nedostatek vody, protoze jim ji nebudou dodavat ledovce... co pak, hm?;-)

Goro bílý pes 27.6.2007 0:56

Re: ja si

Navrtat artézské studně? Odstěhovat se do pouště Atacama? Do povodí Amazonky? Otočit El Ňíňo?

Goro bílý pes 27.6.2007 0:59

Re: ja si

Dodá více vody zmrzlý ledovec nebo tající ledovec?

D.M. 19.6.2007 14:56

ČEZ je dobrý chlebodárce pana Breziny

"Článek" opět ukázal, ČEZ je dobrý chlebodárce pana Breziny a ten odvádí slušnou PR práci pro tohoto gigantického produkovatele CO2.

Pisálek Brezina si opravdu svoje peníze zaslouží. Ncméňu mu chybí věcné argumenty a zejména odborné, proto je těžké s ním polemizovat.... Brezina představuje přesně to, čemu se říká žumpa žurnalistiky!!

AA 19.6.2007 15:41

Re: ČEZ je dobrý chlebodárce pana Breziny

Souhlasim se zbytkrm, avsak da se propojeni Brezinu a CEZ prokazat?;-)

Alex 21.6.2007 16:17

Jestli je placen ČEZem, tak je to ještě dobré,

jestli je to všechno jen z jeho vlastní hlavy zadarmo, tak je to nebezpečný fanatik.

qwert 19.6.2007 10:19

udělejte si pořádek v argumentech

fascinuje mne logika odpůrců Zelených:

nejprve jejich názor označí za náboženství

a pak začnou křičet že bůh neexistuje.

... jako kdyby nějaký náboženský systém potřeboval pro svou existenci důkaz boží existence... ha ha ha

I.L. 19.6.2007 17:42

trouboidni "poradek"

Fascinujici je spis Vase "logika". Konstatujeme li, ze chovani nejake  ideologicky formovane skupiny - v danem pripade tzv. "ekologu" nese mnohe rysy nabozneho vnimani reality a

souvisejici verouky  -  nevynasime tim zadny soud  o tom, zda  a v jakeho "Boha" verime  my sami. Otazka, zda "Buh existuje"  formulovana  Vasim zpusobem je pak uz zcela nesmyslna.

qwert 19.6.2007 18:10

Re: trouboidni "poradek"

nesouhlasím, pokud připustíte "nabozné vnimani reality", či rovnou tvrdíte, že ekologismus je nové náboženství, pak prostě máte smůlu, protože víru někomu druhému nelze upřít. Zbývá vám tedy jen povyk "bůh není" (globální oteplování není), nicméně bude vám to nebude nijak platné. Jde-li opravdu o novou formu náboženství (jak tvrdí řada sympatizantů na Psu) pak je to bez šance - obdobně to prohrál mithraismus v souboji s křesťanstvím.

Rozhodně se nehodlám zabývat tím zda Bůh s velkým B existuje (proč taky, neustále platí nevyratelný důkaz typu "nelze dokázat neexistenci") nicméně pokud tzv. ekologisty a jejich způsob označíte za nové náboženství, troufám si já tvrdit, že tím přiznáváte svou porážku, protože pak vaše zcela jistě racionální a vědecké argumenty budou házení perel sviním.

I.L. 19.6.2007 18:21

Re: Re: trouboidni "poradek"

Jen doplnim

"Konstatujeme li, ze chovani nejake  ideologicky formovane skupiny... nese mnohe rysy nabozneho vnimani..."  neplyne z toho prece jeste, ze vyhledavam kontakt s predstavitely te skupiny.  Necitim potrebu presvedcovat pani a divky nabizejici u metra  tiskoviny jehovistu  (jsou mimochodem, dle meho nazoru, o tridu vyssi kvality, nez jsou tiskoviny ekologistu...)  Jehoviste/ekologiste mne zajimaji pouze  jako socialni (ci

presneji  "socialne ekologicky" :-)  jev,  nechci se s nimi prit :-P

pavel 99 19.6.2007 18:47

Re: Re: trouboidni "poradek"

pokud připustíme, že "ekologismus" je náboženství, pak jejich "přikázání" nemají co dělat v zákonech a žádný z "nevěřících" není povinen se jimi řídit.

qwert 20.6.2007 10:55

Re: Re: Re: trouboidni "poradek"

ano, máte pravdu - přesto by bylo požít v takovém případě označení "fundamentalismus" (pokud možno bez přívlastků). Chtěl jsem jen upozornit na fakt, že s vírou lze obtížně bojovat racionálními argumenty - a pokud jsou věci již tak daleko, že zelené hnutí lze považovat za nové vlivné náboženství, nezbývá nic jiného než se s tím smířit. Jinou otázkou je zda "jejich" přikázání v zákonech nejsou jen nápravou chybného stavu, či reakcí na absenci právě takových přikázání. Díky něcí ignoranci v minulém století se dostavila odpovídající reakce - vždy jsem tvrdil, že je katastrofální chybou pravice její neschopnost a nechuť zabývat se otázkami životního prostředí a to, že si tuto oblast témat nechala a nechává dlouhodobě ukrást levicí, která pochopitelně pokud může aplikuje příslušná opatření sobě vlastním, katastrofálním způsobem.

I.L. 20.6.2007 15:29

Re: Re: Re: Re: trouboidni "poradek"

Musim rict, ze ve me nevyvolava sympatie zadna z kombinaci

zelena + ruda (oranzova)  zelena + modra  nemluve o zelena + hneda. I kdyz  -  ta zelenomodra - aneb princip   "skodit prirode  si mohou dovolit pouze majetni" (kteri

maji na zaplaceni ekologickeho vypalneho; ostatni  pak necestuji, netopi, nejedi,

tedy neskodi...)  ta se asi ujme. Vyhovuje jak Bursikum tak i Cameronum apod.

Ludva 20.6.2007 11:10

Re: Re: trouboidni "poradek"

Tady je ještě důležitější další přístup:  Globální oteplení sice je, ale není nebezpečné. A i kdyby bylo nebezpečné, tak se s tím stejně nedá nic dělat.

Sekac 18.6.2007 19:37

SUCHO v CR - podzemni vody

http://www.chmi.cz/hydro/opzv/index.htm

Goro bílý pes 18.6.2007 23:21

Re: SUCHO v CR - podzemni vody

Tak to abychom si dali bacha.Vždycky když HMÚ avizuje katastrofické sucho, tak přijde tisíciletá voda!

Bob 18.6.2007 18:54

Je to O.K.!

Velmi ocenujem, ze sa meteorologovia a klimatologovia do tejto "vysoko odbornej diskusie" na temu globalne oteplovanie nezapojili. Trochu znali ludia musia v Cesku fakt zasnut.

Ladislav N. 18.6.2007 19:00

Re: Je to O.K.!

On už si dnes málokdo, co má hlavu na myšlení, dovolí tvrdit, že by se mělo "bojovat" proti oteplování, když není jasné, co by to vůbec přineslo za užitek v porovnání s výdaji. A jestliže se "hlasatel" omezování emisí CO2 Al Gore současně pouští do kšeftování s "odpustky", pak je jasné, co jej motivuje...

balthasar 18.6.2007 19:08

Re: Je to O.K.!

Taky to dneska o globálnim oteplování nebylo .. jen o tom, jak se Ladislav lokálně otepluje pálenim PET flašek ;-)